proizvodjac sigurno ne daje novi monitor sa 15 dana garancije. znaci uvoznik ce za pokvareni (ako je jos pod proizvodjackom garancijom) dobiti novi, sa punom novom garancijom.
Ako ima zainteresovanih mogu i detaljnije
pa ako proizvodjac da novac distributeru u zamenu za vracen pokvaren uredjaj zasto onda distributer taj novac ne prosledi sve do kranjeg kupca nego ga zavitlavaju?
Slobodno se raspisi, nece niko da se ljutiMogu i od ovoga detaljnije
Može li neko da mi kaže da li mogu ostvariti garanciju kod uvoznika na osnovu serijskog broja matične ploče? Zvao sam D...L.., ali servis kaže da moram imati garantni list...
Čekaj, da li ti od prodatog primerka daješ 120 dinara snabdevaču ili: 100 njemu, a tebi ostane 20? Valjda svi u lancu vrate onoliko koliko je njihov deo? Da ne spominjemo da je svako taj iznos obrnuo, u proseku, minimalno jedanput do vraćanja kupcu.Ako ja pošaljem 100 dinara tebi da ti daš Peri 120, neće ti biti milo da to uradiš.
Pa to je ono sto mi nije jasno - ako je tako kako ti kazes onda distrubuteri i servisi ne bi imali nijedan razlog da ne izadju u susret ljudima (a pritom i da ispostuju zakon). Mozda na svaki legalno uvezen primerak dodje i odredjeni procenat hardvera koji nema papire pa njih daju u zamenu po potrebi, a svako uskraceno produzenje garancije omogucava da takve proizvode i prodaju kao regularne. Ako je moguce manipulisati serijskim brojevima ovo i nije tako nezamislivo.@vaxil
Možeš mi objasniti kako proizvođač ne priznaje garanciju na nov prozvod ? Ne dobija se garancija na fiskalni račun nego na proizvod, svaki priizvod ima svoju garanciju od x godina, ako ti dobiješ nov proizvod on ima svoju garanciju, a ne "nasleđuje" garanciju od neispravnog proizvoda starog npr. 10 meseci. Mislim da bi proizvođač trebalo da se zapita o kvalitetu njegovog proizvoda koji nemože da "izvuče" ni garantni rok.
Čekaj, da li ti od prodatog primerka daješ 120 dinara snabdevaču ili: 100 njemu, a tebi ostane 20? Valjda svi u lancu vrate onoliko koliko je njihov deo? Da ne spominjemo da je svako taj iznos obrnuo, u proseku, minimalno jedanput do vraćanja kupcu.
Kupac troši svoje vreme i novac naporom da izvrši reklamaciju, bilo lično na mestu kupovine ili posredstvom kurira, a da ne zaboravimo i da je lišen upotrebe robe koju je platio za vreme rešavanja reklamacije. I kad kontaktira servis/prodavnicu i pita za stanje svoje reklamacije posle 3 nedelje, a kažu mu da "ništa ne znaju" i sl, naravno da će da počne da mu raste pritisak. Ko će njemu to da nadoknadi? Svi imaju neki gubitak i trošak prilikom reklamacije, od prvog do poslednjeg. Ja imam razumevanja za poteškoće i uvek nastupim lepim, ali se takav stav najčešće shvati kao slabost. Onda počne zavlačenje. Medjutim, čim počneš da dižeš frku i galamu, nekako s esve reši u tren oka. Bilo i, nažalost, biće uvek.Obratno RazbojNickče
Proizvođač ako dobije neispravan proizvod vraća ceo iznos (u najboljem slučaju) bez troškova prevoza i carine, distributeru.
Distributer, na to što je dobio, dodaje iznos troškova carine i prevoza koje je morao da plati i svoju zaradu i vraća taj iznos svom kupcu. Da skratimo, sledeći u lancu je "maloprodavac", on krajnjem korisniku vraća iznos sa fiskalnog računa. U tom iznosu je i zarada poslednjeg prodavca u lancu i pdv.
Ova procedura povraćaja novca nije prijatna samo zato što traje. Nije reč o tome da iko želi da odyebe kupca. Svi vrate koliki je njihov deo ali da li maloprodaja treba da razduži kupca od svog novca pa da čeka distributera (ili proizvođača) ili distributer treba da razduži maloprodaju od svog novca pa da čeka proizvođača? Koga god da pitaš u ovom lancu rećiće ti ono što ga boli. Svi na kraju plate svoje, bar je zakon prilično jasan po tom pitanju i nije fora u tome da iko beži samo je pitanje ko tu koga treba da finansira dok ne dođe do "zatvaranja kruga".
Pomenuo sam sve ovo da bih onima koji ne znaju dočarao kako procedura otprilike izgleda. Čini mi se da nema potrebe za mnogo "hejta" u odnosu kupac-prodavac. Kupovinom bilo čega pristajemo na neke uslove. Što više poznajemo onu drugu stranu lakše će nam biti da se sa istima dogovorimo (na primer: meni do sada niko nije odbio opciju da mi da neki proizvod na korišćenje dok se ne reši moja reklamacija)
A to oko okretanja celog iznosa do vraćanja kupcu je drastično drugačije u praksi. Proširićemo previše temu ali ako je prosečno vreme naplate potraživanja u Srbiji preko 75 dana o kakvom "okretanju" para tu može da se priča? O ovome možemo u kafani da ne popijemo žuti karton ili isključenje.
@Braca
Sad si me tek zbunio. Ako je praksa da proizvođač ne menja proizvod za drugi, nego da vraća novac distributeru (bilo keš, bilo kao kredit za kupovinu), a distributer dalje od tog novca kupuje drugi (nov) proizvod koji daje u zamenu kupcu, pa s obzirom da se radi o drugom novom proizvodu, zašto onda garancija ne bi tekla od početka, naručito kada se uzme u obzir da sam proizvođač nije ni svestan razlike između originalno kupljenog proizvoda i onog koji je dat kao zamena, s obzirom da u oba slučaja od distributera dobija novac (naravno ovo pitanje ne važi za Intel i ostale retke izuzetke koje si pomenuo da menjaju uvek komad za komad robe)?
Sta radi prodavac sa garantnim listom za taj novi proizvod koji je dat u zamenu? Zguzva i baci?Nikome ne treba garancija pa da je utaji i na tome zaradi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari