Imao sam istu situaciju, aplikacija kupljena 2013-e, i koristim je redovno od tad. Kad odjednom pre dve godine update i “pretplatite se da bi nastavili da koristite”. Pošto je ima samo na App Store-u ne može da se vrati stara verzija, dakle bilo je ili da se pretplatim ili da se slikam. Pisao developer-u (firmi i direktoru koji je i vlasnik (iskopao email), odgovorili mi sutradan iz Support-a da im je to nova politika pošto zbog novih funkcionalnosti imaju ongoing troškove. Odgovorio sam im da sam bio jedan od njihovih prvih korisnika (što je tačno), i da meni te nove funkcije niti trebaju, niti mogu da ih koristim (ne mogu da se koriste u Srbiji iz zakonskih razloga), nakon čega mi je vlasnik firme poslao neki specijalni redeem kod koji je trajno aktivirao apllikaciju još se zahvalio na tome što sam im na početku poklonio poverenje i izvinio se zbog smetnje.
Treba biti uporan, ali je na kraju do developer-a. Svakako mislim da bi, ako već uvode pretplatu, trebalo da naprave novu verziju aplikacije a da ostave mogućnost da se i dalje koristi stara, bez novih ažuriranja / podrške ako baš neće da je održavaju bez pretplate.