Šta je novo?

Domaci provajderi i blokiranje spama...

Septimus je napisao(la):
...YearFee za KVALITETAN email providing....20$ i nije vishe neka cifra ni ovde u "Tanzaniji"...

mi za te pare dajemo ceo e-mail paket unlimited account/aliases, POP3/SMTP/IMAP, webmail,... sa 20MB inicajalno.
 
Necemo sad da reklamiramo ovde....Mada, iskreno, nemam poverenja u "srpske kompanije", koje sutra mogu da nestanu...
 
gambler je napisao(la):
ja iznosim svoje privatno misljenje koje nema veze sa EUnetom a tice se tvog pristupa resavanju problema "sve cu da vas pobijem", toliko puta vidjeno u ovoj zemlji...

Ne, nisam uopste resavao tako probleme nikada. I ovo za sta si se uhvatio - za pominjanje ekipe - sam bio stavio pod navodnike, aludirajuci na to da je to izgleda krajnja instanca koja moze tehnicku ekipu da pokrene da krenu problem da resavaju, nakon x kulturnih pokusaja skretanja paznje i intervencija. Da se stvari resavaju korektno i na vreme, mozda ljudi ne bi ni morali da prete motkom - vec toliko puta vidjeno u toj zemlji (koju sam zbog datog paradoxa koke&jajeta [oko motke i resavanja problema] i napustio).
 
Poslednja izmena:
Ljudi reaguju kako reaguju da su svi ljudi isti verovatno zatvori nebi ni postojali jer bi se svi drzali zakona i bla,bla,bla. ALI gambler neko ko radi u nekoj firmi i od toga zivi (a izgleda da ti radis u EUNET-u) nikako nemoze da ovako odgovara ljudima pa makar mu ovi i govorili sve najgore.Jednostavno MUSTERIJA JE UVEK UPRAVU !!!! I definitivno gambler ti si po meni gora reklama za eunet od pocetnog problema sa blokiranim mailovima.
 
kjgkreek je napisao(la):
Ljudi reaguju kako reaguju da su svi ljudi isti verovatno zatvori nebi ni postojali jer bi se svi drzali zakona i bla,bla,bla. ALI gambler neko ko radi u nekoj firmi i od toga zivi (a izgleda da ti radis u EUNET-u) nikako nemoze da ovako odgovara ljudima pa makar mu ovi i govorili sve najgore.Jednostavno MUSTERIJA JE UVEK UPRAVU !!!! I definitivno gambler ti si po meni gora reklama za eunet od pocetnog problema sa blokiranim mailovima.

kao sto rekoh ja sam ovde privatno i moj stav nema NIKAKVE veze sa EUnet-om. Da radim u EUnet-u ali to ne znaci da se poistovecujem sa firmom za koju radim i van radnog vremena. Nemam nista protiv da svako dobije ono sto je i platio, ukoliko ja nisam zadovoljan uslugom koju sam platio imam pravo na povracaj novca. Ali time sto je neko platio nesto i smatra da za svoj novac nije dobio odgovarajucu uslugu ne znaci da je stekao pravo da nekog sa "ekipom" razvali.
Probaj da sebe zamislis u takvoj poziciji pa ce ti stvari biti jasnije.
 
silverglider je napisao(la):
Ne, nisam uopste resavao tako probleme nikada. I ovo za sta si se uhvatio - za pominjanje ekipe - sam bio stavio pod navodnike, aludirajuci na to da je to izgleda krajnja instanca koja moze tehnicku ekipu da pokrene da krenu problem da resavaju, nakon x kulturnih pokusaja skretanja paznje i intervencija. Da se stvari resavaju korektno i na vreme, mozda ljudi ne bi ni morali da prete motkom - vec toliko puta vidjeno u toj zemlji (koju sam zbog datog paradoxa koke&jajeta [oko motke i resavanja problema] i napustio).

onda sam ja to previse ozbiljno shvatio...
 
I, zasto (onda) ne moze da prodje mail poslat sa nekih nemackih provajdera, nekome ko ima nalog na eunetu.

Da li sam stekao pogresan utisak da softverski paket koji je izabran da stiti korisnike euneta od spama, nije bas pogodan i/ili neadekvatno konfigurisan? Da li eunetovi administratori razmatraju opciju da drugacije rese zastitu od npr. spamovanja?

Meni je spam, valjda, kad me neko maltretira svaki dan sa istim porukama ili kad sam ja jedan od dvadeset kojima stize isto s**nje/reklama, a ne kad sestra oce da mi sizne jer ne uspeva da mi posalje mail iz nemacke.

A..

Btw, poznato je da je apstinencija najbezbedniji nacin kontracepcije - al` taj nacin nije trajno resenje. Nema razmene podataka!, a to ume da bude vrlo bitno.
 
Poslednja izmena:
Ja stvarno nevidim razlog da neko mora da koristi usluge euneta. Kada sam shvatio da su lošiji, skuplji, neprofesionalniji, da imaju očajnu podršku, ja sam ih jednostavno promenio i osam sajtova premestio na bolje lokacije.
Tako da ako eunet neće da primi poštu iz Nemačke možda hoće Sezam, Verat...
 
DS9 je napisao(la):
I, zasto (onda) ne moze da prodje mail poslat sa nekih nemackih provajdera, nekome ko ima nalog na eunetu.

Da li sam stekao pogresan utisak da softverski paket koji je izabran da stiti korisnike euneta od spama, nije bas pogodan i/ili neadekvatno konfigurisan? Da li eunetovi administratori razmatraju opciju da drugacije rese zastitu od npr. spamovanja?

Meni je spam, valjda, kad me neko maltretira svaki dan sa istim porukama ili kad sam ja jedan od dvadeset kojima stize isto s**nje/reklama, a ne kad sestra oce da mi sizne jer ne uspeva da mi posalje mail iz nemacke.

A..

Btw, poznato je da je apstinencija najbezbedniji nacin kontracepcije - al` taj nacin nije trajno resenje. Nema razmene podataka!, a to ume da bude vrlo bitno.

Zato sto se t-online nalazi na spamcop-ovoj blacklisti. Skidanje sa spamcop liste nije moguce rucno a i da jeste to je duzan da uradi provajder koji je tu izlistan.

http://www.spamcop.net/fom-serve/cache/298.html

Pretpostavljam da je t-online dospeo na spamcop listu zbog ovoga
http://www.wired.com/news/technology/0,1282,63806,00.html

http://isc.incidents.org/diary.php?date=2004-06-10&isc=c4cdcc86cd58dffeb290d137b48f39d4

http://isc.incidents.org/diary.php?date=2004-06-11&isc=84e4aa7f2baf646a56ac5d37f68b34fd

kao i vecina drugih nemackig provajdera.
Ja sam svestan da je ovakav vid zastite od spama daleko od dobrog ali onda kada je implementiran bio je najbolje resenje.
Workaround za ovaj problem postoji a to je da se na smtp serverima ovi provajderi (njihovi smtp serveri) dodaju rucno u whiteliste, sto je i ucinjeno za sve domace provajdere ali ne i za strane.
U toku je testiranje novog sistema za zastitu od spama i ako se ne varam trebalo bi do sredine ili kraja avgusta da bude pusten u rad. Da ne bude zabune ja se ne bavim ovim tako da ne raspolazem apsolutno tacnim informacijama.
Ukoliko te interesuje zasto ne moze da se napravi razlika da li ti pise sestra ili ti neko salje spam iz nemacke mozes da procitas FAQ na www.spamcop.net
Ako ti nesto ne bude jasno slobodno pitaj.
Sa novom antispam zastitiom ovo ce biti moguce.

btw kada sam napisao "I ovo je mnogo posto ne zasluzujes nikakav odgovor" mislio sam na moj odgovor kao clana foruma.
 
Ne, niko nije prinudjen da koristi usluge bas EUneta; stvar je u tome sto su moji matorci ljudi u godinama, ne razumeju se u racunare (jedva sam ih i za mail naterao) i uplatno mesto im je ispred praga. Meni je problem da ih svaki cas shetam amo-tamo po provajderima kako koji od njih ima uspon ili pad u usluzi. Da je u pitanju brat ili neko sa normalnijim zdravljem i -20 godina, onda ne bi bilo problema.

@DS9: problem je u tome sto su mail serveri konfigurisani tako da blokiraju mailove sa odredjenih IP adresa, bez da se napravio filter za mail servere makar vecih i poznatijih provajdera. Ajde da se privremeno neki od njih blokira u vreme neke vece poshasti pa i u redu - ali da stoji skoro konstantno blokiran?!? To je kao da si cuo da je neko u tvom komsiluku razbojnik, pa odlucis da likvidiras sve u komsiluku kako bi bio siguran.
Sa toliko mnogo korisnika koje imaju, statisticki mora da se desi da je neko od korisnika Telekoma spamer - ali blokirati sve usere tog provajdera, je i vise nego drasticno. Problem je u tome sto su RBL serveri imali nekada neku vecu tezinu, ali danas - sumnjam. Po meni licno su RBL liste imale vecu tezinu u momentu kada su mail serveri krenuli da se shire i spam bio u zacetku - tada si preko RBL-a mogao makar da vodis racuna o open relay serverima (nekada je to bilo default stanje - smtp je slao mail ma ko da ga je kontaktirao) koje su pocetnici postavljali po internetu. Medjutim, ta vremena su iza nas (da ne pominjem cak dinamicke DNS usluge).
Neki od glavnih razloga koriscenja danas RBL-a su diskutabilni - prvo, ti serveri koji su postavljeni na listu ne sluze samo za spam, nego i za normalni saobracaj. Ta osoba koja stavi neki mail server na crnu listu ne moze da pruzi nikakav positive/negative odnos kao bekap toj odluci - dovoljan je jedan spam mail pored miliona normalnih mailova da neko odluci da ga stavi na crnu listu (a skidanje je umelo da potraje mesecima se pojedinim RBL serverima). Dakle, u danasnje vreme treba veci akcenat staviti na content scanning, tj. orijentaciju "po poruci", a ne "po adresi". Naravno, to trazi vise CPU zauzeca od prostog DNS upita i zato je mnogima lakse da ukljuce uporedjivanje sa crnim listama.
Diskutabilna je i odgovornost - gambler kaze da je to iskljucivo odgovornost onoga ko se nasao na listi. Da, ako je server iskljucivo spamerski spamerski. Medjutim, ako nije (kao sto mail server provajdera nije namenski spam server), onda korisnici primaoca (u ovom slucaju korisnici EUneta) kao 'kolateralna steta' namecu odgovornost i na provajdera-primaoca jer usluga nije kompletna - naprotiv! Kao da pridjes obali, vidis davljenika i umesto da mu pomognes, peres mirno ruke u vodi uz komentar "to nije moj problem".
Nadalje, da se postavi pitanje adminima da li poznaju organizaciju ili konkretno clanove koji stoje iza pojedinog RBL servisa, dobio bi se negativni odgovor. Umesto toga, verovatno bi zaculi "pa to je priznati server" ili "*svi* ga koriste". Da li mozete uvek i sa 100% pouzdanosti da stavite sve _svoje_ korisnike tek tako na dlan organizacijama koje ne poznajete? Da, neke organizacije koje imaju veze sa zvanicnim telima, kao sto su internic, w3c konzorcijum i slicno ok - ali oni nisu jedini. Nekada je reakcija admina automatska, jer podrazumeva da ce stavljanjem vise lista RBL odnosno antispam servera/servisa povecati efektivnost filtriranja. Meni zvuci kao 'odradjivanje' posla.
Sledeca tema o kojoj se moze diskutovati je sledeca - da li provajder (ili bilo koji drugi authority izmedju posiljaoca i primaoca) ima pravo da filtrira mail po nekoj automatici umesto korisnika, ili primaoc mora da ima pravo da sam odluci sta ce da prima, a sta ne? Recimo da provajder ima neku vrstu filtera prema kljucnim recima - korisnik nece dobiti poruku koja nije bila spam, samo zato sto posiljalac (mozda u shali) u subject stavio rec "djoka". Sto je jos lepse, primalac nece ni biti obavesten da je taj mail odbijen. Zato provajderi (sa ove strane Alpa) ne filtriraju mail korisnicima samo tako - ostave spam alate na raspolaganju korisnicima, pa ako oni zele, neka ih ukljuce i konfigurisu kako zele. E, tek tu provajder moze da kaze da pere ruke i da to nije njegov problem.

Sve u svemu, da ne otezem vise - pored crnih i belih lista tu su i drugi alati i nacini za zastitu od spama. Mnogi mogu da se kombinuju da rade zajedno. Nijedan sistem nije bulletproof i toliko dobar da bi ga jednom ukljucili i ostavili po fire&forget principu. Vreme prolazi, treba biti flexibilan i menjati taktiku vremenom.
 
][V][ATRIX™ je napisao(la):
Pa znaci to da treba bezati od domacih provajdera i njihovog email servisa (cast izuzetcima..). Svojevremeno Eunet nije dozvoljavao webmail iz zemlje, vec samo iz inostranstva... i to je onda webmail!? znaci nacin razmisljanja za ginisa... :wall:

na ptt-u je i danas tako :mad:
 
Ako zanemarimo problem sa mailovima iz Svabije (zakoji ranije nisam ni znao), barem mi koji mozemo da priustimo to da zanemarimo taj problem, ja sa EUnet-om nikada nisam imao problema. Na sve naloge koje koristim (privatno i poslovno) kod Eunet-a stigne cca 2-3 spam poruke u mesec dana.
Da se razumemo, najveci deo problema sa spamom dolazi kao posledica nepaznje samih korisnika tj ostavljanje istih na sve strane (prilikom kojekakvih registracija i prijavljivanja na mail liste). Zna se cemu sluze throw-away e-mail adrese, a cemu "prave" e-mail adrese.
 
Pa, ovo sve mi je prilicno informativno. Tek sada shvatam zasto su mi neki ljudi prijavljivali da nisu dobijali blagovremene odgovore od ljudi iz inostranstva. Jos i nekako moze covek da prezivi kad ne dobije reply od rodbine, al` je vrlo frustrirajuce kada npr. u cajtnotu saljete mail, board-u nekog (npr. strucnog) casopisa obavastavajuci ga da ce mu mail-om stici rad pola dana nakon deadline-a, moleci ga pri tom da zanemari to zakasnjenje - a onda oni moraju jos da se j*bavaju i sa cinjenicom da im se vraca mail kojim vas obavestavaju da vam cine ustupak.

Ili, jos gore, poslovna prepiska koja moze da ima tezinu od vise desetina hiljada evra.
 
Samo jedna informacija sto se tice InfoSky-a, odavno je resen problem blokiranja maila sa Yahooa, tako da ti mailovi regularno prolaze...
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno