Šta je novo?

UBUNTU i par pitanja

dragan-85

Slavan
Učlanjen(a)
10.05.2007
Poena
320
Situacija je sledeca..

Totalni sam pocetnik sto se tice linuxa (danas sam ga prvi put instalirao).

1.Mreza

Glavni racunar ima XP,i povezan je na wireless preko LAN. Drugom karticom je povezan na switch sa koga ostalih 5 masina vuce net, i preko koga su umrezene. Ne pitajte zasto je tako, da je do mene promenio bih ceo setup :mad:

Za glavni racunar je kupljen legalan Xp, jer sef samo to ume da koristi, pa se "otvorio"..
Mi ostali moramo da predjemo na linux.

Za pocetak sam instalirao ubuntu na jednu masinu, radi probe.
Znaci, gateway (XP masina) je sa 192.168.0.1 adresom.
Na linux masini sam podesio preko system/administration/network --- wired connection, adresu xxxxxx.0.3 i gateway xxxx.0.1

Probao sam da se konektujem na net ali ne radi. ZNAM da treba jos nesto da se podesi, ali ne znam sta..

2. Koristimo neki DOS program za knjigovodjstvo. Da li je moguce da se prebaci na ubuntu i kako?

Da li radi
ping 192.168.0.1

Ako radi onda ce raditi i ostalo... mozda ti fali DNS. Idi na XP masinu i pogledaj koji se DNSovi koriste:
Strat->Run-> cmd.exe
ipconfig /all
pa procitaj i zapisi DNS adrese.

Na ubuntu masine mozes da instaliras i SAMBA paket. Sa njim ces moci da pristupas windows shareovima u mrezi i obrnuto.

Uradi na Linux mašini:

Kod:
ifconfig -a
netstat -rn

i okači ovde šta ti izbaci.

edit:
Što se tiče emulacije DOS-a, probaj: http://dosemu.sourceforge.net/

Poslednja izmena:
javljam se sa linux masine :)

Da, zaboravio sam da upisem DNS adrese..

E sad.. Sa linux masine vidim sve win masine u mrezi, i pristupam fajlovima bez problema.
Ali kada hocu da sharujem folder na linux masini izbaci "sharing services not installed". Stikliram oba servisa i kliknem install, i opet me vrati na "services not installed".

Ovaj deo me buni.

Treba ti SAMBA.
1. Pokreni System/Administration/Synaptic Package Manager
2. nadji u spisku samba i stikliraj: