Šta je novo?

Work / Backup setup logika za jedan bitan komp?

LuxoR

Čuven
Učlanjen(a)
20.01.2002
Poruke
871
Poena
619
Radno okruženje je ovakvo: jedan c2d komp u kome se radi dosta recimo "office" posla word/excel/powerpoint, ima ogroman broj veoma bitnih word fajlova, manji broj (ali dosta veliki "gabarit") powerpoint prezentacija i na kraju ima i excel fajlova (ne toliko) ... na sve to se nalazi i veći broj fotografija (ne radi se nikakve obrada na njima, samo se čuvaju) tako da sada ima nekih 150GB materijala nakupljeno u prethodnih skoro 5 godina posla.

Za sada čitav "backup" se radi sa jednim eksternim 2.5 500GB diskom koji se povremeno nakači i prekopira se komplet "My Documents"

Posle par "za malo" katastrofa i "otkrićem" SSDa rešeno je da se ipak malo sve to modernizuje.

sistem: ono što je sigurno, to je da ide jedan SSD (120gb)

podaci:
varijanta 1: 2x500GB/1TB i da ih povežem u RAID 1 (mirror)
varijanta 2: 1 disk od 500GB/1TB i jedan eksterni uz neki softver, vidim da WD nudi neki WD SmartWare a ako se ne varam ima i Acronis stalno backup rešenje
varijanta 3: 1 disk od 500GB/1TB i jedan eksterni tipa WD studio (mislim da je to ovako nešto) koji u sebi ima 2 harda koji su u RAIDu i onda da ide kroz softver automatski backup ili da li se kod nas negde prodaje nešto tipa Drobo, odnosno neki "kvalitetni" eksterni uređaj u koji može da se stavi 2 (ili više diskova) i da se RAID realizuje na samom uređaju (bez mrežne opcije a i hot swap opcija nije neophodna)

(napomena: iako je u "kancelariji" mala/prosta mreža bukvalno samo zbog interneta, nije potreban nikakav NAS)

Na sve ovo bi naravno išao Widnows 7 sa Shadow Copy opcijom, nisam siguran da li da uključujem i onaj komplet windows backup (jer mi nije neka frka ako npr prsne sistemski disk, jer bi zamena bila bukvalno samo Windows, Office (i manji set fontova) nema nekih dodatnih softvera/podešavanja/domena/mreže ...
 
Sta je tu bitno da se bekapuje? Ta dokumenta (office, fotografije i sl.)?
 
Komplet dokumenta i slike (sam sistem je potpuno nevažan u smislu čuvanja nekog image-a)
 
Najjeftinije rešenje su dva diska od po 500 GB u RAID 1, povremeno kopiranje na externi disk, jedini problem je ako od nekog strujnog udara crknu oba diska odjednom, mada je to malo verovatno
Sledeće rešenje je interni od 500 GB i externi i automatski backup nekim softwareom, ima i slobodnih rešenja
 
Ja bih tu radio (povremeno) sinhronizaciju na neki eksterni disk, mislim da je RAID1 nepotreban.
 
Kakva je veza sa internetom? Koliko se plaća neki cloud koji omogućava toliko prostora?

Dakle, najbolja opcija....
1. Izaberete kvalitetno napajanje i jedan od onih HDD-ova što imaju deklarisane velike količine radnih sati. SSD nije za backUP (to ne zaboravite)
2. Eksterni network HDD sa opcijom automatskog sinhornizovanja izabranih foldera.
3. Neki plaćeni cloud servis (ima i besplatnih, ali ne sa vama potrebnom veličinom)

Mislim da više od toga nije potrebno. Eventualno, da se smiri paranoja, s' vremena na vreme uraditi manuelno kopiranje celog bitnog foldera na neki treći externi HDD koji u međuvremenu držite isključen. Ali uz ona tri prethodna saveta mislim da za time nema potrebe.

edit: Evo, sada sam časkom proverio, dropbox traži 200USD godišnje za 200GB. Imate još i Google drive....
 
Poslednja izmena:
Nisam se odmah setio, pa ja u firmi imam naštelovan automatski svakodnevni backup kroz mrežu na neki tamo nebitan PC, sa dovoljno velikim hard diskom, to ti je najbolje rešenje, da crknu dva kompa u različitim kancelarijama odjednom, to bi bilo već previše
 
Hoće i to kada bude neka velika brljotina u distributivnoj mreži. Ili požar u zgradi. Il' nešto još gore (pu pu pu daleko bilo...)
 
Što se tiče SSDa, on će ući samo kao sistemski disk (čisto zbog brzine)

Mislim da ću da odradim sa jednim internim diskom za podatke i jednim velikim eksternim koji će stalno da pravi backup (videćemo za lovu da li će eksterni biti onaj WD Studio sa 2x1TB ili ćemo 1x1TB) a već i taj treći 2.5" na koji će ići ručni povremeni backup ...
 
Šta je problem sa cloud-om? Budžet? Objasniti menadžeru čemu to služi?
 
Ta "firma" je toliko napredna i spremna za prihvatanje novih tehnologija da je to čudo [sarcasm off]

Neki cloud backup bi možda i došao u obzir ali eventualno kao još jedan nivo backupa, primarno mi je fizički backup na licu mesta ...
 
Source kontrola zavrsava posao + imas sve verzije unazad...
 
imam jedan komp, jednog korisnika, sve se na njemu radi .. kako omože da se primeni neki SVC (ako se ne varam to ide na poseban server i više korisnika)? Zar mi nije isto i sa najobičnijim Shadow Copy (Previous Versions)? Ne radi se nikakav kod, bildovi i sl, već samo obični office fajlovi ....

Ili ajde ovako, da zaboravim da je to ikakvo "poslovno okruženje", znači sedim kući, imam gomilu (za mene neprocenjivih) porodičnih slika i dokumenata, kako najjednostavnije (budget aware) napraviti backup?
 
Kupiš eksterni hard i povremeno poteraš SyncToy.
 
imam jedan komp, jednog korisnika, sve se na njemu radi .. kako omože da se primeni neki SVC (ako se ne varam to ide na poseban server i više korisnika)? Zar mi nije isto i sa najobičnijim Shadow Copy (Previous Versions)? Ne radi se nikakav kod, bildovi i sl, već samo obični office fajlovi ....

Ili ajde ovako, da zaboravim da je to ikakvo "poslovno okruženje", znači sedim kući, imam gomilu (za mene neprocenjivih) porodičnih slika i dokumenata, kako najjednostavnije (budget aware) napraviti backup?
Pa da zato sam predlozio eksterni disk, sync povremeno (po zelji), i disk nazad u fijoku na sigurno. :)
SyncBack Free je besplatan, lak za podesavanje...
http://www.2brightsparks.com/download-syncbackfree.html
 
Poslednja izmena:
Sto se tice clouda
aws.amazon.com/s3
proveri cene ;)
 
imam jedan komp, jednog korisnika, sve se na njemu radi .. kako omože da se primeni neki SVC (ako se ne varam to ide na poseban server i više korisnika)? Zar mi nije isto i sa najobičnijim Shadow Copy (Previous Versions)? Ne radi se nikakav kod, bildovi i sl, već samo obični office fajlovi ....

Ili ajde ovako, da zaboravim da je to ikakvo "poslovno okruženje", znači sedim kući, imam gomilu (za mene neprocenjivih) porodičnih slika i dokumenata, kako najjednostavnije (budget aware) napraviti backup?

Svako backup rešenje je neka vrsta risk assessment, odnosno procene koliko su podaci vredni i koji % te vrednosti želiš da uložiš u sigurnost. Koliko poslednjih sati/dana/nedelja ste spremni da izgubie?

Imaj u vidu da se sigurnosna kopija koja se nalazi na istoj fizičkoj lokaciji pa pravilu ne smatra sigurnom. Dislociranje je ključ bezbednosti. Moja preporuka takođe ide ka nekom cloud rešenju. Privatno koristim JustCloud. Nije idealan ali mi završava najbitnije.
 
Source kontrola zavrsava posao + imas sve verzije unazad...

Istina, mada zahteva da korisnik radi commit što određenim korisnicima verovatno predstavlja problem. Npr. SVN hosting može da se nađe za ~100$ godišnje sa 100GB prostora i redovnim backupovima tog SVN repository-a, plus možeš na istom serveru da hostuješ sajt.

A hard u fioci jedino nije siguran u slucaju požara...


EDIT:
Ukoliko imate već neki hosting možda bi mogao da se iskoristi za čuvanje backupa, vidim sada da postoje programi za sinhronizaciju preko FTP-a, npr. http://ftpbox.org/
 
Poslednja izmena:
Imaj u vidu da se sigurnosna kopija koja se nalazi na istoj fizičkoj lokaciji pa pravilu ne smatra sigurnom.

^^ Bitno!

E sada, kolika je sigurnost potrebna, i koji je nivo prihavtljivog rizika... ?!? Saznamo tek kada se najgore desi.
 
Ja bitne podatke imam na 2 hdd-a u računaru, jedan za aktivne podatke, drugi za backup. S vremena na vreme (jednom nedeljno ili ako se nakupi dosta toga češće) radim backup na ekterni medij (USB HDD ili U3 traku, češće na HDD). Oba ostavim u kancelariji (imam dva USB hdd-a, jedan šetam samnom, drugi je u kancelariji, pa ih samo rotiram). Kao disaster recovery, jedan backup odnesem kod mojih, 200km od Bg-a kad god idemo tamo (jednom u mesec/dva).

E sad, ako tresne neki asteroid i zbriše pola Srbije, osećam da mi neće previše biti bitno jesu li svi podaci preživeli.

Pretpostavljam da će mnogima delovati paranoično, ali kad vidim koliko ljudi kukaju kad izgube podatke, kao i da su im jako često svi podaci, porodične fotografije i sl. samo na jednom hdd-u i to često na laptopu koji svuda nosaju ...
 
Poslednja izmena:
Stara maksima kaže:

"Ljudi se dele na one kojima je backup trebao i na one kojima još nije".

Relanost je da su se posle 11. septembra teže oporavile firme koje su izgubile podatke od onih koje su izgubile ljude. :mad:
 
ja radim ovako...najbitnije stvari tipa porodicne fotke, 100gb muzike i to drzim na aktivnom hdd, nackup na internom ali raskacenom u kutiji stoji van kucista, a sve to imam i na cd ovima, povremeno dorezem to je to...moz prica ko sta oce al dvd il cd je majka...samo u kutiji da stoji van prasine.i sl...i nema ni ogrebotine na njemu...a sansa da crknu oba hdd jedan active s drugi van napona= 0...
 
Poslednja izmena:
Prikljucicu se temi posto imam "srodan" zahtev

Radi se o bazi koja sadrzi oko 200 MB podataka kojima pristupa 10ak korisnika kroz lokalnu mrezu. Podacima se konstantno pristupa, neki se menjaju, dopunjuju, brisu... i tako po ceo dan. Baza je smestana na jednom dosta jakom PC-u koji samo tome sluzi, sa 4 GB RAM, 2 diska u raid 0 a treci disk je mirror. Jednom dnevno se radi automatski bekap baze na disk u lokalnoj mrezi a jednom nedeljno se svi ti bekapi rucno "isprazne" i najnoviji se skloni na externi disk. Sto se sigurnosti tice to je zadovoljavajuce.

Moze li se nekako dobiti na perfomansama? Desavaju se zagusenja kada se ne odredjeni podatak ceka po 5-15 sekundi. Nije strasno ali ometa i pozeljno je da to bude skoro trenutno. Bilo je dok je broj korisnika bio oko 5.
Postoji li neki stripe mode sa 3, 4 diska? Bolji, brzi raid kontroler? Brzi diskovi....
 
Bolji raid kontroler od kog? Bolji diskovi od kojih? :)
RAID0 nije ogranicen na 2 diska. ;)
 
Nazad
Vrh Dno