Šta je novo?

VoIP

elmagico

Cenjen
Učlanjen(a)
18.08.2010
Poruke
43
Poena
154
Ako moze neko malo da mi pojasni ovo oko VoIP, cuo sam da sam mogu da imam VoIP samo ako kupim VoIP aparat da vise nije potrebno da imam nikakvog provajdera. Sve mi to zvuci malo cudno pa da pitam. Da li neko zna kako ovo tacno funkcionise i sta je sve potrebno za ovo

Hvala
 
VoIP = Voice over IP ili telefon preko (racunarske) mreze.

VoIP ti omogucava prenos glasa putem LAN mreze, interneta, itd, itd...

Osnov je VoIP centrala koja prihvata korisnike i prosledjuje ih na lokale (brojeve). Da bi poziv od tebe do tetke u SFRNjemackoj npr radio treba vam dva VoIP telefona i centrala izmedju. Naravno - i neki nacin da budete povezani na tu centralu (internet npr). Postoje mogucnosti da centrala spaja "zicani telefon" i VoIP (nazoves iz Njemacke preko neta centralu u Srbiji i zoves iz "lokala") i jos dosta toga, ali da ne detaljisem u prvom odgovoru :)

Kao sto vidis, ne samo da ti treba provajder (telefonije), nego ti treba malo vise provajdera (dva interneta, jedan VoIP).

Pored HW telefona postoje i softverski telefoni za VoIP (SIP) kao sto je bivsi EyeBeam, sada Bria: http://www.counterpath.com/products.html
 
Jasno mi je kako to radi da ja moram da imam VoIP telefon i VoIP centralu, kao i mreznu infrastrukturu (hteo sam ovaj telefon da uzmem Siemens DX800A) e sad da li i daj neko moram da ima VoIP, predpostavljam da ne. Kako sam ja to shvatio treba samo da potpisem ugovor sa nekim provajderom ili mi je dosta telefon i internet.
 
Koga i šta planiraš da zoveš?
Ako ti je potreban VoIP samo radi VoIP, nije nešto korisna stvar.

Ako pozivaš drugog VoIP korisnika, samo se registrujte na isti servis.
Ako pozivaš inostranstvo, onda vidi koji servis je najpovoljniji za destinaciju koju planiraš da zoveš.
Ako planiraš da zoveš Srbiju fiksne i mobilne - zaboravi.
 
Hvala na informacijama. Znaci definitivno VoIP nije neka velika prednost, ako ga maximalno ne eksplatises.
 
prednost svakako jeste, samo ako imas koga da zoves,
jer retko ko kod nas uopste zna sta je voip, a o koriscenju da ne pricamo..
 
Da, ako se gledaju siroke narodne mase. Mnogo firmi kod nas koristi Aterisk centrale i VoIP, pogotovo one sa filijalama u vise gradova.
 
Evo ti jedna računica, pa proceni dali vredi.
U preduzeću stara analogna centrala počela da se kvari, delova neme, niko više ni neće da se muči sa njom. Telekom daje predračun za zamenu novom, isto analognom, 700.000 dinara (sa montažom, podešavanjem, ispitivanjem mreže, AkoProđeProđe,...).
Naša računica:
Od telekoma uzeti Bisfon, 8 priključaka.
Jednokratni troškovi: Stvaranje tehničkih uslova = 180€, Uspostavljanje po lokaciji 20€, po priključku 8*10 €(za početak). Sve ukupno 280€. Telekom neće za zameni 30 analognih linija za 1 primarni ISDN, iako u ovom kraju imaju manjak parica.
Mesečno: 525 dinara po priključku + impulsi
Centrala PC računar + Asterix = 30.000 dinara, 35 IP telefona 35 * 5200 dinara = 182.00, 2 bolja telefona sa kameron LCD 5" 2*30.000 = 60.000, dodatak za portira 7.000 din, ADSL, mrežu i ruter imamo, eventualno da kupimo 2 sviča sa napajanjem telefona = 2* 25.000 dinara.
Sve ukupno za opremu = 302000 dinara + uključenje 280 € ušteda 3500 € (upola jeftinije).
Ne računam da većina preduzeća prelazi na voip, pa će razgovor biti besplatan između nas. Naravno imaćemo i moderan sistem za budućnost i laku dogradnju.
 
VOIP u samostalnoj izvedbi se za kućnog korisnika ne isplati. Jedino ako ga nudi internet provajder u sklopu usluge pristupa internetu.
Koriste ga najviše firme i to zbog boljeg pregleda i fleksibilnijeg i jeftinijeg razgovora sa udaljenim lokacijama nezavisno od telefonskog operatera.

@pdetlić

Jeste li zadržali tih 30 telefonskih linija i jeste li kupovali FXO portove za Asterisk server ?
 
Nazad
Vrh Dno