Šta je novo?

Koji aparat za 800-900e?!?

Učlanjen(a)
17.04.2004
Poruke
19,628
Poena
1,355
Kolega bi se rado opet aktivirao malo po pitanju novinarstva pa bi kupio neki ozbiljniji aparat. Nije precizirao sta mu je sve potrebno, nije siguran jos ali znam da ce raditi sa gomilom raznih objektiva za razne namene + blic. Znam da nije rekao nista konkretno ali sta bi mu preporucili za tu cifru?
 
Pa ako će raditi sa gomilom raznih objektiva i pazari aparat kod nas, onda ili telo Rebela ili D70 ako kupuje novo, ili polovni 10D ako hoće polovno.
 
Samo neka ima na umu da ce mu vecina objektiva sa analognih aparata biti neupotrebljiva na digitalnim.
 
nIce Cream je napisao(la):
Samo neka ima na umu da ce mu vecina objektiva sa analognih aparata biti neupotrebljiva na digitalnim.

Ne znam sta si mislio pod vecina, ali 99% objektiva proizvedenih u poslednjih 15 godina rade i na novim aparatima.
Svaki Canon otkada je "EOS" uveden pocetkom 90tih prima sve EOS objektive, sem ako su u pitanju "kratki" EF-S kojih ima svega nekoliko.
A obzirom da je covek pomenuo Canon 300D, pomenimo da na njega ide SVAKI EOS objektiv.

Slicno je za Nikon, stim sto je vremensko razdoblje za Nikone jos duze, nisam 100% siguran, ali trebalo bi da svaki Nikon objektiv pase na svaki Nikon SLR, bilo da je digitalni bilo da je analogni.
 
Jeste, rade oni na i na tim aparatima, ali problem se javlja u efektu centricnog svetla (centralni deo slike osvetljeniji i kruzno opada osvetljenje kad se koristi objektiv sa analognog aparata), zbog razlike u optickoj konstrukciji objektiva za analogne i digitane foto aparate.
Ne znam sada sve u detalje, ali imam negde taj tekst (u nekom od BUGova) i semacko objasnjenje. Sve se svodi na to da kod objektiva za analogne aparate, svetlost se usmerava na, u ovom slucaju film, pod opadajucim uglom ( u sredini je ugao 90 stepeni, i kako ide spolja ugao je ostriji), sto na filmu ne stvara taj efekat jer pod kojim god uglom svetlost "upala" na film bice "otisnuto" isto. Kada svetlost treba da padne na chip, tj na foto senzor, mora na svakom delu da padne na njega pod uglom od 90 stepeni, jer foto chip nije monolitna celina pa da registruje svetlost isto bez obzira na ugao. Objektivi za digitalce usmeravaju na svim delovima svetlost po 90 stepeni, sto kod analognih nije bio slucaj (nije bilo potrebe).
Taj efekat mozda nekome nije bitan, ali je za profesionalnu primenu suvisan.
 
Pa, u nacelu jeste tacno. Ali u praksi malo, i to uglavnom kod FF aparata.
Kod FF DSLR aparata (sa senzorom iste velicine kao 35mm film). Tada na ivicne piksele pada svetlo pod uglom od cak 25 stepeni (ili 65, zavisi kako se meri). Medjutim D70 i 300D, kao i ogromna vecina DSLR aparata (senzor APS velicine) koristi samo sredisnji deo svetlosnog snopa, pa taj ugao opada na oko 15 stepeni. Kod objektiva specijalno dizajniranih samo za DSLR APS format opisani ugao moze biti i samo 10 stepeni.

Opisani problem se ispoljava kao vinjetiranje, hromatske aberacije, razlivanje po ivicama. Kao sto rekoh, malo je primetan na APS DSLR aparatima, posebno kod kvalitetnijih objektiva. U vecini slucajeva ce raditi isto dobro kao kod filma.
Medjutim, "Designed for digital" objektivi koji se pojavljuju (Tamron, Sigma, Nikon, sad i Canon) zaista imaju nesto bolje karakteristike u istoj klasi cena - npr. Tamron 90 macro Di zaista jeste bolji za DSLR neko stara verzija (bez Di).

Posle ovoliko price, zapravo ne treba brinuti uopste, posebno kad se radi o prajmovima (fiksne duzine). Radice vecina (prakticno svi) jako dobro.

Aparati koje je Sublimed pomenuo (novi ili polovni) su daleko, daleko najbolje resenje. Najvise zavisi od toga koje objektive ima tvoj prijatelj?
- Canon FD - moze sa adapterima, ali ne isplati se zezanje
- Canon EOS - rade svi Canon, starije Sigme i Tamroni mogu da prave probleme, posebno Sigme.
- Nikon F - vecina radi, ali se ne isplati za one pre AI serije (sa cipom)
- Pentax - najbolja podrska za stare objektive - rade svi KA objektivi, i ostali podnosljivo sa adapterima

Dakle, Canon 300D/10D/60D, Nikon D100/D70 (ili ako nadje polovnog D1 jeftino) ili Pentax *ist DS.
 
Poslednja izmena:
Malo pojanjenje u vezi kompatibilnosti kod Nikona:
1. Na D70/D100 ne mogu se montirati pre AI F objektivi (pravili su se sezdesetih i sedamdesetih). Ovi objektivi se mogu modifikovati u AI, te se u tom slucaju mogu montirati na ove aparate. Ovo vazi i za Fuji DSLR-ove i novije Kodak koji su bazirani na F80. Za starije Kodak treba proveriti.
2. Manuelni AI i AIS rade ali se na gore pomenutim apratima ne moze meriti osvetljenje (nisam siguran jedino za Fuji S1 Pro). Radi se ponegde modifikacija ovih objektiva (ugradnja cipa) koja omogucava ovu funkciju.
3. Manuelni AI-P (u njima je ugradejn cip) radi sve, osim naravno autofokusa.
4. Kada se montira manuelni objektiv aprat daje asistenciju za fokusiranje - kada je objekat u fokusu pali se zelena tacka u donjem levom uglu trazila. Ovo je znacajno jer je kod pomenutih aprata manuelno fokusiranje dosta tesko, pogotovo sa objektivima slabije svetlosne jacine.
5. Postoje dva tipa AF objektiva - oni koji daju informaciju o daljini telu (AF-S i AF G), i oni koji ne daju ovu informaciju. Za ove druge, ne rade neke od naprednih funkcija sa flesom, ali su sasvim upotrebljivi.

Nadam se danisam bio preterano konfuzan.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno