Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ja sam odbio da primim jedan paket zbog oštećenja a drugi zbog toga što je poslat više od mesec dana od narodžbine. Prvi sa KP a drugi (tastatura) iz WW.
 
Najbolje da cekamo da poruce iz Kine pa da se strpimo dok ne stigne. Sto se konkretnog slucaja tice, bolje da zamoli kurirsku sluzbu da zadrze paket do povratka, nego da pravi trosak prodavcu.
 
Kurirska sluba da izadje u susret?
nezamislivo mi je to.

Najnovije iskustvo sa reklamacijom bojlera kupljenim u poznatoj radnji, star 6 meseci
Crkao grejac, cim sam to utvrdio i pronasao racun ni jednog trenutka nisam pomislio da opet gubim vreme i reklamiram prodavcu.
Zvao telefon sa garantnog lista juce posle podne, danas prepodne grejac zamenjen.
 
Prodavnica tehničke robe je u pitanju, da je prodavac prvi bih zvao da se izvinim i izmirim poštarinu.
A što se tiče preuzimanja u magacinu, meni je magacin preko celog grada, i nemoguće mi je da stignem uopšte tamo sa svojim radnim vremenom.

Nego je kurirska promenila vreme dostave i to skroz... Pre su mi dolazili prepodne, i odjednom počeli pred sam kraj radnog vremena, kada ja skoro nikad nisam kući.
 
Prebukirane su kurirske sluzbe, pa ih sa te strane treba razumeti.

Sa strane kupca ti svakako imas pravo da robu vratis, ili odustanes od kupovine, narocito sto nisi ni dao novac.
Kupoprodaja je zakljucena tek cinom placanja ili davanjem dogovorenog avansa i slicno.
 
Ne kupujte u Buzz / Sportvisionu. Tako ćete zaštititi svoja prava u slučaju reklamacije, njih ona ne zanimaju. Zanima ih samo da u roku od 8 dana izjave da se "reklamacija odbija".
 
Ja bih voleo da mi neko napise JEDNU radnju koja prodaje brendiranu obucu, a da je garancija iole lako ostvariva. Sve ih pokriva prljavi Jugoinspekt.
 
Ja sam u Office Shoes bez problema reklamirao neke Skečers patike... Ali to je bilo nešto da su patike baš odmah počele da popuštaju, da se odlepljuju u toku prve nedelje. I to sve i po sunčanom vremenu. Bez problema vratili novac, nisu ni filozofirali o zamenama i sličnom.

Sad, da li sam tu imao i sreće da su patike brzo pokazale svoju boljku, verujem da da...
 
Za brendiranu obucu nije toliki problem ostvariti garanciju, ali za nebrendiranu neka vam je bog u pomoci...
 
Za brendiranu obucu nije toliki problem ostvariti garanciju, ali za nebrendiranu neka vam je bog u pomoci...
Timberland u sport visionu. Ni inspekcija nije rešila problem zbog jugoinspekta, samo su morali da sklone tablu zimska obuća.
 
Ja sam skoro kupio jedne Adidas duboke patike za zimu, na Adidasovoj stranici lepo piše da je obuća za cold and wet conditions a na našoj deklaraciji piše obuća sa suvo vreme, lol.
Izgleda da daju sud preko suda proizvođača.
 
I mene zanima da li neko ima iskustva sa adidas terex reklamacija
Ocigledno su patike za mokro vreme ali oni prelepe svoju deklaraciju
 
Ako ti je za mirnu dušu nikad nisam imao nijedan problem sa Adidasovom obućom, a one obične duboke hoops patike sam nosio i po kiši i po snegu i svim uslovima. 😁
 
Ja sam nedavno kupio Timberland obuću na kojoj piše "obuća za kišu i sneg", reklo bi se da sad bar donekle poštuju deklaracije proizvođača.
 
Pisao sam već ovde, pa da proverim, pošto sutra idem u prodavnicu. Kupio grejalicu pre više od 6 meseci, a manje od godinu dana. Prestala da greje, odnesem je kod prodavca, oni napišu reklamaciju i pošalju u servis. Prošlo je više od 30 dana od tada i niko ne zove.

Mogu li sutra kad odem da tražim novac nazad ili novi uređaj? Ide li nova garancija na novi uređaj ili se nastavlja na prethodnu? Logično mi je da ide nova, ali da proverim.
 
Po zakonu imas sva prava da trazis novac ili nov uredjaj, nisu ispostovali rok.
Kakva su vam iskustva sa beosport prodavnicom oko reklamacije? Uzeo sam pre 2meseca salomon x ultra 4 mid winter i posle jednog nosenja su se odlepile (patike nemaju bukvalno ogrebotinu).
 
Pre skoro 3 godine kupio sam Hisense TV i za 10 dana mu istice garancija. Posto cu ga reklamirati, da li mogu traziti zamenu uredjaja, ili ipak u ovom slucaju prvo ide poravka ako je moguca?
 
@ale, sad ti je ostala samo garancija. Do 2 godine od kupovine imao si zaštitu zakona o zaštiti potrošača, a sada imaš prava koja su definisana u garantnom listu.
 
Pošto nisam dobio uz telefon poručen online ništa sem otpremnice koja čak nije ni potpisana, da li su me zeznuli nešto ili je za ostvarivanja prava dovoljan onaj Ugovor o prodaji na daljinu koji sam dobio emaliom kada je porudžbina potvrđena? Na tom ugovoru imaju potpis i pečat.
 
Ne kupujte u Buzz / Sportvisionu. Tako ćete zaštititi svoja prava u slučaju reklamacije, njih ona ne zanimaju. Zanima ih samo da u roku od 8 dana izjave da se "reklamacija odbija".
Imam isto iskustvo sa pomenutim Sport Vision D.O.O, koje pokriva Jugoinspekt Beograd a.d. sa svojim stručnim mišljenjem. Tržišna inspekcija dobro zna za način rada koalicije Sport Vision i Jugoinspekt, i ne preduzima ništa.
 
Ljudi, imam problem sa telefonom uzetom u Vipu - A1. Telefon uzet 15.05.2021. Iznenada izgubio sliku na ekranu. Kada se nabode na punjač slika blinka, pokazuje artifakte i sl. Fon radi, čujemo kada neko zove i sl. ali ne vidimo i ne možemo da se javimo jer touch ne radi. 22.11. poslat na servis (Begramo). Vraćen nazad uz obrazloženje da je bilo pitanje softvera, da je učitan novi softver i uređaj vraćen na fabričko stanje (znači bye bye podaci). Po povratku primetan slabiji odaziv toucha. Juče 08.12.2021. ponovo isti problem. Predat na servis ponovo. E sad, imam li ja prava kao kupac, negde sam pročitao, da u prvih 6 meseci tražim novi uređaj i da odbijem popravku? 6 meseci od kupovine ističe 15.12.2021. Sa uređajem definitivno nešto nije u redu, a nemam nameru da na svakih par meseci (ovaj put nedelja) šaljem uređaj na servis.
 
@blue, po datumima koje si napisao, čini mi se da ti je 6 meseci od kupovine izmalo za nekoliko dana, medjutim, pošto je druga opravka u pitanju, onda pročitaj ZZP član 52. koji , izmedju ostalog, piše i:
Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.
 
6. meseci izmiče 15.12. znači imam još vremena. Ali je u svakom slučaju bolja stavka ova koju si naveo.
 
Ili grešiš u računanju ili si pogrešio kada si napisao da je telefon uzet 15.5.2021.
 
Poslednja izmena:
Ako dobro računam od 15.05.2021. 6 meseci je 15.11.2021.
ali imaš osnov po ovom članu koji je napisan u postu iznad.
 
Jeste:) Genije. Čak i prvo slanje na reklamaciju nije bilo u prvih 6 meseci.
 
Nazad
Vrh Dno