Šta je novo?
Stvar sa 4% u Yettelu po viđenju je što bilo kog trenutnka mogu da je ukinu.
 
Apropo one kamate što sam se raspitivao gde je najveća - na kraju se ispostavilo da je najbolje u AIK-u, 5% na 6 meseci u RSD. Prebacim sav novac tu da odradim to, ali kakav horor od banke!
Imaju neke dve ponude za štednju, prva regularna, gde može da se otvori samo štedna partija, i manjom kamatom i druga, koja se odrađuje online, sa većom kamatom, od 5 %, koju sam i planirao. Za ovu drugu mora da se ima i tekući kod njih, pa se onda sa tog tekućeg prebacuje online na štedni i ugovara štednja. Verovatno im je logika da većina po isteku štednje neće zatvoriti taj osnovni tekući, pa će ga plaćati i dalje itd. OK, dođem da otvorim taj najjeftiniji tekući, 150 din. održavanje, svakako se isplati zbog razlike u kamatii. Pre toga pogledam tarifnik, stoji da su i e/m banking besplatni, a čak i eskterni nalozi bez provizije, bilo mi to malo čudno za paket sa osnovnim uslugama, pa reko' da pitam na šalteru i kreće show.:
  • Samo da proverim (čita na sajtu šta ide u okviru paketa) 😁
  • Gledao sam tarifnik od pre nekoliko meseci, piše da je bez naknade. Ako ste u poslu, nije problem da zovnem korisnički
  • Nema potrebe, oni se time ne bave (!? :ROFLMAO: ), sigurno će vam reći da pitate u filijali. Ne verujem da ima, to je osnovni paket, ali samo trenutak
  • OK
  • Ne mogu sada da pronađem, ali sigurna sam da e/m banking nije u okviru paketa, tj. da se dodatno plaća, mislim 70 din. To vam je onda 150+70 din, bolje vam je da uzmete onda prvi sledeći paket od 250 din, ali je mnogooo bolji
  • OK, hvala
Prelazim kod savetnika da otvorim račun, završavamo to i onda pauza. Ide na šalter kod ove prve i zove me:
  • Otvorili smo račun, ali nam nije vidljiv u sistemu. Poslaćemo našem IT timu mail, pa ćemo vam javiti kad račun bude funkcionalan :)
  • OK
Dođem kući, opet proverim tarifnik, piše sve free. Okrenem korisnički, kaže sve i jeste free, e/m banking i svi nalozi. :)
Prođu još dva dana, niko ne zove iz banke. Opet odem.
  • Dobar dan, bla bla bla
  • Znate, koleginica kod koje ste otvorili račun je otišla na odmor
  • OK, a račun?
  • Nisu vas zvali?
  • Ne.
  • Probajte kod druge koleginice (drugog savetnika) :)
Odem:
  • Dobar dan, bla bla bla
  • Znate, ja taj račun i dalje ne vidim, najbolje da ponovo otvorimo račun
  • OK
Završimo. Objašnjava mi u sitna crevca kako se aktivira mbanking i kako da skinem aplikaciju.
Dolazim kući predveče reko' da aktiviram e/m banking. Neće. 😁 Stalno izbacuje neku grešku tipa error 1234567. Zovem sutra korisnički, kaže riba polu ljuta koliko sam nepismen - "nešto ste pogrešno uneli". -Nisam, kažem, pokušao sam bar 7-8 puta, teško da sam 7 puta pogrešno uneo broj računa i neki lični broj. -Mora da jeste, kaže. - Mora da nisam. - U redu, proverićemo, pa ćemo se javiti. Zove posle da su sredili. Ulogujem se konačno. Stoji "nemate računa za prikaz". :) Opet zovem korisnički. Opet ista drugarica. Opet ljuta. Othukuje dok mi uzima podatke. Posle par minuta me obaveštava da mi je račun vidljiv. Sedam da odradim konačno online štednju. Neće. :ROFLMAO: Na poslednjem koraku izbacuje "dogodila se nepoznata greška". Ponavljam 15-ak puta, sve isto. Zovem drugaricu. Šta drugaricu - kumu. :ROFLMAO:
  • Izvinite, imate li vi nekog mlađeg da vam to odradi?
  • Izvinite, imate li vi nekog stručnijeg da mi ovo odradi?
Neprijatna pauza.
  • Pošaljite nam screenshotove greške na mail
  • Hoću, čim mi dete dođe iz škole i pokaže mi, ne umem sam
To bilo preključe. Juče niko ne zove. Danas ih ponovo okrenem. Javi se neka druga, ja bla bla bla, ona me sluša i na kraju kaže:
- Pošaljite nam screenshotove greške na mail :ROFLMAO:
Still counting... Uglavnom, zaključak je da je u AIK-u štednja na 6 meseci kao u drugoj banci na 9 meseci, ako vam uopšte uspe.
 
Neverovatni su. Hteo i ja da se vratim sa Flexi štednjom, ebanking nalog mi blokiran, ne mogu da ga odblokiraju pošto nemam račune i nije mogao da se otvori novi. Razmišljao sam o opciji da se pripajanjem iz Sber ili EuroDirekt automatski prebacim, ali sam digao ruke od toga, videvši kod drugih koliko su s vremena na vreme u haosu.
 
Keva ima tamo tekući, u aik-u. Nije radila aplikacija posle prebacivanja na novu mesecima, na njenom Huawei telefonu.
Nalog izbrisan a onaj kod nije poslat, pa nije mogla da se uloguje, nov da napravi... Bukvalno ništa.
Korisnički mene iskreno čudi da dobijete, danima je to bila nemoguća misija 🙂
Kako nema provizije, kulturno svaka e transakcija 15 dinara i vodiš računa da nije petak. Ako to zaboraviš onda rezervacija do ponedeljka ili instant provizija 30 dinara.
Ona je prebačena kada su spojili sberb banku. Slabo je pokretna pa se pomirila sa tim. Neki paket od 159 dinara, ne znam koji tačno.
 
Vidim da AIK nema svoju temu pa ću se ovde nadovezati: jednom prilikom isprobavao da otvorim račun online preko njihovog portala. Ide sve, ide sve i pred video identifikaciju, gde se bira filijala za isporuku kartica, op, nema filijale u mom gradu na spisku. A inače postoji, doduše bivša Sber ali opet, njihova je.

Pošto svakako nisam bio tolio zagrižen za njih odustao sam, ali sam pre toga nazvao Korisnički da im ukažem na to. Reakcija je bila "pa dobro, idite u filijalu, šta sad".
 
1. na šalteru ne znaju elementarne stvari u vezi ponude računa, a imaju ih 4 i još lupetaju da se Zemlja trese
2. dva puta otvaram račun, u međuvremenu nejavljanje
2. ne mogu da odradim e/m banking, zovi KS
3. po otvaranju, račun nevidljiv, zovi KS
4. na kraju ne može da se odradi ni online štednja, zovi KS i čekam još uvek
5. pa šta ima još, bukvalno su zakazali sve što sam probao. Jedino sam uspeo da uplatim novac na svoj račun u gotovini na šalteru. Bravo.

Kako nema provizije, kulturno svaka e transakcija 15 dinara i vodiš računa da nije petak. Ako to zaboraviš onda rezervacija do ponedeljka ili instant provizija 30 dinara.

Nema provizije čak ni u ovom paketu sa osnovnim uslugama, ni za obična, ni za instant plaćanja. Za AIK čak i Poštanska izgleda kao banka iz 22. veka.

Screenshot.png
 
  • Like
Reagovanja: uji
Apropo one kamate što sam se raspitivao gde je najveća - na kraju se ispostavilo da je najbolje u AIK-u, 5% na 6 meseci u RSD. Prebacim sav novac tu da odradim to, ali kakav horor od banke!
Imaju neke dve ponude za štednju, prva regularna, gde može da se otvori samo štedna partija, i manjom kamatom i druga, koja se odrađuje online, sa većom kamatom, od 5 %, koju sam i planirao. Za ovu drugu mora da se ima i tekući kod njih, pa se onda sa tog tekućeg prebacuje online na štedni i ugovara štednja. Verovatno im je logika da većina po isteku štednje neće zatvoriti taj osnovni tekući, pa će ga plaćati i dalje itd. OK, dođem da otvorim taj najjeftiniji tekući, 150 din. održavanje, svakako se isplati zbog razlike u kamatii. Pre toga pogledam tarifnik, stoji da su i e/m banking besplatni, a čak i eskterni nalozi bez provizije, bilo mi to malo čudno za paket sa osnovnim uslugama, pa reko' da pitam na šalteru i kreće show.:
  • Samo da proverim (čita na sajtu šta ide u okviru paketa) 😁
  • Gledao sam tarifnik od pre nekoliko meseci, piše da je bez naknade. Ako ste u poslu, nije problem da zovnem korisnički
  • Nema potrebe, oni se time ne bave (!? :ROFLMAO: ), sigurno će vam reći da pitate u filijali. Ne verujem da ima, to je osnovni paket, ali samo trenutak
  • OK
  • Ne mogu sada da pronađem, ali sigurna sam da e/m banking nije u okviru paketa, tj. da se dodatno plaća, mislim 70 din. To vam je onda 150+70 din, bolje vam je da uzmete onda prvi sledeći paket od 250 din, ali je mnogooo bolji
  • OK, hvala
Prelazim kod savetnika da otvorim račun, završavamo to i onda pauza. Ide na šalter kod ove prve i zove me:
  • Otvorili smo račun, ali nam nije vidljiv u sistemu. Poslaćemo našem IT timu mail, pa ćemo vam javiti kad račun bude funkcionalan :)
  • OK
Dođem kući, opet proverim tarifnik, piše sve free. Okrenem korisnički, kaže sve i jeste free, e/m banking i svi nalozi. :)
Prođu još dva dana, niko ne zove iz banke. Opet odem.
  • Dobar dan, bla bla bla
  • Znate, koleginica kod koje ste otvorili račun je otišla na odmor
  • OK, a račun?
  • Nisu vas zvali?
  • Ne.
  • Probajte kod druge koleginice (drugog savetnika) :)
Odem:
  • Dobar dan, bla bla bla
  • Znate, ja taj račun i dalje ne vidim, najbolje da ponovo otvorimo račun
  • OK
Završimo. Objašnjava mi u sitna crevca kako se aktivira mbanking i kako da skinem aplikaciju.
Dolazim kući predveče reko' da aktiviram e/m banking. Neće. 😁 Stalno izbacuje neku grešku tipa error 1234567. Zovem sutra korisnički, kaže riba polu ljuta koliko sam nepismen - "nešto ste pogrešno uneli". -Nisam, kažem, pokušao sam bar 7-8 puta, teško da sam 7 puta pogrešno uneo broj računa i neki lični broj. -Mora da jeste, kaže. - Mora da nisam. - U redu, proverićemo, pa ćemo se javiti. Zove posle da su sredili. Ulogujem se konačno. Stoji "nemate računa za prikaz". :) Opet zovem korisnički. Opet ista drugarica. Opet ljuta. Othukuje dok mi uzima podatke. Posle par minuta me obaveštava da mi je račun vidljiv. Sedam da odradim konačno online štednju. Neće. :ROFLMAO: Na poslednjem koraku izbacuje "dogodila se nepoznata greška". Ponavljam 15-ak puta, sve isto. Zovem drugaricu. Šta drugaricu - kumu. :ROFLMAO:
  • Izvinite, imate li vi nekog mlađeg da vam to odradi?
  • Izvinite, imate li vi nekog stručnijeg da mi ovo odradi?
Neprijatna pauza.
  • Pošaljite nam screenshotove greške na mail
  • Hoću, čim mi dete dođe iz škole i pokaže mi, ne umem sam
To bilo preključe. Juče niko ne zove. Danas ih ponovo okrenem. Javi se neka druga, ja bla bla bla, ona me sluša i na kraju kaže:
- Pošaljite nam screenshotove greške na mail :ROFLMAO:
Still counting... Uglavnom, zaključak je da je u AIK-u štednja na 6 meseci kao u drugoj banci na 9 meseci, ako vam uopšte uspe.
Orden za strpljenje.
 
IMG_1100.jpeg
Ja prebacim kod mene koliko kaže i platim joj sve što treba. Pošto nemam nikakve provizije. Da li je nešto menjano ne znam. Videću na sledeću penziju.
Proveri za svaki slučaj za koji dan, bilo je i kod nje tako u početku pa joj stizalo kroz SMS da su joj skinuli 15 dinara.
Edit.
Baš gledam. Sestri nešto hitno prebacila juče i ima instant 30 dinara.
 
Po novom tarifniku koji stupa na snagu 30.08. Platni sa osnovnim uslugama i ELITE nemaju proviziju, za ostale je 15rsd običan, 30rsd instant. Isto je koliko vidim i po ovom aktuelnom.
 
Što se mene tiče, AIK je upravo postavio nedostižan domaći zadatak u bezobrazluku i neprofesionalnosti. Još uvek nisam odradio online štednju (https://www.aikbanka.rs/fizicka-lica/stednja/online-orocena-stednja/).
Već 3 puta zvao korisnički, slao screenshotove, objašnjavao, svaki put ništa, niti se ko javlja sa povratnom informacijom. Danas baš popizdim, opet zovnem, i kažem im da sam prodao 20.000 eur zbog štednje u dinarima u njihovoj banci (što je istina, btw), otvorio račun i sad čekam već 2 nedelje od otvaranja računa. Možete li to da rešite ili ne možete??? Ako možete, kažite mi koji je rok u pitanju, da ne moram da zovem svaka dva dana i ako vam nije baš mnogo teško, možda da vi mene zovnete, umesto što ja zovem. Ako ne možete, kažite mi lepo da niste u stanju da otklonite problem, da podignem novac, zatvorim račun (posle 2 nedelje) i idem u drugu banku. Kaže, "sačekajte samo trenutak". Posle par minuta se ponovo javlja, kaže "vaš problem je otišao na rešavanje". "U redu, koliki je okvirni rok za to, da znam, 2/3/7 dana?" - "Može da traje i do mesec dana, a koliko će trajati, zaista ne znam." :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Excuse Me What GIF by Nickelodeon
 
Poslednja izmena:
Ja mislim da je moj nekadasnji slucaj sa Intesom ipak iznad ovoga. Meni se tamo racun pokvario. Nista nisu mogli da urade osim da ga ugase i otvore mi novi. Nesto sitno para sto je bilo su nestale bez ikakvog traga sa njega (ispod hiljadu dinara).
 
Ja mislim da je moj nekadasnji slucaj sa Intesom ipak iznad ovoga. Meni se tamo racun pokvario. Nista nisu mogli da urade osim da ga ugase i otvore mi novi. Nesto sitno para sto je bilo su nestale bez ikakvog traga sa njega (ispod hiljadu dinara).
To sam već obavio. :) Otvorio račun, koji je bio nevidljiv, pa sam ponovo otvorio drugi, na kome srećom, nije bilo novca kao kod tebe. Mada si me sad zabrinuo, u AIK-u na računu mi je veliki novac, a od njih se sve može očekivati. :unsure:
Trčim da napravim screenshot stanja. :ROFLMAO:
 
Meni novac nijednog trenutka nije nestao sa racuna. Jednostavno nije prebacen na novi. Da me nije mrzelo da se smaram, resila bi to Intesa, ali nakon 2 meseca i mnogo ganjanja sa "pokvarenim" racunom, jedino mi je bilo bitno da se resim bede.
 
AIK je nekad bio ozbijna banka, poslednjih par godina su katastrofa, sve gore i gore... Recimo:
AIK.PNG
Niko ni u poslovnici ni u kontakt centru ne može da mi objasni kojom magijom mogu da uplatim nedeljno 1.000.000 RSD ili 10.000 EUR (uglavnom ni ne razumeju šta ih pitam), na sajtu nema bitnih informacija i još mnogo gluposti...
 
Meni je veći problem ovaj limit od 40.000RSD po transakciji, nešto mi to mnogo malo. Na svakom bankomatu drugih banaka do sad sam bez problema dizao veće sume od te, ne znam što bi AIK stavljao limit tako nisko.
 
Nije meni problem bilo koji limit koji odrede, već što su toliko neozbiljni da im je ovo zvanična informacija godinama (imaju liflete koji su štampani sa ovim iznosima), a faktički je netačna.
 
Meni je veći problem ovaj limit od 40.000RSD po transakciji, nešto mi to mnogo malo. Na svakom bankomatu drugih banaka do sad sam bez problema dizao veće sume od te, ne znam što bi AIK stavljao limit tako nisko.
Možda su se prosto ogradili zbog starih običnih bankomata koji isplate 20 novčanica u jednoj transakciji, a imaju ih dosta uz deo preuzetih iz Sberbanke.
 
Ni multifunk mi nije hteo isplatiti vise dinara po transakciji prosle godine.
Fora za isplate je sto mozes imati vise kartica - limit nedeljni je po racunu ili bankomatu, ne po kartici.

Limiti su veci inace, ja sam podizao i uplacivao 3000 EUR dnevno. Uplata ne moze preko 3K/10K dnevno/nedeljno da se poveca, valjda je jasno zasto, dok mozete potpisati da zelite mogucnost da vise mozete podizati.
 
Limiti su veci inace, ja sam podizao i uplacivao 3000 EUR dnevno. Uplata ne moze preko 3K/10K dnevno/nedeljno da se poveca, valjda je jasno zasto, dok mozete potpisati da zelite mogucnost da vise mozete podizati.
Meni na MF bankomatu nikad nije prošlo više od 1000 EUR uplate dnevno, ali bez obzira na to - čak i da prođe opet im je informacija netačna (i suprotna elementarnoj logici i osnovno školskoj matematici).
 
Neverovatni su. Hteo i ja da se vratim sa Flexi štednjom, ebanking nalog mi blokiran, ne mogu da ga odblokiraju pošto nemam račune i nije mogao da se otvori novi. Razmišljao sam o opciji da se pripajanjem iz Sber ili EuroDirekt automatski prebacim, ali sam digao ruke od toga, videvši kod drugih koliko su s vremena na vreme u haosu.
Hteo sam da povežem Master karticu sa deviznim računom: "To radimo u susednoj poslovnici!"

Tamo mi je bilo čudno što nema gužve, jedina sam stranka bio. Kasnije mi je bilo jasno zašto je tako.
Ispostavilo se da moj (devizni) račun Flexi i da nije moguće da ga povežu sa Master karticom.
Novi devizni račun ne mogu da otvore čekaju objedinjenje računa sa SBER - neko odobrenje NBS.

Jedina dobra informacija je da mogu plaćati u inostranstvu sa Master karticom koja je povezana samo sa rsd računom - kurs koji se obračunava je povoljan
(" i mi tako plaćamo u inostranstvu")
 
Hteo sam da povežem Master karticu sa deviznim računom: "To radimo u susednoj poslovnici!"
Ne možeš. Svaki račun ima zasebnu karticu. Uz Flexi štednju ćeš zatražiti izdavanje nove kartice i koristiti je paralelno sa Master karticom tekućeg.
Novi devizni račun ne mogu da otvore čekaju objedinjenje računa sa SBER - neko odobrenje NBS.
Nakon integracije si svakako dobio novi 105 račun i to je to. Nema to veze s tim.
Jedina dobra informacija je da mogu plaćati u inostranstvu sa Master karticom koja je povezana samo sa rsd računom - kurs koji se obračunava je povoljan
(" i mi tako plaćamo u inostranstvu")
To je tačno. Jedino oni ne koriste bankarski kurs, već direktno MasterCard exchange rate.
 
Uz Flexi treba uvek da daju MC, a ne kao opciju?
 
@uji

Imao sam zasebnu Master za Flexi deviznu koja mi je istekla kada i dinarska. Nisu izdali novu, nemaju objašnjenje.

Kod AIK banke sam pre spajanja sa SBER tako da već imam 105 račun. Problem je što mi nisu otvorili devizni odmah nego Flexi štednja devizni, a sada, po njihovim rečima ne mogu ništa da urade. (ili ne znaju ili neće ili ...)
Imam slična iskustva i sa online štednjom kao Toshiro Mifune
AIK mi nije primarna banka, ali me je iznenadilo ono što sam zatekao posle 3 godine. Kolega Toshiro Mifune je već naveo većinu stvari.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Uz Flexi treba uvek da daju MC, a ne kao opciju?
Mislim da se kartice izdaju na poseban zahtev, ali isto tako je i logično da se ne otkazuje sve do izričitog zahteva.
Imao sam zasebnu Master za Flexi deviznu koja mi je istekla kada i dinarska. Nisu izdali novu, nemaju objašnjenje.
Ovo bi mene lično jako revoltiralo i poslao bih pritužbu NBS, jer po ugovoru ne bi smeli da mi otkažu karticu ili ne reizdaju, odnosno morali bi onda njima da pravdaju koju sam to navodno nepravičnu radnju obavio karticom da bi je otkazali i na osnovu čega odbijaju da izdaju novu.
 
Konačno završeno i to ne preko korisničke podrške, već u poslovnici slučajno. Otišao da izgasim račun, jer nisam hteo da ih čekam mesec dana, onaj savetnik gleda, i kaže "pa vama nije aktiviran avista račun" (interni račun na koji se prebacuju sredstva sa primarnog tekućeg i sa koga se oročavaju sredstva). Ja u čudu, a i ona. Pa kako nije aktiviran, kad sam na njega već prebacio sva sredstva sa tekućeg, kako sam to mogao ako je račun neaktivan, pitam ja? I kako se uopšte aktivira, valjda je aktivan odmah po otvaranju? Da, trebalo bi da je tako, mi ga aktiviramo automatski po otvaranju, ne znam zašto to nije završeno, a kako ste prebacili sredstva na njega, odnosno kako je ta transakcija prošla - verujte da ne znam.

Po aktiviranju avista računa oročavanje radi normalno. Najnejasnije mi je kako ovi iz elektronskog bankarstva kojima sam poslao 3 maila nisi ukapirali u čemu je stvar. Oni još uvek rešavaju problem. ;)
 
Što se mene tiče, AIK je upravo postavio nedostižan domaći zadatak u bezobrazluku i neprofesionalnosti. Još uvek nisam odradio online štednju (https://www.aikbanka.rs/fizicka-lica/stednja/online-orocena-stednja/).
Već 3 puta zvao korisnički, slao screenshotove, objašnjavao, svaki put ništa, niti se ko javlja sa povratnom informacijom. Danas baš popizdim, opet zovnem, i kažem im da sam prodao 20.000 eur zbog štednje u dinarima u njihovoj banci
Nisam siguran da li se u filijali mogu dobiti isti uslovi kao online.
Posle konsultacija: NE mogu!

u filijali je:
  • 4,5% na 6m, 15m
  • 4,6% na 24m
  • 4,7% na 36m

Online: 5% 6m (4% 12m)
 
Nazad
Vrh Dno