Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Mislio sam da je do sada jasno. Tebi treba dokaz kupovine i popunjena i overena garancija ako je preko 2 godine a državi dokaz naplaćenog poreza i pare od njega. Njihova kasa u prodavnici je povezana sa poreskim a tebe to ne zanima kako oni to rade sve dok dobijaju porez. Sva ta rabota je samo zbog poreza.
 
Poslednja izmena:
Jel moraju za online kupovinu (Tehnomanija) da pošalju i račun uz robu ili je verodostojan, kako oni kažu, ugovor na daljinu koji su poslali mejlom?

Ugovor na daljinu i račun su različite stvari.
Prilikom kupovine moraš dobiti obe stvari.
Ugovor može mailom ili čak i prilikom kreiranja porudžbine. Tu ti se predstavljaju uslovi kupovine, tvoja prava (odustanak od ugovora, reklamacioni postupak...).
Račun moraš dobiti uz proizvod,ali to ne mora da bude fiskalni isečak. ZZP definiše šta sve račun mora da sadrži, ali se nigde ne pominje fiskalni.
 
Danas, drugi put u poslednjih 4 meseca, odbijen zahtev upućen mts-u za sporazumni raskid ugovora.
Kako su me obavezali obećanjem da će zamenom ADSL za 4G hibridni modem internet postati bolji a što se nije desilo odnosno jeste u prvih 20 dana potpisivanja novog ugovora a od tada sledi katastrofa (preko dana imam 4Mbps od garantovanih 20Mbps), posle razvlačenja od 2 meseca raznim pokušajima da mi tamo neko reši problem, danas dobijam imejl da njihova tehnička služba nije našla za shodno da da predlog o raskidu ugovora, bez ikakvog obrazloženja.

Kako mi ovakva usluga nikako ne odgovara i ne želim da plaćam ono što ne dobijam i što mi ne odgovara i na šta moram da se žalim svaki mesec, da li da se spremam na angažovanje advokata?
Probaj prvo sa RATEL-om, ostavi advokata za krajnju varijantu.

Sent from my moto g(7) using Tapatalk
 
pozdrav drustvo..imam problem sa gigatronom
situacija je sledeca kupio sam kod njih 2 dzojstika
1.speed link 4.1.2019
2.red dragon gamepad 14.6.2020
oba dzojstika imaju slicne probleme...
otpala gumica sa analoga.uleglo dugme x i na red dragonu ispalo iz lezista r2 dugme
poslao sam dzojstik na reklamaciju i posle 10tak dana dobio odgovor da je reklamacija odbijena jer dzojstici osteceni
posto su 2 zasebne reklamacije stigla su i 2 mejla...
ja sam se nadovezao na poslednji i napisao prigovor na tu odluku i jasno naglasio da se prigovor odnosi na obe reklamacije i napisao brojeve.
dobio sam odg od njih da je prosledjeno nadleznima u gigatronu i da se ceka odgovor uvoznika.
posle par dana sam im uputio opet upit i opet jasno stavio do znanja da se radi o 2 reklamacije
i dobio odgovor da je usvojena i da mogu da odem da se razduzim tj uzmem novac nazad.
dolazim kod njih i info je da je prihvacena samo za ovaj stariji dzojstik a da je za red dragon odbijena zbog fizickog ostecenja..na slikama se jasno vidi da o tome nema govora cak i da je red dragon u mnogo boljem stanju nego speedlink...
i da je odbijeno...ponovo saljem mail gde trazim da mi se dostavi dokaz da je osteceno i ko je takvu odluku doneo,na osnovu koje procene jer nije logicno da izgreban dzojstik,sa vidljivim znakovima koriscenja prihvate,a skoro nov koji sem navedenih mana odbiju..
i naglasio sam im da zakonski moraju da rese reklamaciju u zakonskom roku od mesec dana.tek danas 4 dana od tog isteka dobijam odgovor od njih da i dalje smatraju reklamaciju odbijenom ..
zanima me vas savet,vredi li pretiti inspekcijom,zastitom potrosaca...moze li neki savet kako da postupim...s obzirom da sma jedan period i radio u gigatronu znam kako postupaju po tim reklamacijama i varaju ljude,da to nije nikakva procena vec su prihvatili za jeftiniji a skuplji odbili...
izvinjavam se na duzem upisu i hvala unapred na savetima
 
Zašto nam ne napišeš kako varaju ljude da znamo i mi, kako ne bi bili prevareni u budućnosti?
 
U Gigatronu sam kupio maticnu plocu tako sto sam je narucio telefonom u halo shopu ili kako se vec zove jer je nisu imali na stanju. Kada je stigla od dobavljaca poslali su je u radnju jer smo se tako dogovorili pa sam je u radnji preuzeo i platio. Da li se ovo smatra on-line kupovinom ili ne?

Problem je u tome sto sam ja tu plocu uzeo 29.01.2021. Sutradan 30.01.2021 kada sam hteo da je montiram kada sam podigao poklopac socket-a kako bih stavio procesor, imao sam sta i da vidim. Gomila iskrivljenih pinova! Meni uopste nije jasno kako je to moguce.

Odem jutros u tu radnju gde sam uzeo plocu da vidim sta i kako i covek mi tamo kazde da pisemo reklamaciju pa da oni salju u servisu Nepo System koji radi izmedju ostalog i za njih. Posto mi je ovo hitno da resim (moram da imam racunar znog rada od kuce, a prethodni sam vec udomio) taj lik mi rece da ako hocu mogu i ja licno da odem sutra 01.02.2021 u pomenuti servis i da licno predam plocu na reklamaciju i da zamolim da je odmah pogledaju. Ostalo je da razmislim do ujutro sta da radim. Da li da je nosim ja licno u taj servis (brza varaijanta) ili da ipak odem ponovo u Gigatron radnju i ostavim je tamo (sporija varijanta).

Sad razmisljam, sta uopste ima da ide ploca na servis kada je nova a neispravna. Nije koriscena uospte.

Molim vas za savet/pomoc.

Hvala
 
Poslednja izmena:
Dobrodošao u srpski sistem rešavanja garancije.

Ne možeš da je vratiš, jer mora da se reklamira. Plus, moraš da ih ubediš da to nisi uradio ti, već da si je takvu dobio.
Sve u svemu, ovo će da ti traje do 30 dana, niko se ovde ne pretrže da kupcu reši problem kraće od maksimalnog roka za koji to mora da uradi (neki to ne urade ni za 30 dana).

Uvalili su ti ploču koju je ili neko već reklamirao, pa je izbokskovao novu, ili je neko u servisu zeznuo stvar, pa sad pokušavaju preko tvoje grbače da se operu.
Eto, i Gigatron je isti kao i Tehnomanija, dripački uvaljuju ljudima na kvarnjaka.
 
Poslednja izmena:
U Gigatronu sam kupio maticnu plocu tako sto sam je narucio telefonom u halo shopu ili kako se vec zove jer je nisu imali na stanju. Kada je stigla od dobavljaca poslali su je u radnju jer smo se tako dogovorili pa sam je u radnji preuzeo i platio. Da li se ovo smatra on-line kupovinom ili ne?

Problem je u tome sto sam ja tu plocu uzeo 29.01.2021. Sutradan 30.01.2021 kada sam hteo da je montiram kada sam podigao poklopac socket-a kako bih stavio procesor, imao sam sta i da vidim. Gomila iskrivljenih pinova! Meni uopste nije jasno kako je to moguce.

Odem jutros u tu radnju gde sam uzeo plocu da vidim sta i kako i covek mi tamo kazde da pisemo reklamaciju pa da oni salju u servisu Nepo System koji radi izmedju ostalog i za njih. Posto mi je ovo hitno da resim (moram da imam racunar znog rada od kuce, a prethodni sam vec udomio) taj lik mi rece da ako hocu mogu i ja licno da odem sutra 01.02.2021 u pomenuti servis i da licno predam plocu na reklamaciju i da zamolim da je odmah pogledaju. Ostalo je da razmislim do ujutro sta da radim. Da li da je nosim ja licno u taj servis (brza varaijanta) ili da ipak odem ponovo u Gigatron radnju i ostavim je tamo (sporija varijanta).

Sad razmisljam, sta uopste ima da ide ploca na servis kada je nova a neispravna. Nije koriscena uospte.

Molim vas za savet/pomoc.

Hvala

Ja ne želim, ali odbiće te na foru fizičkog oštećenja. Ovde na žalost treba da budeš srećan:
- ako ti nešto prodaju po skupljoj ceni
- ako to nešto radi u startu
- ako ti reklamaciju reše za 30-40 dana.

Zategli su mnogo Mađarsku vezu a tu sam imao super iskustva.
 
Znaci ispada da je njihova dobra volja da li ce da prihvate da mi je takva ploca prodata?

Ja ne mogu da shvatim da sam dao 25,000,00 za plocu koja je stigla ovakva i sada sam u milosti / nemilosti istih tih koji su mi tu plocu uvalili i da nema boljeg resenja sem da se molim Bogu da mi oni kaze ok dobices ispravnu?


Sent from my SM-A715F using Tapatalk
 
Znaci ispada da je njihova dobra volja da li ce da prihvate da mi je takva ploca prodata?

Nažalost, da. Po priči, ti si preuzeo u prodavnici, nakon što si se uverio da je to to što si poručio. Tek kasnije si prijavio fizičko oštećenje, koje garancija ne obuhvata. Nezgodna je situacija. Samo se nadam da će oni prihvatiti tvoju tvrdnju da su ti tako prodali ploču.
 
Pa uverio sam se jer sam video kutiju i da je unutra maticna ploca. Nisam vrsio vestacenje iste. Znas kad bi mi palo na pamet da u radnji proveravam pinove na socketu

Sent from my SM-A715F using Tapatalk
 
Verujem ti. Ne bi ni meni palo na pamet da skidam štitnik sa socketa i proveravam pinove u samoj radnji.
 
Po n-ti put ću ovo napisati....

Već nekoliko godina skoro ništa od tehnike nisam kupio kod nas, sve preko “najpoznatijeg” HU prodavca (kako ću nadalje, iskreno, ne znam) i glava me do sada nije bolela kada je trebalo reklamirati nešto.
Ovde samo online, ali i tu je problem ako ti pošalju slomljeno da dokažeš da nisi ti slomio.
Džukačka država, džukačka pravila.
 
Pa to ti kazem. Nije realno.
Ono sto mene buni je sledece. Servis ce da "utvrdi" da su pinovi iskrivljeni, a nije mi jasno sta oni tu utvrdjuju kad sam i ja sam to video i konstatovao i prijavio.
Mene zanima ko u stvari u ovom slucaju odlucuje i po kom kriterijumu da li ce mi Gigatron dati ispravnu plocu?

Sent from my SM-A715F using Tapatalk
 
Odlučuje serviser Nepo System.
A pošto je fizičko oštećenje u pitanju, koje nije pokriveno garancijom odbiće te na keca.
Poenta je da je ovde neko pokrio svoju brljotinu sa tvojim parama.
 
Poslednja izmena:
Pa kako oni?
Oni su samo servis koji moze da konstatuje kvar. U ovom slucaju da su pinovi iskrivljeni mehanickom silom. I to je valjda sve sto je njihov posao i uloga.
Nadalje valjda prodavac donosi odluku da li ce da veruje meni da je takva prodata i da mi drugu ispravnu?

Sent from my SM-A715F using Tapatalk
 
Nema ovde verovanja.
Prodavac se pokriva za garanciju preko uvoznika, a uvoznik preko proizvođača.
Da bi se pokrili kod proizvođača i dobili istu takvu ploču, moraju da budu pokriveni od strane ovlašćenog servisa, a to je u ovom slučaju Nepo.
Kad/ako Nepo “dozvoli”, ide se u proces RMA.
Gigatron može da rizikuje ako želi da te sačuva kao kupca i da ti da drugu ploču umesto ove, pa da naknadno preko uvoznika traži drugu.
Ali ovde je u pitanju svesno uvaljivanje na relaciji Nepo-Gigatron, neko je ovde skršio pinove i pere se preko tebe.
 
Poslednja izmena:
pozdrav drustvo..imam problem sa gigatronom
situacija je sledeca kupio sam kod njih 2 dzojstika
1.speed link 4.1.2019
2.red dragon gamepad 14.6.2020
oba dzojstika imaju slicne probleme...
otpala gumica sa analoga.uleglo dugme x i na red dragonu ispalo iz lezista r2 dugme
poslao sam dzojstik na reklamaciju i posle 10tak dana dobio odgovor da je reklamacija odbijena jer dzojstici osteceni
posto su 2 zasebne reklamacije stigla su i 2 mejla...
ja sam se nadovezao na poslednji i napisao prigovor na tu odluku i jasno naglasio da se prigovor odnosi na obe reklamacije i napisao brojeve.
dobio sam odg od njih da je prosledjeno nadleznima u gigatronu i da se ceka odgovor uvoznika.
posle par dana sam im uputio opet upit i opet jasno stavio do znanja da se radi o 2 reklamacije
i dobio odgovor da je usvojena i da mogu da odem da se razduzim tj uzmem novac nazad.
dolazim kod njih i info je da je prihvacena samo za ovaj stariji dzojstik a da je za red dragon odbijena zbog fizickog ostecenja..na slikama se jasno vidi da o tome nema govora cak i da je red dragon u mnogo boljem stanju nego speedlink...
i da je odbijeno...ponovo saljem mail gde trazim da mi se dostavi dokaz da je osteceno i ko je takvu odluku doneo,na osnovu koje procene jer nije logicno da izgreban dzojstik,sa vidljivim znakovima koriscenja prihvate,a skoro nov koji sem navedenih mana odbiju..
i naglasio sam im da zakonski moraju da rese reklamaciju u zakonskom roku od mesec dana.tek danas 4 dana od tog isteka dobijam odgovor od njih da i dalje smatraju reklamaciju odbijenom ..
zanima me vas savet,vredi li pretiti inspekcijom,zastitom potrosaca...moze li neki savet kako da postupim...s obzirom da sma jedan period i radio u gigatronu znam kako postupaju po tim reklamacijama i varaju ljude,da to nije nikakva procena vec su prihvatili za jeftiniji a skuplji odbili...
izvinjavam se na duzem upisu i hvala unapred na savetima

Ja ovde čitam samo da su ti reklamacije rešene tako što su ti odbijene zbog fizičkog oštećenja.
Ovo da ti je zamenjen jedan gamepad je Gigatron "izboksovao" sa dobavljačem, dok za ovaj drugi nije...ili nisam dobro razumeo.
 
Hvala na savetima i pojasnjenjima.
Razmislicu jos malo koji put mi je najbolji pa da delujem sutra.


Sent from my SM-A715F using Tapatalk
 
Mogući krivac:

1. Kupac koji je pokrivio pinove, ali ima nekoga u Gigatronu koji mu je na mufte zamenio i onda tebi ovu uvalio
2. Radnik u Gigatronu koji je sklapao konfu, pokrivio pinove i da ne bi on platio štetu iz svog džepa ploču su uvalili tebi
3. Serviser Nepo-a kome je ploča došla u servis iz nekog drugog razloga, a koji je pokrivio pinove, pa da ne bi on platio iz svog džepa, uz pomoć nekoga iz Gigatrona uvalili tebi ovu

Meni je najverovatnija prva opcija, a koja god da je opcija neko iz Gigatrona je odgovoran.
 
Poslednja izmena:
Slazem se u potpunosti da je prodavac odgovoran. Iz tog razloga cu se obratiti sutra Gigatronu pisanim putem.

Sent from my SM-A715F using Tapatalk
 
Odlučuje serviser Nepo System.
A pošto je fizičko oštećenje u pitanju, koje nije pokriveno garancijom odbiće te na keca.
Poenta je da je ovde neko pokrio svoju brljotinu sa tvojim parama.

Koji je ovde na forumu a i šire poznat po "dobrom glasu i korektnosti" :(
 
Izgleda da je jedino rešenje da u kupovinu sa sobom vodiš tim forenzičara, koji će prilikom plaćanja robe uključiti kamere, onda kreće otpakivanje pred 5 svedoka, i snimanje iz svih uglova u dve kopije, i mikroskopska provera da li je sve na svom mestu, i to bez oštećenja.

E onda kada dođeš kući, opet isti tim snima postavljanje ploče (diska, procesora, grafičke, šta god) u kućište, pravilno povezivanje, proveru svega iz svih uglova, merenje napona profi uređajima (da ne bude da je napajanje spalilo grafičku, hard, cpu, šta god), e onda ide svečano uključivanje kompa, i za svaki slučaj molba Svevišnjem da sve radi kako treba.

Posle svih ovih peripetija sve sam bliži odluci da kupujem samo polovno, ako ništa drugo barem je jeftinije, a nemaš iluziju da si pokriven "garancijom".
 
Poslednja izmena:
Koji je ovde na forumu a i šire poznat po "dobrom glasu i korektnosti" :(

Ja čak mislim da u konkretnom slučaju Nepo nije najverovatnije uopšte u igri, već je dripac neko u Gigatronu.
Serviser u Nepo će bez razmišljanja da odbije reklamaciju, jer ne vidim kako mogu da je prihvate. Vratiće ploču Gigatronu, a ovi će da odbiju prigovor kupca.
 
Meni je Nepo S. držao grafičku karticu 40 dana iako je kvar bio očigledan. Na kraju sam dobio pare nazad, uz konstataciju prodavaca da mi "čine uslugu", jer oni pare od Nepo-a još uvek nisu dobili. Dakle, držali su kartu i pare 40 dana i na kraju oni meni čine uslugu? Još sam ja sve vreme bio uzrdžan, nisam dosađivao jer su prodavci bili izuzetno ljubazni, čak su mi nudili i zamensku kartu dok se ne reši problem. Sve se to srušilo tom jednom rečenicom.

Tako da, moj ti je savet, odmah kreni oštro, mada možda i to neće pomoći jer su zaista maksimalno nekorektni u odnosu prema kupcima.

Što se tiče "najpoznatijeg Mađara", imam tablet uzet od njega koji se pokvario pred sam istek garancije. Pokušao da ga kontaktiram, ali nema ništa od toga...
 
Tako će i biti, a čovek će da baci novac kroz prozor. Kod nas ti je sve rizik.

@Gavran nešto sam naučuo da su bila neka hapšenja.
 
Poslednja izmena:
prvo su posle par dana odbijene.pa kada sam podneo prigovor jedna je usvojena a jedna odbijena...ali ima i sira prica ,ja sam u jednom mejlu dao prigovor na obe odluke i oni su do samog kraja u prepiskama znali da se vodi za obe
tek kada sam dobio mail da je prihvacena,i uputio upit da li se odnosi na obe rekli su da ne...
opet mene ne treba da interesuje dobavljac ja sam kupio od gigatrona i najsmesnije je sto su za dzojstik koji je u losijem stanju star 2 godine prihvatili jer je jeftiniji a ovaj koji nema ostecenje odbili jer je skuplji..inace znam kako rade a to je da nepo po defoltu odbija 90% reklamacija i kazu da je fizicko ostecenje ...mislim ako dugme ne radi kako moze da bude...plus ispade kao da su mi ucinilui uslugu 2 ista kvara jedno prihvatili jedno odbili...
 
A ti uzmes zamenu za stariji uredjaj, pa ponovo reklamiras za noviji na kojem nema ostecenja i onda teras do kraja...
 
Poslednja izmena:
Meni je tako prošle godine Sampro odbio reklamaciju za slomljenu osovinu točkića misa, navodno mehaničko oštećenje.

Opasno sam se bio posvađao tražeći da mi objasne kako može biti mehaničko oštećenje slomljeno dugme koje i treba da se pritiska, ali nisu promenili odluku.

Ja došao kući i stavio točkić od nekog jeftinog miša i popravio,
na njemu ne puca osovinica a na ovom višestruko skupljem pukla od pritiskanja i to se zove mehanički kvar...nigde logike.

A ploču najbolje pravo odneti u Gigatron da sastave zapisnik na licu mesta i insistirati da unesu da je ploča nova tako kupljena jer je oštećenje mehanicko pa oni neka istražuju kako je nastalo.
Ako odneses u servis mora da prodje servisnu proceduru, a ti se ne zalis na kvar već na oštećeni proizvod.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
...A ploču najbolje pravo odneti u Gigatron da sastave zapisnik na licu mesta i insistirati da unesu da je ploča nova tako kupljena jer je oštećenje mehanicko pa oni neka istražuju kako je nastalo...

Mislim da je ovo najbolji savet, najverovatnije da bi isto tako i ja uradio.
 
Nazad
Vrh Dno