Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

@Chernobyl javi kako je sve to prošlo na kraju
 
Ja sam upravo to komentarisao na prethodnoj strani...
Na kraju ce ispasti da mu se to u opste ne isplati, znaci vracas samo ako apsolutno ne mozes nikako da iskoristis inace si u minusu.
Nemoj misliti ni da je mnogo lakše vratiti preko kurira to se tek ne isplati naročito za veće i gabaritnitnije stvari
 
Ne vidim kako online i u prodavnici ikako utiče na cenu i postupak vraćanja.
Slanje nazad košta i jednako je složeno u oba slučaja.
 
Pa bolje u minusu 3-4 hiljade nego celih 25.
Naravno da je bolje, ali svi mi previdimo to i to bude nesto na sta nismo racunali.

Ne vidim kako online i u prodavnici ikako utiče na cenu i postupak vraćanja.
Slanje nazad košta i jednako je složeno u oba slučaja.
Kvaka je u tome sto prodavac propisuje nacin vracanja, a on je najcesce najskuplji po kupca.

Najcesca situacija je ovakva:
Recimo pokupio si ves masinu (ovaj covek je uzeo dusek) u radnji u komsiluku, a prodavac trazi da vratis kuririma na odredjenu adresu u neki grad u srbiji.

Ili recimo nesto ali ne odgovara ti boja, to vracanje moze kuririma i ponovo primanje moze da kosta i 20-30% vrednosti toga sto si kupio.

tako da dvaput razmislite da li se isplati da iskoristimo zakonsko pravo vracanja u roku od 14 dana, jer svi pomislimo da mozemo da vratimo u najblizu radnju... najcesce ne moze!

Ima firmi kod kojih je vracanje stvarno odlicno reseno, i nece vas dovesti u ovakvu situaciju.
 
Ne znam koji dušek je u pitanju, ali postoje dušeci koji su fabrički zapakovani u rolnu i kad se jednom raspakuju, rašire se, te nakon 24-48 sati više ne mogu da se spakuju u fabričko pakovanje. Tako raspakovan dušek više ne može da se prodaje kao nov pa prodavac realno ima dodatni trošak - em mora da ga prodaje kao "polovnog" em je veći trošak za transport raspakovanog dušeka.
Pozdrav
 
Imaju oni drugu taktiku: naplate taj rizik svim kupcima podjednako.
U prevodu: zbog jednog vraćenog proizvoda, drugih 10,50,100 koji nisu vraćeni su plaćeni skuplje ;)
Pozdrav
 
Onda znaci da vraceni dusek nije dodatni trosak. Trosak nastao eventualnim vracanjem je vec naplacen kroz duseke koji su vec prodati i nisu vraceni.
 
Ne znaci....

To je do politike i strategije prodaje te prodavnice, ne može biti nikakvo pravilo.

Treba ozbiljna logistika i veliki promet za to, mali trgovac će teško podneti takav trošak čak i kada ga zakon obavezuje na to.
 
Potrebna mi je pomoć za prijateljicu koja ima problem sa SBB-om kod kojih je već dugo niz godina i zadovoljna je uslugom. Preselila se u svoj novi stan u zgradi gde ima samo mts optika. SBB hoće da joj naplati penale zato sto želi da raskine ugovor. Ponudili su joj dve opcije da bi izbegla plaćanje penala, prva je da uzme total tv i kaci “tanjir” na zgradu(što investitor ne dozvoljava jer je zgrada nova) i druga da uzme internet od mts-a, a od SBB-a će dobiti eon box i onda će morati da placa dve usluge.
 
Ovo je pitanje za SBB temu, nema veze sa zaštitom potrošača. Postavi pitanje tamo.
 
Potrebna mi je pomoć za prijateljicu koja ima problem sa SBB-om kod kojih je već dugo niz godina i zadovoljna je uslugom. Preselila se u svoj novi stan u zgradi gde ima samo mts optika. SBB hoće da joj naplati penale zato sto želi da raskine ugovor. Ponudili su joj dve opcije da bi izbegla plaćanje penala, prva je da uzme total tv i kaci “tanjir” na zgradu(što investitor ne dozvoljava jer je zgrada nova) i druga da uzme internet od mts-a, a od SBB-a će dobiti eon box i onda će morati da placa dve usluge.
Kod takvih situacija, pises mail Efektivi a u cc se stavi SBB i Ratel :)
 
Mislim da je najbezbolnije da uzmu MTS internet i eon od SBB i nastave da koriste uslugu ako im je već tako ponudjeno dok im ne istekne ugovorna obaveza.
Jeste malo skuplje ali je najbolje po njih.
 
Da li je dobila popust na pretplatu uz ugovornu obavezu, ili neku drugu beneficiju? Kako je dugi niz godina pretplatnik, postoji sansa da nije imala neki poseban benefit (obicno to ostavljaju samo za nove korisnike) i onda nemaju osnova da je ucenjuju. Ako jeste imala neki popust potrebno je da nadoknadi razliku prilikom raskida ugovora.
 
Potrebna mi je pomoć za prijateljicu koja ima problem sa SBB-om kod kojih je već dugo niz godina i zadovoljna je uslugom. Preselila se u svoj novi stan u zgradi gde ima samo mts optika. SBB hoće da joj naplati penale zato sto želi da raskine ugovor. Ponudili su joj dve opcije da bi izbegla plaćanje penala, prva je da uzme total tv i kaci “tanjir” na zgradu(što investitor ne dozvoljava jer je zgrada nova) i druga da uzme internet od mts-a, a od SBB-a će dobiti eon box i onda će morati da placa dve usluge.
Neka posalje obavestenje sbb-u (email) o nameri zakljucivanja ugovora sa mts-om saglasno cl. 89. Zakona o zast.potrosaca (promena pruzaoca usluge), a u cc-u Ratel. Maksimalni rok za resavanje je 30 dana od dana dostave predmetnog obavestenja. Ujedno treba da obavesti mts o nameri koriscenja njihovih usluga, kako ne bi postojao prekid u pruzanju usluge. Ovo je dosta sporna odredba koja je u cl. 132. ZEK-a razradjena SAMO za usluge interneta, i koja zavisi od postojanja tehnickih uslova, koji u datom slucaju postoje. Sa druge strane, Efektiva je misljenja da se odredbe cl. 89. odnose i na kablovskog i operatora mob.telefonije. U slucaju odbijanja, ili nepostupanja u navedenom roku, poslati predstavke na adrese Ratela i nadleznih inspekcija (trzisne i insp.za elektronske komunikacije).
 
Kako da reklamiras?

Sta da ti stave kada su tvoju staru bateriju bacili... sta drugo mogu sa njom.

naravno da ima drugih telefona, pa i da si dodao 50eur barem kupujes nov savremen telefon koji je softverski podrzan...
nema od babe devojka, stavri kao sto su telefoni jako brzo postaju zastarele
Ne razumem tvoj komentar? Ako su mi zamenili i stavili fush ekran koji placam kao da je premijum, ocekujem da radi kao premijum. Mene ne zanima sta ce da mi stave... Ako je deo u garantnom roku a jeste, i ne radi kako treba njihovo je da ga poprave a ako ne mogu ili ponude zamenu u toj kategoriji ili ponude povrat novca, jako prosto.

Huawei mate 20 pro, p30 pro i p40 pro su i dan danas posle 5+ godina premijum u poredjenju sa danasnjim telefonima i po izradi i po kameri i po bateriji. Tako da tvoja tvrdnja da telefoni brzo zatarevaju i da nema od babe devojka ne stoji.
 
Njegov komentar je off-topic, i necemo dalje produbljivati diskusiju na tu temu.
 
Nazad
Vrh Dno