Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

E *mjau**mjau**mjau*, ja vozim po gradu i razdivljavam se, cilj mi je da dignem puls u nekih sat, sat i 15 min vremena (20ak km). Prosek ispadne 20-22kmh, trotoari, biciklističke staze, ulice, semafori ali gledam da držim gas. Zanima me, kolika bi bila razlika sa brzinkom? Ne znači mi za vožnju, pošto mi je cilj kardio a ne vreme a i mislim da bi brzinku iskidao mojim vožnjom. Čisto me zanima, poređenja radi. Ako voziš neku istu turu, istim intenzitetom kao MTB, imaš Stravu, napiši samo razliku u prosečnoj brzini cele ture ili bar segmenta.

Evo vidim kod Crespa prosek (vangradske vožnje) 29kmh. Zanima me koliko sporije bi bilo sa HT MTB.
 
Poslednja izmena:
Drumaš može bukvalno duplo brže. negde i više nego duplo. Uopšte nije za porediti. Jednostavno, ne možete reli vozilo i ono za kružnu stazu staviti pod isti koš.
Samo je motor isti, sve ostalo....

Sprinterice i pedale imaju delimično uticaja, ali ne toliko koliko se subjektivno stiče utisak.
Recimo, poredeći klasične pedale i one sa kopčanjem, testirali su vrhunski profesionalci, sa odgovarajužom opremom, i u, da ih nazovem, "laboratorijskim" uslovima ostvarili su od 3-7% bolje rezultate.

Sajlonac, baš me interesuje, da li bi mogao uz kamenički drumašem, i za koje vreme.
 
Poslednja izmena:
Meni je na relaciji od oko 10 km po ravnom razlika između dobrog drumaša i MTB-a bila oko 5 min, uz neki umeren napor.

Uzbrdo, ako se amorti ne zaključaju, ili ako se stave gume s kramponima (a asfalt je), razlike su nešto veće. Ne bih rekao baš duplo, ali veće.
 
Evo danas smo kidali Gramadu :D
Kamenički bi ovim kompakt pogonom mogao, prilično sam siguran. Prvom prilikom ću da probam.

@milkobgd ako ti je kardio cilj ne treba da jurcaš po gradu nego uhvati neki pravac i vozi u drugoj ili četvrtoj zoni pulsa neprekidno, ili uhvati neko brdo. Tako po gradu će da nerviraš pešake i vozače kao i oni tebe :D Inače takvim jurcanjem bi samo uništio drumaša. Eventualno neko cx sa jakim točkovima bi mogao da drži... Ali kažem, nije to to po meni..

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Kupio u planetbike Nortwave Baggy šorts veličine S za 2100,mislio sam ili će mi biti taman ili uske,na žalost ovo drugo,tako da ako ne smršam nekoliko kg,a nisam optimista
odoše na cikloberzu
 
Sajlonac, jurcam gde imam. Kad isteram bajs oko mene je grad, to je što je, većina Novi Beograd... ili bulevar ili staza iz bulevar, zavisi da li ima pešaka. Nema tu neke smetnje ni sa vozačima ni sa pešacima. Puls mi je stalno visok pošto ga baš teram iako je većinom ravno. To su vožnje od 20ak km (sat vremena), ne bi stigao ni da izađem iz grada.
 
Hah dobro tu si u pravu, da okreneš jedan krug preko 3,4 bulevara na nbg eto 20km :)
Znam da sam se zaprepastio kada sam video kilometražu kada sam vozio od arene do ade, krug po njoj i nazad.. Ne sećam se sada koliko beše ali je bilo kao kada vozim dooobro izvan Niša :)

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Da si isao preko Brankovog, vracao se preko Mosta na Adi sa krugom oko Ade, to ti je 20km
 
Poslednja izmena:
Otprilike tako samo sam i išao i vraćao se preko mosta na adi ali u povratku produžio do ušća tako da je to to.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Hmmm, setih se nečega. Apropo poređenja brzina.
Jedno vreme sam na relaciji Niš-Banja-nazad-pored DIS-a pa preko somborskog bulevara redovno nailazio na lika koji tera na prvi pogled vrlo smešan bajs (ni lik ne izgleda bolje:) ). Bajs starinskog tipa, jedna brzina, maltene uspravan položaj. Međutim, kada uhvatim dobar tempo na mtb-u, mene na NB putu obilaze drumaši ali ne nešto ubedljivo. Dok taj lik lagano obilazi sve nas zajedno i odmiče.
Pogon i prenos su ponekad stvarno čudo. Bajs moje supruge, iako je nikakav i na 26-cama, izuzetno se lako vozi i brži je od mog u sličnom tempu. Uzbrdo je već druga priča.
P.S. video sam tog lika i kako vozi uzbrdo, nije ništa manje ubedljiv.
 
E tu ide ono kad je neki deda na kršini oduvao mog drugara uz Avalu (a ovaj dobru brzinku, kompletna oprema, lik u treningu). Kaže deda posle, na vrhu, dečko, to je šminka (bicikl), motor je bitan.
 
Poslednja izmena:
Pozz svima imam par pitanja za vas ?! Koji MTB preporucujete pocetniku da kupi nov ili neki polovan ( nisam bas pocetnik ali nisam godinama vozio MTB ) ? Capriolo marka MTB jel vredi nesto kod nas da li je ok kupit , nesto do 300 eu ? Da li vredi uzimati ovaj bicikl za pocetnika https://www.2bike.rs/cikloberza/mal...-7/kraftstoff-full-suspension-full-shimano-xt ? Inace budzet mi je nesto do 300 eu pa kasnije kada budem u mogucnusti kupicu nesto bolje .
 
Kupovina polovnog bajsa je uvek macka u dzaku, pogotovo ako se ne razumes previse i/ili nemas nekoga da povedes sa sobom.

Ja bih se i pored toga u nasim uslovima pre opredelio za neki sa cikloberze, otvorio 4vore oci i nasao nekoga za savet nego sto bi uzeo neki od novih modela.

Taj sto si okacio deluje pristojno ovako na prvi pogled od 3 sec, za te pare koje kosta ima skroz pristojne delove. Ja bih ga definitivno pogledao uzivo ako ga merkas.
 
Pa to je neki minimum . Ja sam skoro 185cm tako da mi je 26 otprilike min 27,5 i 29 mi najvise odgovaraju . Ovaj MTB nije los ali pogledacu ostale nisam se jos odlucio .
 
Minimum L (48-49cm) ili čak XL. Zavisno od konstrukcije rama i dužine tvojih nogu. Moraš da sedneš i probaš, a ako već nisi u mogućnosti ispod ovoga nikako.
Ne loži se na full sys, tako nešto početniku ne treba, više nego dovoljan ti je XC. Dodatno što su ipak namenjeni specifičnoj eksploataciji. Ako voziš uglavnom po gradu ili ravnom možeš da gledaš i neki trek.
Oprema - ispod DEORE nivoa ne preporučujem, više od toga zavisno od budžeta. Dovoljno je i za ozbiljnije vozače, a kamo li za početnika.
Veličina točkova nije toliko važna. Manji točkovi mnogo veća manevarska sposobnost. Veći - bolji za duge (i brže) ture.

I, najbitnije, idi na što noviji bajs. Lično, prilično me iritira kada 15god matore bajsove prodaju kao da su par godina stari. Bajs koji sam ja kupio 2001-e u prodavnici plaćen 90DEM. takve polovne sada prodaju za 100€ (!!!). Glup.ost i sramota.
Imaš u cenovnom rangu oko 300€ i nove na CB-u.
 
Poslednja izmena:
Da, definitvno moras veci bajs da uzmes. Nemoj se ustrucavati da gledas xl ramove. Ja sam 185 i imam L ram i, iako mi je visina ok, odgovaralo bi mi da bude malo duzi. To moras da sednes i da provozas, a cak i tada ti treba malo iskustva da odmah vidis.
Za 300eur svakako na cikloberzi jer novo jedva pristojno da se moze naci po radnjama.

Sto se vrste bajsa tice, za BG su po mom misljenju hibrid i trek, ali ti najbolje znas gde i kako vozis.
 
Steta sto se auto nasao ispred vas na nizbrdici

Poslato sa HUAWEI VNS-L31 uz pomoć Tapatoka
 
Koji ti se više sviđa i onaj čija ti veličina više odgovara. Jer Trek je dostupan samo u većem izdanju, a Cube od 16-21".
Upotrebno - Cube je 1x12 a Trek 2x10. Zavisi da li ti je primarna "brdska" vožnja ili širi dijapazon.
 
Poslednja izmena:
Huh tvrd izbor :) Trek kao Trek je uvek skuplji, prosto je brend sa duzom tradicijom i prave stvarno vrhunske ramove, jos ova crvena boja je prelepa, Cube je noviji brend i jedan od onih sa najboljim odnosom cena/kvalitet. Ako gledam ramove, Trek je definitivno u prednosti, tockovi su entry level oba para ali Bontrager takodje ima dobru reputaciju plus ja nikad nisam bio ljubitelj Shimano osovina, prilicno sam siguran da ovi Bontrager imaju zatvorene lezajeve a ne konuse i kuglice kao Shimano. E sad grupa.. Takodje nisam ljubitelj Shimana od kako sam presao na Sram, definitivno bolji osecaj i rad, jedino sto mi se od NX grupe ne svidja je opseg kasete. Tacnije koristi Shimano freehub i samim tim nema najmanji zupcanik sa 10 zubaca vec sa 11. Mnogi ce reci pa sta dizes frku oko jednog zuba ali taj jedan zub na najmanjem zupcaniku pravi par kmh razlike na ravnom ili blazoj nizbrdici, pogotovo sto je ceo sistem jednofaz. Prenos za uzbrdo ti sigurno nece zafaliti sa zupcanikom od 50 zuba pozadi ali maksimalna brzina ce biti nesto niza.
Grupa na Treku je klasika i tu nema mnogo komentarisanja, ja sam prednji menjac odavno izbacio iz upotrebe ali to ne znaci da se ne koriste. Jedina zamerka bi bila po meni sto pogon nije malo jaci s obzirom da je dvofaz, tipa 38/26 ali dobro..
Bilo kako bilo neces da pogresis ni sa jednim. Ja bih se moooozda, ali mozda, samo zbog prelepe boje rama opredelio za Trek i prezalio shimano grupu.
 
Hvala drugari. Još kao treci bih ubacio ovaj https://www.rog-joma.hr/hr/bicikl/ne...irkizna-21928/

I on je nesto manje od 800e. Što se tiče vile, znam da su manje više slične, ali koja bi bila najkvalitetnija od tih? Koristio bih ga za laganije uspone i silazenja, nikakav opasan downhill.

I ono standardno pitanje, vrede li ti bajkovi te novce? Do sada sam inace bio uglavnom na rst vilama i altus/acera menjacima. Tako da bi ovo za mene bio ogroman skok.
 
O da, itekako vrede. Ako bi gledali samo tako, Trek. Definitivno. Cena za njega je odlična.

Nisam hteo da se upuštam u priču Šimano vs SRAM, kolega Sajlonac ti je dao dovoljno informacija. Nije ta grupa na treku loša, daleko od toga samo mnogima više leži sram...
Propustio je samo da komentariše kočnice, mada su one identične na oba prvopomenuta bajsa :)
Nijedan od ovih nije za neki tvrđi daunhil, za to je neka druga kategorija. Mogu da posluže, ali...

I dalje nisi naveo jedan od bitnih parametara - svoju visinu i težinu.
NHF, ako si metar i zgažena jagoda, nema šta da tražiš na bajsu visine rama od 21"...
 
Poslednja izmena:
Pardon, 186cm sam visok, 92kg. Do sad vozio Ghost Tacana 1, 29tku. Ono, dosta siromasna oprema. Ako se moze tako nazvati.
 
Ok, onda svi ulaze u igru :)
Možda malkice subjektivno Trek pre nego Cube pre nego Fuji.
 
Nazad
Vrh Dno