Kada drzite hosting kompaniju, kao sto je to moj slucaj, i kada imate veliki broj klijenata za razlicite tipove usluga, dan jednog admina nikako ne moze da bude dosadan
U sustini, ono sto se svaki dan radi je:
1. Provera kljucnih logova vezanih za desavbanja u toku noci, poput azuriranja softvera, bekapa servera i sl.
2. Provera logova za svaki server pojedinacno (a ima ih, poprilicno, trenutno preko 60) u zavisnosti od tipa servisa koji se vrte na njima
3. Provera performansi i opterecenja servera i servisa kroz neki od monitoring alata
4. Monitoring svih mail servera, RBL checking, mail queue provera (konstantna, ne bi ste verovali koliko je ovo dinamicno kada radite hosting, a pogotovo kada nekoga hakuju)
5. Podrska za korisnike i resavanje gomile ticketa koji stignu u toku dana, a vecina se moze svrstati u:
a) Banovani korisnici zbog greske prilikom logina,
b) Vracanje bekapa sajta jer je neko napravio papazjaniju,
c) Resavanje problema sa mailom (spam, virusi, podesavanja za razne klijente)
d) Managed usluge koje se zasebno placaju (ili su u sklopu nekog ugovora o odrzavanju)
6. I na kraju, tu su logovi, alerti, DDOS napadi i bruteforce napadi na gomile servisa koji se desavaju od 9 do 8, procesi koji rade nesto sto ne bi smeli, korisnici ciji sajtovi trose vise nego sto je normalno, a takvih mailova stigne u toku radnog dana par hiljada
I na kraju, uz sve to, tu je R&D. Testiranje novih tehnologija i njihova implementacija jer bez toga, realno, ne mozete da opstanete na trzistu.
Sto se samih korisnika tice, tiketi idu nonstop, i ima svakakvih pitanja i situacija (poprilicno smesnih cesto) ali zbog privatnosti podataka korisnika ne smem da podelim sa vama te situacije.