Ne znam kako si iskopao lika koji ima manje sabskrajbera od mene, ali respekt. Lik objasnio problem arkada.
Svi developeri dobiju tacne informacije o svakom autu. Akceleracija, drzanje, kocenje. Ako imas sve informacije, i laserski skeniranu stazu, mozes imati jako dobru reprezentaciju rela life automobila. Razlika moze biti u dizajnu i fizici gume, kako reagije na neravnine i koliko procenata statičkog gripa ima.
Problem nastaje kada auto gubi frikciju. Tu se pravi razlika izmedju arkade i simulacije i mrzim izjave "simkada" samo zato sto igra ima pitbox, nekakvu customizaciju sa motorom ili dan-noć. Zato igre poput GT7 ili Forze imaju alternativnu fiziku. Imaju svoju filozofiju kako se auto ponasa bez neke real life logike.
Kada auto gubi frikciju, i prelazi u dinamicku frikciju, developeri arkada imaju problem simulacije ponasanja auta. Svaki igrac moze skakati izmedju iRaicinga, AC, ACC, Rennsporta, Automobiliste, Racerooma, LFS ili rFactora 2.. bez ikakvih problema. I ako te igre imaj urazlicite engine fiztike. Svi oni teze ka istom zakonu fizike. Samo je razlika koliko je nivoa implementirano. A onda uletis u GT7 i sve sto si godinama ucio leti kroz prozor. Ja nakon sedam dana voznje GT7 trebam proces navikavanja da se vratim na simulacije. Jer GT7, kao i forza i ostale arkade, imaju alternativni "zakon fizike".
Gore se spominje statička i dimanička frikcija ali bih ja dodao drugi stepen dinamičke frikcije.
Imas staticku frikciju kada auto ima, da kazemo, 100% grip (i ako to nije nikad slucaj) a prvi stepen dinamicke frikcije nastaje kada auto gubi grip ali ga drzis u krivini. "Slajding" automobila se desava nekada na prednji, nekada na zadnjim a nekada i na sva četiri tocka. Zavisi od vise faktora.
A drugio stepen statičke frikcije je kada izgubis, sto bi m irekli, grip pa ti se auto "okrene". Nekada mozes kontrirati nekada se izvrtis.
Najpopularnija simulacija iRacing ima najgori drugi stepen dinamičke frikcije gdje auto izgubi grup kao na dugme. Ne mozes ga vratiti ni pomocu filmskih trikova. Zato ne postoji driftanje u istoj. Fizički engine je jednostavno prestar (i ako imaju rally segment al ije to druga prica).
Modernije igre poput ACC imaju dosta kompleksniji dinamički grip i ima mnogo mnogo vise stepeni gripa gume. Tako da taj prelaz nije ON - OFF. Svakim danom unapredjuju engine fizike. Mislim radi pripreme prelaska na Asseto Corsu 2.
A onda............................... dolazi codemasters kod kojih automobili nemaju ni 4 tocka. Ti su pravili arkade na nivou mobilnih igara i tu na zalost situacija ostaje ista. Kome je zabavno super. Uzivali smo svi u prve 3 Dirt igre. Dirt rally je meni bio tada zabavan. 2 same ool' same ol'. Ali na zalost, od svih modernih igara, najbolji rally koji sam igrao je bio mod za asseto corsu. Dovoljno govori stanje igara u ovom žanru.