Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Ja imam problem sa corsom 2008 na kratke relacije, jer alternator cak i posle servisiranje (menjali su mi zato regulator na istom i opet je posle spustao napon posle odredjenog vremena) puno sa 14.5v nekad 1-2 min od paljenja nekad 30min i posle spusti napon na 13.9V sto za kratke relacije nije dosta da ga 100% dopuni, sto je po meni greska dizajna alternatora... sad vec 3 godine skidam klemu uvek pogotov sto ga nekad ne vozim i po 7-8 dana, a debilcina koja projektuje nova vozlila sve ih projektuje da trose struju dok stoje i to ne zanemarljivo
Akomulator kao akomulator imam sad exide onaj najskuplji jer je pisalo da se 50% brze puni (kao super za kratke relacije) i to mislim da je cista laz jer sam merio napunjenost i ne vidim razlike u odnosu na neke jeftine

Kako proveriti napunjenost posle 8+ sati stojanja pre paljenja izmeriti napon:
12V skoro prazan skroz
12.6v pun 100%
tu vam je opseg koliko je trenutno napunjen odokativno veoma tacno, mada zavisi malo i od temperature spoljne ali to je to, corsa moja pali nasve iznad 12.15v ali se oseti da jedva zaverga
 
sto je po meni greska dizajna alternatora... sad vec 3 godine skidam klemu uvek pogotov sto ga nekad ne vozim i po 7-8 dana, a debilcina koja projektuje nova vozlila sve ih projektuje da trose struju dok stoje i to ne zanemarljivo
kako se ne zapitas kako hiljade drugih korsi nemaju tu tvoju gresku u dizajnu

Bolje popravi auto nego skidati klemu.
 
Pa mogao si procitat ceo post, bio sam u najskuplji bosh servis zakljucili su da alternator radi ali da mogu da mi zamene regulator sto i jesu, pre toga sam bio u sve jace servise u gradu, u zvanicni servis su mi rekli da je to napon ok za corsu 1.3 i taj alternator kao negde puni 14.5 negde 13.7 i da oni to ne "opravljaju"
Servis boshov kaze da su ti alternatori (mislim da je mareli, takodje presao je malo pa je alternator u odlicnosm stanju ako se zanemari kako je predvidjen da puni)takvi i da tako pune kako im se cefne jer pune tako sto osete optercenje i stede sebe

Inace na retko kojim novim vozlima mozes ici krace relacije i da ga ne palis 4-5 dana, na starije je to bilo lakse jer je manje vukao struje kad je ugasen
 
Naravno da sam procitao... procitaj i ti sta si napisao narocito u zadnjem.

I sam pises da: "oni to ne popravljaju", znaci koska je...nece da gube vreme
a tebi auto nije ispravan a ne pogresno dizajniran.
 
pa nisi onda razuemo niko ne opravlja od najacih servisa to, mogu samo da ti uzmu pare zamene regler i posle bude isto, u opel servisu ne opravljaju jer se dobar deo corsi to godiste isto ponasa... sto znaci da je eto alternator verovatno sa veoma losim regulatorom koji radi ali ne precuzno
zasto ovo kazem jer sa imao jako losih iskustava sa elektro servisima koji 95% nemaju pojma sta rade, i tako ovde upalim auto padne napon na ~1.4v upalim ponovo posle 5min bude 14.5 i ako bude nekad 2 sata u voznji, zasto jer imam na displayu da ukljucim napon da vidim, sa novim regulatorom nisam pratio stanje ali me je posle pola godine zezao sto znaci da j mozda 3 dana punio 14.5 a posle kako mu se cefne jer kad ne pratim problem imam samo kad se vezu kratke relacije i duze stojanje auta

resenje 100% bilo da kupim drugi tip alternatora koji se ponasa "idealno" sto mi ne pada na pamet pre cu ceo auto prodat
 
Evo mog iskustva sa akumulatorima.
Trenutni auto vozim od jula 2012. u njemu bio valjda White Horse koji je crkao novembra te godine. Na preporuku druga mehaničara uzeo sam Toplu mislim da je bila od 55 i ttajala je do 2019 februara, opet sam uzeo Toplu mislim od 60 ili 65.
Akumulator punim 2x godisnje, jednom pred zimu, drugi put u toku leta.
Kada se najave veći minusi skidam ga iz auta.
 
pa nisi onda razuemo niko ne opravlja od najacih servisa to, mogu samo da ti uzmu pare zamene regler i posle bude isto, u opel servisu ne opravljaju jer se dobar deo corsi to godiste isto ponasa... sto znaci da je eto alternator verovatno sa veoma losim regulatorom koji radi ali ne precuzno
zasto ovo kazem jer sa imao jako losih iskustava sa elektro servisima koji 95% nemaju pojma sta rade, i tako ovde upalim auto padne napon na ~1.4v upalim ponovo posle 5min bude 14.5 i ako bude nekad 2 sata u voznji, zasto jer imam na displayu da ukljucim napon da vidim, sa novim regulatorom nisam pratio stanje ali me je posle pola godine zezao sto znaci da j mozda 3 dana punio 14.5 a posle kako mu se cefne jer kad ne pratim problem imam samo kad se vezu kratke relacije i duze stojanje auta

resenje 100% bilo da kupim drugi tip alternatora koji se ponasa "idealno" sto mi ne pada na pamet pre cu ceo auto prodat
To je koska...normalno da nece da gube vreme sa tim narocito servis koji ima dosta posla.
Verovatno je neko prepravljao instalaciju i sada negde vuce struju ili ko zna sta je...treba neko da ispravi tudje brljotine.
Sustina je da nije auto pogresan nego je nesto neispravno u instalaciji a tvoji majstori ocigledno nisu hteli da se upustaju u resavanje tog problema.

nemaju noviji (a ni stariji) automobili nikakve probleme sa akumulatorima, punjenjem, a ni samopraznjenjem.
 
ne znam zasto si ubedjen toliko kad sam ja licno na 2 auta imao problem na jednom preslab alternator za postheat (koji radi i leti i zimi i uvek jer je projektovan tako) koji sam iskljucio i resio sve probleme crkavanja alternatora koji ne moze da podnese 7-8min stari sistem full post heat-a (astra 96god isuzu), jednostavno ako tako koristis diode crkavaju na 1-3 godine jer su slabe, noviji alternator model ima 35% jace diode i resili su problem kao na novijoj astri ja 90A alternatorom...

I da auto je tad bio skoro nov nigde ne vuce struju, pali na zub, mereno xxx puta koliko, naravno kad vozis redovno nema problema, problem je kad se veze 2-3 puta da stoji 3-6 dana i onda nema paljenja jer svaki auto vuce relativno dosta struje da se za 20tak dana isprazni 90%, jednostavno tvrdis za nesto sto je tebi normalno kao i glupim dizajnerima, da se auto vozi redovno sto nije slucaj kod sviju...
na primer onu gore astru sam mogao vozit relacije od 1km jer je uvek punila 14.6v i sa grejacima upaljenim pa makar izgorele diode u alternatoru od pregrejavanja
 
Evo mog iskustva sa akumulatorima.
Trenutni auto vozim od jula 2012. u njemu bio valjda White Horse koji je crkao novembra te godine. Na preporuku druga mehaničara uzeo sam Toplu mislim da je bila od 55 i ttajala je do 2019 februara, opet sam uzeo Toplu mislim od 60 ili 65.
Akumulator punim 2x godisnje, jednom pred zimu, drugi put u toku leta.
Kada se najave veći minusi skidam ga iz auta.
a po minusima ides peske?
 
a po minusima ides peske?
Pa ne idem noću čoveče. Dođem sa posla skinem ga i ujutru vratim.
To sam radio sa prvim jer sam živeo van grada i uvek su noći hladnije.
Zadnjih godina su u gradu zime blage, ovaj što sam kupio 2019. nisam skidao, čak ove godine nisam ga ni dopunjavao, možda ću ovih dana.
 
Jel bar zategnete kleme kad vratite akumulator posto dosta ljudi to ne radi pa se poslije cude sto im se akumulator brzo prazni.
 
Nema dobar kontakt i ne može da se napuni.
Ja isto nisam verovao majstoru kad mi to rekao ali mi se desilo jednom.
Ako nije dobro zategnuta klema neće da upali testirao sam
 
Naravno da neće da upali ako je kontakt loš. Veliki prelazni otpor na klemama puta struja paljenja i eto problema. Valjda svako ko ima takav problem sa paljenjem podigne haubu i proveri kleme na akumulatoru?
 
Ili bar da vidi dal ga ima akumulator. Meni se jednom desilo na Kecu da dođem u goste i u povratku on ni sijalice da upali na instrument tabli. Dignem haubu kad tamo skinute kleme od akumulatora i akumulator spreman za odnošenje. Izgleda da sam naišao na vreme pa je "majstor" pobegao.
 
@techone

Normalno je da napon nakon par minuta opadne, ne zbog fabričke greške već zbog toga što na novijim vozilima njegovo upravljanje zavisi od više faktora, a glavni je napunjenost akumulatora.

Kada računar ima Info da je akumulator napunjen, on "rastereti" alternator i samim tim, rastereti i agregat, tako se postižu one idealne Euro(X) norme.. Takodje, napon može da raste kada se koči motorom, jer tada opterećenje alternatora, poboljšava motorno kočenje.

Tvoj problem liči na to da ti nešto izvlači struju, a da neko neće da se poigra sa tim i nadje "krivca".
 
@techone

Normalno je da napon nakon par minuta opadne, ne zbog fabričke greške već zbog toga što na novijim vozilima njegovo upravljanje zavisi od više faktora, a glavni je napunjenost akumulatora.

Kada računar ima Info da je akumulator napunjen, on "rastereti" alternator i samim tim, rastereti i agregat, tako se postižu one idealne Euro(X) norme.. Takodje, napon može da raste kada se koči motorom, jer tada opterećenje alternatora, poboljšava motorno kočenje.

Tvoj problem liči na to da ti nešto izvlači struju, a da neko neće da se poigra sa tim i nadje "krivca".
Prvi put čujem za takav princip rada. :unsure:
 
OK.
Kolika je to snaga alternatora sa kojom se manipuliše?
Sigurno je značajna kad utiče na agregat od 60 -70kW.
Da ne pominjem one snažnije.
 
Pa ne idem noću čoveče. Dođem sa posla skinem ga i ujutru vratim.
To sam radio sa prvim jer sam živeo van grada i uvek su noći hladnije.
Zadnjih godina su u gradu zime blage, ovaj što sam kupio 2019. nisam skidao, čak ove godine nisam ga ni dopunjavao, možda ću ovih dana.
Zasto dopunjavas ispravan akumulator?
Popravi auto.
 
OK.
Kolika je to snaga alternatora sa kojom se manipuliše?
Sigurno je značajna kad utiče na agregat od 60 -70kW.
Da ne pominjem one snažnije.

Dovoljna da se na velikim brojevima vozila mogu izračunati takvi benefiti.

To što je motor 50-60-80 i više kW, valjda je jasno da tim snagama on ne radi gotovo nikada. Snage koje motor isporučuje na točkove u normalnoj vožnji su daleko manje, i na tim snagama, 100-200-300W električnog opterećenja može ući u vidljivi proračun, i jeste merljivo u fabričkim ispitivanjima.

To sve je tek nekoliko dodatnih redova koda u ECU koji svakako radi sve u današnjim vozilima, pa i pobudu alternatora (napon i struju električne instalacije). Ti detalji nisu tajna, ali se i ne iznose u javnost jer sličnih sitnica u današnjim vozilima ima beskonačno i samo bi pravili zbrku u servisnim uputstvima.

Daleko smo od vremena kada je regler samo držao konstantan napon na akumulatoru i to bilo dovoljno da proverimo skoro sve od struje na kolima. :cautious:
 
Zasto dopunjavas ispravan akumulator?
Popravi auto.
on je pun i uvek palio, kada je prvi put zeznuo tada nije ni upalio i bio je mrtav nakon nepunih 7 godina eksplatacije.
To sam radio da bih odrzao akumulator na osnovu iskustava nekoliko majstora, par judi i malo istrazivanja.
Takodje posto sam u to vreme vozio kratke relacije do 15ak km u jednom pravcu, gasio sam sve potrosace sem svetla 5km od kuce(grejanje/klimu i radio)
 
Poslednja izmena:
Meni su relacije 2,5km u jednom pravcu. Ima li mi spasa?😂
Da uopšte ne stavljam akumulator u vozilo???
 
Kad smo vec u anegdotama, pre jedno 10 god mi je auto jedno jutro lose upalio (slabo alnasovanje) i ja reko, ok, ionako idem 50 km u cugu, dopunice se malo bar da bude "normalan". Nije bilo ni nesto hladno, tipa jun mesec.
Elem, odem ja do posla, krenem nazad popodne (jedva sastavio) i na Dobanovackoj petlji, 15km od posla i 30km od kuce auto totalno umre u voznji kad sam dao levi migavac da se ukljucim ka autoputu.
Epilog price akumulator bio potpuno ok, regler lipsao i nije uopste punio bar 3 dana a ja vozio sa svetlima, muzikom... Dobro je i toliko izdrzao.
 
Nazad
Vrh Dno