Šta je novo?
naravno. niko ne može da me spreči da u džepu nosim sve svoje omiljene igre svuda sa sobom. još samo kad bih imao i odgovarajući džojstik sa mikroprekidačima, pa da vidite u bg vozu kako se pika pravi fudbal (kick off 2 jasno je, ne ova moderna sranja).
 
Slazem se sa ovime sto je G!!! napisao. F3 nije Fallout, to je jedan veliki nezanimljivi dvodimenzionalni prazan svet za kojime ostaje samo zamrljano secanje ni na sta. Na ovom svetu sve se na kraju svodi na novac, sustina je zarada a da bi se napravilo nesto vrhunski potrebna je nesto sasvim drugo. Novac ne treba da bude cilj vec nus efekat :d

Zasto Fallout ne pravi neko kao Alex ( Lik koji pravi Starsector), tada bi to ispala velicanstvena (da ne kazem kolosalna :D) igra pa bi ona rejv rulja koja uziva u mediokritetu cula kako zvuci vrhunska muzika :D


edit: Promenom nacina izvodjenja fokus je sa taktickog prebacen na refleksno/fps. Meni je uvek to izometrijski bilo daleko mnogo preglednije za igranje nego iz prvog lica. Naravno potezna borba je jos jedan + nad RT borbom.
 
Poslednja izmena:
ček, ček, ček... zar nije poenta svih rpg-ova od polls of radiance i ishara na ovamo da možeš zapravo da budeš sve što poželiš u okviru zadatog settingsa?

Da, ali u F3 nisam imao takav osecaj. Ok, krecem od nista i treba da budem neko i nesto, da sam izaberem svoj put, na kraju se svi sklanjaju kada me vide ili mi se klanjaju. U F3 imas prividan osecaj da si neko, ali u stvari si niko. Da li si imao takav osecaj u F2 ili kecu? Ja nisam, jer sam tamo mogao da budem sta sam ja hteo i da svaku situaciju resim na ko zna koliko nacina i igra mi je to dozvolila. F3 ti nije dao da na kraju nastavis ili izaberes da nastavis dalje, mada nisam video poentu i da su to ubacili, zato sto nije bilo poente ici dalje. Pa na kraju jedinice mozes da izaberes da li da nastavis dalje, a sta se posle desava je vrhunac genijalnosti ljudi koji su tada radili na igri i to je bio odlican uvod u F2.
 
eh, nema više dobrih starih vremena. što bi rek'o pokojni sloba - svi smo mi samo mali glasački listići, odnosno gledano iz ugla jednog steam-a, svi smo mi brojevi naših kreditnih kartica i najbitnije je koliko evrića prebacimo na njihov account.

arči - isto tako i ja kažem da novi xcom nije xcom, ali ko me šta pita kad ljudi kupuju k'o blesavi. jedini momenat kad će neko stvarno da stane i da se zamisli o tome kuda ide ta igra je kad počne loše da se prodaje, a kako je krenulo, do toga ću da se načekam.
 
najlakše je reći

i meni se svašta nešto čini, ali se trudim da ne trčim pred rudu. pritom, povezivati simse sa falloutom, po meni, može samo neko ko stvarno ne zna šta piše. "shelter glupost" je nov koncept koji još nismo videli u praksi, osim u par slučajeva gde je odlično funkcionisao (opet ja: rust). ali tebi je sasvim dovoljno da u startu nagađaš kako zbog toga neće obratiti pažnju na neke druge stvari. nagađaš, pljuješ, izigravaš eksperta, a momci prave milione.

ne ispravljam se, naprotiv, nego naglašavam da nisu svakome fo1 i fo2 dobri iz istih razloga. jedino što vidim da nam se svima sviđa je settings, a on je, manje više, i dalje tu.

a cdpr nije na tržištu ni petinu vremena koliko je bethesda (mislim na njihova izdanja, ne na zvanični podatak kad su osnovani). videćemo kako će to izgledati za neku godinu, kad naprave još nešto osim te jedne igre koju, što bi ti rekao, iznova i iznova izdaju.

A momci prave milione!?

Zasto ja uopce ulazim u raspravu s tobom!?
 
Za nas matore je da se oblikujemo po novim standardima. :)
Zasto mora sve da bude kao nekad?
 
A momci prave milione!?
Zasto ja uopce ulazim u raspravu s tobom!?
a kao ne prave?

iskreno, ni meni nije jasno čemu rasprava sa mnom, kad imaš tako dobro izdresiran hor hejtera. čim vas je toliko, mora da ste u pravu. nema veze što je onih koji kupuju igru mnogo više, vi ste vrsni poznavaoci, a oni su sooo fu*king laaameee :)
 
Poslednja izmena:
Ne treba da se vezujete na to sta je bio fo1 i 2 i sta je fo3, fnv...to su dva razlicita koncepta, igre... Uopste mi nije vazno da li ce da bude hardcore rpg ili strategija...moze da bude I avantura...to je nova igra koja ce po meni da lici na fonv I da bude jos malo gluplja sa boljom grafikom ...to je jednostavno trend, drugo, betezda je specijalizovala za odredjenu ciljnu grupu I nema tu odstupanja...njen novi projekat ni po cemu nece biti revolucionaran, poseban, niti ce to biti igra koja opdstupa od koncepta koji je uveden do sada od fo3 preko skajrima pa na dalje. Zasto? Pa zato jer ce izgubitri kupce koji balave na skarjim i slicne igre. Da se razumemo ima i veceg junk-a od skajrima, to uopste nije junk vec ..onako...igrica za uglavnom mladju populaciju prilagodjena trendovima...tako ce biti i fo4. Ideal komercijalnog uspeha akcionog rpg-a je postavio the witcher 3 ali mislim da betezda nece da trosi previse resursa na tako nesto...CDPR ipak ima malo stariju publiku i drugaciji pristup stavrima...bilo bi idealno kada bi novi fo4 bio radjen na nacin kako je radjen tw3 ali to se nece desiti.
 
apsolutno ni fo3 nije postao fps.

teza da je promenom izvođenja promenjeno sve jednostavno ne stoji. to će ti svako, pa i ovi što se sa mnom ovde raspravljaju na već 29 strana, reći. ako neće oni - ja ću. NAČIN IZVOĐENjA NE ČINI NEKU IGRU ŽANROVSKI ODREĐENOM. igraj malo prvi deuce ex, igraj malo m&b warband, pa ćeš možda shvatiti.

a ako mene pitaš novi xcom je nemogućnošću da lično do detalja opremam borce, kao i taktičkim mapama koje su svaki je*eni put iste POTPUNO promašio poentu originalnog xcoma.

civ je toliko pojednostavljen da to ne da više nije ista igra, nego je lagana casual bozica kojoj je cilj da partija traje manje od pet - šest sati. kakve to veze ima sa civilization-om? pa jedna dobra partija civ-a se onomad igrala nedeljama.


i još jednom - nisi ti ništa bitniji član fo community-ja od tih mainstream-era koje si pljucnuo, baš kao što ni ja nisam ništa bitniji član x-com commuinity-ja samo zato što ga imam instaliranog (onog prvog, naravno) na psp-u i igram ga maltene svaki dan.

ustvari, s obzirom da su ti mainstreamer-i išli na e3 i prisustvovali prezentaciji, može se slobodno reći da su oni daleko bitniji od tebe. krastavac.

Vidis fo3 jeste apsolutno postao fps/tps jer skillovi nemaju nikakav smisao, i mozes da se igras pucacine do mile volje, prosto bethesda pravi igre koje moze da igra svako (pri tom ne znam kako si uspeo da predstavljas da je mejnstrim losa stvar, ja to svakako nisam rekao, to je neminovnost, pa ja igram mejnstrim igre - cod i bf sto da ne, bas koliko i one ne toliko popularne)

Tuga je sto oni obicnom igracu predstavljaju izbor pola prilikom kreiranja svog lika kao nesto WOW, koliko tek ima djubreta kada se zagrebe ispod povrsine

Promenom izvodjena se uvek sve menja, i o tome se zvakalo na internetu koliko god hoces, prosto input koji igrac daje u igri je sasvim drugaciji i cela percepcija je drugacija sam dozivljaj je drugaciji, pa je i sama igra totalno drugacija. Naravno ti uvek mozes da zivis u svom svetu i da se ubedjujes da je izometrijski rpg isti kao i fps rpg, da je real time strategija ista kao i potezna itd itd, i to je sasvim ok, tebi je najlepse na svetu - to je blagoslov :)

Iskreno srecan sam sto su onakvi e3 retosi bitniji bethesdi, jer meni nikada ne bi ponudili ono sto valja, a i sva sreca pa je bilo pametnijih ljudi od zenimax korporativnih dronova pa su zivnuli PC scenu sa nezavisnim projektima
 
Kickstarter je dosta doneo u gaming, kada covek pogleda najbolje igre u poslednje vreme su dolazile uglavnom sa tog koncepta finasiranja, cast nekim izuzecima...mislim da svako ide po svoj deo kolaca, veliki studiji idu na masovno trziste gde su uglavnom balavci I to je njihov ekonomski rezon, potpuno opravdan, jer i velika su ulaganja u takve naslove...manji studiji sa manjim troskovima mogu da naprave igre ka sto su pillars of eternity koje ce da imaju vise nego dovoljan obim da ih zadovolje po pitanju profita a igrace po pitanju kvaliteta...CDPR jedini za sada od vecih studija drzi dobar balans izmedju cene I kvaliteta ostali veliki igraci su uglavnom bulja kada su ovakav tip igara u pitanju...bioware, ea betezda u poslednje vreme vecina naslova su za :wc:
 
Ima odličnih rpg-eva i iz prvog lica, i ne vidim da je to najveći problem ako se ispoštuju neki standardi i borba ne postane klasična pucačina. Meni je gore ovo obesmišljavanje i zapostavljanje neborbenih skilova i atributa, i usmeravanje igrača u samo jedan linearan put bez potrebe da traži druga rešenja.
 
aj ne moramo tu pricu da izvlacimo iz naftalina, jer joj nije ovde mesto

sve se moze se kad se hoce, ali se cesto ne uradi niti zeli da se uradi sve sto se moze jer to ne bi ispunilo planiranu prodaju novim generacijama i zbog raspodele vremena i resursa tralalal bla bla bla
vidi se da je pun pogodak rust fazon gradnje, nadogradnja steam punk oruzja (presmesnih ako mogu da dodam), nista dijalozi, nista nelinearnost, nista obim kvestova, nista skillovi... .koga boli uvo za to danas u fps/tps nazovi rpg-u
 
a kao ne prave?

iskreno, ni meni nije jasno čemu rasprava sa mnom, kad imaš tako dobro izdresiran hor hejtera. čim vas je toliko, mora da ste u pravu. nema veze što je onih koji kupuju igru mnogo više, vi ste vrsni poznavaoci, a oni su sooo fu*king laaameee :)

Pa cim vidim da neko poteze odlicnu prodaju kao argument, znam da s tom osobom nema smisla ulaziti u raspravu. I to je ****na cinjenica.
Odlicna prodaja se ne postize kvalitetom ili ne-kvalitetom, razvodnjavanjem ili zaglupljivanjem nekih elemenata, itd. To se postize reklamom i hajpom. I to je tako na zalost.
Tvoja teza kako se igre moraju prilagodjavati mladjim generacijama je najveca zabluda, jer kao te generacije nisu sposobne igrati kompleksnije igre?

Manjina putem skola, medija, reklame, hajpa, kontrolise i usmjerava vecinu - mase.
Game developeri i izdavaci to znaju, ali mogu birati u kom pravcu ce ici, tj. zaglupljivanje ili ne-zaglupljivanje. I reklamom i hajpom praviti milione bez obzira koji put odaberu.
Kada bi od ovog trenutka veliki game developeri odlucili pomalo vracati sve te dobre stare elemente ili koncepte, sve bi se promijenilo, mase bi to prihvatile kao nesto sasvim normalno.
Ali na zalost vecina njih se odlucila na zaglupljivanje, to se reklamira, a mladje generacije startaju s takvim igrama.

Mase su tu samo da prihvate to sto im se servira, da konzumiraju i plate, i naravno da idu u rat kada manjina odluci.

Zato Bethesdi uopce nije problem zaradjivati milione. Jos pogotovo ako uzmemo u obzir ljude koji su na celu te kompanije.
 
Pa cim vidim da neko poteze odlicnu prodaju kao argument, znam da s tom osobom nema smisla ulaziti u raspravu. I to je ****na cinjenica.
Odlicna prodaja se ne postize kvalitetom ili ne-kvalitetom, razvodnjavanjem ili zaglupljivanjem nekih elemenata, itd. To se postize reklamom i hajpom. I to je tako na zalost.
Tvoja teza kako se igre moraju prilagodjavati mladjim generacijama je najveca zabluda, jer kao te generacije nisu sposobne igrati kompleksnije igre?

Manjina putem skola, medija, reklame, hajpa, kontrolise i usmjerava vecinu - mase.
Game developeri i izdavaci to znaju, ali mogu birati u kom pravcu ce ici, tj. zaglupljivanje ili ne-zaglupljivanje. I reklamom i hajpom praviti milione bez obzira koji put odaberu.
Kada bi od ovog trenutka veliki game developeri odlucili pomalo vracati sve te dobre stare elemente ili koncepte, sve bi se promijenilo, mase bi to prihvatile kao nesto sasvim normalno.
Ali na zalost vecina njih se odlucila na zaglupljivanje, to se reklamira, a mladje generacije startaju s takvim igrama.

Mase su tu samo da prihvate to sto im se servira, da konzumiraju i plate, i naravno da idu u rat kada manjina odluci.

Zato Bethesdi uopce nije problem zaradjivati milione. Jos pogotovo ako uzmemo u obzir ljude koji su na celu te kompanije.

Pazi, ti klinci su vec formirani od svega ostalog, na taj kalup se kace studiji nudeci im ono sto ce oni kupiti, tako radi trziste...niti jedan studio nece krenuti u reedukaciju ciljne grupe kako bi im servirali kompleksniju igru...oni ce samo u postojecim okvirima da hajpuju eksploatišući postojeće stanje u kojem je ciljna grupa ili evnetualno utičući na način da maksimiziraju profit...to svakako nije put ka kompleksijim igrama jer povećava trošak...
Sa druge strane u drugoj ciljnoj grupi vladaju donekle drugačiji uslovi ali suštinski isti zakoni I svako od studija bira svoj puta ali oni praktično žele da maksimiziraju profit...Tržište igara je je tržište koje se u ekonomiji prepoznaje kao monopolski konkurentno, kao što je recimo I tržište štampe ili knjiga...
Iluzorno je da očekuješ da će studiji obikovati masu kako bi im prodali kavalitetniji proizvod, to ej u suprostnosti sa svim zakonima tržišta i ekonomije.
Igre koje su kvalitetne ili bar one koje ja misilim da su kavlitetne a neki se slažu sa mnom ili tobom su nastale ne kao proizvod studija koji želi da napravi kavalitetnu igru već studija koji želi da proda takvu igru igračima koji su na tržištu spremni su da je kupe za određenu cenu. Oni zatvaraju svoju konstrukciju na bazi očekivane potražnje, inputa, faktora proizvodnje I pronalaze svu računicu u tome.
Na takvim tržištima kao što je monopolski konkurentno tržište postoji prostor u kojem proizvođač može da ima cenu veću nego što je marginalni trošak tog proizvoda ali ni tada on neće povećati svoj trošak radi opšteg dobar već će zadržati taj "višak" za sebe. Ukusi su jedna od glavnih ekonomskih kategorija koji pomeraju krivu ponude, to može dovesti do promene potražnje na novu cenu I količinu. E u tim ukusima je ovde kvaka...oni su vec oblikovani kod balavaca mnogim faktorima...igrice samo eksploatišu to stanje I ako žele da menajju ukuse radiće ti u pravcu maksimiziranja profita I na kratak rok, jer dugoročno formiranje ukusa iziskuje prevelike troškove da bi se time bavila industrija video igara.
Koja bi bila posledica da ipak krenu tim putem? Pa jednostavno cena bi bila previsoka a druge kompanije bi ušele na tržište pronalazeći svoj prstor za prodaju na neukusu i ubrzo bi se ponuda I potražnja same iznivelisale a tržištem bi zavladali proizvodi koji mogu da maksimiziraju potrošačev I proizvođačev višak...ako me razumeš.
 
Poslednja izmena:
na ovo skoro nema šta da se doda.
starčeva teza da game developeri mogu da biraju pravac u kome će razvijati igre totalno nije na mestu jer živimo u vreme ničim sputavanog korporativnog liberal kapitalizma u kome svaka korporacija koja misli na sebe prolazi kroz stalne procese reogranizacije, osvežavanje kadrova na godišnjem nivou i uštede. sve to rade (šta god javno pričale) ne da bi pružile bolje korisničko iskustvo nego da bi preživele. bolje korisničko iskustvo opet, ne mere ispitivanjem elitističkih krugova nego najširih korisničkih masa i tako dolaze do jasnih putokaza šta njihove mušterije žele.
iako starcu odlična prodaja nije nikakav argument, njima i te kako jeste, i tu se svaka priča o njihovoj spremnosti na rizik završava. rizikovaće SAMO ukoliko mogu da dokače još širi segment tržišta a NIKAKO ako postoji opasnost da sebi suze to tržište i tu je tačka.

u tom smislu, gospodine G!!! nisam želeo da vas uvredim kada sam mainstreamere stavljao ispred vas, samo sam hteo da vas podsetim da ni počemu vi niste ispred njih. temu o tome da li vrsta izvođenja čini žanr sam završio još kada su point and click avanture počele da istiskuju tekstualne avanture, i kao što tadašnjim hobitovcima i šerlokovcima nije bilo moguće objasniti da secret of the monkey island i beneath the steel sky JESU avanture šta god oni mislili, jasno mi je da ni tebi ne mogu da objasnim da fo3 NIJE fps šta god ti o tome mislio.
i kao što tebi nije smetalo što je xcom pojednostavljen, tako ni nekima drugima ne smeta što je fallout pojednostavljen. to je suština. obe igre su približene širim narodnim masama, prodaja je skočila a ti i ja smo ostali praznih rukava, ALI to ti ne daje za pravo da pljuješ ljude kojima se fo3 i fonv sviđa. nisi ništa bolji od njih, čak si, obzirom da si pristao na novi civ i na novi xcom, što se mene tiče, jedan njima sasvim sličan mainstreamer kome se eto nije dopalo kako izgledaju novi nastavci tebi omiljene igre.

meni lične je presmešno jedino turati svoje mišljenje ispred mišljenja ogromne većine igrača.
 
Kickstarter je dosta doneo u gaming

Nije baš, ali ne pišu mi se više A4 postovi da dublje elaboriram.

naravno. niko ne može da me spreči da u džepu nosim sve svoje omiljene igre svuda sa sobom. još samo kad bih imao i odgovarajući džojstik sa mikroprekidačima, pa da vidite u bg vozu kako se pika pravi fudbal (kick off 2 jasno je, ne ova moderna sranja).

Imaš 'vako nešto ako ti odgovara:

iPega kontroler
imageikksw.jpg
GameKlip
GameKlipTablet.jpg

meni lične je presmešno jedino turati svoje mišljenje ispred mišljenja ogromne većine igrača.

On Thinking for Oneself


Šop i ja se ne bi složili s tobom.
 
rekoh mikroprekidači. i da bude nalik na quickshot2 ili topstar, nikako nalik na competition pro.

što se neslaganja tiče, totalno mi je jasno.
 
Izvini ali niko nikada neće moći da poveća profit više smanjivanjem troškova za pravljenje igre nego povećanjem broja potencijalnih kupaca.

I dokaz za to ti je Morrowind>>Oblivion>>Skyrim.

Svaka igra je bila sve jednostavnija i sve prodavanija i sve profitabilnija. Isto vremena je potrošeno, timovi su samo rasli, glumci za glasove su koštali više, razvoj za sve platforme je koštao više a zarađeno je MNOGO više nego sa starim igrama.
 
neko u klin, neko u ploču.
u (stranim) ozbiljnim firmama, pogotovo u velikim korporacijama ne sede lenjivci koji samo gledaju kako da pobegnu od posla i koji prave uštede rizikujući da izgube deo tržišta, nego pametne glave koje sve vreme sondiraju to isto tržište i prate trendove. sve što se radi radi se da bi se povećala prodaja. sve. postoje dva načina da se prodaja poveća - jedan je krajnje nepopularan kod tih glava i to je obaranje cena. tome se pribegava samo kad se mora. drugi je izuzetno popularan i sjajno deluje na vrednost deonica (što čak konkretnije pravi od njih bogataše nego samo ubiranje para od prodaje) - to je povećanje broja korisnika.
tako radi svako ko ima imalo mozga.
 
vidim sad nema vise kukljave po socialnim mediama i reditima o grafickom prikazu fallouta 4 :d

licimuri i demoni :D
 
u tom smislu, gospodine G!!! nisam želeo da vas uvredim kada sam mainstreamere stavljao ispred vas, samo sam hteo da vas podsetim da ni počemu vi niste ispred njih. temu o tome da li vrsta izvođenja čini žanr sam završio još kada su point and click avanture počele da istiskuju tekstualne avanture, i kao što tadašnjim hobitovcima i šerlokovcima nije bilo moguće objasniti da secret of the monkey island i beneath the steel sky JESU avanture šta god oni mislili, jasno mi je da ni tebi ne mogu da objasnim da fo3 NIJE fps šta god ti o tome mislio.
i kao što tebi nije smetalo što je xcom pojednostavljen, tako ni nekima drugima ne smeta što je fallout pojednostavljen. to je suština. obe igre su približene širim narodnim masama, prodaja je skočila a ti i ja smo ostali praznih rukava, ALI to ti ne daje za pravo da pljuješ ljude kojima se fo3 i fonv sviđa. nisi ništa bolji od njih, čak si, obzirom da si pristao na novi civ i na novi xcom, što se mene tiče, jedan njima sasvim sličan mainstreamer kome se eto nije dopalo kako izgledaju novi nastavci tebi omiljene igre.

meni lične je presmešno jedino turati svoje mišljenje ispred mišljenja ogromne većine igrača.

Naravno da jesam ispred mejnstrimera pogotovo kada je fallout u pitanju, jer sam fan igre od 97-98, imam superioran ukus, i superiorno razmisljanje, superioran PC i superiorno iskustvo ! :D

Ne ozbiljno, ne znam otkuda da ja turam svoje misljenje ispred bilo cijeg
Dao sam razloge zasto je igra los fallout, i zasto bethesda ne moze da radi valjani fallout (rpg generalno)
Prosto fasciniran sam originalnim igrama, i fo3 (i oblivion naravno) mi je bio ultimativno vnogo od igre napravljene od najgore kompanije u tom momentu, cije poglede na rpg prezirem jer mi se od morrowinda svaki put povracalo od njihvih igara, kao i u tom momentu okretanje igre konzolaskoj populaciji, hajpovanje nepostojecih featursa, reklamiranje njihove igre kao silazak svetog duha na apostole :d

Ne pljujem ljude kojima se fo3 svidja, to ti izmisljas, pljujem ljude sa e3 koji su u transu jer im je njihov vodja rekao da ce moci da biraju izmedju muskog i zenskog lika :whip: izvini ali to je prosto retardirano u 2015 godini
kao sto rekoh xcom nije postao simulacija letenja pa da se toliko razocaram (koliko me je xcom ili civ zadovoljio ili ne mozemo da pisemo na odgovarajucoj temi ovde nema potrebe za tim)

Zao mi je ako si se nasao uvredjenim, nema potrebe da se trzas na moja prozivanja bethesde, fallouta 3, obliviona i ostalog, ne pljujem tebe licno ako pljujem te stvari
 
Pazi, ti klinci su vec formirani od svega ostalog, na taj kalup se kace studiji nudeci im ono sto ce oni kupiti, tako radi trziste...niti jedan studio nece krenuti u reedukaciju ciljne grupe kako bi im servirali kompleksniju igru...oni ce samo u postojecim okvirima da hajpuju eksploatišući postojeće stanje u kojem je ciljna grupa ili evnetualno utičući na način da maksimiziraju profit...to svakako nije put ka kompleksijim igrama jer povećava trošak...
Sa druge strane u drugoj ciljnoj grupi vladaju donekle drugačiji uslovi ali suštinski isti zakoni I svako od studija bira svoj puta ali oni praktično žele da maksimiziraju profit...Tržište igara je je tržište koje se u ekonomiji prepoznaje kao monopolski konkurentno, kao što je recimo I tržište štampe ili knjiga...
Iluzorno je da očekuješ da će studiji obikovati masu kako bi im prodali kavalitetniji proizvod, to ej u suprostnosti sa svim zakonima tržišta i ekonomije.
Igre koje su kvalitetne ili bar one koje ja misilim da su kavlitetne a neki se slažu sa mnom ili tobom su nastale ne kao proizvod studija koji želi da napravi kavalitetnu igru već studija koji želi da proda takvu igru igračima koji su na tržištu spremni su da je kupe za određenu cenu. Oni zatvaraju svoju konstrukciju na bazi očekivane potražnje, inputa, faktora proizvodnje I pronalaze svu računicu u tome.
Na takvim tržištima kao što je monopolski konkurentno tržište postoji prostor u kojem proizvođač može da ima cenu veću nego što je marginalni trošak tog proizvoda ali ni tada on neće povećati svoj trošak radi opšteg dobar već će zadržati taj "višak" za sebe. Ukusi su jedna od glavnih ekonomskih kategorija koji pomeraju krivu ponude, to može dovesti do promene potražnje na novu cenu I količinu. E u tim ukusima je ovde kvaka...oni su vec oblikovani kod balavaca mnogim faktorima...igrice samo eksploatišu to stanje I ako žele da menajju ukuse radiće ti u pravcu maksimiziranja profita I na kratak rok, jer dugoročno formiranje ukusa iziskuje prevelike troškove da bi se time bavila industrija video igara.
Koja bi bila posledica da ipak krenu tim putem? Pa jednostavno cena bi bila previsoka a druge kompanije bi ušele na tržište pronalazeći svoj prstor za prodaju na neukusu i ubrzo bi se ponuda I potražnja same iznivelisale a tržištem bi zavladali proizvodi koji mogu da maksimiziraju potrošačev I proizvođačev višak...ako me razumeš.

Pa jeste iluzorno kada vidim vecinu kako odmah skace u odbranu trzista. Automatski se poteze prica kako je to tako i drugacije ne moze; korporativni kapitalizam, racunica, profit... A 99% ljudi indoktriniranih da razmisljaju ovako nece nikad biti dio tog trzista, osim kao konzumenti. Oni samo mogu sanjati o tome. I sta ti ljudi imaju od toga!?

Svrha mog posta je da objasnim kako Bethesda moze zaraditi milione i kako to rade. Vrlo dobro znam kako trziste funkcionira, i znam sta mogu ocekivati od masa.
Ali tuzno je vidjeti ljude poput mmike-a kako forsiraju tu pricu mladjim generacijama, i kako je cool to sto Bethesda radi.
Ja sam u zivotu shvatio da od starijih se moze uciti i nauciti, ali sta ne raditi. Jako mali broj tih starijih zna sta radi, i to se vrlo dobro vidi i osjeti danas.

Vec mi je dosadilo spominjati CDPR, ali ti ljudi su napravili igru koju Bethesda nikad nije napravila, niti ce napraviti. Odlicno se prodaje, i da su ulozili jos vise u marketing bi prodaja bila jos bolja. I to se tako radi, reklama/hype/kvalitet i dalje prolaze. Samo moras naci zlatnu sredinu.
Ja ne ocekujem danas da ljudi masovno igraju Wargaming naslove, ili takav nivo kompleksnosti da imamo u igrama.
 
ne forsiram nikakvu priču nego konstatujem realnost, a bethesdu cenim i iz razloga jer su svojevremeno izdavali sjajne igre i iz razloga što su ne samo opstali na tržistu nego postali megauspešni u tome što rade. pritom, jako me nerviraju svi elitistički stavovi koji polaze od teze "ja znam, ja sam iskusan" i na njih, možda i preoštro reagujem.


kao sto rekoh xcom nije postao simulacija letenja pa da se toliko razocaram
i kao što rekoh, fo3 nije postao fps pa da se toliko razočaram...
 
ne forsiram nikakvu priču nego konstatujem realnost, a bethesdu cenim i iz razloga jer su svojevremeno izdavali sjajne igre i iz razloga što su ne samo opstali na tržistu nego postali megauspešni u tome što rade. pritom, jako me nerviraju svi elitistički stavovi koji polaze od teze "ja znam, ja sam iskusan" i na njih, možda i preoštro reagujem.

i kao što rekoh, fo3 nije postao fps pa da se toliko razočaram...

Meni ne moras objasnjavati realnost ovog planeta, tj. sta su ljudi stvorili. Ja to mozda znam bolje od tebe?
Svaka osoba ce iskusiti tu realnost, i to je cinjenica. Ali tvoj zadatak bi trebao biti da objasnis mladjoj populaciji kako da promijeni tu realnost. Medjutim kako ces ti to njima objasniti kada ne znas sta je prava realnost? Za tebe je realnost ovo sto imamo trenutno, jer su te stariji, skole, korporacije, mediji, zakoni... ucili tako.

U Univerzumu, realnosti, kreaciji, ili kako god to zvao, postoje samo 4 zakona. To su apsolutni zakoni, znaci ne ove nasa arbitrarna pravila koja zovemo zakonima i koji se mogu mijenjati.
Jedan od tih 4 zakona je akcija-reakcija ili ti karma. Spoznati taj zakon znaci spoznati pravu realnost, a da ne govorim o primjenjivanju i postovanju istog.
To se u skolama ne uci, to jest definira se tek povrsno, i mladje populacije nemaju blage veze sta je to ustvari.

Ako hoces pricati o realnosti, nauci sta je prava realnost i kako Univerzum funkcionira.

A ja cu Bethesdu cijeniti kada napravi nesto stvarno dobro. Uslove imaju, ljude, lovu, hype, itd.
 
previše slušaš taj unutrašnji monolog. nije to realnost, nemoj vjerovati svemu što misliš! pričamo o igrama, a bethesda je izdala možda i najbolju u svojoj kategoriji (seadogs) i to nikakva tvoja pljuca neće izmjeniti.
 
previše slušaš taj unutrašnji monolog. nije to realnost, nemoj vjerovati svemu što misliš! pričamo o igrama, a bethesda je izdala možda i najbolju u svojoj kategoriji (seadogs) i to nikakva tvoja pljuca neće izmjeniti.

To je fizika, i to je realnost. Demonstrirano i dokazano.

Svaka cast za to sto su izdali par tih dobrih igara. Recimo sto su dopustili Obsidianu da napravi FNV. Ali to je jedino sto cijenim kod njih.
 
glas u glavi je samo glas u glavi. to čak nisi ni ti. ti si ono što čuje taj glas u glavi :) realnost je nešto sasvim drugo.

ali to je već težak offtopic, pa nastavite slobodno dalje da opljuvavate, a ja ću nastaviti da vas nerviram :p
 
Nazad
Vrh Dno