*** Poslato KTV Kopernikus 24.02.2014 ***
Za: vlasnike i menadžment Kopernikus technology d.o.o
Prigovor na kršenje ugovora, diskriminaciju korisnika i neprofesionalno ponašanje KTV Kopernikus
Kako smo Vam se, mi korisnici Vaših usluga iz različitih gradova Srbije, više puta obraćali sa istim pitanjima, na više načina (preko foruma, slanjem mailova, pozivanjem vaših korisničkih centara), te kako nismo imali nikavih zvaničnih odgovora sa Vaše strane, obratili smo se za savet i pomoć, Udruženju za zaštitu potrošača po pitanju Vaše neposlovnosti, kršenju ugovora sa vaše strane i vašeg ne odgovaranja (ignorisanja) na postavljenja pitanju od strane korisnika Vaših usluga.
Detaljnom analizom je utvrđeno da od svih kablovskih operatera koji posluju na teritoriji Srbije, Vi jedino imate različit cenovnik usluga po gradovima, čime direktno vršite diskriminaciju Vaših korisnika i kršite Zakon o zaštiti potrošača i to: čl.16, čl.54, čl.58, čl.80 i čl.81 (Zakona o zaštiti potrošača), kao i Zakon o radiodifuziji.
Poštovani, ovim putem vas obaveštavamo, da imate zakonski rok od 15 dana da odgovorite na dole navedena pitanja i predočite nam šta ćete preduzeti po istim i kada, u suprotnom, ukoliko ne dobijemo nikakav odgovor od Vas u navedenom (zakonski predviđenom) roku, podnećemo detaljnu prijavu Udruženju za zaštitu potrošača i ostalim nadležnim organima, kao i pokrenuti javnu kampanju protiv nelegitimnih postupaka sa Vaše strane prema korisnicima.
1. Zašto ste jedini kablovski operater (na teritoriji Srbije) koji ima različite aršine za određivanje cenovnika usluga i zašto vršite cenovnu diskriminaciju Vaših korisnika po gradovima ?
Koja je to razlika u kvalitetu interneta, te protok od 8192 / 768 Kb odnosno 10240/ 768 Kb naplaćujete isto, kao protok od 12288 / 1280 Kb ali u različitim gradovima, (odnosno protok od 4096 /512 Kb ima istu cenu kao protok od 6144 / 1024 Kb naravno opet u drugom gradu) ! ?
U nastavku Vam predočavamo, pregled diskriminacionog cenovnika Vaših usluga po gradovima:
kao i :
2. Po čemu su to korisnici vaših usluga u Boru, Leskovcu, Aleksandrovcu, Beogradu, Novom Sadu, itd , manje važni, diskrimisani i skuplje plaćaju usluge (interneta) od Vaših korsinika u Aranđelovcu, Ćupriji, Jagodini, Novom Pazaru, Paraćinu, Smederevu, Rumi, Topoli, Velikom Gradištu itd ?
3. Kakva je to diskriminacija korisnika i po čemu se razlikuje kvalitet vaše kablovske televizije i usluge, da ista u jednim gradovima košta 750 din, u nekim 900 din, pa do 1200 din. (u najvećem broju gradova)? osim toga, npr. u Boru imate mnogo manje kanala (58), nego u Nišu (62) ali je zato u odnosu na Niš, cena kablovske u Boru za čitavih 300 din, skuplja . (Bor – 1050 din, Niš 750).!!!???
4. Zašto konstantno izbegavate da odgovorite Vašim korisnicima na pitanje uvođenja „mix standard paketa“ ? Koja je privilegija Vaših korisnika u Nišu da paket usluga kablovska + internet, imaju po ceni od 1700 dinara mesečno, dok korisnici Vaših usluga u drugim gradovima te usluge pojedinačno plaćaju od 2150 din. pa do celih 2600 din. (u najvećem broju) jer nemaju navedene usluge u paketu kao korisnici u Nišu ?
5. Kako opravdavate to da vaš skuplji profi paket (čija je minimalna cena 3300 dinara/mesečno) je ista u svim gradovima i nemate za njega diskriminacioni cenovnik, dok standardna ponuda vaših usluga, već ima velike razlike u ceni, kao što smo to gore naveli?
Prilog: cenovnik profi usluga Kopernikus KTV
6. Zašto ste na primedbu većeg broja korisnika da nema protok interneta koji je naveden u zvaničnom cenovniku ( 12288 / 1280 Kb) već mnogo manji (od 5000 do 10500 Kb), i da je taj problem evidentan od poslednjeg povećanja brzine, dana 07.02.2014 godine u toku noći promenili zvančni cenovnik na sajtu i dodali ispred protoka „do“, a već u popodnevnim satima istog dana, posle burne reakcije korisnika, da takav cenovnik nije bio na sajtu do 07.02. (gde su i postavili dokaze) te zapretili prijavom tržišnoj inspekciji, odmah vratili stari cenovnik (bez „do“) ? Ovakvim postupkom ste ne samo pokušali da umanjite svoju odgovornost, već i grubo vređali zdrav razum i podcenili vaše korisnike, o kršenju niza zakona da i ne govorimo.
Prilog: cenovnika koji je postavljem 07.02.2014 na vašem zvaničnom sajtu i koji je objavio moderator na Vašem zvaničnom forumu :
7. Zašto ste blokirali forum, kada je na istom pokrenuta debata o legitimnosti vaših postupaka po pitanju cenovnika usluga i pitanja diskriminacije Vaših korisnika. Na mail koji smo poslali vašoj administraciji nam je odgovoreno da imate „tehničkih poteškoća“ sa forumom i da ćete to brzo rešiti, no kada Vi te navedene probleme ne možete da rešite duže od 7 dana (koliko je forum nedostupan), kakav kvalitet usluga i ekspiditivnost u rešavanju ostalih primedbi, onda mi OBIČNI korisnici možemo da se nadamo od vas, ako vam je za rešavanje „tehničkih problema“ na OBIČNOM FORUMU potrebno više od 7 dana, i isti je još uvek nedostupan?
8. S kojim pravom, kršite Ugovor koji ste potpisali sa korisnicima. Naime, dana 30. avgusta (petak) 2013. godine, Kopernikus je preko svoje internet stranice obavestio svoje korisnike da je od 1.(prvog) septembra 2013. godine cena mesečnog održavanja kablovske televizije povećana za 150 dinara, linearno u svim gradovima, a kao razlog za poskupljenje je navedeno uvođenje Pinkovih kanala, Arene 1, i povećanje PDV-a.
U ugovoru koji su korisnici potpisali sa Kopernikusom, stoji da će ih operater NAJMANJE 14 (četrnaest) dana unapred obavestiti o eventualnoj promeni visine pretplate na KTV. U navedenom slučaju, Kopernikus je svoje korisnike obavestio svega 2 (dva) dana ranije, što je grubo kršenje ugovora sa vaše strane. Da li je potrebno da napominjemo, da drugi kablovski operateri svoje korisnike obaveštavaju 30 (trideset) dana pre stupanja na snagu novih cena, opet ste se poigrali sa svojim korisnicima i grubo prekršili odredbe ugovora. (dokazi o oveme će biti dostavljenji Udruženju za zaštitu potrošača kao i ostalim organima, pri podnošenju prijave).
9. Šta se dešava sa protokom interneta od zadnjeg povećanja brzine, veliki broj vaših korisnika se žali da nema protok koji je naveden u cenovniku. Do zadnjeg povećanja brzine, je protok bio u redu, čak i neznatno veći od ponuđenog, ali nikada ispod toka, ali zadnjim povećanjem protoka on nikako ne dostiže tu brzinu? Uglavnom je u dijapazonu od 5 – 10 – 11 – do max 11,5 Mb, u zavisnosti od doba dana. (Kompletna merenja protoka, u različitim vremenskim intervalima u toku dana i po datumima, biće dostavljeni Udruženju za zaštitu potrošača pri podnošenju grupne prijave.)
Shodno tome, poštovani i odgovorni u KTV Kopernikus „prateći tržišne trendove“ kako ste naveli na Vašem sajtu, mi korisnici Vaših usluga, očekujemo od Vas osnove poslovnosti a to je:
- da kao i svi ostali kablovski operateri imate jedinstven (isti) cenovnik usluga za sve Vaše korisnike, bez obzira na grad,
- da ponudite mix (standardni) paket (internet + kablovska) korisnicima i u drugim gradovima, kao što to imaju korisnici u Nišu,
- takođe da ponudite JEDINSTVENU cenu kablovske televizije u svim gradovima (po važećem cenovniku sa vašeg sajta, trenutno, najeftinija ponuda kablovske je u iznosu od 750 dinara),
- da se ubuduće pridržavate odredbi ugovora koji ste Vi pisali.
Uzgred da Vas podsetimo , da je odavno „tržišni trend“ i korišćenje WiFi rutera (kod vas ga jedino mogu dobiti profi korisnici sa minimalnom pretplatom od 3300 dinara, bez diskriminacije po gradovima) a „tržišni trend“ je i to, da tržišno odgovorne kompanije, odavno daju dodatne popuste dugogodišnjim korisnicima svojih usluga. Čisto za informaciju vašem marketingu i prodaji, odavno je poznato da je za kompaniju 14 puta jeftinije zadržati starog korisnika, nego pridobiti novog.
Napominjemo još jednom da Vam kao grupa građana, korisnika vaših usluga na teritoriji Srbije, dajemo zakonski rok od 15 dana, da odgovorite na ovaj prigovor u suprotnom, ćemo protiv vas podneti kompletnu i grupnu prijavu sa svim dokazima, sledećim organima:
- Udruženju za zaštitu potrošača
- Tržišnoj inspekciji
- Republičkoj radiodifuznoj agenciji
- Republickoj agenciji za telekomunikacije
- Ministarestvu za telekomunikacije
- Ministarstvu za trgovinu
- Narodnoj kancelariji Predsednika Republike Srbije
- Kabinetu podpredsednika vlade
- Ministarstvu za državnu i lokalnu samoupravu
- Zaštitniku građana
- takođe, ćemo prijavu i svu potrebnu dokumentaciju dostaviti, štampanim i elektronskim medijima.
Grupa korisnika vaših usluga
Dana: 24.02.2014 godine