Šta je novo?

3D printer - Opsta tema - FAQ

Proveri extrusion parametre, izgleda da ti gura vise filamenta of potrebnog, dolazi do izrazaja na manjim lejerima.
 
Posto u toj prostoriji nemam grejanje i hladno je, smanjio sam ventilator sa 100% na 20% temperaturu povecao sa 230 na 240, a podlogu sa 70 na 80.
Takodje sam i okrenuo na drugu stranu predmet za stampu, tako gde je bilo gore sad je dole, i ubacio sam tree support.
Predmet se sad odstampao skoro bez greske sa blagim udubljenjem pri vrhu. tj za malo se odstampao bez greske jer poslednjih 10% je ceo predmet pao sa stola :D Odlepio se od podloge pa je ostalih 10% u vazduhu printao. Ali onih 90% sto sam odstampao ispalo solidno. Infill sam ovoga puta stavio na 100%, jer na onaj prvi primer su imala dva odvojena dupla zida od po 0.4. sa infill 0%.
Bolje da sam koristio brim opciju onda se ne bi odlepilo, i verovatno sam trebao podlogu jos vise da priblizim dizni. A koristio sam za lepljenje secernu vodu.
Pa razmisljam mozda ta udubljenja mi je pravilo zato sto se pomerao predmet tokom stampe
 
O 3d printerima baš ne znam skoro ništa, stoga da vas i ne čudi sledeće pitanje - Koja je "frka" odraditi ovaj panel (prednji samo), mesh sa rupicama ili ovim horizontalnim otvorima, ima više slika na ovom linku ? :) Koliko bi me koštala ta eksurzija? :)

Bih zamijenio na kućištu prednje staklo nekim mesh panelom a po netu vidim da se kreću od 50-70e + poštarina od 30 što mi je previše.
 
Koja je visina?
Fora je da vecina ljudi ima printere 300x300 ili tako nekako. Mozda do 350mm. Preko toga moras da ides u radnju koja se time bavi, a oni ljudi deru.
A nije fora da deo koji se vidi radis iz dva dela.
 
388x188 su dimenzije, znači deru radnje...
 
Odrace te i stampa ako je iz jednog dela + nikada ne moze da bude tako lepo odradjeno kao laserski seceni akril.
Mislim moze, ali ce cena biti poprilicna.
Na tvom mestu isao bih na lokalne cnc mikro plazma secenje + kantovanje radionice.
Tu cak mozes i svoj neki logo da ubacis na npr polirani aluminiumski ili visoko sjajni ili bruseni celicni lim, izgleda jako dobro.
 
Podržavam laser. Ima i u BG i u KG, ne znam koja lokacija odgovara. Svakako alu ploča od 2mm i onda usmereno brušenje abrazivnom tkaninom bi bilo pun pogodak. Bolje od akrila i za kasnije održavanje, jer se grebanje lako eliminiše ponovnim prelazom krpica. :)
 
Posle višednevnog kontempliranja, instalirao sam Exoslide i još par modova. Čekao sam redom 15ak pošiljki, CN i US, stiglo je sve kroz par nedelja i onda redom...

Prvo sam ubacio SKR 3 v3 i TFT35 dual screen. Tu sam dosta dubio na glavi sa Marlinom, jer nema prekonfigurisanog FW koji nije kompajliran, nego samo bin fajlovi. A ja imam BMG i Mosquito sa Hisense termistorom, plus još neke sitnije izmene koje volim i to nisam mogao brzo i efikasno da rešim. BTT je povukao verzije koje su imali na svom GH i samo je ostala kolekcija bin fajlova.
Na kraju sam platio 4eur za prekonfigurisani TH3D Marlin za SKR + TFT kombo, koji je ujedno otvoren za izmene i onda sam lako tweakovao šta mi treba, kompajlirao i upucao na printer. Primetiću da je za Creality 32bit ploče isti TH3D config besplatan, to sam do sada koristio, pa sam bio rad i da ih nagradim. :) Moram još FW za displej da update-ujem, imam neke glitcheve sa touch verzijom, dok Marlin knob verzija radi dobro. Generalno, SKR uopšte nije plug & play ako nije stock layout hardware-ski.

Onda sam se bacio na Exoslide. Pošto imam pomenuti ekstruder i hotend, sa HeroMe dual 5015, na Printermods v1.3 carriage-u, valjalo je to spakovati. Exoslide ima nekoliko revizija, ova poslednja koju imam je došla sa lightweight carriage-om za Creality/MS hotend. Ok, to nije problem, ali jeste nedostatak kačenja za DD ekstruder (zato imam Printermods). Takodje, hteo sam da izbacim backplate za HeroMe bazu, pa sam tu morao dosta rupa da pogodim i pozicioniram. Jedno 5 modela sam ukrstao u Fusion-u da to uradim sto bolje, ali uspelo je.
Najlakša opcija mi je bila da izbušim PM carriage i da našrafim. Međutim, to je prilično odokativno u smislu pozicioniranja i kasapim dobar carriage, koji mi možda zatreba. Onda sam iz nekih 5-6 inkrementalnih unapređenja i iteracija napravio custom carriage. Printao sam od ASA i uglačao slojeve da budu nešto otporniji. To je sada sve pasovalo lepo na Exoslide i mogao sam da rasturim printer. Uvek nezgodno ako se ne predvidi svaki korak lepo, a rasturi se printer, onda zafali neki mod i ispadne problem. Zato sam najviše vremena izgubio...

Dokumentacija za Exoslide je dosta light, pa se ostavlja i nekolicina stvari da se zaključi na osnovu slika, a usled iteracija i izmena nije merodavno gledati neki YT video/review (a i nema ih puno). Snašao sam se sa preloadom na sliderima, namenio im mesta i sastavio sve lagano. Imao sam par usputnih izmena, tipa rotacija i šmirglanja nosača za end-stop, ali ništa dramatično. Konačno, po sklapanju, utisak je da je sve više smooth i nekako kompaktnije. Probni print sa kockom pokazuje bolje tolerancije, uz isti G-code. Videću vremenom kroz printove kako se reflektuje...

Sada mi ostaje još high-temp termistor, AC bed i možda još nešto usput. Bilo je zabavno, evo par slika usput. :)
 

Prilozi

  • IMG_20230222_021240_730.jpg
    IMG_20230222_021240_730.jpg
    145 KB · Pregleda: 54
  • 20230223_103301.jpg
    20230223_103301.jpg
    164.2 KB · Pregleda: 37
  • 20230223_103243.jpg
    20230223_103243.jpg
    187.1 KB · Pregleda: 33
  • 20230223_103218.jpg
    20230223_103218.jpg
    224.8 KB · Pregleda: 33
  • 20230223_103210.jpg
    20230223_103210.jpg
    133.1 KB · Pregleda: 30
  • 20230223_103202.jpg
    20230223_103202.jpg
    209.8 KB · Pregleda: 36
  • 20230224_151144.jpg
    20230224_151144.jpg
    247.5 KB · Pregleda: 44
  • 20230224_160354.jpg
    20230224_160354.jpg
    175.9 KB · Pregleda: 57


Ako nema ovde onda nema nigde.
Nema, sve su kompajlirani binovi (oni prekonfigurisani za board + printer combo). Gledao sam, krenuo sam i sâm izmenu po izmenu, ali sam skapirao da mi je lakše da platim 4eur zbog gore pomenutih razloga.

Inače treba da dobijem ponudu za alu carriage (CNC) i da napravim kontra nosač za ekstruder koji će se kačiti na gornji Exoslide, ne bi li uspeo da vezu ekstruder-hotend učvrstim potpuno, pošto HeroMe koncept za ovaj kombo se drži samo na dva šrafa i primetan je 'rad' tj. pomeranje po vertikali prilikom retrakcije, što se ogleda u nejednakim slojevima, naročito kod niskih vrednosti (npr. 0.1mm). Nikada dosadno. :)
 
Poslednja izmena:
Imaš u donjem delu stranice i link ka source fajlovima, pa ne mogu da verujem jer i sam proizvođač to naglašava da je potrebno da svako prekonfiguriše Marlina prema svojoj konfiguraciji.

Marlin source code in here lepo imaš u donjem delu ispod bin fajlova.
 
Ovde su pre-buillt bin-ovi, koji su ok za stock HW, a ovde medju konfiguracijama nema SKR 3 mini V3. Kao sto sam napisao, ovaj genericki Marlin source sam krenuo da menjam, pa sam krenuo laksom putanjom zbog visegodisnjeg koriscenja TH3D edicije. Jednostavno mi je previse naporno bilo da prolazim kroz sve opcije.
 
Pa kako misliš da konfigurišeš samostalno za svoj hardver a da ne prođeš kroz sve opcije u Marlinu? Pa i ja sam tako radio a verujem i ostali korisnici koji su menjali ploču i dodavali razne sitnice BL, wifi, itd...
 
Tako sto je preconfig. FW, za model stampaca (Ender 5 Pro u mom slucaju), laksi izbor. Umesto da krenem od build plate-a, Z ose, i sl. trivijalnih stvari, mogu da podjem od konkretnih izmena poput termistora, E-stepova i ostalih stvari koje sam izmenio. Koristim ono sto znam da mi je radilo kako treba, izbegavam nuspojave potencijalne, nista vise.
 
Marlin ima Config folder koji se posebno skida sa svim trenutnim stampacima na trzistu, tu imas i config fajl za tvoj stampac.
Bukvalno samo enable podrsku za displej, izaberes tvoj termistor od ponudjenih, step za extruder itd i cepas...
 
Tražio i nisam našao za SKR V3 i TFT35 kombo. Imao je BTT na GH, međutim to je uklonjeno (pun net istih pitanja). Onda sam izabrao soluciju na koju sam navikao...
 
Config fajl se odnosi na same parametre tvog originalnog stampaca tj ne moras nista preterano da menjas ako nisi menjao dimenzije, motore, steps itd na stampacu.
U ArduinoIO ili VSS odredjujes "podlogu" config fajla tj odredjivanjem maticne koju imas, IO povezuje pinove na tvojoj maticnoj sa zadatim funkcijama pinova u config fajlu.
Isto vazi i za displej mada su svi displeji podrzani u samom Marlin "kernelu" pa ne moras uopste da se bakces sa tim osim da ih aktiviras + svi "napredniji" displeji imaju svoj fw koji po potrebi mozes da podesis u skladu sa Marlinom i tvojim potrebama.
Posto volis da cackas i budzis, savetujem ti da kupis neki Arduino Uno ili Nano starter kit i napravis par projekata.
To ce te uvesti i objasnjti mnoge stvari kako stvari funkcionisu, kao i uvod u C++ kao osnova za masinski jezik.
Kada provalis osnove, bice ti odjednom kristalno jasno kako stvari funkcionisu i kako da pristupas problemima i nece ti trebati nikakvi placeni bin, config niti neki Duke na nekom forumu :)
 
Hvala za info, generalno sam prvo i krenuo sâm da konfigurišem, ali bilo je dva noću, koncentracija na minimumu i imao sam probleme sa homingom, izabrao sam lakši put. Kod kao takav mi je vrlo jasan, pišem Javu na poslu, nije to problem. :)
Fora je što treba proći kroz conf. fajlove detaljno ako kao ja ne znaš napamet gde je šta i to iziskuje vremena. TH3D ima sekcije sa naglašenim izmenama na vrhu svake klase i proleti se časkom i spreman si. Oni su potrošili vreme za mene u principu. Na 2.60 Marlinu sam sada, pa ću sledeći update proći sam kroz config, da se upoznam bolje sa layout-om. Hvala obojici za dopune!

I usput sam napravio novi nosač za BMG i Exoslide kombo, tako da sada poluga ekstruder + steper + hladnjak se nosi na samom slajderu a ne visi ispred. Trebalo bi da ovime dodatno eliminišem nepreciznosti i vibracije (XYZ kocka je na 20/20/20.1 sada). Uspeo sam i da rešim mali offset PTFE putanje od BMG do hotenda, manje frikcije ako ništa.
 

Prilozi

  • 20230228_092445.jpg
    20230228_092445.jpg
    157 KB · Pregleda: 31
  • 20230228_092429.jpg
    20230228_092429.jpg
    123.1 KB · Pregleda: 30
  • 20230228_124322.jpg
    20230228_124322.jpg
    112.2 KB · Pregleda: 41
Pa radi kako ti je lakše, ja sam više puta prolazio kroz celu konfiguraciju i tu ne vidim nikakav problem. Što se displeya tiče nema tu šta da se konfiguriše jer TFT3.5 koristi serijsku komunikaciju i zato ima svoj firmver da se on prilagodi ploči a ne obrnuto, i čak može da radi u dva režima. Opet kažem ako ti je tako lakše samo napred.
 
Da li se na brzinama od 50mms vidi razlika izmedju bowdena i direct drive-a. Tj da li tezina motora utice na kvalitet stampe pri 50mms?
 
Koji motor ces koristiti? Pancake ili stock od extrudera? Licno nisam primetio da pancake pravi neku razliku u kvalitetu, tj. ostalo je isto pri 50 i 60mm/s. Zavisi i od carriage-a koji ces koristiti, da li je alu ceo ili opet neki printani... :)
 
Alu nosač, a deo za motor i extruder je printani, na zalost motpr je klasican masivan stock
 
Ono sto sam ja primetio i zasto sam, izmedju ostalog, prebacio ekstruder motorcic na stranu gde je rail tj. klizac - veza izmedju hotenda i ekstrudera na DD setup-u mora biti rigidna. Ako hotend stoji cvrsto na backplate-u a ekstruder prilikom retrakcije ima vertikalne oscilacije, to se direktno odrazava na kvalitet printa.

Kod mene je to bilo vidno sa HeroMe kombinacijom, gde je poluga koju pravi ekstruder + motorcic bila prevelika za samo dva srafa, sa koliko se obicno kaci ceo nosac za ekstruder i motor na carriage/back plate. Koristio sam Printermods carriage, koji se esencijalno razlikuje od stock Creality-ja samo po tome sto je visi za 10ak mm i ima support sa rupama za ekstruder tj. nosac istog.

Moj predlog je svakako pancake motorcic, mnogo je laksi. I zavisno od ekstrudera i hotenda probaj da nosac napravis/izaberes tako da ti motor 'visi' iznad rail-a a ne ispred hotenda.
 
Jedino da pokusam da modifikujem postojeci nosač. Mada ovo sto sam stampao, stampa se na malim brzinama tipa 30mms. Tako da ne primecujem razliku u kvalitetu stampe.
 
DD je vise orijentisan na fleksibilne filamente, tj. tu se vidi najveca prednost. Ostali se dobro printaju i na bowden-u, fakat.
 
Trenutno stampam sa LW pla filamentom neki rc avion. Duplo je laksi posto se filament ponasa kao pena. Prilikom stampe retraction mora da je 0. Zato sam prebacio na directdrive.
 
Ima li neko iskustva sa prosumer 3D skenerima? Konkretno mi je zanimljiv Shining Einstar 3D, kao neki optimum za oko 1000eur. CR scan 01 je nešto povoljniji, ali inferiorniji pretežno po pitanju software-a. Iskustva dobrodošla. :)
 
Sta bi tacno skenirao?
 
Nazad
Vrh Dno