Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Stvar je u tome što kompresor klime optereti motor i samim tim spusti napon punjenja alternatora.
Ti u stvari pricas o neispravnim autima.
Ni jedan krsten proizvodjac nece dozvoliti izlazak auta iz proizvodnje sa takvim problemom.
Imao sam aute sa klimama od 198x godista do najnovijih i ni jedan nije imao taj problem.
Sad sto vozam benzinca drzi ler gas na 550 obrtaja sa sve klimom i start/stop i opet puni.
Jedini problem sa punjenjem sam imao kod Zastava 128 zahvaljujuci ekstra kvalitetnim reglerima na nasem trzistu koje sam menjao svakih pola godine.
 
Stvar je u tome što kompresor klime optereti motor i samim tim spusti napon punjenja alternatora.

Ova izjava uopšte nema smisla?!? Koliko će alternator isporučiti struje zavisi samo od broja obrtaja motora, i pobude alternatora koja je ranije išla sa reglera, a danas je uglavnom kotrolisana od strane ECU.
Ni jedna od ove dve stvari nema veze sa time da li klima radi ili ne, ako je sve ostalo u kolima ispravno. Alternator ne zna da li motor tera još nešto sem njega dokle god su obrtaji i pobuda u granicama projektovanim za alternator.

Čak i na leru, broj obrtaja ne sme da padne kada krene klima. Ler gas je kontrolilsan od ECU tako da se na leru ne sme osetiti promena broja obrtaja bez obzira što je klima dodatno opterećenja za motor. A alternator, k'o što rekoh, vidi samo RPM.
 
Zaboravio sam da naglasim da to pravilo uglavnom važi za vozila sa slabijim motorom koja su se proizvodila otprilike do 2000. godine (u praksi se to ispoljavalo u padu napona pri paljenju klime)

Naravno, novija vozila nemaju taj problem.
 
Ok, ali opet gubi smisao jer ako ti akumulatori bolje trpe takve stvari, onda su najbolji i treba ih u svaki auto stavljati ne?
 
Tako bi i bilo logično.. a u stvari, savremeni akumulatori se pune na većem naponu i tu je razlika.
Koliko novim tipovima akulutarora, skraćuje vek nedovoljan napon, tako isto i novije vozilo može da ošteti stare tipove.. pod većim naponom od optimalnog počinju da "kipe", brže stvaraju naslage oksida na klemama..
 
Ok, starija vozila imaju običan regler na alternatoru (koji jedino što zna je da drži zakucan napon X), a na novijim, alternator je kontrolisan od strane ECU (koji prati više parametara i odlučuje o naponu koji "silazi" sa alternatora). Sigurno je da ima razlika u potrebama i zahtevima koji se postavljau pred akumulator.

Nešto se sećam priče da AGM akumulatori (bez tečnog elektrolita), čak u sebi imaju Battery Managment System koji komunicira sa ECU u automobilu, te zajedno brinu o akumulatoru.
Ali oni ne mogu u vozilo koje nije predviđeno za njih.
 
Nešto se sećam priče da AGM akumulatori (bez tečnog elektrolita), čak u sebi imaju Battery Managment System koji komunicira sa ECU u automobilu, te zajedno brinu o akumulatoru.
Ali oni ne mogu u vozilo koje nije predviđeno za njih.
To sam se susretao samo sa premijum vozilima novije generacije (mercedes s, bmw 7, porše itd)
E sad neki bi se pitali što je stradao akumulator na vozilu koje je proizvedeno 2020. godine, bio je mehanički oštećen.
Znam da sam morao poručiti posebnu Vartu agm i koštala je nekih 250€.
 
Ok, starija vozila imaju običan regler na alternatoru (koji jedino što zna je da drži zakucan napon X), a na novijim, alternator je kontrolisan od strane ECU (koji prati više parametara i odlučuje o naponu koji "silazi" sa alternatora). Sigurno je da ima razlika u potrebama i zahtevima koji se postavljau pred akumulator.

Nešto se sećam priče da AGM akumulatori (bez tečnog elektrolita), čak u sebi imaju Battery Managment System koji komunicira sa ECU u automobilu, te zajedno brinu o akumulatoru.
Ali oni ne mogu u vozilo koje nije predviđeno za njih.
Kada prilikom punjenja napon na akumulatoru pređe 14,7V akumulator je napunjen i napon punjača treba da padne na oko 13,7V - to je napon održavanja.
Tada kroz akumulator teče veoma mala struja koja treba da spreči samopražnjenje.
To je najbolji način punjenja i mislim da ga vozila novijeg datuma imaju.
Držanjem akumulatora stalno na 14,7V kroz akumulator teče nešto veća struja od struje samopražnjenja i malo po malo oštećuje elektrode.
15V je već potpuno nepoželjno.
To važi i za starije i za novije akumulatore.
 
Mozda u teoriji.
Praksa:
Imamo heavy duty masine proizvedene od 1988 do 2020, tipa Komatsu, Kalmar, Linde, JCB, Terex, Hyundai, Atlas... sve su dizelasi, od 1600 do 8000 kubika.
Sve koriste Bosch S4 ili S5 akumulatore.
Sve su masine napolju, leti-zimi i sve drze zakucano punjenje na ~14,5V.
Akumulatori traju godinama a niko ih ne pogleda dok se ne pojavi problem.Cak i najnovije masine imaju obicne reglere a kostaju i do pola miliona.
Upravo sedim u jednoj, kupljena 2014 nova, fabricki akumulator i pali kao mina, ako je nisam 5-6 puta palio danas (pauze i caskanja sa kolegama), nisam ni jednom... A cepamo 3 smene pa racunaj koliko je to paljenja po masini u 24h.
U mojoj Mazdi imam advanced kontrolu punjenja jer je start/stop, takav je i akumulator i tu je stanje i punjenje pod punim nadzorom.
Klasicnim non start/stop motorima treba samo krsten akumulator i ispravnost i nista vise, trajace jako dugo...
 
Sad merio napon na akumulatoru Rombat Tundra starom godinu i po dana. Posle kraće gradske vožnje (tri put paljen i vožen po 5 minuta) 12,94V Mislim da će potrajati 😁.
 
Preporuka za dečka iz zemuna koji ima servis akumulatora. Za pola para u odnosu na novi dobijate jači, kvaltetniji akumulator. Često vozim po gradu i po njegovoj preporuci sam uzeo za start/stop sistem.
Samo da se javim vezano za AQ jer se vodila velika polemika kako je to nešto nastrasnije što možete da uradite svom autu.

Radi i dalje bez problema na ovim temperaturama , čekamo razvoj za ostatak zime.

Ako crkne javljam. 😃

Nije pola para već 1/3 ili 1/4 zavisi koji uzmete.
 
Meni je Exide crkao svega 8 dana nakon isteka garancije. Auto je upalio normalno, otišao sam do grada, išao sam na više razlicitih lokacija (5-6 puta sam palio i gasio auto), svratio sam do marketa, nakon kupovine kad sam hteo da krenem kući, auto nije hteo ni da zavergla, zanimljivo je da su svetla, muzika, sirena i ostali potrošači nastavili i dalje da rade. Isprva uopšte nisam ni posumnjao da je problem u akumulatoru. Trenutno imam Slovenacki TAB, za sada je ok.
 
Nisam razumeo, nije hteo da vergla a svetla, muzika i svi ostali potrošači su radili normalno?
Kako onda može biti da je do akumulatora? Ovo ukazuje na labavu klemu ili se negde razlabavio glavni vod za startovanje.
 
Moze. Neki automobili nece uopste da zaverglaju ako kompjuter ocita nedovoljan napon
 
Meni je Exide crkao svega 8 dana nakon isteka garancije. Auto je upalio normalno, otišao sam do grada, išao sam na više razlicitih lokacija (5-6 puta sam palio i gasio auto), svratio sam do marketa, nakon kupovine kad sam hteo da krenem kući, auto nije hteo ni da zavergla, zanimljivo je da su svetla, muzika, sirena i ostali potrošači nastavili i dalje da rade. Isprva uopšte nisam ni posumnjao da je problem u akumulatoru. Trenutno imam Slovenacki TAB, za sada je ok.
isti slucaj , ta zvucna imena vise ne kupujem jer ne vrede toliko vise novca
ovo za sad najbolje i jeftinije,
 

Prilozi

  • Screenshot_5.png
    Screenshot_5.png
    381.8 KB · Pregleda: 125
Da li je neko imao iskustva sa powerbank-om/compact car jump start?
Interesuju me iskustva sa motorima veće kubikaže, tipa dizel 3L i iznad.

 
Pozdrav,
Može preporuka za akumulator citroen c4 2012?
Sta mislite o ovim Akom ruskim akumulatorima kako su se pokazali,ima li ko iskustva?
 
Na netu nije teško naći žalbe na bilo koji brend, tako je i u ovom slučaju.
A bitno je i gde se kupuje akumulator, iz raznih razloga, tako da je bolje platiti koliko treba proverenoj prodavnici (mislim na neku realnu, prosečnu cenu za tu verziju) nego se posle nervirati zbog hiljadu, dve dinara početne ''uštede'' kod nekog ''baje''.

Na osnovu ličnog iskustva (a i informacija koje sam prikupio u okruženju, i od prijatelja) za preporuku su Exide, Energizer, Yuasa, Topla, Bosch, Duracell..
Pre 3 godine sam dobio preporuku za ovaj akumulator i odlično se pokazao.

Naravno, treba čuti još mišljenja i preporuka.
Bilo koji od tih kvalitetnijih da izabereš, za C4 će verovatno koštati oko 100€.
 
Poslednja izmena:
Jos jedno pitanja, da li i u Srbiji refundiraju tokom kupovine i zamjene stari za novi 10-15e?
 
Da, zavisi od kilaze
 
Da, meni su tako uradili već dva puta. Možda bi dobio neki dinar više da ga odneseš na neko otkupno mesto za sekundarne sirovine, ako ti je baš blizu. Inače, dobiješ koliko dobiješ, novi te izađe malo jeftinije i ne cimaš se sa starim akumulatorom.
 
Ko hoce da mu akumulator duze traje (narocito ako je nov akumulator),pozeljno je da se na svaka 2-3 meseca (mozda i cesce zimi) dopunjava smart punjacem....ovako nesto


Ovaj je malo skuplji (nemacki),ima i duplo jeftinijih (kineskih i ruskih),ali rekao bih da vredi jer to (najcesce) kupite jednom i traje "100 godina"...
 
Bio je nedavno u Lidlu sasvim korektan smart punjač 6 i 12V akumulatora za 1999din.
Akcija bila prošle nedelje. Možda ih ima još na lageru.

ultimate-speed-punjac-akumulatora-ulgd-50-a1-1kom-yvphM.png
 
Ja sam uzeo taj punjac od 2k din. I probao sam na 3 akumulatora puni normalno a na jedan nije hteo uopste da krene da ga puni a imao je 12+ V. Obican je u pitanju. Sta je u fazonu ne znam. Tako da ako kupujete taj lidlov proverite odmah na vasem aku dal hoce uopste da puni.
 
Ako je imao 12+ onda je normalno da nije hteo da ga puni jer je bio pun. Da je bio 12- verovatno bi ga dopunio. Ti savremeniji punjači, da ne kažem pametni, imaju ugrađen ograničavač punjenja ako je akumulator pun, ne prepunjavaju ga.
 
Znao sam da ce neko da se javi da mi objasni da je pun akumulator ili da ne znam da koristim. Dobro kako ti kazes, 3 akumulatora a od ta 3 jedan je star nepuna 3 meseca i koristi se u automobilu verovatno je prazan pa moze da se puni... Probao sam i aku od 10V, oni ne mogu da krenu da se pune. Najbolje da ti donesem akumulator i da mi objasnis zasto ODBIJA uredjaj da puni pa makar i 2 minuta jer ne znam sto sam probao posle tih par akumulatora da vidim dal radi punjac uopste...
 
Ti smart punjači probaju nekim impulsima stanje akumulatora, neka testiranja što u principu ne možemo mi sami probati unimerom, i na osnovu njih zaključe napunjenost i stanje akumulatora. Neće da pune ako je akumulator neispravan ili ako je napunjen.

Ne kažem da ne greše, ali jeste da su ćudljivi i imaju neku svoju logiku.
A može biti i da je tvoj primerak neispravan.

Ovaj poslednji post nisam baš razumeo...
 
Ako je neispravan kako moze 3 druga akumulatora da puni a cetvrti odbija da puni i 1minut? Obicni su aku. nisu oni zatvoreni sa gelom il tako nesto. A taj koji sam hteo da dopunim bio je skoro prazan svetlo u kabini bilo zaboravljeno pa sam malo vozio i hteo da dopunim i punjac ODBIJA da puni, i ne nije pun. i ne nije prazan. Ne znam zasto uporno terate da je pun kao da nikad u zivotu nisam punio akumulator...
E sad da me pitate koji mod sam koristio, verovatno onaj od 6 za motore? :D
 
Nazad
Vrh Dno