Nigde u Evropi ne prolaziš tehički pregled sa LED sijalicom na mestu halogene kao glavnog svetla u faru. U kojem MOT-u bilo gde u EU to piše?!?
Do 2021 to nije bilo definisano, pa je moglo da prođe po nahođenju određenog tehničkog pregleda. 2021 su jasno rekli da ne može.
Prolaze pozicije, žmigavci, svetla na tablicama... Far ne. Proveri to pažljivije.
In 2021, the MOT inspection manual was updated to include the wording: “Existing halogen headlamp units should not be converted to be used with high intensity discharge (HID) or light emitting diode (LED) bulbs. If such a conversion has been done, you must fail the headlamp.”1. 12. 2022.
Postoji jedna serija Osram-a koja u određenom faru određenog modela vozila prolazi jer ima homologaciju. I važi samo za to vozilo, i to samo u nekim zemljama (Nemačka je pokrenula tu priču). A i tamo ti za to treba neka potvrda i smatra se modifikacijom vozila.
Pokrenuto je pitanje pred EU parlamentom o tome, i čeka se regulativa:
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2021-002870_EN.html
Verovatno hoće biti regulisano. Ali najverovatnije će samo određene sijalice biti odobrene u određenim vozilima. To će biti homologirano na jednom mestu te će važiti širom EU.
Naši preslikavaju te EU norme i ono što odobre tamo važiće i kod nas.
Tada ćemo znati koja sijalica će odgovarati našem vozilu i moći ćeš da legalno koristiš samo tu LED sijalicu.
Ne može se napraviti pouzdano univerzalna LED sijalica za inače halogeni far, jer se reflektori u halogenim farovima rešavaju na različite načine (što kod halogene sijalice nije bitno, ona svetli omnidirekcionalno).
Night brakere imam i ja u kolima, i to je obična halogena sijalica sa nešto većim brojem lux-a i nešto višom kelvinažom, jer "više žare" sijalicu.
Kao penal, plaća se nešto kraći životni vek te sijalice. Neupotrebljive su ko nema dnevna svetla već mora da drži stalno uključena oborena. Njima night-braker jako brzo crkne.