Šta je novo?

koliki vam je račun za struju?

Meni su opet nešto zabrljali, račun preslikan od prethodnog meseca. mada sam imao manje grejanja.
 
Svako ko ikada doživi neprijatnost pogrešnog očitavanja/neočitavanja ili čega već, trebalo bi da sam očitava i šalje stanje EDBu , bar nekoliko meseci ili koliko je u mogućnosti.
 
Moze naravno, i onda te odbiju po defaultu.
 
Pisao sam i ja... Mailove ili ne čitaju ili ignorišu, nisam siguran. Na telefon mi se nikada niko nije javio. Ali može u šalter sali da se ubaci cedulja u kartonsku kutiju.
Da se ogradim: područje ED Novi Sad
 
Moze da bude razlog koji hoces,tipa sto ne mozes da dokazes da ne zivis na mesecu i slicno.
 
Ja sam područije Pančevo. Nisam imao potrebe da im šaljem potrošnju. Uvek su dobro čitali i na vreme.
Za komunalne usluge imam opciju da sam prijavljujem vodu na njihovom sajtu, pa to koristim redovno i ne znam zašto bi bio problem kod EPS-a.
 
Isti i kod nas, postavljen polovinom decembra 2023. "Made in Serbia", čudima nikad kraja.
Danas gledam brojilo i pokazuje T2 ne samo nama već i drugima. Evo sad u 1h svetli indikator. Svakih nekoliko dana smenjuje se indikacija danju/noću. Ludilo, moraću i za ovo da podnosim prigovor.
A u međuvremenu (danas) mi stigao odgovor. Baš lepo pismo.
Pogledajte prilog 439044
Ja kada sam slao mail da dodju i ocitaju brojilo, dobio sam slicno pisamce na mail da se odbija zahtev za citanje(iako nisu izasli) jer nisam vlasnik, onda zena posalje mail u svoje ime, namerno smo poslali sa mog maila a ona se potpisala i oni izvrsili ocitavanje, Jugoistok je u pitanju
 
Pre 3 godine sam prvi put išao (kažem pre nije bilo potrebe jer je sve radilo kako treba a čovek zadužen za očitavanja bio profesionalan i tačan). Tad nam upisali četvorostruko veću potrošnju niže od više tarife (koliko ne potrošimo ni za 8 meseci, prilično upadljiva greška a ni da se zapitaju kad su slali račun). Pošaljem mejl kao i ovaj sad i kroz 5-6 dana stigne potvrda da će biti izvršena korekcija. Sve bilo OK.

Tačno, sad mi odbiše mejl (sa mojim potpisom) jer ne mogu "treća lica" podnositi prigovor već samo nosilac ugovora sa EPS-om. Pa me šalju notaru da platim, koliko 2-3k? da mi sastavi ovlašćenje. I to ne neko opšte ovlašćenje već za ovaj konkretan slučaj. Pa opet po novo ovlašćenje kad zabrljaju za par meseci, pošto su im greške postale redovne. Ali kažu mi može pozivom da se reši. Znači pozivom znate da sam "taj i taj" a ne Paja Patak a mejlom sa svim podacima nosioca ugovora i mojim tvrdite da sam neka lutalica koja je našla račun u smeću i rešila da reklamira, onako, iz dosade.
Narogušen sam otišao u Zemun, na šalteru rekao šta je i kako. Odštampan odgovor iz mejla predočio čoveku, rekao sve šta je i kako je, dao sve podatke i pokazao i slike stanja brojila u telefonu. Nikakav problem nisam imao, čovek mi rekao da imam osnova za prigovor i da popunim obrazac. I time je to rešeno.

Problemi su nam krenuli kad nam negde oko korone ode naš redovni čitač. Otad se tu posmenjivaše kojekakvi, muški i ženski. Jedan od njih, izgledao kao da ni srednju još nije završio, dođe na Dan pobede 9.5. a posle stigne račun u kome stoji 3.5. Upisao stanje tog 9-og i taj broj kWh mi stoji za 3.5. Kraduckanje da tolerišem više nisam mogao pa sam išao u Zemun da se požalim.
Poslednji put, pre ovog sad, sam rekao da znam da su u rasulu, da čitače skupljaju ko zna otkud. Predložio sam da mi stanari organizujemo i sami snimimo stanje brojila (3 ormara u zgradi, nije neki problem što se nas tiče) ako ne mogu oni sve da pokriju. Posle mogu vanredno doći i proveriti kad nađu vremena.
I odbijen sam, valjda da ne narušim poslovnu tajnu kao što pomenuše u mejlu.

I tako, može pozivom, može mejlom, može sami da slikamo i pošaljemo. A u praksi ako hoćeš da uradiš nešto, "'ajd' ti lepo iznerviran do šaltera u redove".
 
Stranačka firma radi očitavanje. Bilo je po vestima a i ovaj što očitava je dužan da nosi karticu firme. Guglanjem se lako nađe vlasnik iste.
 
Šta je potrebno za prenos vlasništva nad brojilom, da li je neophodno ostavinsko rešenje ili može i izvod iz katastra?
 
Kada sam prebacivao račune na svoje ime, dovoljno je bilo da odnesem kopiju kupoprodajnog ugovora gde se vidi ko je stari, a ko novi vlasnik nekretnine. Na licu mesta se popuni neki formular i u roku od 10 dana stiže potvrda na kućnu adresu.
 
i naravno potrebno je kompletno izmireno stanje bez reprograma i bilo kakvih dugovanja.
 
i naravno potrebno je kompletno izmireno stanje bez reprograma i bilo kakvih dugovanja.
Prema novoj Uredbi o uslovima isporuke i snabdevanja električnom energijom, a novi vlasnik nekretnine ne može biti sprečavan da sklopi ugovor o snabdevanju ako dugovi za struju prethodnog vlasnika nisu plaćeni
 
Oho. Konačno
Još kada bi ovo preneli i na ostale ustanove ... (razni JKP, vodovodi ... pa i samo Poresko odeljenje), i da primenjuju punom parom.
 
Prema novoj Uredbi o uslovima isporuke i snabdevanja električnom energijom, a novi vlasnik nekretnine ne može biti sprečavan da sklopi ugovor o snabdevanju ako dugovi za struju prethodnog vlasnika nisu plaćeni
mene su sa šaltera vratili iz tog razloga. prošli vlasnik stana je u nekom reprogramu, iako ja nemam nikakva dugovanja. doduše bio sam prošle godine.
 
Znam da je bilo tako.
Ovo što sam okačio je iz marta meseca ove godine.
 
Bio juce do advokata, jedan od razloga je i EPS, naime keva i jos 2 njena rodjaja su nasledili tetku (ostavinsko za potrazivanja iz PIO fonda je bio rpedmet ostavine) ta tetka zivela u kuci koju je ona napravila ali nikada legalizovala niti ozakonila, samim tim kuca nema vlasnika u Katastru, brojilo se vodi na pokojnicu uspeo sam da ga registrujem na portalu.
Dug od 2018 do sada je 82k, posto naslednici nisu mogli da se dogovore ko ce da placa struju a mi tj. keva placala od 2017 do 2018. racuni nisu ni placani, sada salju upozorenje za izvrsioca normalno naslovljeni na pokojnicu.
Posto mi nista ne mozemo da uradimo jer brojilo nije na nekog od naslednika( vidimo sta se desava kada se posalje mail za obicno citanje) a ne moze da predje dok se nelegalizuje kuca a to moze da potraji. Advokat mi kaze moze da se plati zadnjih 12 meseci i pozove na zastarelost ali EPS nikada nece izbrisati taj dug, naslednici mogu da podnose prigovore, zalbe (to mzoe da potraji i do 2 godine) ali je muka ako ode na izvrsenje jer i EPS i IZvrsioci su drzava za sebe.
Kada sam isao tamo 2017. nakon zavrsenog postupka sa ostavinskim resenjem da pitam da se neki ugovor napravi o prekidu snabdevanja, gospodja na salteru pogledala resenje rekla pa kuce ovde nema, reko nema jer je nema ni u katastru, ona kada to zavrsite dodjite a ja pitam a kako ste vi onda pokojnici dali ugovor i cak i novo digitalno brojilo za daljinsko ocitavanje ako ona nije vlasnik kuce na papiru, ostao sam bez odgovora.
Ono sto me tesi da je praksa Jugoistoka da se struja sece ne salje se izvrsiocu za mali iznos...
 
Slicno sam i ja imao kada mi je otac umro 2011, kucu treba da nasledim a u katastru livada, nema je nigde. Islo je prvo spoljno ucrtavanje geometra da bi se upisalo u katastar i moglo nasledi. Onda smo 2016 delili parcele i tada je odradjeno unutrasnje merenje i legalizacija, potrajalo 8 meseci.
Strujomer na toj kuci postoji od 2000tih, ne znam tacno godinu. Posle sam prebacio strujomer na mene i to je to, nije bilo duga srecom.
 
Bio juce do advokata, jedan od razloga je i EPS, naime keva i jos 2 njena rodjaja su nasledili tetku (ostavinsko za potrazivanja iz PIO fonda je bio rpedmet ostavine) ta tetka zivela u kuci koju je ona napravila ali nikada legalizovala niti ozakonila, samim tim kuca nema vlasnika u Katastru, brojilo se vodi na pokojnicu uspeo sam da ga registrujem na portalu.
Dug od 2018 do sada je 82k, posto naslednici nisu mogli da se dogovore ko ce da placa struju a mi tj. keva placala od 2017 do 2018. racuni nisu ni placani, sada salju upozorenje za izvrsioca normalno naslovljeni na pokojnicu.
Posto mi nista ne mozemo da uradimo jer brojilo nije na nekog od naslednika( vidimo sta se desava kada se posalje mail za obicno citanje) a ne moze da predje dok se nelegalizuje kuca a to moze da potraji. Advokat mi kaze moze da se plati zadnjih 12 meseci i pozove na zastarelost ali EPS nikada nece izbrisati taj dug, naslednici mogu da podnose prigovore, zalbe (to mzoe da potraji i do 2 godine) ali je muka ako ode na izvrsenje jer i EPS i IZvrsioci su drzava za sebe.
Kada sam isao tamo 2017. nakon zavrsenog postupka sa ostavinskim resenjem da pitam da se neki ugovor napravi o prekidu snabdevanja, gospodja na salteru pogledala resenje rekla pa kuce ovde nema, reko nema jer je nema ni u katastru, ona kada to zavrsite dodjite a ja pitam a kako ste vi onda pokojnici dali ugovor i cak i novo digitalno brojilo za daljinsko ocitavanje ako ona nije vlasnik kuce na papiru, ostao sam bez odgovora.
Ono sto me tesi da je praksa Jugoistoka da se struja sece ne salje se izvrsiocu za mali iznos...
Po prijemu opomene pred podnosenje predloga za izvrsenje obavesti ih o smrti vlasnika objekta i dostavi izvod iz MKU, te ces samim tim spreciti pokretanje izvrsnog postupka zbog nedostatka pasivne legitimacije. Pored izvoda dostavi i nasledno resenje da se uvere da u zaostavstinu nije usla kuca, i da nema naslednika koji bi mogli biti utuzeni.
 
Poslednja izmena:
Pojavio se račun 4/2024 jutros u aplikaciji.
Da i kod mene.

Najviše me nervira što uvek platim prvi dan, čim račun stigne, i to uvek par dinara više od iznosa na koji račun glasi, ali kad uđem u portal (kao prethodnih par dana kad sam proveravao da li je račun stigao) uvek ima par dinara duga.
Nije problem u par dinara, ali kako može uopšte biti duga kad uvek plaćam na vreme i onoliko koliko piše na računu (čak i par dinara više).
Kontam da im je to fora, marnu par dinara po domaćinstvu i mašala...

Sad sam uplatio 100 dinara preko iznosa iz računa, baš da vidim hoće li opet biti duga.
 
Da li je neko koristio opciju podnosenja prigovora preko portala? Pogresno mi je ocitano brojilo, cak mi je racun nizi nego sto bi trebao biti, ocitali su mi 65/35 odnos u korist jeftine struje, iako je realno 75/25 u korist skupe, tako da iako bih ovaj racun platio malo manje, sledeci bih verovatno platio mnogo vise nego sto je realno.
 
Vrh Dno