Šta je novo?

koliki vam je račun za struju?

U avgustu 194kWh i račun od 39,18KM. Prošli mjesec sam uglavnom radio remote pa je zbog vrućina, klima uređaja i RTX 3070 potrošnja drastično veća nego avgusta prošle godine (106kWh). Jednotarifni je model u pitanju pa nema skupe i jeftine.
 
Da li neko koristi online ili mail prijavu očitane potrošnje? 😁😁 I šta se dešava u tom slučaju sa tim likovima što dolaze da očitavaju stanje?
Oni nemaju pojma (info) o poslatom mejlu, pa će svakako dolaziti za očitavanje.
 
Plaćeno je, bole ga uvo.
 
Ne sećam se da sam imao problema sa uvećanim kilovatima na računu. Međutim, imao sam probleme jer je nekoliko puta račun dolazio bez potrošnje a trošio sam prosečno za taj mesec. Kod sledečeg računa onu su zbirali dva-tri meseca pa sam tako probijao tarife i neosnovano plačao skuplje kilovate. Žalbe nisu ponagale.
 
Рачун за струју 11 000 динара о ком сам причао раније. Били смо на мору 12 дана тог месеца. Бојлере немамо, све користимо преко ЦГ које је на плин, кување такође на плин. Немамо ни замрзивач. Имамо један фрижидер који у себи има доле замрзивач, рерну, машину за веш и судове, пумпа за мали базен и 2 климе. Живбимо у кући само супруга и ја. Радимо од куће дајкле 2 рачунара и монитора увек укључена. ТО је то... 10 000 динара. Свака част овој нашој дивној држави, видим да ће ми и рачун за Абгуст стићи сличан јер сам погледао бројило, дивота.
 
Рачун за струју 11 000 динара о ком сам причао раније. Били смо на мору 12 дана тог месеца. Бојлере немамо, све користимо преко ЦГ које је на плин, кување такође на плин. Немамо ни замрзивач. Имамо један фрижидер који у себи има доле замрзивач, рерну, машину за веш и судове, пумпа за мали базен и 2 климе. Живбимо у кући само супруга и ја. Радимо од куће дајкле 2 рачунара и монитора увек укључена. ТО је то... 10 000 динара. Свака част овој нашој дивној држави, видим да ће ми и рачун за Абгуст стићи сличан јер сам погледао бројило, дивота.
Apsolutno nemoguce, 3700din za avgust, 10 dana na moru, 2 klime radile, veliki bojler 80l samo u nizoj tarifi mali kod sudopere 10l radi stalno. Veliki zamrzivac pun, frizider veliki sa zamrzivacem kao tvoj. Dva desktopa plus ja kuci radim i servis racunara. Pumpa za bazen Intex 6000 litra radila u proseku 12h dnevno. Spremanje bilo vise preko dana, mozda neka rerna u nizoj ali se malo spremalo avgusta.
Kuca 90m2 se hladi, imam i video nadzor sa 5 kamera.
 
Jul 3600, avgust 3500. Godisnji u avgustu, ravno 13 dana nisam bio kuci, sem frizidera, sve ostalo pogaseno.
 
Možda je čitač lupio napamet, možda su u distribuciji upisali neki prosek, najbolje svakog meseca sam očitati stanje, barem dok se ne sredi, jer ako je isto, inda je do brojila, a to ni čitač ni distribucija ne mogu da znaju, dok se ne proveri, nakon žalbe .
 
Stari ''sanducar'' zamrzivac i bojler od 80 i vise litara, mogu da ''pojedu'' kw koliko svi ostali uredjaji zajedno, otprilike ta dva uredjaja potrose preko 200 kw mesecno. Medjutim u konkretnom slucaju tih uredjaja nema. Ali da bi imao racun od 11k, treba da potrosis preko 1000 kw elektricne energije, odnos 55:45% u korist nize tarife. Ta potrosnja u letnjem periodu moze da se napravi samo sa klima uredjajima i/ili totalno neracionalnom potrosnjom, tj. daleko vise kw u visoj tarifi. Imajuci u vidu doba godine, broj clanova domacinstva, kao i da je kolega forumas bio odsutan 10 dana, izvodi se zakljucak da je stanje pogresno ocitano, ili je brojilo neispravno. U prethodnom komentaru sam napisao da bi trebao za pocetak da iskljuci sve uredjaje sa mreze i da prati rad brojila, a potom da ukljucuje redom najvece potrosace (recimo bojler i zamrzivac) pa posmatra koliko potrose za recimo 2 sata. Uvek moze da podnese zahtev za tzv. periodicno bazdarenje koje bi trebalo da se vrsi na minimalni period od 12 godina. Po isteku tog roka, ima se smatrati da je stanje utroska ee utvrdjeno preko neispravnog uredjaja, a sto treba da istakne kada podnese reklamaciju na racun.
 
Stari ''sanducar'' zamrzivac i bojler od 80 i vise litara, mogu da ''pojedu'' kw koliko svi ostali uredjaji zajedno, otprilike ta dva uredjaja potrose preko 200 kw mesecno. Medjutim u konkretnom slucaju tih uredjaja nema. Ali da bi imao racun od 11k, treba da potrosis preko 1000 kw elektricne energije, odnos 55:45% u korist nize tarife. Ta potrosnja u letnjem periodu moze da se napravi samo sa klima uredjajima i/ili totalno neracionalnom potrosnjom, tj. daleko vise kw u visoj tarifi. Imajuci u vidu doba godine, broj clanova domacinstva, kao i da je kolega forumas bio odsutan 10 dana, izvodi se zakljucak da je stanje pogresno ocitano, ili je brojilo neispravno. U prethodnom komentaru sam napisao da bi trebao za pocetak da iskljuci sve uredjaje sa mreze i da prati rad brojila, a potom da ukljucuje redom najvece potrosace (recimo bojler i zamrzivac) pa posmatra koliko potrose za recimo 2 sata. Uvek moze da podnese zahtev za tzv. periodicno bazdarenje koje bi trebalo da se vrsi na minimalni period od 12 godina. Po isteku tog roka, ima se smatrati da je stanje utroska ee utvrdjeno preko neispravnog uredjaja, a sto treba da istakne kada podnese reklamaciju na racun.
Чекам да ми стигне рачун за август па ћемо да видимо.... Једино ми је логично да ми не ради сат. Немам друго, рационално, објашњење.
 
Ovde se moze izvrsiti uvid u racune za poslednjih godinu dana (uz prethodnu registraciju), samo se odabere odgovarajuci snabdevac, tj. odgovarajuce podrucje. Na istoj strani ima i kalkulator potrosnje.
 
Kako svi koji se žale na račun niko ne napiše koliko su kilovata potrošili?
 
Evo vec cetvrti mesec kako ne ocitavaju struju vec napamet pisu. Ja uvek slikam brojilo poslednjeg dana u mesecu i onda napišem na kapiju. Evo gledam i ovaj mesec je samo prepisao potrosnju od prethodnog meseca. Strasno više, stvarno stanje i njihovo "ocitano". Vise mi idu na nerve i sada cu ponovo morati ici i da pisem reklamaciju za sva brojila, i da cekam 20 dana da mi stigne racun.

Ovo je kod roditelja, kod mene je digitalno brojila na kapiji koje su oni izbacili zbog lakseg ocitavanja, tamo isto tako nije ocitano vec 4 meseca
 

Prilozi

  • IMG_20230830_114340~2.jpg
    IMG_20230830_114340~2.jpg
    193.2 KB · Pregleda: 68
  • Screenshot_20230917-143706_Opera.jpg
    Screenshot_20230917-143706_Opera.jpg
    74.3 KB · Pregleda: 68
Poslednja izmena:
Šta to "napišu napamet"?
Koji je to broj?

To što lepis na tarabu ništa ne znači čitač mora da ima pristup brojilu ili direktno da javiš distribuciji ocitano stanje.
To već postoji mehanizam kako se to radi.
 
Napamet pise sta hoce. Ima pristup brojilu. Ako nece da prepise na drugim brojilima sa tarabe kako kazes stisne zvonce iako preko kapije moze da otvori orman na kuci

Tri meseca mi je na brojilu koje je na ulici stizao racun 1350 dinara molio bi da mi to objasnis tamo nisam pisao na tarabi, vec sam ja morao ici i nositi ocitano stanje
 
Poslednja izmena:
Ne moze nikako da lupi šta hoće jer on ne zna tvoje prethodno stanje samo može da unese novo koje mora biti veće od prethodnog a to nije jednostavno lupiti a da pritom pogodi logičnu cifru.

Znači moraju biti konkretne cifre, čak i z aracun od 1350din, koliko je to kilovata.

Nema potrebe da ideš nigde ili zoveš telefonom ili pošaljes mail, a ima mesta gde moze na sajtu da se unese stanje brojila i tako prijavis.

Ako već sam očitavas svoje brojilo to verovatno već moraš znati.
 
@telep

Divim ti se na višku energije koju trošiš na "obijanje" šaltera ED-a i "plakanje" na forumu kako ti nije očitano brojilo.

Ja nemam živaca za to. Ja svakog prvog u mesecu očitam brojilo, mailom prosledim stanje i završim priču...
 
Problem prave i veće i manje očitavanje od stvarnog broja potrošenih kilovata. Jer, ako jednog meseca očita manje, a sledećeg meseca tačno ili više, može se desiti da korisnika baš zbog toga prebace u skuplju tarifu. Zbog toga je važno da se i isti strujomeri čitaju istog dana svakog meseca.
 
A mail nisi slao?
Nisam slao mail zato sto sam prosli put kad je isto tako stiglo u nizoj tarifi 1060kw za februar mesec pozvao telefonom distribuciju zemun i prijavio.I posle par dana su ponovo ocitali i smanjili racun na neki normalni kako je i dolazilo.Ispravili nizu tarifu na 60kw i umanjili racun na normalni.Nesto od 3 do plafon 4 soma.
Ali sada nisu hteli da se javljaju na fon pa sam otisao kod njih.
Koja je njihova mail adresa za reklamacije?
 
@telep

Divim ti se na višku energije koju trošiš na "obijanje" šaltera ED-a i "plakanje" na forumu kako ti nije očitano brojilo.

Ja nemam živaca za to. Ja svakog prvog u mesecu očitam brojilo, mailom prosledim stanje i završim priču...
Izvinte necemo vise pisati na forumu, ponizno se izvinjavam mail gospodaru, sta mene briga sta ti radis, niti sam pitao niti me zanima. Niti sam se pravdao zasto sam i dal sam stalno isao da prijavljujem. Definitivno je ovaj forum prso. Posto vidim da je sve nemoguce a eto desava se isključujem se iz teme ostavljam znalce da se bave tematikom
 
Električno brojilo i njegov brojcanik je izgleda velika misterija za neke.
 
Zbog toga je važno da se i isti strujomeri čitaju istog dana svakog meseca.
Nije važno, jer se granica za npr. zelenu zonu od 350 kWh odnosi na period od 30 dana. Ukoliko je obračunski period duži ili kraći od toga, granice zona se takodje srazmerno pomeraju. Ovo je navedeno i na zadnjoj strani računa.
Znači jedan obračunski period može da bude 15, drugi 45 dana i time ništa niti gubiš niti dobijaš. Problem može da napravi samo netačno očitavanje.
 

Prilozi

  • Hdhd.jpg
    Hdhd.jpg
    196 KB · Pregleda: 43
Električno brojilo i njegov brojcanik je izgleda velika misterija za neke.
Posto perfidno zezas objasni mi kako to da 3 meseca za redom dobijam u dinar skoro tacno racun i da tek posle reklamacije bude sve ok? Ja nista ne ocitavam, nista ne prijavljujem, brojilo je na ulici eps ga izmestio, dostupno 24/7 cele godine?
 
@telep
Nepotrebna patetika.
Izrazim ti divljenje, a ti na mene drvlje i kamenje. :rolleyes:

Sledeće nije upućeno tebi...
Većinu na ovom forumu ne zanima šta ti radiš, niti te pita, niti ih zanima. Ti piskaraš i to je ok, forumi za to služe...
 
Posto perfidno zezas objasni mi kako to da 3 meseca za redom dobijam u dinar skoro tacno racun i da tek posle reklamacije bude sve ok? Ja nista ne ocitavam, nista ne prijavljujem, brojilo je na ulici eps ga izmestio, dostupno 24/7 cele godine?
Otkud bih ja to znao...
Cak nisi ni napisao ni koliko su ti kilovata obracunali, ni za koliko smanjili...
Gore si napisao da ocitavas ovde sada da ne ocitavas
 
Nesto su jula definitivno uvecali... Avgust nista posebno
 
Otkud bih ja to znao...
Cak nisi ni napisao ni koliko su ti kilovata obracunali, ni za koliko smanjili...
Gore si napisao da ocitavas ovde sada da ne ocitavas
Rekao si da je nemoguce da on lupa napamet. Ako jedan mesec dobijem 26kwh 26 kwh, a iduci mesec 29kwh 29kwh i racune skoro identicne, a potrosnja mi je bila 250kwh po mesecu, odakle je izvadio onih 26 jeftine i 26 skupe.

Uostalom imam vise brojila i vise objekata. Na jednom objektu pisem sam na kapiju (kao i ceo grad, brojilo je dostupno ako ih zanima) i uvek je do sada bilo ono sto napisem to je na racunu. Sada odjednom kolektivno na sva tri brojila imam isto da vec mesecima prepisuju uz minimalne izmene staru potrosnju. Mozda to neko ne bi primetio ali meni varira i primetim kada odjednom imam 100kwh manje na racunu nego sto bi trebalo

Uostalom nebitno je, od eksperata sam dobio uverenje da je to nemoguce, pa cu od sada sam da prijavljujem na sajtu i gotovo.
 
Vrh Dno