Šta je novo?

wireles dilema (laik) :)

• Začetnik teme Začetnik teme rmb
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

rmb

Čuven
Učlanjen(a)
30.12.2003
Poena
619
E ovako ! Hocu da uzmem wireles i imam dilemu
U mom mestu provajder daje opremu za oko 220 eura (D-Link DWL-900AP+.....antena,instalacija...itd), a ima opcija da mozes sam da nabavis opremu i samo da otvoris nalog kod njih!
E sad ja sam totalni laik i hteo bi da znam dal se isplati da sam nabalvjam opremu i sta mi treba od opreme (sto se tice antene nije problem imam druga koji ce da napravi)!Verujem da je cena ako sam pravim znatno manja od 220 eur 🙂
E da... dali moze oni usb aadpteri da se koriste (mala kutiica sa antenicom 🙂 )
Inace AP mi je sa terase na 50 M vidljivost 100%

Najjeftinija varijanta je svakako uzimanje matorog racunara (dovoljan je neki P1 na 100 Mhz), kupovina LAN i wireless PCI kartice i instalacija nekog linux-based AP. Troskovi - 60-70E bez antene i dobijas AP(ili bolje receno bridge) kakav ugradjuju mnogi provajderi po BG. Ovo radi mnogo bolje od malecnih AP-ova proizvedenih na istoku. Samo treba znati......je**ga 🙂

Mada bi ti bez problema prebacio tih 50 m i sa solidnom wireless karticom direktno i bez ikakve dodatne opreme - za ovo pitaj tehnicku podrsku provajdera.

Poslednja izmena:
Ma kakav, ap, linux......
Uzmi slobodno wlan pci karticu(~30e), antenu kupi ili pravi i kupi kabal(samo pazi na duzinu, sto krace to bolje) i pichi.Ovo te izadje zavisno od antene max. 70-80 e.

Da stvarno, zasto bi on pravio AP ako provajder ima AP na 50m od njega...
BTW, Milanche, koja je to kartica ~30e?

Ne AP, nego wireless bridge. Fak it, jos nisam cuo da se neko povezao tek tako (PCI karticom) na provajdera, a koliko znam niko jos nije pokusao da uradi mrezu hotspotova kod nas (osim hobista). Zato oni odmah nude taj dlink-ov uredjaj, i celo to resenje je u stvari koncipirano ne za povezivanje jednog racunara vec celog LAN-a na wireless i dalje na net.