Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Ma šala :)

Nigde ja ne žurim. Jutros napravio 44.8km - longest drive on Strava 😊
Sutra trčim intervale, pa je ovo bilo za opuštanje, average puls 121 :)
Drugar sa kojim sam vozio je bio average 144 😬, a još sam ga čekao na usponima.

Nemam velike ambicije, zapravo su veoma skromne, ako od marta do maja budem pravio 200km mesečno, biću zadovoljan. 300 je woohoo. Za avgust/septembar imam plan za nešto više kilometara, ali do tada ima vremena i nekoliko preduslova.

Danas je, osim povremenih udara vetra, bilo super za vožnju. Okvirne potrebe za tečnošću su mi bile oko 1.5 litar. Sa jačim tempom, duža distanca, toplije vreme,... shvatam zašto ram ima rupe za dva bidona.
 
trcanje je odlicna podologa za biciklizam, pogotovo HR zone

obrnuto nije slucaj :)
 
Zašto tako misliš?
 
trcanje mnogo vise opterecuje celo telo, ako tu uspes sve da stabilizujes na biciklu ce ti biti sve lakse. naravno govorim za nas, ne za pro atlete :)
 
evo i danas picim 35, sa varadinskog mosta pa deo pre petrovaradinske tvrdjave i lik u kolima me prestize... a 30km/h zona...
ja mislim da je tamo 50 ogranicenjene, a samo kod skole je 30 zbog znaka skole, s tim da nema oznake 00-24 ispod znaka.
Preterase sa 30 ogranicenjem pola grada su stavili, da je barem 40...
 
@illidan
u pravu si, ima znak zona 30 odma kada se silazi sa mosta, nisam do sada obracao paznju na njega :D
 
trcanje mnogo vise opterecuje celo telo, ako tu uspes sve da stabilizujes na biciklu ce ti biti sve lakse. naravno govorim za nas, ne za pro atlete :)

Da, pričamo o rekreativnom sportu, gde je trkačima jedan od najčešćih problema nedostatak niskih zona opterećenja, Z1/Z2. Lagani biciklizam bi to mogao da pokrije, a za to vreme čuva zglobove.

I opet se vraćamo šta je kome cilj. Neko je zamislio da ode biciklom u Grčku na more, a nekome je cilj da istrči atinski maraton. Primarna disciplina i disciplina podrške.

A onda su tu i ovi što su videli reklamu za triatlon 😂

Svakako je dobro kombinovati aktivnosti, da ne budemo kao ekipa iz bloka koja uredno preskače "leg day" :)
 
Jel može pomoć oko dimenzija i oznaka felni i guma?

33 je širina u milimetrima?
622 je isto što i 700c tj 28"?

Da li se iz naziva felene može utvrditi koje širine guma mogu da se stave?

Screenshot_20240216-183335_Chrome.jpg
 
pa ima internal i external rim width
622 je ETRTO standard za 28 i 29" tockove (gume)

ako je internal width 20+ mm moze sigurno bilo koja gravel guma
lakse bi bilo da je umesto slike, napisano, pa ne moram prekucavati ceo naziv :)

Internal Rim Width : 19mm

moze to do 35mm, ne bih ja isao na sire gume
 
  • Like
Reagovanja: PJ
Baš sam danas podešavao brzinomer, pa evo tabele iz uputstva:

uQY7gwZ.png
 
^^Sorry za screen shot.

Interesuju me uže. Na kraju ću da završim kao pravi drumaš 😄

Dakle 1.9 je znači 19mm, to mi je trebalo. Hvala.

Gledam neke tabele, kažu da je najuže 28mm (može i uža, ali kao nije sjajno rešenje), a može i do 45, čak i 50mm.

Ivičnjaci su mučenje, pa su mučenje. Danas sam na jednom semaforu bio prinuđen da sidjem sa bajsa. Zapravo je samo navikavanje na rute i/ili brza reakcija. Da sam bio sa suprotne strane ulice, samo bih se uključio u saobraćaj sa motornim vozilima. Učim :)
 
Mislim da danas nema previše smisla ići ispod 28. Ako si baš brz, možda prednja na 25, ali i to je pitanje.
 
Da znas da uze gume idu na veci pritisak i da su dosta tvrdje.
Zasto uopste zelis uze od 33? To je bas dobra dimenzija.
 
Samo razmišljam. Volim da znam šta su mi opcije. Sreo sam danas momka sa kojim trčim, on na Cannondale TT i gume kao da će picu da slajsuje sa njima :)

Bez da sam ga nešto pitao, kaže, super ti je bajs, taman su ti gume, nisu predebele, idemo da vozimo zajedno kad otopli.

Yeah, right, gledam na Strava, on je danas spržio skoro duplu distancu od mene, sa malo više od duplo većom average brzinom 😂
 
@PJ
ti si na nbgd?
imas stravu?
mogu ja da te sprovedem malo po gradu, da ti resim muku sa trotoarima;)
Zemun, ali prvo što uradim, spustim se na Novi Beograd, pa onda dalje. Tako da je skoro kao da sam NBGD.

Kahm, nisu milimetri tj. centimetri u pitanju :)

Edit, ovde imaš adekvatnu tabelu

Nisam siguran da sam razumeo ovo za mm i cm što si napisao. 1.9 u nazivu nije oznaka za širinu?
Slučajno se potrefilo? :)

Video sam tu stranicu, odatle je zapravo ovo odgovor na moje pitanje

The ideal relationship between tyre and rim section is about 1.8 to 1, but any tyre from 1.4 to 2.2 times should fit – always provided that the bead diameters correspond.

Manje-više se uklapa u ovu tabelu
Screenshot_20240216-192000_Chrome.jpg
 
Poslednja izmena od urednika:
Koliko je disk bolji od vbrejk...pitam za drumske bicikle...posto razmisljam da menjam, jer je disk marketinski aktuelan danas :D
 
Nisam siguran da sam razumeo ovo za mm i cm što si napisao. 1.9 u nazivu nije oznaka za širinu?
Slučajno se potrefilo? :)

Video sam tu stranicu, odatle je zapravo ovo odgovor na moje pitanje
Pardon, ja nisam dobro rastumačio tvoj post ali sam uvideo pogrešku kada sam ga još jednom pročitao zato sam i obrisao svoj :)

Koliko je disk bolji od vbrejk...pitam za drumske bicikle...posto razmisljam da menjam, jer je disk marketinski aktuelan danas :D
Za drumaša nije bolji. Teži su, glomazniji ... Kočiona sila je više nego dovoljna naročito kod kvalitetnih V-Brake .
 
Koliko je disk bolji od vbrejk...pitam za drumske bicikle...posto razmisljam da menjam, jer je disk marketinski aktuelan danas :D
Zavisi sta zelis. Sto se samog kocenja tice, mnogo su bolji. Daleko od toga da caliper ili vbrake ne rade dobro. Ono gde je najveca razlika je sila u rucicama kojom moras da stiskas. Hidraulika je mekana, a mozes da zakucas tocak, dok sa vbrake moras da preneses silu. Na dugim spustovima pravi veliku razliku.
Sa druge strane, hidraulika je pain in the ass. Moras da pazis na diskove i na plocice i to prilikom svakog ciscenja i podmazivanja bajsa. Tolerancije su manje pa je i podesavanje teze. Za montazu i servis treba dodatni alat.
Na starom bajsu imam neku staru XT opremu sa vbrake i to radi perfektno. Dobri aftermarket paknovi, 5 minuta podesavanja i vozi se mesecima. Nikada me nisu izneverile te kocnice.
Na drumasu imam tiagra kalipere i to takodje radi odlicno, mada su vidno losije od diskova, mada je i klasa dosta niza.
Sa 105 ili visom klasom i dobrim paknovima ces sigurno biti zadovoljan, ali licno, ja sam trajno presao na diskove sada kada sam ih naucio i imam alat.
 
najveca razlika je u kocionoj sili po kisi i ne trosenju carbon tockova
i to da danas ima jako malo novih modela koji imaju rim brake compatible frame

 
Hvala za info , ja na ovaj scottfoil 20 imam duraace kocnice i carbon mavic tockove samo dobre pakne i gas :D
 
Ja bi na mom MTB-u pre vozio V kočnice nego hidrauliku da mogu. Jeste da hidraulične bolje koče i ne troše felne, ali koče i obične dobro, a nije ni da mi se ikad desilo da uništim felnu kočnicama. Jednostavnije je sa V brake.
 
nemas carbon rim, pa ne mozes ni da unistis :)

 
A nema ni mogućnosti da se vozi bez hidraulike. ( :
 
Koja je fora da je nemoguće naći dtswiss prednju nablu 28h, ali da nije 15mm osovina? Za 28h nalazim samo 100x15, dok 100x12 mogu da nađem samo 24h.
Zadnja 142x12 je ok.
 
Vi koji koristite Garmin Edge ili slične uređaje, da li koristite Speed Senzor na točku? Da li ima neku prednost u odnosu na GPS, s obzirom da se ne krećem u zonama lošeg GPS signala?

Senozor kadence mi zvuči korisno.
 
Nazad
Vrh Dno