Šta je novo?
U kojoj banci mogu da otvorim račun i dobijem karticu ako sam nerezident?
Kartica mi treba za lokalnu kupovinu, podizanju novca sa bankomata u CG i naravno primanje u slanju novca preko PayPal.
Kontam da svaka kartica ovo može, ali možda je neka banka udarila zabranu za PP.

Postoji li mogućnost kupovine poklon kartice (Gift Card), koju bih vezao za PP?
 
U kojoj banci mogu da otvorim račun i dobijem karticu ako sam nerezident?
Kartica mi treba za primanje i slanje novca preko PayPal-a.
Devizni račun u evrima Intesa banke za nerezidente i Visa Classic Debit kartica su sigurna opcija. Povlačenje novca ne može da se obavlja na Debit Prepaid i Prepaid karticama. Kod ostalih banaka, Erste i Eurobanka nude pakete računa za nerezidente, dok Komercijalna otvara samo osnovni račun. Svi računi imaju mesečno održavanje.
 
Ja se izvinjavam ako je off, treba mi pomoc, moze li se podici novac u Posti sa racuna Postanske stedionice? Ova pomoc sto drzava uplacuje zbog covid-a.. Nije penzioner u pitanju.
 
Može, naravno.
 
ERSTE: čekam skoro 45 dana (i to kao pravno lice), dva puta sam već bio da se žalim, džaba. "Neprofesionalno" i "neozbiljno" su pridevi rezervisani za neke druge banke, a za ERSTE jedino može nešto agresivnije i nekulturnije.
Razumijem potpuno tvoju frustraciju, a evo epiloga za moj slucaj - uputio sam juce AIK banci "zvanicni" prigovor kroz formu na sajtu (znaci nije regularni kontakt, nego bas prigovor, koji se koristi u svrhu nekih prijava za krsenje ugovora i sl.), i to u prilicno neprijatnom tonu (ali naravno kulturnim rijecnikom) i epilog je da su me zvali za manje od sat vremena da saopste da mogu doci po kartice naredni dan, a nedugo zatim su mi stigle i poruke o prispijecu kartica. Naravno, neka tetka tamo je zaboravila da klikne i klijent se moze slikati i cupati kosu sa glave. Radnici na salteru su beskorisni za bilo kakav vid informacija (jer sam pokusavao dobiti info i tamo). Iskren da budem, potpuno sam iznenadjen da su uopste i odgovorili na prigovor, a tek sto su tako brzo odreagovali...
Tako da je moje neko iskustvo da mozda treba zaobici saltere za bilo kakva pitanja i pokusati ici preko tehnicke podrske, call centra (mada se ni ovi nisu proslavili) ili nekog slicnog vida zvanicne podrske.

Jos jedan info, ovaj put za ljude u OTP banci, na Prestiz paketu... Apropo srednjeg kursa za kupovinu eura (koji je navodno ukinut), evo odgovora koji sam dobio putem e-mail:
Da biste ostvarili mogućnost menjanja deviznih sredstava u iznosu od 2500e po srednjem kursu, potrebno je da pod šifrom zarade 240 ili 241 preko našeg tekućeg računa ostvarujete minimalnu uplatu zarade 140 000 na mesečnom nivou.
Na moja kontra pitanja da li se ovo ostvaruje automatski odmah po prilivu prve zarade, da li se kurs azurira direktno u aplikaciji (mBank/eBank) ili mora kroz call centar svaki put i da li se odnosi i na preduzetnike pausalce koji isplacuju primanja sa poslvonog racuna pod sifrom 241:
Prilikom priliva plate pod navedenom šifrom zarade je potrebno da nas kontaktirate kako bismo obavestili Vašeg ličnog bankara i ažurirali navedeni kurs.
Nakon toga neće biti potrebno da se na mesečnom nivou javljate po pitanju promene povoljnijeg kursa.
Pogodnost ostvarujete u bilo kojem slučaju ukoliko Vam je šifra zarade sa uplatom 241.

Po pitanju dinamike komunikacije za OTP sluzbenikom, na prvi upit su mi odgovorili tek nakon 3-4 dana (kontakt kroz formu na sajtu), na drugi nakon 4 dana... Znaci tromo, ali su ipak odgovorili i dali sve informacije, pa mali plus za njih (inace sam mislio da mi nece ni odgovoriti). I ovaj put u samoj banci mi nista nisu znali reci (inace, pitao kad sam otvarao racun), kad sam postavio pitanje samo su se izbecili i dali neki genericki odgovor koji prevedeno na srpski znaci "od*ebi".

Eto, mozda nekom bude korisno.
 
Razumijem potpuno tvoju frustraciju, a evo epiloga za moj slucaj - uputio sam juce AIK banci "zvanicni" prigovor kroz formu na sajtu (znaci nije regularni kontakt, nego bas prigovor, koji se koristi u svrhu nekih prijava za krsenje ugovora i sl.), i to u prilicno neprijatnom tonu (ali naravno kulturnim rijecnikom) i epilog je da su me zvali za manje od sat vremena da saopste da mogu doci po kartice naredni dan, a nedugo zatim su mi stigle i poruke o prispijecu kartica. Naravno, neka tetka tamo je zaboravila da klikne i klijent se moze slikati i cupati kosu sa glave. Radnici na salteru su beskorisni za bilo kakav vid informacija (jer sam pokusavao dobiti info i tamo). Iskren da budem, potpuno sam iznenadjen da su uopste i odgovorili na prigovor, a tek sto su tako brzo odreagovali...
Tako da je moje neko iskustvo da mozda treba zaobici saltere za bilo kakva pitanja i pokusati ici preko tehnicke podrske, call centra (mada se ni ovi nisu proslavili) ili nekog slicnog vida zvanicne podrske.
Hvala care, verovao ili ne uradio sam isto juče i zvali su me u roku od dva i po sata. Iz nekog razloga ERSTE banci kartice stižu iz Beča. Zašto su se opredelili za tako glup i kretenski potez koji očigledno može da zakaže ja stvarno ne znam.
 
Pre par godina kada sam bio u SoGe banci, njima su kartice radili u Sloveniji, zato se cekalo 10-15dana...
 
Pre par godina kada sam bio u SoGe banci, njima su kartice radili u Sloveniji, zato se cekalo 10-15dana...
Znaš kako, da je neko klesao moje ime i prezime u tu prokletu plastiku, slovo po slovo, jedno slovo svakog dana, pa stiglo bi do sada. Isto tako, da su zakačili na goluba pismonošu isto bi ranije stiglo. :) Neke stvari su jednostavno nedopustive.
 
I tako... Jbt, u crnom MTSu im je trebalo možda nedelju dana, ovde je prošao već 16i radni dan. Plata legla, al' mogu da se slikam. Nije baš najlepše počelo.
Novac možeš da podigneš i preko m cash, ne treba ti kartica.
 
Čitajući vaše komentare pomislih da sam baš imao sreće prilikom odabira nove banke umesto Intese.
 
Moze li se podici novac u Posti sa racuna Postanske stedionice? Ova pomoc sto drzava uplacuje zbog covid-a.
Može, uz popunjen TRO-013 obrazac i ličnu kartu. Pomoć za nezaposlene je uplaćena na račun naknade sa NSZ (usled otkaza ili zatvaranja privrednog subjekta posle godinu i više dana radnog odnosa), odn. važeća Dina kartica može da se upotrebljava za podizanje i plaćanje na pos/online.
 
Pošto sam uzeo u obzir aktuelnu ponudu Sberbanke vezanu za otvaranje više puta pominjanog Target Market računa, samo bih hteo da naglasim nekoliko stvari. Na sajtu banke se trenutno ne može naći link vezan za ovu promociju, jer je taj link mrtav trenutno, ali su mi danas prosledili na Live Chat-u (servis koji lično smatram velikim plusom ne samo u okviru sajta banke, već bilo kog drugog sajta, što naravno ne mora da znači da ukoliko imate na raspolaganju Live Chat podršku imate na raspolaganju i relevantne informacije, jer bukvalno kao i za sve stvari u ovoj zemlji zavisi od toga ko vam se padne sa druge strane) dakle sledeći link na kome možete naći informacije o pomenutoj promociji:


Dakle prema oficijalnom sajtu banke ko otvori Target Market račun zaključno sa 25. avgustom ima na raspolaganju 6 meseci bez mesečnog održavanja i 5000 din. pošto prenese platna primanja na taj račun najkasnije 60 dana od datuma otvaranja računa.

Sa druge strane na A1 sajtu stoji akcija:

Kao što možete da vidite isti paket sa istim benefitima, samo je kraj promo perioda 19.7. i zahteva da budete makar fiktivni prepaid korisnik u trenutku otvaranja računa.

Poenta je u tome što u Sberbanci u filijali u Nišu uopšte ni ne nude ovu promo akciju iako po nekom pravilu dobar trgovac(čitaj biznismen) uvek gleda kako da ti uvali skuplje održavanje, robu i generalno ono što ti ne treba. Ja sam u Sber otvorio Osnovni račun koji se plaća 200 din. umesto ovog koji je 370, a niko mi od zaposlenih tamo nije ponudio skuplji paket i ovu promo akciju, o čemu sam detaljno pisao u okviru teme MTS banke i neki od vas me znaju po tome. Ukratko, ja sam zbog nekih kontradiktornih informacija dobijenih iz filijale i centrale u Bg-u ubrzo, maltene za manje od mesec dana i zatvorio taj račun iz revolta iako mi je većina stvari odgovarala, ali tipa pošto nisam odmah preneo platna primanja, oni su mi svakako skidali naknadu za mesečno održavanje bez obzira na to što nemam nikakvih sredstava na isti. To ne bi bio problem da mi u filijali nisu pri otvaranju računa rekli upravo suprotno jer sam ih više puta pitao da li se naplaćuje održavanje ako nema sredstava. Kao što znate to je novo pravilo koje su veoma brzo ustanovile sve banke poput Intese i drugih, a i one koje nisu još uvek poput MTS će verovatno to uraditi u narednom periodu.

Dakle, oni kojima odgovara promo ponuda Sberbanke vezana ta Target Market račun imaju još fore da promisle o tome, ne moraju da žure, čak ni da kupuju A1 prepaid kartice kako bi uhvatili tu akciju. Međutim, ova promo akcija važi isključivo za NOVE klijente kako su meni rekli, pa ja kao jedan od njihovih privremenih korisnika na nepunih mesec dana nemam pravo na ovu akciju, kao što na to nema pravo nijedan postojeći korisnik.

Ali, kao i za sve ostalo u ma kojoj banci ili prodavnici, instituciji, zlatno pravilo ovde glasi - pitaj uvek i za sve, više puta, pitaj svakog pre bilo kakvog potpisa ili ugovora! Jer oni koji rade najčešće ne poznaju ili jednostavno ne žele da ti daju koncizne informacije o onome što prodaju, nude, zastupaju.. Mnogima od njih nije lako, ali je danas tržište bilo čega prezasićeno i dezinformacije kruže svuda i na kraju krajeva, opet sve zavisi ko ti se padne sa druge strane šaltera, paravana ili čega već - bukvalno zavisi od njegovog/njenog trenutnog raspoloženja, a od tog raspoloženja baš tebi sutradan zavisi rata za kredit, mesečno održavanje, naknada za korišćenje SMS servisa ili provizija za elektronsku uplatu na koju definitivno nisi računao...
 
Procredit banka mi deluje dosta zanimljivo. Za 550 dinara se dobija račun sa Dinom i MasterCardom, 5 besplatnih podizanja novca mesečno sa bankomata drugih banaka, mogućnost kupoprodaje do 1000 € mesečno po srednjem kursu, ebanking i mbanking bez provizije, besplatni SMS. Račun dosta podseća na Progresiv Mobi banke, ali je iako skuplji 250 din od njega povoljniji za kreditne proizvode. Daju dozvoljeni minus sa NKS od 9% godišnje. Takođe, kreditna kartica i krediti im imaju istu kamatnu stopu, a deluje da je dosta stvari moguće završiti online. Po ovome što vidim, imaju samo jednu ekspozituru, pa bih rekao da i oni pokušavaju da imaju sličan poslovni model kao Mobi banka.
 
@sleepwalker

Ali se za ino plaćanja zadužuje dinarski račun i konverzija se radi po nepovoljnom kursu banke. Devizni račun na koga se kupuje tih 1000 evra služi za štednju.
 
Ja sam shvatio da ce ino placanja takodje koristiti taj srednji kurs za konverziju dok se ne ispuca tih 1.000 eura, a nakon toga ide taj nepovoljniji kurs banke. Naravno, ako kupis tih 1.000 eura odmah na pocetku mjeseca, onda ti svako placanje ide po nepovoljnijem kursu... Mada na kraju dodjes na isto.

Ako mene pitate, Procredit bi bio odlican da je taj limit veci, bar nekih 2.5-3k eura, ovako 1k je malo za mnoge sa iole boljim primanjima.
 
Mislim da je na ovoj temi zaposleni u ProCredit potvrdio da se za ino plaćanja koristi kurs banke bez obzira na limit. Naravno, uvek je moguće da sam nešto pogrešno razumeo.

Nego, kad smo kod toga, zašto ljudi, sa boljim primanjima ili ne, kupuju veliku količinu evra svakog meseca? Strah od inflacije dinara ili nešto drugo?
 
Pošto sam uzeo u obzir aktuelnu ponudu Sberbanke vezanu za otvaranje više puta pominjanog Target Market računa, samo bih hteo da naglasim nekoliko stvari. Na sajtu banke se trenutno ne može naći link vezan za ovu promociju, jer je taj link mrtav trenutno, ali su mi danas prosledili na Live Chat-u (servis koji lično smatram velikim plusom ne samo u okviru sajta banke, već bilo kog drugog sajta, što naravno ne mora da znači da ukoliko imate na raspolaganju Live Chat podršku imate na raspolaganju i relevantne informacije, jer bukvalno kao i za sve stvari u ovoj zemlji zavisi od toga ko vam se padne sa druge strane) dakle sledeći link na kome možete naći informacije o pomenutoj promociji:


Dakle prema oficijalnom sajtu banke ko otvori Target Market račun zaključno sa 25. avgustom ima na raspolaganju 6 meseci bez mesečnog održavanja i 5000 din. pošto prenese platna primanja na taj račun najkasnije 60 dana od datuma otvaranja računa.

Sa druge strane na A1 sajtu stoji akcija:

Kao što možete da vidite isti paket sa istim benefitima, samo je kraj promo perioda 19.7. i zahteva da budete makar fiktivni prepaid korisnik u trenutku otvaranja računa.

Poenta je u tome što u Sberbanci u filijali u Nišu uopšte ni ne nude ovu promo akciju iako po nekom pravilu dobar trgovac(čitaj biznismen) uvek gleda kako da ti uvali skuplje održavanje, robu i generalno ono što ti ne treba. Ja sam u Sber otvorio Osnovni račun koji se plaća 200 din. umesto ovog koji je 370, a niko mi od zaposlenih tamo nije ponudio skuplji paket i ovu promo akciju, o čemu sam detaljno pisao u okviru teme MTS banke i neki od vas me znaju po tome. Ukratko, ja sam zbog nekih kontradiktornih informacija dobijenih iz filijale i centrale u Bg-u ubrzo, maltene za manje od mesec dana i zatvorio taj račun iz revolta iako mi je većina stvari odgovarala, ali tipa pošto nisam odmah preneo platna primanja, oni su mi svakako skidali naknadu za mesečno održavanje bez obzira na to što nemam nikakvih sredstava na isti. To ne bi bio problem da mi u filijali nisu pri otvaranju računa rekli upravo suprotno jer sam ih više puta pitao da li se naplaćuje održavanje ako nema sredstava. Kao što znate to je novo pravilo koje su veoma brzo ustanovile sve banke poput Intese i drugih, a i one koje nisu još uvek poput MTS će verovatno to uraditi u narednom periodu.

Dakle, oni kojima odgovara promo ponuda Sberbanke vezana ta Target Market račun imaju još fore da promisle o tome, ne moraju da žure, čak ni da kupuju A1 prepaid kartice kako bi uhvatili tu akciju. Međutim, ova promo akcija važi isključivo za NOVE klijente kako su meni rekli, pa ja kao jedan od njihovih privremenih korisnika na nepunih mesec dana nemam pravo na ovu akciju, kao što na to nema pravo nijedan postojeći korisnik.

Ali, kao i za sve ostalo u ma kojoj banci ili prodavnici, instituciji, zlatno pravilo ovde glasi - pitaj uvek i za sve, više puta, pitaj svakog pre bilo kakvog potpisa ili ugovora! Jer oni koji rade najčešće ne poznaju ili jednostavno ne žele da ti daju koncizne informacije o onome što prodaju, nude, zastupaju.. Mnogima od njih nije lako, ali je danas tržište bilo čega prezasićeno i dezinformacije kruže svuda i na kraju krajeva, opet sve zavisi ko ti se padne sa druge strane šaltera, paravana ili čega već - bukvalno zavisi od njegovog/njenog trenutnog raspoloženja, a od tog raspoloženja baš tebi sutradan zavisi rata za kredit, mesečno održavanje, naknada za korišćenje SMS servisa ili provizija za elektronsku uplatu na koju definitivno nisi računao...
Они су избрљали акције.
Мени ових 5000 бодова нису преписали, иако испуњавам услове, а добио сам оних 5000 дин на рачун за а1 промоцију!?
Нигде не пише да свако ко је отворио тај пакет не добија бодове
 
Jel postoji zakonska mogucnost da se plata u celosti isplacuje u gotovini, znaci mimo racuna u banci? Suvlasnik firme u kojoj radim je cash freak, ako sam dobro razumeo kolegu, prima platu u kesu, nema tekuci u banci.
 
Zakonski možeš da zahtevaš od poslodavca da ti isplaćuje platu u kešu, nema zakonskih prepreka
 
Nego, kad smo kod toga, zašto ljudi, sa boljim primanjima ili ne, kupuju veliku količinu evra svakog meseca? Strah od inflacije dinara ili nešto drugo?
U principu da, inflacija... Stednja u eurima je znacajno stabilnija nego u dinarima, mislim da to nije upitno.
 
Они су избрљали акције.
Мени ових 5000 бодова нису преписали, иако испуњавам услове, а добио сам оних 5000 дин на рачун за а1 промоцију!?
Нигде не пише да свако ко је отворио тај пакет не добија бодове
Ako si dobio već 5k dinara na račun, onda najverovatnije nećeš dobiti još 5k bodova na superkartici. Sad su promenili kampanju pa nude bodove umesto para na računu.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Jel postoji zakonska mogucnost da se plata u celosti isplacuje u gotovini, znaci mimo racuna u banci?
Postoji, nalogom za isplatu po tvom BOP-u uz potpis ovlašćenog lica sa depo kartona poslodavca i tvog na desnoj strani kao primaoca. No, zašto bi to radio na kraju krajeva kad na osnovnom računu Mobi banke može da ti legne plata i bez prenosa zarade? Meni je to bila jedina opcija u firmi gde sam kratko radio jer uprava ne prima stranke, a šef smene nije bio fleksibilan.03 - plata_nalog_za_isplatu.png
 
Pitanje za bolje upucene...
Ako bih otvorio iRacun u Rajfajzenu i racun u Mobi banci gde bih primao platu, onda bih mogao da prebacujem potpuno besplatno preko aplikacija novac iz jedne banke u drugu? Racunam da bih tako za 300 dinara mesecno u Mobi imao besplatno podizanje na svim bankomatima, a mogao bih da koristim RaiPay Rajfajzena za placanje mobilnim telefonom. Jesam li prevideo nesto, neke naknade ili bi ova moja ideja mogla tako da funkcionise bez bilo kakvih dodatnih provizija?
 
Pitanje za bolje upucene...
Ako bih otvorio iRacun u Rajfajzenu i racun u Mobi banci gde bih primao platu, onda bih mogao da prebacujem potpuno besplatno preko aplikacija novac iz jedne banke u drugu? Racunam da bih tako za 300 dinara mesecno u Mobi imao besplatno podizanje na svim bankomatima, a mogao bih da koristim RaiPay Rajfajzena za placanje mobilnim telefonom. Jesam li prevideo nesto, neke naknade ili bi ova moja ideja mogla tako da funkcionise bez bilo kakvih dodatnih provizija?
Za sada je tako, nadam se da će da potraje.
 
Devizni račun u evrima Intesa banke za nerezidente i Visa Classic Debit kartica su sigurna opcija. Povlačenje novca ne može da se obavlja na Debit Prepaid i Prepaid karticama. Kod ostalih banaka, Erste i Eurobanka nude pakete računa za nerezidente, dok Komercijalna otvara samo osnovni račun. Svi računi imaju mesečno održavanje.
Znači ukratko Intesa banka I Visa Classic?
Na to sigurno može PayPal?
 
Sta na kraju ima od troskova kod iRacuna u Rajfajzenu?
Pokrenuo sam otvaranje i vidim kod uslova za kartice da postoji godisnja clanarina za Visu i Dinu?!
 
Nazad
Vrh Dno