Šta je novo?

AMD MANTLE

brate ovo ono ne stizem sve :D
drndam se da ih namestim da kopaju prvo, pa onda mentatja da riktam :D

a ovi se fatjaju typo-a samo tako...bolje nadjite neke reprize BeBe show-a, biti ce vam zanimljivije :D
 
Poslednja izmena:
Puno pozdrava od dr. Sice sa mog avatara :D
 
os75v9.jpg
 
Poslednja izmena:
Nadam se da neces morati da nas ubijes zbog poverljivih informacija :p

Imas li info kada ce drajveri za 7000 seriju sa podrskom za Mantle?
 
What? :) Meni Mantle radi u BF4 jos od prvog patcha...
 
Evo ga kvalitetan test.

CPU im je 4770K, a test scena im je ugrađen standardan benčmark, što smatram da je veoma dobro, jer eliminiše mogućnost da svako juri scenu koja mu odgovara za rezultate koje želi da pokaže.

cb_thief_1.png

Ovaj test je manje-više bezvredan u praksi, ali je u jednom impresivan; tačno pokazuje na terenu koliko su dobro učukali CPU stranu priče.

cb_thief_2.png

http://www.computerbase.de/2014-03/amd-mantle-thief-benchmarks/2/#diagramm-thief-1280-720-fxaa-16xaf

Dobici na FX procesorima su po svemu sudeći ogromni (>50%). Kanda i očekivano jer se radi o U3 endžinu. Međutim, u trenutnim okolnostima, smatram da Mentl mora da se dokazuje pre svega u kombinaciji 2700K/3770K/4770K + 290X/290 (ništa overklokovano, a naročito ne Ivy/Haswell), i to je kombinacija koju stalno imam na umu kad pomenem prosek. Naravno mogu i i5 procesori, ali da se nebi komplikovala priča, ne uzimam te osakaćene varijante u obzir, koje su pritom neznatno slabije od ovih kompletnih. Rekao bih i 280X, ali je ovog puta taj rang ustvari rebrand tehnologije stare već više od dve godine, pa je to dosta mutno. Možda se na prvi pogled čini da taj viši, znatno manje, zastupljen segment tržišta nije mnogo bitan, ali upravo od ovakvih i sličnih kombinacije počinju sve ove "ozbiljne" žučne diskusije, testovi, fanatično navijanje, fanatične malicioznosti, i tako dalje, što se onda verujem na neki način reflektuje dalje na dole. Publika koja se uopšte bavi ovakvim temama obično stremi kombinacijama ovog ranga. Jedino što je meni za sada razočaravajuće kod Mentla, je to što nisu uspeli više od ~10% čistih GPU perfromansi da istisnu, pa će sada svaki dalji procenat na tu stranu biti zlata vredan po AMD. Takođe, izgleda da ni 14.3 drajveri nisu ubacili zvaničnu podršku za GCN 1.0 (ni reči o tome u propratnoj dukmentaciji), a i dalje traži najmanje 3 giga grafičke memorije. Moraće još da rade na tome.

Sve u svemu, Mentl za sada stoji jako dobro, nema šta. Trenutno BF4 daje ~10% ubrzanja u SP i ~30% u MP, a sad i Thief ~20%. Moji utisci iz BF4 su takvi da se ne radi samo o značajno većim performansama, nego imam i neki blesav osećaj kao da je ceo... odziv igre nekako bolji? Posebno Kontrole. Čak možda mogu i V-Sync da ugasim; dosta mi smeta cepanje slike, ali s Mentlom kao da je dosta manje prisutan u odnosu na DX pa ga jedva primećujem. Ja inače ne igram igre bez upaljenog V-Sync, ali to sam primetio još kad sam kačio testove u BF4 temi. Pitam se, da li će mi se isti ovakav osećaj zadržati kad stvari još odstoje.

Prema nekim glasinama koje kruže naredna podrška bi mogla da stigne u NFS: Rivals, kroz peč, tako da se, izgleda, solidna baza testova formira brže nego što je to očekivano. Pritom je Mentl u rekordno kratkom roku uspaničio i MS, a donekle i Kronos grupu (to mu je i najviše priznanje do sada) :)
 
Međutim, u trenutnim okolnostima, smatram da Mentl mora da se dokazuje pre svega u kombinaciji 2700K/3770K/4770K + 290X/290 (ništa overklokovano, a naročito ne Ivy/Haswell), i to je kombinacija koju stalno imam na umu kad pomenem prosek.

... možda u slučaju native Mantle engine-a, tipa Star Swarm. No i tamo je bio dovoljan down-clockovani FX 8320 za 290X. Ali onda je pitanje kakve bi performanse bile na DX verziji istog engine-a.
 
DX12 keynote na GDC-u krece za pola sata. Liveblog at pcper.com/live
 
Ovi pricaju o Xbone i Winphone lol. Ko sisa desktop, bitno je da njihov flop zvani Xbone i drugi zvani Winphone postanu konkurentni. Dabogda im procenat zastupljenosti na desktopu za godinu dana pao ispod 50%.
 
DX12 info:

- sve isto kao i Mantle sto se PC API-a tice, app sam brine za API calls i driver managment, drasticno bolji multicore CPU managment, namenjeno samo iskusnima
- dobri alati za cross-platform support [PC, Xbox One, Tablets, Phones]
- samo na MS operativnim sistemima naravno
- AMD/Intel/Nvidia/Qualcom bili na stageu kratko
- sav trenutni DX11 harver ce biti kompaktibilan
- od softvera se javio samo Tim Sweeny iz Epica sa obecanjem da ce DX12 biti nativno podrzan u Unreal 4
- 4 developera za 3 meseca portovala Forza 5 tech demo sa Xbox One na PC
- dev early access ove godine
- public release krajem 2015. godine
 
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu krajem 2015. godine?

go mantle go! go linux, go steam, daj da se ratosiljamo ove bede zvane ms više bRE
 
Kaze nV da se na DX12 radi vec 4 godine... posle kazu OGL se sporo razvija.

Realno, spavali su na lovorikama, izasao mantle a oni sada brze bolje napravili prezntaciju sa portovanom forza 5 (who cares, pc ima dve puno bolje igre tog tipa). Nemaju nista gotovo nego kao i sony sa morpheusom, stici ce kad stigne, imaju i oni konja za trku blabla tructruc. Usnuli divovi koji mrdaju rucerde samo kada ih neko ubode iglom.
 
Bitno da konkurencija radi svoje i tera m$ da se trgne, da se nisu desili steamos i mantle, ne bi bilo ničega od ovoga.
 
Kaze nV da se na DX12 radi vec 4 godine... posle kazu OGL se sporo razvija.

Realno, spavali su na lovorikama, izasao mantle a oni sada brze bolje napravili prezntaciju sa portovanom forza 5 (who cares, pc ima dve puno bolje igre tog tipa). Nemaju nista gotovo nego kao i sony sa morpheusom, stici ce kad stigne, imaju i oni konja za trku blabla tructruc. Usnuli divovi koji mrdaju rucerde samo kada ih neko ubode iglom.


Ma moze nV da prica sta oce, MS je bio totalno nezainteresovan da ista radikalno radi. Vidi se da su poceli sa radom tek sada nedavno.
 
nvidia i ms ližu d*pe jedan drugom još od zajedničkog rada na propasti 3dfx-a

Huh? Nvidia je bila najveći partner Valve-u prilikom pokretanja čitave priče oko steamos-a, čak ih je i prepodobni Gaben više puta javno pohvalio zbog pomoći oko portovanja source-a. :)
 
Baš sam hteo to da okačim. Ne treba da se čeka novi dx, kada kroz ogl može da se dobije mantle performanse sad i odmah.
 
Baš sam hteo to da okačim. Ne treba da se čeka novi dx, kada kroz ogl može da se dobije mantle performanse sad i odmah.

Zaboravio si mali detalj a to je podrška u drajverima. Specifikacija je tu a svaka čast ovoj ekipici koja je radila prezentaciju jer su i OGL početnicima kao što sam ja na jasan način prikazali kako smanjiti overhead. Za razliku od Mantle koji ni nema dokumentaciju, niti je dostupan širokim narodnim masama. A DX12 neće još dve godine stići...
 
Naveli su da to već sada radi u postojećim driverima.
 
Radi al samo na nVidia karticama kako treba. Zato i kažem da se čekaju drajveri, kako Windows tako i Linux/SteamOS drajveri svih relevantnih proizvođača grafičkih čipova. Valjda će Valve uspeti to malo da ubrza.
 
Za ogl microsoft ne može da ih sputava.
 
Osim novog Windows-a. :D
 
Nazad
Vrh Dno