Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

kiza

Čuven
Učlanjen(a)
15.12.2001
Poruke
953
Poena
645
Moja oprema  
CPU & Cooler
Intel i7 2700k @ CM Hyper212
Matična ploča
Asus P8Z68-V_GEN3
RAM
8GB DDR3
GPU
AMD Radeon HD 7700
Storage
KIngston UV400/256GB; WD 4TB WD40EFZX
Zvuk
Altec Lansing 5.1
PSU
Chieftec GPE-600S Eco
Kućište
Thermaltake Chaser A31
Monitor
Dell P2414H
Miš & tastatura
Microsoft Wireless Laser Desktop 6000v2
Ostale periferije
HP LJ1020,Canon LiDE
Laptop
Dell Latitude E6400
Tablet
Xiaomi MiPad 4 pro
Mobilni telefon
Xiaomi 12x
Pametni uređaji
Xiaomi S1, Xiaomi Mi Air Purifier 2S
Pristup internetu
  1. Optički internet
Sto se tice Emmi-ja imate u ovoj temi kako sam ja prosao sa HDD-om. Ukratko, ne uzima se cena sa racuna. Nadju poslednju maloprodajnu cenu, pa je umanje za odredjen procenat i taj iznos dobijes :(
 

RazbojNick

Slavan
Učlanjen(a)
05.02.2004
Poruke
5,854
Poena
495
^To je onda morao da bude slučaj da je HDD kupljen pre 01.01.2011. Tada je važio stari ZZP i po njemu se uzimala poslednja malorpodajna cena pri vraćanju.

Po sada važećem ZZP, uvek se uzima cena sa fiskalnog računa, ali proizvod mora da je kupljen posle pomenutog datuma.
 

zvucnjak

Slavan
Učlanjen(a)
12.01.2006
Poruke
133
Poena
319
Moje prvo i poslednje iskustvo sa online kupovinom u Emmiju:
Uzmem, između ostalog, gamepad od oko 780 din. Jedno dugme ne radi. Nazovem call centar, kažu pošaljite u Alti servis na NBG itd...
Ja pošaljem prema uputstvima, pošiljka se vratila, morao da platim poštarinu 300 din. Refundiraće je, verovatno, malo morgen. Plus moram da se lomatam do NBG da servisiram...

Naravoučenije: samo lično, ništa na daljinu...
 

KAMIKAZE

Slavan
Učlanjen(a)
18.09.2005
Poruke
2,791
Poena
379
Da li uopste ima neki PC shop koji ne zavlaci kad je garancija u pitanju?
 

SuperStarr

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
25.07.2002
Poruke
9,307
Poena
1,025
Moja oprema  
CPU & Cooler
AMD X4 @ 3,5Ghz
Matična ploča
GA-990FXA-UD3
RAM
32Gb DDR3 @ 1666Mhz
GPU
Strix RX480 8Gb
Storage
256Gb 850Pro + couple of AliExpress SSD's
Zvuk
Creative
PSU
Zalman ZM600-HP (Heat-Pipe :) )
Kućište
Alexander Weiss (glass front + glass side)
Monitor
AOC 32" IPS
Miš & tastatura
G602 & Drevo 87 key (Red Switch)
Mobilni telefon
Moto G9 Plus
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
Atom, Duocom i DESK, čuo sam lepe reči i za EWE ali kako su mi daleko - nemam iskustva.
 

el_patron

Slavan
Učlanjen(a)
22.08.2009
Poruke
2,959
Poena
295
Moja oprema  
CPU & Cooler
Ryzen 5600 + Arctic Freezer 34 eSports
Matična ploča
MSI Tomahawk MAX
RAM
Kingston Fury Beast RGB 2x16GB
GPU
Sapphire 6650XT Nitro+
Storage
Kingston A2000/Transcend 230s/HDD 500GB
Zvuk
Microlab M660BT + Steel Series Arctis 7+ Wireless
PSU
Asus Rog Strix Gold 750w
Kućište
Be Quiet Pure Base 500FX
Monitor
BenQ Mobiuz EX2710S
Miš & tastatura
HyperX Pulsefire Dart Wireless+ HyperX Alloy Origins Red Linear
Mobilni telefon
iPhone 13 mini 128gb
Pametni uređaji
Xiaomi 3C
Pristup internetu
  1. Optički internet
Atom je skroz korektan sto se tice garancije.
 

MaxXx

Slavan
Učlanjen(a)
23.08.2003
Poruke
1,437
Poena
350
Ewe nije maloprodaja tako da njih ne mesajte.
 

dicma

Banned
Banovan
Učlanjen(a)
05.07.2008
Poruke
620
Poena
169
Javili mi iz emmi-ja da im stižu iz uvoza nove 5770 i da će mi jednostavno zameniti 5770 koja se pokvarila sa novom kartom.
Ono što mene interesuje je da li ja zakonski imam pravo da tražim povraćaj novca u situaciji kada mogu da mi zamene uređaj istim?

Kapiram da mi je bolje da uzmem neke pare nego karticu za koju pretpostavljam da je reparirana?
 

Jericho

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
14.06.2011
Poruke
9,587
Poena
1,295
Pa definitivno je bolje da uzmes pare, jer te ocito lazu. 5770 se duze vreme ne proizvodi, zamenila ju je 6770, koja se takodje vise ne proizvodi. Pise negde na prethodnim stranama odgovor na tvoje pitanje, prelistaj poslednjih 10-ak.
 
Poslednja izmena:

SuperStarr

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
25.07.2002
Poruke
9,307
Poena
1,025
Moja oprema  
CPU & Cooler
AMD X4 @ 3,5Ghz
Matična ploča
GA-990FXA-UD3
RAM
32Gb DDR3 @ 1666Mhz
GPU
Strix RX480 8Gb
Storage
256Gb 850Pro + couple of AliExpress SSD's
Zvuk
Creative
PSU
Zalman ZM600-HP (Heat-Pipe :) )
Kućište
Alexander Weiss (glass front + glass side)
Monitor
AOC 32" IPS
Miš & tastatura
G602 & Drevo 87 key (Red Switch)
Mobilni telefon
Moto G9 Plus
Pristup internetu
  1. Kablovski internet

Hector Ruiz

Slavan
Učlanjen(a)
19.11.2005
Poruke
2,072
Poena
390
Uvek možeš da tražiš pare nazad posebno ako ti nude reparinu kartu u zamenu. Traži da bude 100% identična kartica, ako to ne mogu da ti obezbede uzmi pare nazad. Dobijaš iznos sa fiskalnog računa.
 

KAMIKAZE

Slavan
Učlanjen(a)
18.09.2005
Poruke
2,791
Poena
379
Mislim da ne mozes da trazis pare ako nude identicnu zamenu. Recimo, ako si uzeo memoriju za 8K, a sada ista takva kosta 4K i ima je na stanju, onda ne mozes da trazis lovu nazad - prosto nema logike :trust:
 

ppredrag

Čuven
Učlanjen(a)
21.07.2005
Poruke
5,311
Poena
565
Moja oprema  
CPU & Cooler
I5 12400F, AC 34 eSports Duo
Matična ploča
MSI Pro B660-A DDR4
RAM
2x16 Gb Geil Orion
GPU
RX 6700XT
Storage
Kingston KC3000, Kingston A2000
Zvuk
Soundblaster Z
PSU
Antec HCG650
Kućište
NZXT H5 Flow
Monitor
AOC 24G2
Miš & tastatura
Helios XD3, Redragon Draconic White
Pristup internetu
  1. Optički internet
Poslednja izmena:

dicma

Banned
Banovan
Učlanjen(a)
05.07.2008
Poruke
620
Poena
169
Iz šteka ćale, iz šteka :smash:

Mislim da ne mora da bude nova. Ako je identican model, ako radi i ako ima garanciju, mislim da nema osnova za raskid ugovora :trust:

Kartica je isto Powercolor 5770, očigledno reparirana.
Dakle nejasno je samo to da li zakonski imam pravo da tražim povraćaj novca kada imaju
da mi daju drugu istu karticu ili ne, to što je reparirana nema veze jer oni svakako tvrde da je nova.
 

RazbojNick

Slavan
Učlanjen(a)
05.02.2004
Poruke
5,854
Poena
495
Najvažnije je da se zna koji zakon važi za tu karticu, a to zavisi od toga kad je kupljena. Bez toga ništa ne može da se kaže.

Nisam 100% siguran, ali koliko sam ja pročitao, nigde ne stoji da zamena mora da bude nova (isto tako ne piše ni da može). Ono što je važno jeste da, kada je zamena u pitanju, dobijaš ceo novi garantni rok koliki je bio za originalni proizvod. Da li će neko da reskira i garantuje novih 2, 3 ili koliko već godina za repariranu kartu?
 
Poslednja izmena:

SuperStarr

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
25.07.2002
Poruke
9,307
Poena
1,025
Moja oprema  
CPU & Cooler
AMD X4 @ 3,5Ghz
Matična ploča
GA-990FXA-UD3
RAM
32Gb DDR3 @ 1666Mhz
GPU
Strix RX480 8Gb
Storage
256Gb 850Pro + couple of AliExpress SSD's
Zvuk
Creative
PSU
Zalman ZM600-HP (Heat-Pipe :) )
Kućište
Alexander Weiss (glass front + glass side)
Monitor
AOC 32" IPS
Miš & tastatura
G602 & Drevo 87 key (Red Switch)
Mobilni telefon
Moto G9 Plus
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
Uvek možeš da tražiš pare nazad posebno ako ti nude reparinu kartu u zamenu. Traži da bude 100% identična kartica, ako to ne mogu da ti obezbede uzmi pare nazad. Dobijaš iznos sa fiskalnog računa.

Ovo sve piše u starom zakonu ali u novom ni traga od ovako nečega.
 

sirNemanjapro

Slavan
VIP član
Učlanjen(a)
29.11.2006
Poruke
4,511
Poena
440
Ako dobija garanciju na novu karticu, što zaista mora biti jer je ona zbilja nova, tako da nema šta da brine. :)
 

Joker

Legenda
Super Moderator
Učlanjen(a)
30.06.2000
Poruke
6,598
Poena
6,000
Ovo sve piše u starom zakonu ali u novom ni traga od ovako nečega.
Ima

Član 54

Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač ima pravo da zahteva od trgovca da se otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.

Potrošač, na prvom mestu, može da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni opravkom ili zamenom.

Ako otklanjanje nesaobraznosti u skladu sa stavom 2. ovog člana, nije moguće ili ako predstavlja nesrazmerno opterećenje za trgovca, potrošač može da zahteva umanjenje cene ili da izjavi da raskida ugovor.

Nesrazmerno opterećenje za trgovca u smislu stava 3. ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:

1) vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;

2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;

3) da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih neugodnosti za potrošača.

Svaka opravka ili zamena se mora izvršiti u primerenom roku i bez značajnijih neugodnosti za potrošača, uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje ju je potrošač nabavio.

Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškovi rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi trgovac.

Potrošač ima pravo da raskine ugovor, ako ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku ili ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.

Za obaveze trgovca koje nastanu usled nesaobraznosti robe, proizvođač se prema potrošaču nalazi u položaju jemca.

Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.

Prava navedena u stavu 1. ovog člana, ne utiču na pravo potrošača da zahteva od trgovca naknadu štete koja potiče od nesaobraznosti, u skladu sa opštim pravilima o odgovornosti za štetu.
 

dicma

Banned
Banovan
Učlanjen(a)
05.07.2008
Poruke
620
Poena
169
Kartica je kupljena 2010. tako da podleze starom zakonu o zastiti potrosaca.

Inace jel to sigurno da bih trebao da dobijem novu garanciju ako mi daju novu karticu?
Da sada sam za stvari koje sam reklamirao zadrzavao istu garanciju.
 

RazbojNick

Slavan
Učlanjen(a)
05.02.2004
Poruke
5,854
Poena
495
Da, sigurno je. Postoji Zakon o obligacionim odnosima, član 503 koji važi još od SFRJ.
Prodavci idu APP metodom, računaju da niko ne zna da ima pravo na punu garanciju na zamensku robu.
 
Vrh Dno