Da se upišem na temu. Od nedavno korisnik MTS optike (prebegao sa SBB), identičan problem kao čovek iznad mene. Podizvođači bili, razvukli opremu i pustili signal istog dana. Ugovor sam morao lično da nosim u poslovnicu i ponovo potpisujem moju kopiju jer su podizvođači otišli na godišnji a ukoliko nisam u sistemu MTS ne mogu koristiti usluge tehničke podrške. To završio pa pitao oko brzine interneta i dobio više oprečnih odgovora od raznih radnika MTS. Moji problemi su (bili) sledeći, neki od njih su sada rešeni:
1. UTP kabl
Ovo nisam znao da je problem, mislio sam da su do unošenja u sistem pustili probno 100 Mbit brzine za download i upload. Ispostavilo se CAT5 UTP kabl koji su instalirali ne može više od 100 Mbit iako iz tehničke podrške preko telefona tvrde da je sertifikovan za gigabitni LAN. Tek kada sam dobio novi ruter probao sam kabl koji stiže od njega i dobio 400/150 Mbit što je brzina koji mi pripada na osnovu ugovora
2. Ruter
Uzeo sam BOX 3 MAX paket a dobio osnovni Huawei ruter što ne poseduje 5 GHz wireless. Bilo je malo prepiranja oko zamene ali na kraju su mi izašli u susret i dobio sam onaj veći što se završava na Q2. Tek tada sam otkrio da su pustili 400 Mbit jer ruter baca 300 Mbit bežično preko 5 GHz kada se pristupa sa uređaja sa kvalitetnijim wireless čipom (flagship telefon, Intel wireless na laptopu). Brzine na osnovnom modelu su bile do 100 Mbit bežično za flagship i 50 Mbit za sve ostalo, samim tim nisam mogao da znam da li su pustili dobre brzine. Novi ruter em što lepše i ozbiljnije izgleda, se manje zagreva tj. mlak je većinu vremena. Stari ruter se vidno grejao ali manje nego Ubee od SBB i daleko manje nego nesrećni Cisco ruteri koje je ranije davao SBB. Brzine wireless su dva i po do tri puta veće u svim varijantama. Što je bilo 100 sada je 300 Mbit, što je bilo 50 sada je između 130 i 150 Mbit. Zahtevajte Q2 ako imate najskuplji paket. Ja sam saznao za bolji ruter upravo zahvaljujući ovom forumu, hvala vam na tome. Promoter kao i ostali radnici MTS nisu znali za bolji ruter kada sam pitao. Problem rešen.
3. TV/HBO/HBOondemand/HBOgo
Prvo, slika je super ali nisam bio siguran da je lag prilikom menjanja kanala očekivan ili neki bag. Svakako je daleko bolje od SBB D3 uređaja, sve od menija do brzine menjanja kanala kao i kvaliteta slike na kanalima iste definicije. Oko HBO sam se sporio prilikom podnošenja zahteva, telefonskim kontaktom je potvrđeno da ide u MAX paket TOKOM CELOG TRAJANJA UGOVORA! To sam pitao jer je promocija u toku. Videćemo da li će ispoštovati. Niko od MTS radnika nije načisto kada je TV ponuda u pitanju, jako slabo stoje s time. HBO radi ali On Demand servis je prestao sa radom 1. jula na jedan dan. Mislio sam da su me isključili iz kog zna kojeg razloga. Na sreću sve je proradilo sledećeg dana. Problem koji još nije rešen je HBOgo. Tokom promo perioda preko SBB sam uspešno registrovao i koristio HBOgo međutim iako imam HBO+ paket u okviru MTS BOX 3 MAX paketa ja ne mogu da registrujem HBOgo. Kažu na HBOgo sajtu da nisam korisnik premijum paketa. Ovo je toliko velika misterija da mi se čini da će proći par nedelja pre nego što pronađem nekoga iz MTS ko može potvrditi da li se sa MAX paketom može ili definitivno ne može registrovati HBOgo. Dobio sam neko interno upustvo ali nije pomoglo i pominje se nekoliko raznih HBO paketa kao preduslov za registraciju HBOgo. Ja valjda imam HBO+Cinestar paket.
4. Telefon
Fino radi, mnogo bolje nego izgovor za fiksni kod SBB. Prilikom popunjavanja zahteva sam tražio vraćanje broja i tu peripetije startuju. Ovo za sada deluje kao nerešiv problem. SBB su rekli da vraćaju na dan isteka ugovora, što izgleda nisu uradili još uvek. MTS nudi razna objašnjenja. Te je broj vezan za bakar pa ne može odmah na optiku nego prvo ugovor za bakar pa poništavanje tog nazovi fiktivnog ugovora pa prebacivanje na optiku. Kako bilo dok MTS ne potvrdi da je SBB vratio broj nema ništa od menjanja trenutnog, u ugovoru nazvanog privremenog broja. Igra gluvih telefona. Ne preporučujem da ovo forsirate, jednostavno uzmite novi broj koji vam daju.
5. 8 meseci gratis
Više promotera je nudilo uslugu, ali sam pristao da potpišem zahtev onog ko je rekao da može 8 meseci za dinar. Navodno ne može napismeno, potvrdili mi isto i u poslovnici. Tako da je na reč. Posle svega nisam optimista da će biti išta od tih dodatnih 2 meseca gratis ali se nadam da će promoter ispoštovati dogovoreno. Nije nužno problem ali eto da znate kako ide ako nađete nekoga ko vam može obezbediti ta ekstra dva meseca. U internom dokumentu pod nove vesti stoji nešto vezano za promenu uslova za dobijanje dodatnih meseci, pominju se dodatni plaćeni servisi kao uslov.
Suma sumarum, maltene ništa nije išlo glatko i kao što se očekivalo. Tehnička podrška se tek nedavno ubrzala, u početku nisam mogao da ih dobijem ma šta radio. Sada za dan šalju terenske radnike, malo neobično. Sam internet je definitno bolji, ne samo brži. Pouzdanost je glavni razlog za prelaz. SBB je često gubio signal, pri nevremenu se degradirao i nije bilo šanse da prebacim 80 Mbit od 100 Mbit po osnovu ugovora. Sada nazivno imam 400 Mbit, još uvek 100 Mbit preko kabla. Daleko bolji ping, prisustvo jittera je malo neočivana iako se ne javlja pri svakom merenju. Očekivao sam savršeno čist signal od optičkog interneta i stabilan 1-2 ping na speedtest.net pri izboru lokalnog servera. Dobio mali jitter povremeno i ping koji varira između 2-5. Upload pokazuje 150 Mbit umesto 160 Mbit. E sad, upload je konačno upotrebljiv. Google drive je upotrebljiv, cloud je upotrebljiv. Upload više nije samo brojka na papiru koja se praktično ne može iskoristiti. Sa simetričnim linkom konačno mogu slati i skidati podatke preko interneta, a ne samo skidati. Ovaj upload je za mene game changer i vredi promene. Televizijom sam iznenađen. Očekivao sam katastrofu čitajući komentare a dobio sam egal ako ne bolju uslugu u odnosu na D3 risiver. Daleko bolji meniji, odziv uređaja, navigacija. Plus imam HBO On demand i Pickbox (možda promo, ne znam) koje nisam dodatno platio. Slika na SD kanalima odlična, HD isto odlična. Povremeno ali jako retko se jave artefakti, par puta u toku celog dana i to samo na momenat. Lag se odnosi na usporenje slike pri menjaju kanala ali je slika tu kao i zvuk. Na D3 slike nema par sekundi pri menjanju tako da je ovo unapređenje. Mana je što nema pite preko pogače, što STB nema Google Play, što nema Youtube, Netflix, Amazon Prime. Mada je možda malo bezobrazno imati takva očekivanja od free STB. Mada bih jednokratno platio za bolji STB sa wireless konekcijom i sa otključanim Google Play i mogućnošću instaliranja dodatnih aplikacija.