Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Jel ima neko da pozajmi ili iznajmi nosač za bajs koji se kači na gepek auta?

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
 
^vidim da nisu ni skupi. Koliko je to bezbedno?

Sent from my LG-K430 using Tapatalk
 
Dajte plz neki link za konverziju, nešto provereno kad već pominjete :)
Baš mi se svidela ideja da ovaj Fold što imam prepravim u neki e-Bike.

Upravo, meni se ideja foldable e-bike najviše svidja. Vidim da se skoro pojavio e-brompton i definitvno razmišljam da ga uzmem kada budem skupio lovu. Iako bromptona (i ostale) ne podnosim, kao e-bike je idealan za grad: mozes da zavrsis bilo šta bilo gde u gradu a da se ne oznojis, plus ne moraš da mislis šta će se desiti sa bajsom od 3.000€ ako ga ostaviš na ulici (kako god da je vezan)
 
Uzeo danas ovo sediste i dosta je udobnije od starog
66ac85e4f7af89913073d6e576f3a1b9.jpg


Sent from my MI 6
 
Danas sam prvi put u životu kupio kacigu za bajs, posle par situacija nije mi bilo sve jedno. A i skoro na svakoj vožnji 50+ brzina... Nije zezanje
c69e9e810adea5c3784df533563c26ca.jpg
ff8bea3b1730033b8cdc92fd2c5e9a18.jpg


Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
 
Mozda da procitas kako treba pa da kazes tvoje misljenje ako ga imas.
Ovako samo trujes temu.

Ja sam jasno napisao, ne izvrci.

Ebike je električni bicikl sto znaci da nije obican bicikl, zar ne?
Ukoliko stavimo motor na bicikl, da li moze da posluži kao skuter (motor)? U nekoj opciji da, prema tome...

Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

Ebajk je običan bicikl sa dodatkom motora. Ebajk manje poznat kao pedalek (svi haibike, trek, cube... ebajkovi su pedalek-ovi) nema throttle tj. kontrolu "gasa", ne možeš samo da stisneš ručicu i idemoooo, ako ne vrtiš pedale ebajk će stati što meni prilično liči na običan bicikl.

Evo šta kaže wikipedija:
Scooter (motorcycle)
A scooter is a type of motorcycle with a step-through frame and a platform for the rider's feet. Elements of scooter design were present in some of the earliest motorcycles, and scooters have been made since 1914 or earlier. The global popularity of scooters dates from the post-World War II introductions of the Vespa and Lambretta. These scooters were intended to provide economical personal transportation (engines from 50 to 250 cc or 3.1 to 15.3 cu in). The original layout is still widely used in this application. Maxi-scooters, with engines from 250 to 850 cc (15 to 52 cu in) have been developed for Western markets.
Scooters are popular for personal transport, partly due to being more affordable, easy to operate and more convenient to park and store than a car. Licensing requirements for scooters are easier and cheaper than for cars in most parts of the world, and insurance is usually cheaper.
Ukratko: nema pedale, ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem, mora da se registruje, obavezna upotreba kacige po zakonu itd...

Electric bicycle ili skraćeno Ebike
An electric bicycle, also known as an e-bike, powerbike or booster bike, is a bicycle with an integrated electric motor which can be used for propulsion. Many kinds of e-bikes are available worldwide, from e-bikes that only have a small motor to assist the rider's pedal-power (i.e., pedelecs) to somewhat more powerful e-bikes which tend closer to moped-style functionality: all, however, retain the ability to be pedalled by the rider and are therefore not electric motorcycles.

E-bikes use rechargeable batteries and the lighter ones can travel up to 25 to 32 km/h (16 to 20 mph), depending on local laws, while the more high-powered varieties can often do in excess of 45 km/h (28 mph). In some markets, such as Germany as of 2013, they are gaining in popularity and taking some market share away from conventional bicycles,[1] while in others, such as China as of 2010, they are replacing fossil fuel-powered mopeds and small motorcycles.[2][3]

Depending on local laws, many e-bikes (e.g., pedelecs) are legally classified as bicycles rather than mopeds or motorcycles. This exempts them from the more stringent laws regarding the certification and operation of more powerful two-wheelers which are often classed as electric motorcycles. E-bikes can also be defined separately and treated under distinct Electric bicycle laws.
Ukratko: u bilo kojoj varijanti ima pedale i može da se vozi isto kao bicikl bez motora, zakonski klasifikovan kao bicikl, registracija nije obavezna kao ni kaciga (ali je uvek preporučljiva kao i na svakom drugom biciklu)...

Čak i da si Ebajk uporedio sa Eskuterom (čije detaljnije tumačenje možeš pročitati ovde) opet ne bi bio u pravu jer osim broja točkova (pri čemu sami točkovi nisu ni slični) skuter ili "nešto kao skuter" kako si ti rekao, i ebajk nemaju ni jednu dodirnu tačku.

Takođe ovo je biciklistička tema na IT forumu tako da ne vidim prepreku da se o biciklima bez motora i biciklima sa motorom priča u istoj temi, na biciklističkom forumu kao što je 2bike ove dve grupe bicikala su razdvojene u njima pripadajuće teme.
95% delova o kojima se ovde priča kao što su sedišta, gume, točkovi, šticne, kočnice (sa svim pod-delovima kao što su diskovi, ručice kočnica, creva, kaliperi), zadnji menjač, ručice menjača itd. su identični na obe vrste bicikala.
 
Poslednja izmena:
Imam polar avalanche. Star je 6-7 godina. Nikad servisiran :) Od skoro je poceo da se cuje zvuk "tak, tak, tak" kad malo jace pritisnem pedalu (kad ubrzavam). Znaci ne cuje se non stop tak-tak-tak, nego samo kad pocinjem da gazim pedalu nadole pri okretanju cuje se jedan "tak" :d.
Uzeo nove pedale, kad opet taj zvuk. Tacno se "oseca" u desnoj pedali. Srednji pogon deluje stabilno, nema lufta nigde.
 
Imam polar avalanche. Star je 6-7 godina. Nikad servisiran :) Od skoro je poceo da se cuje zvuk "tak, tak, tak" kad malo jace pritisnem pedalu (kad ubrzavam). Znaci ne cuje se non stop tak-tak-tak, nego samo kad pocinjem da gazim pedalu nadole pri okretanju cuje se jedan "tak" :d.
Uzeo nove pedale, kad opet taj zvuk. Tacno se "oseca" u desnoj pedali. Srednji pogon deluje stabilno, nema lufta nigde.
Ako lanac nije menjan, nema sta drugo da ispusta taj zvuk.
Lanac ili srednji pogon.

Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
 
Današnja tura do Gornjeg Milanovca, 120 km, vozio sam skoro 9 sati, dosta duže nego što sam mislio, ali ipak sam uspeo da stignem. Najveći problem definitivno je sedište, posle 50ak km su krenuli problemi, tako da sam zadnje kilometre propatio ozbiljno. Nisam mislio da će me sedište ovako ubiti u pojam pošto ga bukvalno nisam ni osećao do sada. Moraću s'time da se pozabavim u narednom periodu . Negde oko stotog km sam slučajno stopirao vožnju na runtastic road pro aplikaciji. Videću da li će moći da mi spoje sve u jednu vožnju. I da, totalan danak neiskustvu, nisam se namazano, pa sam izgoreo haos [emoji23][emoji23][emoji23]
104ddbffb07e8ef77795fd9364c52ec2.jpg
fca8173f3ee547630c9a1edd0417f7a6.jpg


Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
 
Problem je ili sediste ili ulozak.
Ne ide duga voznja sa mekim sirokim sedistem, ne idu na to i siroke i meke gume.
 
Sedište usko i tvrdo, izgleda da si ulošci problem. A za bajs znam da nije za ove svrhe, ako budem imao više ovakvih vožnji gledaću drugu vrstu bajsa . Nikada nisam bio u prilici da probam drumaša ili neki hibrid sa tankom felnom, najverovatnije da je razlika ogromna

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
 
Onda probaj na taj da staviš uske slik gume, icice mnogo lakše.

Suština je da smanjis sve otpore kako bi povećao svoju efikasnost.

Ono što mnogi ne kapiraju, najveći je otpor vazduha.
Znaci uska odeća nije moda već potreba, i što uža silueta, znaci što uži korman, i što niza visina. Otpor vazduha raste sa brzinom, ne može se ići brzo ako majica leprša na vetru.

Na drugom mestu su mehanički otpori, znaci otpor kotrljanja, težina itd.

Te stvari nisu mnogo bitne ako su vožnje kratke ali da bi otišao dalje moraš imati veću brzinu a da bi brzina veća moraš ono gore da zadovoljis :)[emoji467]



Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Ili da povećaš snagu i kompenzuješ sve ovo što je Bakara napisao :)


Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Haha pa istina je, može i tako. :)

Zapravo prvo treba iskoristiti maximum iz sebe a ne nepotrebno gubiti energiju u vetar.
Snaga je ograničen resurs.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Gume su prva stvar definitivno. Ove da izvozam još malo i onako su pred kraj. A što se tiče smanjenja otpora to je teška stvar, ja sam trenirao dizanje tegova 10 godina, teško da ću se smanjiti mnogo [emoji16]

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
 
Jel ima mozda neko iskustva sa ovakvim amortizerom koji ide ispod sedista?
31d65925a6e6e40dfae014df44b1815a.jpg


Sent from my MI 6
 
Ja imam amortizer šticnu i za gradsku voznju je super.
Ovako nešto:


e2520b54268e18b302553a05acfc62c4.jpg
 
Poslednja izmena:
Drugar ima jedan a nije mu potreban pa da znam da li da mu uzinam ako znaci bar malo

Sent from my MI 6
 
Ako si ozbiljan onda necu nista da budzim ali posto sam dosta smrsao morao sam sediste da menjam posto mi je staro sada katastrofa tvrdo a mislio sam i ovaj amortizer da ubacim da pomogne malo i on

Sent from my MI 6
 
Neće on ništa da pomogne

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Ja nisam imao želudac da komentarišem ono sa slike :D Reći ću samo da poslušaš bakaru od srca :)

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Pa zbog toga sam i pitao da mi ne salje bez veze ako je glupost, znam da ima ljudi koji se razumeju i racunam da ce neko pomoci
Tebi se izvinjavam za gastro problem [emoji3]

Sent from my MI 6
 
Obrio sam noge [emoji2][emoji2][emoji2]
09971b872dc4d440bf05cae6e714fa75.jpg
f52bc329adf9163a31b8f7f12669cc49.jpg
11fccd94453cb825ea2d79e1f3ae6de5.jpg


Poslato sa STF-L09 uz pomoć Tapatoka
 
Ma kakav e bike ljudi... Kod mene u selu svi voze te gluposti. Ok za stare ljude, ali brate kad vidim mlade ljude 20 30god da im je mrsko verglati, sve su ljudi lenjiji i ne zdraviji i onda se pitaju sto su debeli i bolesni. Gledam i ova danasnja deca tipa 10 godina ne znaju da se popnu na drvo, a da ne pricam za ostale stvari, ali zato znaju sve sto se tipa tableta i kompova :p
Uzmi taj bajs i verglaj, svi nesto traze lakse nacine a ne kontaju da telu treba malo i taj BPM da ode preko 120
Bas pre neko vece smo igrali fudbal i moja godista, znaci 25god imaju, pa to brate znoji alkohol iz sebe, potrci 10min i kraj, samo sto ne umre. Alo bre 25god i vec si mrtav,strasno...
Vozite bajs, trcite, bavite se sportom. "Laksi put nije uvek ispravan put"
Voleo bih da imam "ono" da odem na more bajsom, ali kontam da bi crko nakon 100km puta :p Jel ima ovde neko da je isao na more bajsom? Tipa 400 500km u jednom pravcu?

Ljudi mešate, tj. ne pratite nove e-bike, Sirius9 lepo postavio fotku da se edukujete:) - 100% sam siguran da u tom selu ne voze ovakve bajseve, tj. pedelec-e. Treba razdvojiti pedelec od e-bike sa "gasom". Dakle i na pedelecu se oznojiš i namučiš isto ali umesto 100 pređeš 200km. Ja sam najdalje u danu bez noćenja išao do Kosmaja i nazad (70km, tj. 140 ukupno), sa e-bike bi otišao... dalje:). E sad kad trčim, onda trčim u krug i uživam u tome, ali kad vozim bajs onda volim da odem negde... ako neko voli da vozi bajs samo da bi se oznojio i nabio km, tj. u krug kao ja kad trčim, onda nema poente u e-bike.

A što kažeš za more (nadam se da si mislio kao što si i napisao 400-500km u jednom pravcu a ne u jednom danu - ja to već ne bi mogao ni sa pedelec-om:)), najviše od svega ti treba želja i volja, pa polako...
Ja sam išao sa mtb, široke gume... 060710_IMG_1518.jpg,skoro pa najjeftiniji bajs, čak i originalan njegov bidon:), prešao ne 100 nego 120km, crkao pa prespavao, sutradan nastavio dalje. Stigao tek 5. dana, dakle opuštena vožnja, lagano... ljudi se mnogo tripuju da je to strašno naporno (ono naravno, može da bude). Ali kod mene nije tako bilo, poenta je u putovanju... uživanju. Svaki metar, milimetar puta doživeti, osetiti, omirisati, videti (ali bez okvira šoferke, što kaže "Zen i umetnost održavanja motocikla" - btw odlična knjiga o putovanju motociklom i još ponečemu:), ali biciklom je mnogo bolje;), nema ni zvuka motora a ideš sporije pa mnogo bolje upijaš utiske oko sebe... razmeniš i poneku reč sa nekim, skoro pa kao peške:)). Još sam putovao sam, bilo je to pravo zen putovanje:D... nešto što svakako treba doživeti pa onda pričati (u smislu suditi) o tome. Jedino što sam do Požege išao sporednim putevima a dalje magistralom, bilo bi mnogo bolje da sam preko brda i dolina, ali tada bi tek potrajalo...

U svakom slučaju, ko želi, ali stvarno želi neka ne odustaje... i mislim da je najbitnije (pogotovo ako ide sam) da čovek ne preteruje, ne gura do granica izdržljivosti i sebe i bicikla na putovanju, i sigurno će sve biti ok. Kad sam mogao ja - može i bilo ko od vas!
 
Uzeo danas ovo sediste i dosta je udobnije od starog
66ac85e4f7af89913073d6e576f3a1b9.jpg


Sent from my MI 6

Isti sic sam i ja stavio pre par godina umesto fabričkog na mojoj vernoj Capriolo Kobri.

Veoma sam zadovoljan, evo i posle sigurno 5-6-7 godina i dalje nije ništa značajno izgubio na čvrstini i elastičnosti, mada se malo ofucao.

Tačno ću kupiti još jedan da mi stoji u rezervi kada se ovaj raspadne, pošto mi baš odgovara.
 
Posle 4-5 godina vidno, ali je počelo od jednog pada kada se sic skroz sažuljao sa jedne strane.

Onda je na to došlo sunce, habanje i znoj, i eto... Ovaj bajs imam od 2008. godine, a za sic ne znam tačno, ali sigurno jedno 6-7 godina.

Potpuno je funkcionalan i udoban sic, samo više nije na oko lep.
 
Vrh Dno