Šta je novo?

Wireless ! mogucnost, isplativost, problemi...

uNesc0

Slavan
Učlanjen(a)
29.04.2004
Poena
319
Stvar je vrlo ozbiljna. U principu totalni sam pocetnik sto se tice wireless-a. Znam samo ono sto sam procitao, a ni to nije mnogo. Znaci iskustvo je 0 (nula). To cu ispraviti tako sto cu za koji dan uzeti 2 kartice i AP, da isprobam kako radi.

Znaci interesuje me sledece. Zivim u Priboju, malom grad (oko 30000 stanovnika) i zeleo bih da otvorim wireless providera, posto ovde ne da nema nijedan wireless provider, nego nema ni internet provider (klasicni ISP), a kamoli kablovski. Telefonska centrala je iz '42 :d . Tako da mislim da za to stvarno ima mesta. Raspitivao sam se i zainteresovanosti ima.

E sad, interesuje me sta od opreme je potrebno da bi se povezalo, recimo 300 korisnika koji zive u krugu ne vecem od 2km x 500m? U tom krugu nema brda, tj, ravnica je, ali imaju zgrade sa 5-6 spratova. U startu ne bi bilo ni 50 korisnika. Koliko ta oprema kosta?

Napomena: na pocetku ne planiram internet zbog velikog troska. Njega bi ubacio za nekih 3-4 meseca, dok se malo ne razradi. Znaci, na pocetku bi bili (ako je moguce) gaming serveri (Counter, Warcraft, Battlefield) i file sharing (200-300GB hardovi, plus ono sto sheruju korisnici). Sta mislite o toj ideji? Ponavljaj gradski ISP ne postoji!

Dalje me interesuje koji su potencijalni problemi na koje se moze naici pri startovanju tog "providera" (postavljane AP-ova, server...), a koji se problemi kasnije pojavljuju ("padanje" mreze, telekom :mad: ...). Da kad pomenuh telekom, kasnije kad bi hteo ubaciti internet, kako se to izvodi? Moze li da se u tu svrhu iskoristi satelitska veza (znam da nema nista od igranja)? Dvosmerna, jednosmerna?