Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Nikakvo telefoniranje, uvek pisani trag. Dovoljno je sto si ga obavestio mailom, ali nije zgorega da ponovis mail prodavcu i stavis u cc Udruzenje "Efektiva" gde ga opominjes da postuje rokove i da odustajes od ugovora sklopljenog na daljinu.
 
Uzeo danas u Ggatronu samsung bezicni punjac... medjutim ispostavilo se da ne radi punjenje za galaxy watch 5 a jedan od razloga sto sam ga uzeo je mislieci da cu moci da punim i sat i telefon... takodje na sajtu pise da "duzina kabla 1m", a u pakovanju nema kabla .. sta bih mogao da uradim u cilju zalbe i sta da ocekujem? Kupio sam u radnji, ne online...
 
Njihovu dobru volju da zameniš za nešto drugo. Generalno, Gigatron je neretko otvoren za tako nešto. Sa ili bez doplate u zavisnosti šta želiš.
 
Da li je moguće vratiti u roku od 14 dana SSD kupljen "na daljinu" i koji je otpakovan i korišćen, ima li neko iskustva?
 
Popuni obrazac i vrati. Pa ako prodje - prodje. Trebalo bi da moze "jer proizvod ne odgovara".
 
Poslao sam mail, videću šta odgovore, ne isplati mi se da šaljem naslepo ako ne uvaže i vrate koštaće poštarina skoro ko pola SSD. Buni me što piše da je moguće vratiti samo nekorišćen proizvod
 
Ne moze niko da te uslovljava da ne smes da koristis proizvod, cela poenta tog clana zakona je da imas 14 dana da probas proizvod jer ga nisi video fizicki u momentu kupovine.
 
Jel ti se ESTETSKI ne uklapa SSD pa ga zato vracas? Naravno da je moguce vratiti nakon otvaranja.
 
Taj rok od 14 dana je uveden, da bi se izjednačila kupovina u objektu i na daljinu, a zapravo je dovela baš do toga da je kupovina na daljinu u prednosti.

Kupiš cipele, odeš na svadbu i vratiš ih prodavcu. E sad, ako se usput oštete, tražiš da ti umanje povrat novca, jer tako piše u Zakonu. Pa nije baš sve tako. Ako djonovi na cipelama budu oštećeni od upotrebe, a čim izađeš iz kuće, imaće tragove, ne da nema vraćanja, nego je bezobrazluk i probati tako nešto.

Povrat od 14 dana je tu da za cenu isporuke tj povrata, pogledaš uživo proizvod, jer nisi u mogućnosti da odeš do maloprodajnog objekta.

Ako je SSD nekorišćen u fabričkom pakovanju, vraćaš ga bez obrazlozenja i ne smeju ni da te pitaju zašto ga vraćaš. Ako je raspokavan i korišćen, biće potrebno i neko obrazloženje zašto ga vraćaš.
 
Nijedan, ali zbog zloupotrebe pravila, posle svi ispaštaju. Nekoliko desetina ili stotina ljudi je divljalo trotinetima, pa evo novog Zakona gde su sve vozače istih upropastili.
Ljudi zloupotrebljavaju pravilo 14 dana, koriste obuću ili uređaje, pa ih vrate, e onda uvoznici to nadoknade tako da što potpuno legalno odbijaju opravdane reklamacije. Opet zbog nekoliko stotina nekorektnih ljudi, sistem napravi rešenje kojim upropasti sve korisnike istog.

[sarkazam]
Vidiš, mogao bih za sledeće putovanje da kupim ovaj novi GoPro, samo ga natempiram da stigne dan-dva pred put i čim se vratim, pošaljem ga nazad.
[/sarkazam]

Vraćanje prozivoda, jer se neko predomislio je OK, ali vraćanje proizvoda, nakon što je upotrebljen za nešto, bi ipak trebalo da ima određeno obrazloženje.
 
Ne sporim ja taj deo oko zloupotreba, ali nikakvo obrazlozenje ne pomaze prodavcu da proda otpakovani proizvod.

Sto se trotineta tice, tu se ne slazem, sve mere koje su donete zapravo sluze da zastite vozace trotineta - ali i druge ucesnike u saobracaju od njih.
 
Zakon su pogurali da se sto pre uvede kako bi se zastitili potrosaci, a zastita prodavca od distributera nema, niti distributera ka proizvodjacu. Npr neko kupi OLED TV stavi u igraonicu 14 dana neki turnir npr, 24h gori TV, nek se igra 10 dana turnir, vrati se TV. Taj TV prodavac ne moze da vrati dobavljacu, kao sto potrosac moze. Da odobre neki popust dobavljac ka prodavcu, pa prodavac da spusti cenu, kupili bi ljudi, ali kad moras TV po punoj ceni da kupis, a radio je 240h, mislim da niko to ne bi kupio po punoj ceni, 10-15%, pa ajde moze nekako da prodje.

Ovo za cipele je zanimljivo, odes na svadbu, kupis neke od 20-30.000 vratis ih posle par dana i sve super, imao si cipele, potrosio nista nisi. Samo ne znam kako oni prodaju te cipele kasnije.
 
To sa cipelama ne moze da prodje, jer imaju tragove nosenja pa prodavac moze umanjiti znacajan deo cene u povratu. Posto je za vestacenje zaduzen Jugoinspekt (i slicni), tu se nimalo ne brinem za prodavce.
 
Lična higijena ne može da prodje, ali što ne bi mogle cipele? Mislim moram ih probati sat dva par dana, a onda ih izglancas. Ako je no matter what povraćaj u 14 dana, zašto ne može i ovo...?
 
Jel ti se ESTETSKI ne uklapa SSD pa ga zato vracas? Naravno da je moguce vratiti nakon otvaranja.
Vraćam ga jer mu je idle temperatura 49 °C, što mislim da nije za reklamaciju, a smatram da je visoka jer imam još dva identična koji rade na 40 °C pod identičnim uslovima, Ne sviđa mi se tolika razlika.
 
To ti je odgovorio na konto price prodavca da ne smes da otvaras i koristis proizvod. Po prodavcevoj logici ostaje da mozes da ga vratis samo ako vidis da ti nije lep na oko, AKA estetika :)

Evo ti konkretan licni primer zasto je ta prodavceva prica nebuloza.

Pre par dana uzeo sam refurb 3TB HDD za dodatni backup. Sto kaze Jericho - estetski lep ki upisan, tu je sve ok. Medjutim, jedna manje estetski lepa situacija je da taj lepi HDD uboden u komp krece polako da izbacuje narastajuci broj realociranih / losih sektora i sad smo na skoro 50. Ocekivao sam veliki broj radnih sati ali ne i lose sektore direkt iz kutije tako da mi to ne odgovara.

Gledajuci u HDD bez vadjenja iz kesice ja to ne mogu nikako da znam, a uz to i ovo testiranje nije bas brzo. Stoga tih 14 dana sluzi da mozes da proveris da li nesto radi kako treba ili ne, a ne da li lepo izgleda.


1696318234229.png1696318862263.png
 
Zakon su pogurali da se sto pre uvede kako bi se zastitili potrosaci, a zastita prodavca od distributera nema, niti distributera ka proizvodjacu.
Закон је само преведен ЕУ закон са свим својим манама.

Могуђе да су мудре ЕУ бирократе рачунале да продавац довољно штеди тиме што нема изложбени простор и припадајуће трошкове радника и опреме, да може да компензује додатне трошкове које ће имати због оваквих случајева враћања робе, коју опет може да продаје као аутлет варијанту уз нешто додатног попуста.
 
Vraćam ga jer mu je idle temperatura 49 °C, što mislim da nije za reklamaciju, a smatram da je visoka jer imam još dva identična koji rade na 40 °C pod identičnim uslovima, Ne sviđa mi se tolika razlika.
Ne vidim ništa što bi uslovilo da SSD sam po sebi proizvodi veću temperaturu, za nju su ti ovde uvek ključni spoljašnji faktori. "Identični" uslovi nisu istovetni uslovi. Za neke stvari ohrabrujem vraćanje, ovo je cepidlačenje :D To jest, ako baš želiš da repliciraš iste uslove, onda zameni mesta SSD-ova. U krajnjem slučaju, nije to nešto preterana temperatura, takvi uređaji rade sasvim okej i na većim.
 
  • Like
Reagovanja: nuk
Zamenjena mesta, sam u kućištu, sve kombinacije isprobane - ista stvar, na dodir se ne oseti razlika u temperaturi (u pitanju je sata III). Imam utisak da senzor iz nekog razloga ne meri dobro.
 
Ako ti s ne sviđa iz bilo kojega razloga, a pri tome radi (što je kod tebe slučaj) vraćaj ga. Ne moraš se izjašnjavato o razlogu vraćanja. Zašto vraćaš? Zato. U zakonu se spominje bez navođenja razloga i dodatnih troškova. Ovo drugo znači da bi trebalo da ti isplati i troškove isporuke.
 
Pisao sam vec o ovom mom problemu ali su mi potrebne dodatne informacije..
Radi se o odustanku od ugovora na daljinu, prodaja od vrata do vrata. Na vreme sam obavestio trgovca da odustajem od ugovora. Da napomenem da mi nije dostavio obrazac za odustanak prilikom kupovine pa sam poslao mail. On mi se javio telefonom i rekao da ce doci neko da preuzme robu i vrati dokumenta. Moja greska je sto robu nisam vratio (poslao) u roku od 14 dana, iskreno nisam ni znao da mora i roba da se vrati u istom roku kao i izjava o odustajanju. Sad vidim da je to samo njegova muljavina da bi prosao rok za vracanje.
Negde sam procitao da ukoliko nije dostavljen obrazac o odustajanju da se rok za potrosaca produzava na godinu dana?? Ne znam da li je ovo tacno. Inace roba je visestruko precenjena, a obmanuli su stariju osobu da potpise.
Imam li neke sanse da ipak vratim robu i stopiram izvrsenje administrativne zabrane ???
 
Moja greska je sto robu nisam vratio (poslao) u roku od 14 dana, iskreno nisam ni znao da mora i roba da se vrati u istom roku kao i izjava o odustajanju.
Upravo je suprotno. Da bi se ostvarilo pravo na raskid ugovora na daljinu, a pod uslovim da ti je predat obrazac za odustanak, u roku od 14 dana od dana dospeća robe kod tebe kao kupca mora da se obavesti prodavac o odustajanju od kupovine, nakon čega počinje da teče još 14 dana za slanje robe trgovcu. Teoretski maksimum je, dakle, 28 dana da se roba pošalje prodavcu (zakon ne zahteva i ne navodi, ali je dobro imati dokaz o datumu slanja robe). Ako ti nije predat obrazac (ne mora fizički, može da bude i elektronski oblik), onda nije 14 dana, nego godinu dana od dana prijema robe.

Plastičan primer: 01.10. si primio robu. Ukoliko 15.10. pošalješ obaveštenje prodavcu (formularom ili drugačije) da odustaješ od kupovine, onda moraš makar da mu pošalješ robu nazad 29.10
 
Ako ti nije predat obrazac (ne mora fizički, može da bude i elektronski oblik), onda nije 14 dana, nego godinu dana od dana prijema robe.

Odakle ti ovakav info? Izvor molim.

edit: Našao sam.
Ако трговац не преда потрошачу обавештење из члана 26. став 1. тачка
4) овог закона, на начин из члана 29. став 1. овог закона и члана 30. став 2. овог
закона, потрошач може одустати од уговора у року од 12 месеци од дана истека
рока за одустанак од уговора.

Ако трговац није предао потрошачу обавештење из члана 26. став 1.
тачка 4) овог закона, на начин из члана 29. став 1. овог закона и члана 30. став
2. овог закона, па то учини у року од 12 месеци од дана закључења уговора, рок
од 14 дана за одустанак од уговора почиње да тече од дана када потрошач
добије образац за одустанак.
Izvor: З А К О Н О ЗАШТИТИ ПОТРОШАЧА „Службени гласник РС“, бр. 88/2021
Рачунање рокова за одустанак потрошача од уговора, Члан 28
 
Poslednja izmena:
Upravo je suprotno. Da bi se ostvarilo pravo na raskid ugovora na daljinu, a pod uslovim da ti je predat obrazac za odustanak, u roku od 14 dana od dana dospeća robe kod tebe kao kupca mora da se obavesti prodavac o odustajanju od kupovine, nakon čega počinje da teče još 14 dana za slanje robe trgovcu. Teoretski maksimum je, dakle, 28 dana da se roba pošalje prodavcu (zakon ne zahteva i ne navodi, ali je dobro imati dokaz o datumu slanja robe). Ako ti nije predat obrazac (ne mora fizički, može da bude i elektronski oblik), onda nije 14 dana, nego godinu dana od dana prijema robe.

Plastičan primer: 01.10. si primio robu. Ukoliko 15.10. pošalješ obaveštenje prodavcu (formularom ili drugačije) da odustaješ od kupovine, onda moraš makar da mu pošalješ robu nazad 29.10
Hvala na lepim vestima, bas si me obradovao. Kao sto je napisao gore @zamzung i ja sam nasao isto posto sam procitao tvoju poruku.
E sad da li da kontaktiram prodavca sa ovim informacijama ili da prijavljujem Efektivi ili trzisnoj?
Da li da mu saljem robu nazad, sta ako odbije da je primi?
 
Najbolje da mu ni ne saljes, sacekas da isteknu rokovi koji idu tebi u korist i mirna Backa. Nema potrebe nikome jos uvek da prijavljujes, posalji robu nazad prodavcu sa povratnicom.
 
U svakom slucaju hocu da mu vratim robu, ali danas sam se cuo sa prodavcem i on je odbio da ponisti ugovor, kaze pustice adm. zabranu, hoce pare.
Rekoh mu ajde da resimo ovo bez zezanja i smaranja. Kaze tuzi me i placaj advokata bas me briga!
Bio je vrlo neljubazan i bezobrazan. Zato nisam siguran da li ce da primi robu ako je posaljem. Tako bi se ona vratila nazad meni i nista nisam uradio.
Osim ako je povratnica dovoljna za kasnije dokazivanje ukoliko se iskomplikuje situacija? Ako je tako saljem mu nazad pa primio ne primio.
 
Koliko ja znam povratnica je dovoljan dokaz da je neko primio pošiljku ali moguće su i tu akrobacije tako da ako je do toga došlo najbolje je da se posavetujete sa advokatom.
 
Nazad
Vrh Dno