Ovo bi bilo super. Otvoro bi vrata mnogim servisima, poput Plaid npr. , a developeri bi mogli da razvijaju on-top rešenja popput MIddayÅ ta je otvoreno bankarstvo o kom svi priÄaju i kako Äe se odraziti na korisnike usluga?
Nedavno usvojenim Zakonom o izmenama i dopunama Zakona o platnim uslugama praktiÄno su najavljene i krupne promene u naÄinu poslovanja finansijskog sektora.www.blic.rs
Kako nema provizije, kulturno svaka e transakcija 15 dinara i vodiš računa da nije petak. Ako to zaboraviš onda rezervacija do ponedeljka ili instant provizija 30 dinara.
Orden za strpljenje.Apropo one kamate što sam se raspitivao gde je najveća - na kraju se ispostavilo da je najbolje u AIK-u, 5% na 6 meseci u RSD. Prebacim sav novac tu da odradim to, ali kakav horor od banke!
Imaju neke dve ponude za štednju, prva regularna, gde može da se otvori samo štedna partija, i manjom kamatom i druga, koja se odrađuje online, sa većom kamatom, od 5 %, koju sam i planirao. Za ovu drugu mora da se ima i tekući kod njih, pa se onda sa tog tekućeg prebacuje online na štedni i ugovara štednja. Verovatno im je logika da većina po isteku štednje neće zatvoriti taj osnovni tekući, pa će ga plaćati i dalje itd. OK, dođem da otvorim taj najjeftiniji tekući, 150 din. održavanje, svakako se isplati zbog razlike u kamatii. Pre toga pogledam tarifnik, stoji da su i e/m banking besplatni, a čak i eskterni nalozi bez provizije, bilo mi to malo čudno za paket sa osnovnim uslugama, pa reko' da pitam na šalteru i kreće show.:
Prelazim kod savetnika da otvorim račun, završavamo to i onda pauza. Ide na šalter kod ove prve i zove me:
- Samo da proverim (čita na sajtu šta ide u okviru paketa) 😁
- Gledao sam tarifnik od pre nekoliko meseci, piše da je bez naknade. Ako ste u poslu, nije problem da zovnem korisnički
- Nema potrebe, oni se time ne bave (!? ), sigurno će vam reći da pitate u filijali. Ne verujem da ima, to je osnovni paket, ali samo trenutak
- OK
- Ne mogu sada da pronađem, ali sigurna sam da e/m banking nije u okviru paketa, tj. da se dodatno plaća, mislim 70 din. To vam je onda 150+70 din, bolje vam je da uzmete onda prvi sledeći paket od 250 din, ali je mnogooo bolji
- OK, hvala
Dođem kući, opet proverim tarifnik, piše sve free. Okrenem korisnički, kaže sve i jeste free, e/m banking i svi nalozi.
- Otvorili smo račun, ali nam nije vidljiv u sistemu. Poslaćemo našem IT timu mail, pa ćemo vam javiti kad račun bude funkcionalan
- OK
Prođu još dva dana, niko ne zove iz banke. Opet odem.
Odem:
- Dobar dan, bla bla bla
- Znate, koleginica kod koje ste otvorili račun je otišla na odmor
- OK, a račun?
- Nisu vas zvali?
- Ne.
- Probajte kod druge koleginice (drugog savetnika)
Završimo. Objašnjava mi u sitna crevca kako se aktivira mbanking i kako da skinem aplikaciju.
- Dobar dan, bla bla bla
- Znate, ja taj račun i dalje ne vidim, najbolje da ponovo otvorimo račun
- OK
Dolazim kući predveče reko' da aktiviram e/m banking. Neće. 😁 Stalno izbacuje neku grešku tipa error 1234567. Zovem sutra korisnički, kaže riba polu ljuta koliko sam nepismen - "nešto ste pogrešno uneli". -Nisam, kažem, pokušao sam bar 7-8 puta, teško da sam 7 puta pogrešno uneo broj računa i neki lični broj. -Mora da jeste, kaže. - Mora da nisam. - U redu, proverićemo, pa ćemo se javiti. Zove posle da su sredili. Ulogujem se konačno. Stoji "nemate računa za prikaz". Opet zovem korisnički. Opet ista drugarica. Opet ljuta. Othukuje dok mi uzima podatke. Posle par minuta me obaveštava da mi je račun vidljiv. Sedam da odradim konačno online štednju. Neće. Na poslednjem koraku izbacuje "dogodila se nepoznata greška". Ponavljam 15-ak puta, sve isto. Zovem drugaricu. Šta drugaricu - kumu.
Neprijatna pauza.
- Izvinite, imate li vi nekog mlađeg da vam to odradi?
- Izvinite, imate li vi nekog stručnijeg da mi ovo odradi?
To bilo preključe. Juče niko ne zove. Danas ih ponovo okrenem. Javi se neka druga, ja bla bla bla, ona me sluša i na kraju kaže:
- Pošaljite nam screenshotove greške na mail
- Hoću, čim mi dete dođe iz škole i pokaže mi, ne umem sam
- Pošaljite nam screenshotove greške na mail
Still counting... Uglavnom, zaključak je da je u AIK-u štednja na 6 meseci kao u drugoj banci na 9 meseci, ako vam uopšte uspe.
To sam već obavio. Otvorio račun, koji je bio nevidljiv, pa sam ponovo otvorio drugi, na kome srećom, nije bilo novca kao kod tebe. Mada si me sad zabrinuo, u AIK-u na računu mi je veliki novac, a od njih se sve može očekivati.Ja mislim da je moj nekadasnji slucaj sa Intesom ipak iznad ovoga. Meni se tamo racun pokvario. Nista nisu mogli da urade osim da ga ugase i otvore mi novi. Nesto sitno para sto je bilo su nestale bez ikakvog traga sa njega (ispod hiljadu dinara).
Možda su se prosto ogradili zbog starih običnih bankomata koji isplate 20 novčanica u jednoj transakciji, a imaju ih dosta uz deo preuzetih iz Sberbanke.Meni je veći problem ovaj limit od 40.000RSD po transakciji, nešto mi to mnogo malo. Na svakom bankomatu drugih banaka do sad sam bez problema dizao veće sume od te, ne znam što bi AIK stavljao limit tako nisko.
To je samo jedna od mnogih čari Sirotinjskog carstvaMeni je veći problem ovaj limit od 40.000RSD po transakciji, nešto mi to mnogo malo. Na svakom bankomatu drugih banaka do sad sam bez problema dizao veće sume od te, ne znam što bi AIK stavljao limit tako nisko.
Meni na MF bankomatu nikad nije prošlo više od 1000 EUR uplate dnevno, ali bez obzira na to - čak i da prođe opet im je informacija netačna (i suprotna elementarnoj logici i osnovno školskoj matematici).Limiti su veci inace, ja sam podizao i uplacivao 3000 EUR dnevno. Uplata ne moze preko 3K/10K dnevno/nedeljno da se poveca, valjda je jasno zasto, dok mozete potpisati da zelite mogucnost da vise mozete podizati.
Hteo sam da povežem Master karticu sa deviznim računom: "To radimo u susednoj poslovnici!"Neverovatni su. Hteo i ja da se vratim sa Flexi štednjom, ebanking nalog mi blokiran, ne mogu da ga odblokiraju pošto nemam račune i nije mogao da se otvori novi. Razmišljao sam o opciji da se pripajanjem iz Sber ili EuroDirekt automatski prebacim, ali sam digao ruke od toga, videvši kod drugih koliko su s vremena na vreme u haosu.
Ne možeš. Svaki račun ima zasebnu karticu. Uz Flexi štednju ćeš zatražiti izdavanje nove kartice i koristiti je paralelno sa Master karticom tekućeg.Hteo sam da povežem Master karticu sa deviznim računom: "To radimo u susednoj poslovnici!"
Nakon integracije si svakako dobio novi 105 račun i to je to. Nema to veze s tim.Novi devizni račun ne mogu da otvore čekaju objedinjenje računa sa SBER - neko odobrenje NBS.
To je tačno. Jedino oni ne koriste bankarski kurs, već direktno MasterCard exchange rate.Jedina dobra informacija je da mogu plaćati u inostranstvu sa Master karticom koja je povezana samo sa rsd računom - kurs koji se obračunava je povoljan
(" i mi tako plaćamo u inostranstvu")
Mislim da se kartice izdaju na poseban zahtev, ali isto tako je i logično da se ne otkazuje sve do izričitog zahteva.Uz Flexi treba uvek da daju MC, a ne kao opciju?
Ovo bi mene lično jako revoltiralo i poslao bih pritužbu NBS, jer po ugovoru ne bi smeli da mi otkažu karticu ili ne reizdaju, odnosno morali bi onda njima da pravdaju koju sam to navodno nepravičnu radnju obavio karticom da bi je otkazali i na osnovu čega odbijaju da izdaju novu.Imao sam zasebnu Master za Flexi deviznu koja mi je istekla kada i dinarska. Nisu izdali novu, nemaju objašnjenje.
Nisam siguran da li se u filijali mogu dobiti isti uslovi kao online.Što se mene tiče, AIK je upravo postavio nedostižan domaći zadatak u bezobrazluku i neprofesionalnosti. Još uvek nisam odradio online štednju (https://www.aikbanka.rs/fizicka-lica/stednja/online-orocena-stednja/).
Već 3 puta zvao korisnički, slao screenshotove, objašnjavao, svaki put ništa, niti se ko javlja sa povratnom informacijom. Danas baš popizdim, opet zovnem, i kažem im da sam prodao 20.000 eur zbog štednje u dinarima u njihovoj banci
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari