Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

bakara

Znamenit
Učlanjen(a)
22.01.2005
Poruke
11,330
Poena
1,015
Ja i dalje savetujem da citate a ne da donosite zakljucke samo na osnovu neke slike:


  • Znamo da se nezgode događaju…
    A mi brinemo za vas, i zato vam poklanjamo Ultra Sigurnost –
    2 GODINE KASKA za vaš LG OLED TV!​



    Znamo koliko su pouzdanost i mir važni našim korisnicima, zato vam donosimo ekskluzivnu promociju 2 godine Ultra Sigurnosti za vaš LG OLED TV – LG TV KASKO. U sklopu ove promocije, pod uslovima i odredbama navedenim u nastavku, nudimo besplatnu popravku ili zamenu u slučaju nepredvidive i iznenada nastale štete ili smetnje na predmetu obuhvaćenim LG TV KASKOM.

    LG TV KASKO sastoji se od uredno popunjenog obrasca za registraciju LG TV KASKA, Opštih uslova i računa za kupljeni uređaj obuhvaćen LG TV KASKOM.

    Registrujte svoj TV za LG TV KASKO na linku ispod!
    http://lg5.eu/rs/

    Nakon registracije dobićete e-mail potvrde o primljenim podacima za registraciju. Naime, svi podaci koje unesete ručno se obrađuju i proverava se njihova tačnost (možda ćemo morati da vas kontaktiramo kako bismo potvrdili neke podatke).

    Potvrda za 2 godine Ultra Sigurnosti koje donosi LG TV KASKO za prijavljeni uređaj stići će putem e-mail poruke u roku od 30 dana od dana registracije. Molimo vas, jednom kada potvrda stigne, sačuvajte je za sopstvenu evidenciju.

    Ne brinite, standardna saobraznost od dve godine važi za vaš novi TV dok se zahtev za 2 godine LG TV KASKA za vaš uređaj obrađuje.

    Promocija 2 godine Ultra Sigurnosti uz LG TV KASKO se odnosi samo na proizvode uključene u promociju*, kupljene u periodu od 01. oktobra 2022. do 31. decembra 2022. i registrovane u roku od 14 dana nakon kupovine.

    Promociju organizuje PARTUM d.o.o. Beograd

    *Proizvodi uključeni u promociju:

    2021
    OLED48A13, OLED48C11, OLED48C12, OLED55A13, OLED55B13, OLED55C11, OLED55C12, OLED55G13, OLED65A13, OLED65B13, OLED65C11, OLED65C12, OLED65G13, OLED77C11, OLED77G13, OLED77Z19

    2022
    OLED42C21, OLED48A23, OLED48C21, OLED48C22, OLED55A23, OLED55B23, OLED55G23, OLED55C21, OLED55C22, OLED65A23, OLED65B23, OLED65G23, OLED65C22, OLED77B23, OLED77C22, OLED77G23, OLED77Z29, OLED83C21, OLED83G23

A kada odete na https://lg5.eu/rs/ lepo pisu opsti uslovi garancije.
 

el_patron

Slavan
Učlanjen(a)
22.08.2009
Poruke
2,832
Poena
295
Moja oprema  
CPU & Cooler
Ryzen 5600 + Arctic Freezer 34 eSports
Matična ploča
MSI Tomahawk MAX
RAM
Kingston 16GB
GPU
Sapphire 6650XT Nitro
Storage
Kingston A400 M.2 500GB, HDD 500GB
Zvuk
Microlab M660BT + Cooler Master MH650
PSU
Chieftec CFT-600
Kućište
Cooler Master 690 II
Monitor
BenQ Mobiuz EX2710S
Miš & tastatura
HyperX Pulsefire Dart Wireless+ HyperX Alloy Origins Red Linear
Mobilni telefon
iPhone 13 mini 128gb
Pametni uređaji
Xiaomi 3C
Pristup internetu
  1. Optički internet
Pozitivno iskustvo sa Lirs u vezi vracanja robe kupljene online. Dovoljno je bilo samo da posaljem mail u roku od tih 14 dana, otisao sam par dana kasnije da im odnesem uredjaj i dali su mi kes odmah na licu mesta.
 

Jericho

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
14.06.2011
Poruke
9,537
Poena
1,295
Pamti li neko koji deo zakona (ako je to uopšte ZOZP) se odnosi zahtev za zamenu dela koji je popravljan više puta? Poslednja reklamacija za zamenu dela je odbijena, pa mora grublje sa prodavcem?
 

RazbojNick

Slavan
Učlanjen(a)
05.02.2004
Poruke
5,820
Poena
495
Mislim da nema članova koji se bave višestrukom popravkom dela proizvoda, niti u ZZP, niti u ZOO.
Svaka reklamacija se gleda za sebe, sem kada se ceo proizvod pokvari više od jednog puta (a kada se tretira kao u prvih 6 meseci od kupovine, suštinski (pod uslovom da prihvate reklamaciju)).
 

Ninoslav

Slavan
Učlanjen(a)
07.11.2008
Poruke
2,758
Poena
255
Moja oprema  
Tablet
iPad Pro 11”
Mobilni telefon
iPhone 13 Pro Max
Pametni uređaji
Apple Watch
Pristup internetu
  1. Optički internet
Epilog naoko što sam pisao direktno LG-ju

Odgovor savetnika
Date : 19/12/2022
Poštovani

Hvala Vam što ste nam se obratili ovim putem i hvala Vam na povratnoj informaciji.
U pitanju je greška koja će brzo biti ispravljena i navedeni model televizora će biti uključen u promociju. Izvinjavamo se zbog eventualne neprijatnosti izazvane ovim propustom i zahvaljujemo Vam što ste odabrali LG proizvod.

S poštovanjem,
Tim izvršnog direktora kompanije LG
 
Poslednja izmena:

bakara

Znamenit
Učlanjen(a)
22.01.2005
Poruke
11,330
Poena
1,015
Sad još 100eur da ti uplate za nerviranje i na ukazanu grešku.
 

Zarkusi

Slavan
Učlanjen(a)
29.09.2008
Poruke
1,019
Poena
285
Moja oprema  
Laptop
HP probook 4330s
Mobilni telefon
Redmi note 9 pro
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
Ne, sada još samo da urade to što su napisali.
 

Ninoslav

Slavan
Učlanjen(a)
07.11.2008
Poruke
2,758
Poena
255
Moja oprema  
Tablet
iPad Pro 11”
Mobilni telefon
iPhone 13 Pro Max
Pametni uređaji
Apple Watch
Pristup internetu
  1. Optički internet
Epilog 2 od Partum DOO
 

Prilozi

  • EE429525-156F-4149-BA84-96474E24D7DA.jpeg
    EE429525-156F-4149-BA84-96474E24D7DA.jpeg
    299.5 KB · Pregleda: 100

Nes*

Slavan
Učlanjen(a)
07.09.2012
Poruke
1,750
Poena
285
Moja oprema  
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
Da li ista mogu postici ako reklamiram mis koji radi dvoklik?
 

Bassnectar91

Poštovan
Učlanjen(a)
01.03.2022
Poruke
350
Poena
75
Moja oprema  
CPU & Cooler
Intel i5 8600k
Matična ploča
Z370 aorus gaming 3
RAM
2x16gb hyperx fury
GPU
ASUS RTX 3070 tuf
PSU
Seasonic m12 II evo 620w
Kućište
Fractal design meshify C
Monitor
Lg 29 wk500-p
Miš & tastatura
Glorious model O, ROG falchion
Mobilni telefon
Samsung Galaxy S22+
Pametni uređaji
Huawei watch gt2e
Mi band 6
Pristup internetu
  1. Kablovski internet

Nes*

Slavan
Učlanjen(a)
07.09.2012
Poruke
1,750
Poena
285
Moja oprema  
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
^ ne znam da li to prihvataju kao garanciju, tehnoboranija je mislis da odnesem? to ce radnik tamo da testira..? (b100 logitek 6 meseci)
 

dzonihsv

Čuven
Učlanjen(a)
18.11.2007
Poruke
6,372
Poena
615
Prihvataju. Neće radnik ništa ni da testira, zavešće i proslediti u servis. Tebi je bitno da dobiješ papirče gde piše da nema fizičkih oštećenja.
 

Nes*

Slavan
Učlanjen(a)
07.09.2012
Poruke
1,750
Poena
285
Moja oprema  
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
0k 🎅 koliko moze da potraje?
 

Djilkosh_Ns

The King
Super Moderator
Učlanjen(a)
31.05.2011
Poruke
27,675
Poena
1,205
Moja oprema  
CPU & Cooler
AMD Ryzen 5 5500
Matična ploča
A320M-K
RAM
Kingston Renegade 2x8 3200mhz
GPU
RX 6600 HellHound
Storage
M2 + 2 x SSD
Zvuk
Integrisana
PSU
Chieftec 550W
Kućište
Tron III
Monitor
LG 27GP850-B
Miš & tastatura
Hyperx Pulsefire Haste & Redragon Draconic White / Brown Switch
Ostale periferije
Turtle Beach 600P
Mobilni telefon
iPhone 14 Pro Deep Purple 256
Pametni uređaji
Apple watch Series 7 45mm
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
Do mesec dana rešavanje reklamacije. 8 dana za odgovor.
 

Typhoon.X

Slavan
Učlanjen(a)
08.04.2004
Poruke
1,020
Poena
350
Moja oprema  
CPU & Cooler
AMD Ryzen 3700X | AC Liquid Freezer II 360
Matična ploča
X570 Aorus Elite
RAM
2x16GB G.Skill TridentZ Neo 3600Mhz 16-19-19-39
GPU
GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G
Storage
A-Data SX8200 Pro 512GB | Crucial P1 1TB | Seagate ST1000VX000 | WDC WD20EARX
Zvuk
FX-AUDIO DAC-X6 | Sennheiser HD518
PSU
CM V1200 Platinum
Kućište
NZXT H710
Monitor
DeLL G3223D
Miš & tastatura
Corsair K70 RGB Mk.2 (MX Brown) | Logitech G502 Lightspeed
Ostale periferije
ASUS RT-AC87W
Laptop
Dell Latitude 5400
Mobilni telefon
Samsung Galaxy S21 Ultra
Pametni uređaji
Huawei Watch GT
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
Pamti li neko koji deo zakona (ako je to uopšte ZOZP) se odnosi zahtev za zamenu dela koji je popravljan više puta? Poslednja reklamacija za zamenu dela je odbijena, pa mora grublje sa prodavcem?

ZZP, Clan 51, Stav 5

Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.
 

bakara

Znamenit
Učlanjen(a)
22.01.2005
Poruke
11,330
Poena
1,015
Moje iskustvo je da tehnomanija nece nista da posalje na servis, vec ce da ti vrate i da te zamajavaju dok ne odustanes.
(pravice se da nisu uocili nedostatak ili da je mahanicko ostecenje ili sta im vec padne na pamet)

Ne znam zasto to rade kada ih nista ne kosta da proslede u servis ali tako rade, narocito za ti sitnuriju.

Bolje nosi u servis ako mozes tamo ce to da prihvate bez problema, ali to vredi samo ako tehnomanija nije uvoznik, ako jesta nemas neki izbor.
 

pm.me

Cenjen
Učlanjen(a)
21.01.2021
Poruke
566
Poena
135
Moja oprema  
Mobilni telefon
Poco x3 nfc
Pristup internetu
  1. Optički internet
  2. Mobilni internet
Očigledno da smo mali uzorak kada kompanija poput Gigatrona dobije od saveza potrosaca Srbije nagradu za fer odnos.

Sertifikat "Fer sa potrošačem" koji dodeljuje Nacionalna organizacija potrošača Srbije - Savez potrošača Srbije.
 

NoGood

Zapažen
Učlanjen(a)
02.01.2023
Poruke
10
Poena
5
Interesuje me vase iskustvo da li provajderi mobilne telefonije (mts, a1, yettel) prave probleme u slucaju reklamacije njihovih uredjaja koje nije donelo lice sa kojim su zakljucili ugovor i izdali garanciju. Odnosno ako se kupi preko oglasa polovan uredjaj, a koji je jos u garanciji kod provajdera mobilne telefonije i ako treba da se reklamira.
Da li i u toj situaciji moze da se bira izmedju zamene uredjaja ili popravke?
Pretpostavljam da se o ovome vec pisalo, ali nisam imao puno uspeha sa pretragom.
Hvala!
 

RazbojNick

Slavan
Učlanjen(a)
05.02.2004
Poruke
5,820
Poena
495
Po zakonu o zaštiti potrošača, prodavac ne sme da ograničava prava potrošača u slučaju preprodaje, odnosno, kupcu polovne robe, koja je još u periodu saobraznosti/garancije, sleduju sva prava garantovana zakonom.

A to, da umeju da se ciganišu za svaku sitnicu, je opštepoznato...
 

Čika_Kure

Čuven
Učlanjen(a)
04.11.2010
Poruke
3,121
Poena
525
Samo da se preslišam, da li su prodavci i dalje u obavezi da pored fiskalnog računa izdaju posebnu overenu garanciju za robu čija je garancija duža od 24m? Ili je ovaj novi elektronski fiskal nešto promenio?
 

nuk

Slavan
Učlanjen(a)
03.02.2013
Poruke
2,025
Poena
275
Moja oprema  
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
Niti su oni u obavezi, niti je nova fiskalizacija išta promenila po tom pitanju 🙂
Jedina obeveza je tvoja da tražiš popunjen garantni list za garantni rok duži od 24m
 

RingeRaja

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
18.03.2005
Poruke
6,171
Poena
695
Po zakonu, prodavac u maloprodaji MORA da izda fiskalni račun za sve što proda i tim činom "garantuje" za saobraznosti u toku narednih 24 meseca.
I to je to.
Garanciju ne mora nijedan prodavac da daje za bilo koji predmet koji prodaje, niko ga na to ne obavezuje, pa shodno tome ne mora ni garantni list da izdaje. I to nema veze sa tim što npr. proizvođač na svom sajtu istakne ogromnim fontom da je garancija 10 godina, jer po našem zakonu, davalac garancije je uvoznik, ako uopšte želi da je da. Ako ne želi, to nešto će da prodaje veleprodaji, ona će to da prodaje maloprodaji, a maloprodaja će da to prodaje kupcu. Ako nešto ne štima, kupac ide u maloprodaju, reklamira nesaobraznost, a maloprodaja to šalje u servis koji je izabrao uvoznik, da se proveri saobraznost. Ako servis utvrdi nesaobraznost, zavisno od toga kada je to utvrđeno, kupac od maloprodaje dobija nov, identičan proizvod ili novac sa računa, a maloprodaja vraća veleprodaji nesaobrazan proizvod, od njih dobija isti takav, nov, veleprodaja vraća uvozniku, i od njih i oni dobijaju istit takav, nov, a uvoznik vraća proizvođaču (i verovatno i on dobija isti takav nov ili već kako suprecizirali distriburterskim ugovorom).
I razlikujte garanciju od saobraznosti, iako liči, nije isto.
 

balsa

Čuven
Učlanjen(a)
24.02.2003
Poruke
666
Poena
630
Pa sad, zavisi. Ako je trgovac taj koji je oglašavao garanciju prilikom prodaje, na svom sajtu itd., onda on mora i izdati garantni list, bilo na papiru, bilo elektronski (član 53 Zakona) i on se smatra davaocem garancije.
 

RingeRaja

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
18.03.2005
Poruke
6,171
Poena
695
Naravno, ali niko ne mora ni da je oglašava, a ni da je izdaje.
Ono što mora bez pogovora je samo fiskalni račun, sve ostalo može i ne mora.
 

sasa79

Cenjen
Učlanjen(a)
07.02.2012
Poruke
259
Poena
180
Pitanje za one koje znaju, muzička linija kupljena u Gigatronu 21.12.2020 godine, prestala sa radom 11.12.2022. Odneta u Gigatron, prihvati reklamaciju (popravice liniju originalnim delovima-tako pise y mailu koji su mi poslali). Ono što mene interesuje, da li dobijam novu garanciju, tj. koliko cu imati garanciju posle vraćanja popravljene linije iz Gigatrona meni?
 
Vrh Dno