Šta je novo?

Vaši svakodnevni/uobičajeni administratorski zadaci

Neky

Cenjen
Učlanjen(a)
01.10.2007
Poruke
919
Poena
170
Kakve probleme rešavate, koje zahteve vam postavljaju, šta je to što se traži od vas kao administratora? U potpisu wannabe admin.
 
Kada bih ti napisao šta su sve kolege iz drugih sektora tražile i zahtevale ova tema bi mogla da se prebaci u Bench Komediju ili ćaskanje
Evo par primjera...
Zašto svijetlo ne radi, loggovali tiket neonke pregorile, potrebna zamjena, lokacija prostorija za igrice. A imali smo arkade iz 70tih i 80tih,relly, lov i kuglanje.

Zatim se redovno žalili nama što igrice ne rade a jasno piše na više mjesta ko održava o servisira te iste igrice.

Žalio mi se direktor HR sektora kako mu mali frižider u kancelarije slabo hladi. Ja ga zezao da meni topao viski ne smeta... I tu zavrsimo testiranje nekog škotskog viskija koji je dobio od nekoga na poklon.

I naravno većina korisnika uvijek se vadi NISAM NISTA DIRAO SAM JE KOMP POČEO ČUDNO DA RADI/POBLESAVIO ...
 
Objasnjavanje korisnicima po 100000x da ako ukucaju pogresnu lozinku jednom, bilo koji servis na koji zele da se autentifikuju ih nece pustiti ako budu bili besmisleno uporni sa jednako pogresnim login podacima.
 
Bio jednom jedan menađer koji je ceo svoj radni vek "pozajmljivao" prezentacije i samo ih editovao da bi jednog dana pozvao i tražio jedan prazan PowerPoint - kao da je to kroasan pa ima prazan, sa kremom...:lupko:
 
Ujutru:
- prvo provera da li je bilo neuspešnih prijavljivanja spolja, ako je bilo sa koje adrese, koji korisnik, ...
- brisanje gluposti (od regularnih poslovnih partnera) iz sandučeta pošte. Iznenađujuće koliko su uporni da šalju po 5 puta na dan iste reklame, a samo smo jednom nešto kupili od njih.
- preusmeravanje pošte korisnicima (šalje se očekivana pošta, ali na skroz pogrešne adrese office = ofice, ofis...).
- provera moje pošte
- skoknem na Benčmark
- proverim servere
- odložim DVD-RW sa jučerašnjim bekapom (koji je narezan noću), proverim da li je i na HDD-u.
- mirno popijem jutarnju Coca-Colu (ako ima i čokolada :d)
Sad sam spreman za pitanja:
ja sam juče snimio(la) prazan dokumenat preko postojećeg, a baš mi treba onaj stari :mad:
znaš proknjižili smo i fakturisali pogrešnu robu, reci da je greška do programa (računara)
....
igre bez granica
 
Sto kaze kutija , ujutro oko 100 ljudi se javi za lozinke, a oko 50 se javi da pita koji mu je username. Onda jedno dvoje troje nagazi produzni pa kuka kako mu vec pola sata ne radi komp.
 
Hahahahaha... IT Crowd ekipa na Benchu. Samo nastavite... Biće materijala za nove epizode.
 
"Najlepši" su problemi kada ti korisnik kaže: "Ne radi mi štampač", ti dođeš i klikneš na power dugme i nekom njima neobjašnjivom silom proradi. Samo fali da zasja oreol iznad tebe uz blaženu muziku u pozadini. :angel:

U suštini, jutro se svodi na proveru servera, mailova (i odgovaranje na iste) i celokupnog sistema i usput rad sa korisnicima. Naravno, najviše je onih nebuloznih "problema", od gore pomenutog štampača, do izvučenih kablova pa do pitanja tipa: "zašto ne mogu na Facebook". Ali prva rečenica je uvek "Vi ste juče nešto čačkali i sada mi ne radi", a ono čistačica ili neko od njih nogom izvukao kabl od monitora ili računara. Oni nikad nisu krivi. :D Kada neko nehotice izbriše neki fajl, ćuti i pravi se lud a onda kada mu šef zatraži, posle mesec dana, kaže da se nešto radilo na serverima (>>opet mi krivi) pa mu je zbog toga dokument naprasno nestao. I šta ćeš, onda se osuje paljba po tebi a ne možeš ni reč da kažeš da objasniš da ne ide to tako. :) Ćutiš i kopaš po backupima dok ne nađeš nesrećni dokument.

Sve u svemu, uvek je zabavno. :)
 
Kada drzite hosting kompaniju, kao sto je to moj slucaj, i kada imate veliki broj klijenata za razlicite tipove usluga, dan jednog admina nikako ne moze da bude dosadan :)

U sustini, ono sto se svaki dan radi je:
1. Provera kljucnih logova vezanih za desavbanja u toku noci, poput azuriranja softvera, bekapa servera i sl.
2. Provera logova za svaki server pojedinacno (a ima ih, poprilicno, trenutno preko 60) u zavisnosti od tipa servisa koji se vrte na njima
3. Provera performansi i opterecenja servera i servisa kroz neki od monitoring alata
4. Monitoring svih mail servera, RBL checking, mail queue provera (konstantna, ne bi ste verovali koliko je ovo dinamicno kada radite hosting, a pogotovo kada nekoga hakuju)
5. Podrska za korisnike i resavanje gomile ticketa koji stignu u toku dana, a vecina se moze svrstati u:
a) Banovani korisnici zbog greske prilikom logina,
b) Vracanje bekapa sajta jer je neko napravio papazjaniju,
c) Resavanje problema sa mailom (spam, virusi, podesavanja za razne klijente)
d) Managed usluge koje se zasebno placaju (ili su u sklopu nekog ugovora o odrzavanju)
6. I na kraju, tu su logovi, alerti, DDOS napadi i bruteforce napadi na gomile servisa koji se desavaju od 9 do 8, procesi koji rade nesto sto ne bi smeli, korisnici ciji sajtovi trose vise nego sto je normalno, a takvih mailova stigne u toku radnog dana par hiljada

I na kraju, uz sve to, tu je R&D. Testiranje novih tehnologija i njihova implementacija jer bez toga, realno, ne mozete da opstanete na trzistu.

Sto se samih korisnika tice, tiketi idu nonstop, i ima svakakvih pitanja i situacija (poprilicno smesnih cesto) ali zbog privatnosti podataka korisnika ne smem da podelim sa vama te situacije.
 
Poslednja izmena:
Pa sta kukas kad si direktor? :D

Ima ko to radi, ti moras da budes u Oraču sa potencijalnim klijentima :)
 
Ne kukam, kad neko nije tu iz nekog razloga radim ja kao zamena, kakve veze ima ko je direktor? Moras da budes upoznat sa desavanjima u tehnici, podrsci i prodaji svaki dan, da bi mogao da ispratis sve.

Post je vise bio napisan u fazonu da ljudi, koje ovaj posao zanima, shvate koliko svega tu ima. A ima poprilicno.
 
Ma znam , salim se ja. IT je uvek zanimljiv. Pogotovo enterprise gde smo mi.

Ali ajde jos jedna anegdota: Covek iz BGa dolazi da pusti POS aparat u filijalu. Najavi se ,sve u redu,pusten VPN sta vec treba sve. I dodje pred filijalu kad ono zakljucana. Car koji nam tamo radi zapalio kuci na rucak(Leskovac) i zatvorio.
 
2e063a1f609cfc6ebbaff2549e451373.jpg

Slika sa posla, kad te iznervira neki od korisnika, odigraš igrice 15tak min i nazad kao da ništa nije bilo. Inače bio petak pa je opušteno (casual Friday) što se tiče oblačenja.
 
Poslednja izmena:
IMAG0392_1.jpg219742_10150164944146176_7623303_o.jpg413948_10150787354806176_1912822528_o.jpg
413948_10150787354806176_1912822528_o.jpg


Evo i par radnih, da ne ispadne da sam neki dzabalebaros.
U prvoj smijeni koja je pokriva vrijeme od 7am do 3:30pm sledece su obaveze:
- Ponedeljkom cim stigne email sa listom traka za backup da se mjenjaju, odraditi zamjenu traka, prioritet broj 1. Obicno ponedeljkom se mjenja od 120-160 traka (800GB svaka). Zatim odnijeti na recepciju, trake ce preuzeti lik koji iz razvozi u data centar.
- Odraditi sve Video Konferencije koje su taj dan na rasporedu, ono cisto se pojaviti par min ranije i provjeriti da li je LifeSize unit u funckiji a i da se korisnici/radnici lakse osjecaju. Da znaju da je IT tu.
- Ako ima neki VC za clanove boarda, ona je to prioritet broj jedan u tom momentu. Sve se ostavlja ili prosledi kolegi a ti se maximalno fokusiras na clanove boarda i CEO-a.
- Kafica oko 8:30 ili 9 a kolegi na L1 uzmes milkshejk sa proteinom. Malo se ispricas i zezas sa ostalim kolegama iz kompanije dok cekate kafu u obliznjem restoranu.
- Administracija razno-raznog biznis software-a.
- Administracija BES-a i AirWatcha... obicno se desi da neki mladji menadzer/ka preko vikenda se zapiju pa slucajno zagube ili skvase svoj BB ili iPhone/Android smartphone, pa se mora novi dati i sve to dokumentovati i podesiti.
- Sta god kolege na L1 ne mogu da odrade ti kao L2 uskaces i pomazes/tj preuzimas na sebe da to zavrsis.
- Sastanci sa externalnim vendorima.
- Administracija Video Konferencijskih unita.


Imas jos masa stvari, obicno radis 5-6 poslova u istom momentu, nekada i vise. Kao reli vozac, spadne tocak on vozi na 3 punim gasom, nema stajanja i filozofiranja.
 
Poslednja izmena:
Problemi kod korisnika: Štampač mi štampa loše. Loše mi radi wireless. Slučajno sam izbrisao fajl na serveru. Treba mi pomoć pri povezivanju sa TVom u sali za sastanke. Program XY ne radi kako treba. Osoba XY treba na fajl serveru da vidi XY folder. Kamera XY ne prikazuje sliku.
Ukoliko korisnici nemaju problema onda mogu da se pozabavim i nekim manje ili više ozbiljnijim stvarima. Tu spada rad na nekom od aktuelnih IT projekata, konfiguracije mrežnih uređaja (Cisco i ostalo), ubacivanje istih u cacti kako bi stizala obaveštanja kada uređaji prekinu da se odazivaju, spajanje telefona na telefonskoj centrali (digitalna centrala i dalje zahteva prebadanje žica :) ), ispitivanje šta ima novo u raznim oblastima interesovanja i proba u praksi, korigovanje dodeljenih resursa virtuelnim serverima i bekap, kreiranje novih virtualnih mašina, nabavka opreme i montaža iste, instalacija sa podešavanjem OS-a za nove mašine.
 
najcesce:

1. ne radi daljinski za klimu ili tv *** fale baterije
2. ne radi printer *** korisnik nije stavio papir u printer
3. pogresan pass *** ukljucen capslock
 
Nazad
Vrh Dno