Šta je novo?

Voznje sa volanom..............?

biker

Čuven
Učlanjen(a)
20.07.2005
Poruke
1,166
Poena
660
Ljudi, interesuje me kako igrate voznje sa volanom, naime meni je mnogo lakse bilo da se akam sa tastaturom, nego sada sa volanom, sto je totalno suprotno od mog ocekivanja. Igrao sam richard burns rally i to je prakticno nemoguce voziti...........probao sam i automatske i manuelne komande, isto je......to je daleko do realnosti, kada zgazis na kocnicu, on odmah blokira i proklizava kao da je naledu, bez obzira sto se nalazi na asfaltu ili nekoj meksoj podlozi, vozac sam i znam kako se auto ponasa, ovo je daleko od neke realnosti. Probao sam i nfs ug2, tamo se malo bolje ponasa, ali to je ipak arkada. Nisam probao u kolinu jer ga nemam, ali se plasim da ce biti isto. Pretpostavljam da je stvar navike, ali.......:(

Pozdrav :wave:
 
Voznja sa volanom je potpuno drugacija stvar.Ali moras i da igras neku ozbiljnu igru kao npr. Richarda, znaci simulaciju a ne neku arkadu tipa Colin,NFSU...Imao sam volan prosle zime navozao se i prodao da bi na prolece izasao iz kuce.Znaci mnogo je dobro!!!
 
Nemoj ni ocekivati 100% realnost, ali da je solidno jeste. Recimo ja vozam XpandRally i nije lose. Koji volan je u pitanju?
 
Formula Force GP........ne znam da li me razumes, ali sa volanom je ispalo mnogo teze nego sa tastaturom, sto po meni nema logike!?
 
Imas podesenja osetljivosti tj. odziva za volan ,gas,kocnicu pa probaj malo da podesis kako ti odgovara.
 
Za Logitech imas da download-ujes sa net-a podesavanja za pojedine igre, ali ako imas vremena i zivaca najbolje ce biti da probas sam da podesis kako ti odgovara. Nisam imao vremena za neku ozbiljniju simulaciju, ali sam sa ortakom igrao nfsu i nfsu2. Kad smo prvi put probali reakcija je bila u stilu: OK nije lose, treba malo privikavanja i mislili smo da nikad necemo postici rezultate kao sa tastaturom, a vadjenje kontrama iz krivina - mislili smo da je nemoguce izvesti kao sa tastaturom. Od tada je proslo skoro 2 godine. Ja nikada, i ponavljam nikada vise nfsu nisam odigrao na tastaturi. Sa volanom to je potpuno druga igra. Iz ovoga mozes da zakljucis o igranju sa volanom. Predpostavljam da je tako i sa drugim igrama, samo treba sve fino podesiti i navici se.
 
Vozio sam ga jedan kraci period i mislim da je najbolji, ali ima par stvari na koje se treba navici. Svi mi pretpostavljamo kako bi se trebao ponasati wrc automobil. Najveci problem je na asfaltu, jer je skoro nemoguce okrenuti auto pod rucnom po onim serpentinama par puta zaredom. Trazi zaista dug period privikavanja. Imam isti volan kao i ti i recimo pri prvom susretu mi se nije dopalo sto na "sljaci" ima previse podupravljanja i auto tesko ulazi u krivine, ali to je vjerovatno do default setupa koji nisam mjenjao.
Ako ti je volan ispravan onda ne vidim razlog da ne osjetis potencijal i atmosferu koju pomenuti reli ima. Ako ti je kocnica prejaka mozes da smanjis osjetljivost iste. Inace isti je primjer i samnom, kocnica je komanda na koju sam se najduze navikavao, jer ne daje nikakav povratni efekat ili ti informaciju da li si pretjerao. Jednostavno steci ces osjecaj sa vremenom. PAzi i da ti kocnica i gas nisu na istoj axis, jer je veoma vazno za reli automobile da mozes i jednu i drugu komandu istovremeno da pritisces. KAda sam presao na GTR po prvi put sam imao pravi osjecaj za kocnicu zbog fenomenalnog FF koji igra posjeduje.
S obzirom da si presao na volan to govori o tvojoj strasti prema ovom zanru, pozivam te da probas i lfs, gtr, rfactor, te okusas se protiv najjace konkurencije u SCG na sajtu www.nacionalnaklasa.com/forum :smoke:
 
Poslednja izmena:
tomazino je napisao(la):
Za Logitech imas da download-ujes sa net-a podesavanja za pojedine igre, ali ako imas vremena i zivaca najbolje ce biti da probas sam da podesis kako ti odgovara. Nisam imao vremena za neku ozbiljniju simulaciju, ali sam sa ortakom igrao nfsu i nfsu2. Kad smo prvi put probali reakcija je bila u stilu: OK nije lose, treba malo privikavanja i mislili smo da nikad necemo postici rezultate kao sa tastaturom, a vadjenje kontrama iz krivina - mislili smo da je nemoguce izvesti kao sa tastaturom. Od tada je proslo skoro 2 godine. Ja nikada, i ponavljam nikada vise nfsu nisam odigrao na tastaturi. Sa volanom to je potpuno druga igra. Iz ovoga mozes da zakljucis o igranju sa volanom. Predpostavljam da je tako i sa drugim igrama, samo treba sve fino podesiti i navici se.
Ako znas link ajde mi posalji da ne trazim.

Thnx
 
Kada se naviknes na tastaturu, sa volanom ces u pcoetku postizati losija vremena (nije bitno koja igra), ali posle dan-dva sam se navikao na Momo i igranje je uzivancija. Niakda nisam postizao neka extra vremena, pa se ni ne opterecujem time. Vozim i uzivam. Samo ne valja ako odmah posle toga sednem u auto....psuje me komsiluk zbog dignute prasine u ulici :d
 
Ufff, davno to bese. Mislim da je Logitech-ov site, zatim odes na model volana koji imas i...tu je negde.
 
Ha,secam se da sam i ja na RSC forumu nakon par dana mucenja sa volanom otvorio temu: "Koliko vam je trebalo da postanete brzi sa volanom nego na tastaturi". Treba malo vremena,ali je posle mnogo bolje i realnije. Zamisli samo da sednes u prava kola i stiskas 5-6 dugmica. :d
 
Sit sam se navozao sa Logitech MOMO, proizvod je sam vrh, ali na žalost nije moj. :D Nisam imao prilike da probam Formula Force - koliko je lošiji, s obzirom da je dosta jeftiniji?
 
nidza je napisao(la):
Sit sam se navozao sa Logitech MOMO, proizvod je sam vrh, ali na žalost nije moj. :D Nisam imao prilike da probam Formula Force - koliko je lošiji, s obzirom da je dosta jeftiniji?

Sto se tice osjecaja nije bas tolika razlika. Vise je poenta u kvalitetu i osjecaju istog koji imas kada drzis momo. Imam sam cak neki cudan osjecaj da crveni logi ima jaci FF (sto je naravno apsurdno, ali...). Sem toga momo na pravcu mozete pustiti i ostace neutralan kao u dobro balansiranog vozila. Kod logija medjutim ne smijete da ga ga pustite, jer ionako hoce da se otme :D
NAglasak je najvise na kvalitetu izrade, malo vecoj preciznosti, ali sustinski kod osjecaja voznje nema revolucije. E kad vec dodjemo kod odrzavanja, crveni logi ce mnogo prije doci na red za redovno odrzavanje (citaj ciscenje, kontakt sprej...). To vas naravno ceka i sa momo volanom, ali dosta kasnije...jednostavno svaki volan zahtjeva redovno odrzavanje.
 
vip je napisao(la):
Pazi i da ti kocnica i gas nisu na istoj axis, jer je veoma vazno za reli automobile da mozes i jednu i drugu komandu istovremeno da pritisces.

Ovo je jako vazno kod vecine "simulacija".
Sto se tice RBR probaj da kocnicu pritiskas nezno i nikad do kraja. Pa ni u svom automobilu skoro nikad ne nagazis kocnicu do kraja. Kod RBR cak pali fora da se kod svakog ulaska u krivinu "doda po malo" kocnice 10-30% cak i kad to nije potrebno, cisto da auto malo bolje uhvati "grip" tj da se tezina automobila prenese napred na upravljacke tockove ;)

Znaci simultano istovremeno pritiskanje obe pedale je kljuc rally-a

Pozdrav
 
PJ je napisao(la):
Samo ne valja ako odmah posle toga sednem u auto....psuje me komsiluk zbog dignute prasine u ulici :d

E,malo offtopic,ali me ovo stvarno zanima...
Da li kasnije,kada predjete u auto,imate nekih problema na privikavanje,ako se niste skidali par dana sa volana,pa da vam se posle cini da su u pravo autu komande lakse,ili,sta znam,da samo izgubite osecaj??
 
@Avijon:

Ma jok. Ja i kola vozim isto, tako da tu nema problema. A ni volan mi nije mnogo veći od momo. :D
 
Avijon je napisao(la):
E,malo offtopic,ali me ovo stvarno zanima...
Da li kasnije,kada predjete u auto,imate nekih problema na privikavanje,ako se niste skidali par dana sa volana,pa da vam se posle cini da su u pravo autu komande lakse,ili,sta znam,da samo izgubite osecaj??

Najveci problem je veci volan. :p
 
Iskreno, igrao sam samo NFSU (1 i 2) sa volanom i nikada vise ga ne bih mogao igrati na tastaturi!
 
Avijon je napisao(la):
E,malo offtopic,ali me ovo stvarno zanima...
Da li kasnije,kada predjete u auto,imate nekih problema na privikavanje,ako se niste skidali par dana sa volana,pa da vam se posle cini da su u pravo autu komande lakse,ili,sta znam,da samo izgubite osecaj??


Volan i kada koristim, to je max sat-sat ipo....jednom u...veoma retko....a kola vozim svakog dana, tako da mi se pre desi da na Momo volanu spustim ruku pored sebe da promenim brzinu ;)
Shala, naravno, brzine menjam iza volana i na to nije bilo potrebe navikavati se :)
 
Ma volan je bre cudo.. kad sam ga uzeo.. ima 2 godine, ako ne i vise, a ne prodje dan, da ga ne koristim... Ranije GTR, sad samo LFS i RBR.. Bilo koji sa FF-om ce vam odraditi posao.. Jedna od najisplativijih stvari koje sam kupio..
A sto se tice RBR-a, jeste frustrirajuce, i tripujes da je nerealno, ali je ustvari LUDILO od igre.. Samo ti odradi skolu, slusaj one savete, tipa: "start off slowly and gradually increase your speed as you get used to the car.." ;) na srpskom: "u pocetku vozi polako, i postepeno vozi brze, dok se ne naviknes na auto"..
 
E, ajde idi kupi set markica :)
 
SaS je napisao(la):
Ovo je jako vazno kod vecine "simulacija".
Kod RBR pali fora da se kod svakog ulaska u krivinu "doda po malo" kocnice 10-30% cak i kad to nije potrebno, cisto da auto malo bolje uhvati "grip" tj da se tezina automobila prenese napred na upravljacke tockove ;)

Znaci simultano istovremeno pritiskanje obe pedale je kljuc rally-a

Pozdrav

BRAVO! upravo to je najbitnije- OVERSTEERING. Za RBR. mislim da CMR to ne podrzava. ja inace imam crveni Logi koji sam dobio od burazera za rodjendan- eh kakvo iznenadjenje :banana: :cigar: .odigrao sam skoro sve voznje sem LFS(uskoro). rbr,flatout,cmr04,05;NFSU1,2;gtr,juiced,V-rally,f1,motoGP sam skoro uzeo da djiram-kakav trip obarati motor volanom!
rbr najvise zamara jer se volan ne popusta ni malo.
I VELIKA ZAMERKA na ovaj volan-polozaj mu je kao u kamionu; znaci ne mozes da se zavalis i da vozis nego podignem stolicu i onda kao da vozim IKARBUS. I inace pun mi je prasine,nisam ga pipnuo godinu dana i jos radi perfektno.najisplativija komponenta.pozz SVIM DELIJAMA-OVO JE NASA GODINA.
 
Naravno da ces na volanu imati losije rezultate nego na tastaturi pogotovo u igricama koje su kvazi simulacije, tj prave simulacije ne mozes ni da pomislis da igras na tastaturi. U reliju vrlo cesto koristis kontre (bar se nadam) na tastaturi to ti je malo tipkanja po tasterima, ali sa volanom.... MASI RUKICAMA. Drugim recima u Colinu sa Wing Man-om force gp, postizem posle dugo vezbe malo bolja vremena, ali zato se posteno oznojim i po meni u tome i jeste fora. Prava vrednost volana se vidi u igricama tipa Formula 1 GP, tu ti je volan - tastatura = nebo - zemlja.
 
E, da! Vip, hvala za ono o odvajanju osa, kod gasa i kocnice, kakav sam dilbe!!!!! Treba i malo gledati, a ne samo igrati.
 
Hm,moze i na tastaturi jezivo brzo da se vozi. Ja jos uvek u Grand Prix Legends nisam brzi nego sto sam nekad bio na tastaturi.
 
Ja se iskreno divim ljudima koji mogu da voze RBR na tastaturi ... plikovi i ostalo. Volan otkako sam uzeo progledao sam, mada iskreno mogu da ga koristim samo u 2 eventualno 3 voznje i da ima nekog smisla. Ove arkade jednostavno su pravljene za kuckanje.

Sto se tice komentara da je RBR zamoran potpuno se slazem. Sav sam kao struna posle etape.

M
 
Poslednja izmena:
Nastojao sam da sto vise ljudi dodje do recimo GTR-a, ali kad smo vec kod podesavanja volana plasim se da jos ima onih koji nisu cekirali opciju "reversed effects" za FF (samo za one koji imaju Logitech volane).
Isti je slucaj i u starijim ISI simulacijama, F1C i svim modovima gdje se malo teze podesava ova opcija. Naime potrebno je editovati .plr fajl i napraviti izmjenu da bi FF efekti djelovali pravilno. Barem je to moje iskustvo i onih koji su preko mene dosli do ovih simulacija. E sad koji red i kako editovati bilo bi previse...treba da "platite" tako sto cete posjetiti adresu koju sam vec naveo na prvoj strani :D

Ne bi me zacudilo ni da je ova mala zackoljica navela dosta ljudi da pomisle kako je upravljanje nerealno.
 
Nazad
Vrh Dno