Šta je novo?

Prodavnice tehničke opreme u Srbiji - loša iskustva

Auuu... Znaci izbegavati to u sirokom luku taj click&collect.

Nije mi jasno kako onda to mogu da prodaju po punoj ceni, ako je istina da nema ambalažu. Morao bi onda biti sa nekom outlet oznakom ili sl.

@RingeRaja Znam i čuo sam ovako razna iskustva, ali ne verujem da su i drugi mnogo bolji. Jednostavno, uvek je lutrija kako ces da prodjes.
A razlog je cena krastavac., covek uvek nekako gleda gde je jeftinije. I daju te neke online kupone...
Takođe, koliko sam čitao na sajtu, click&collect se smatra prodajom na daljinu, tako da npr. imam fore 2 nedelje da vratim TV ako mi se ne svidja. Bez toga ne bih ni razmatrao verovatno.

Verovatno cu onda ici do prodavnice da proverim prvo kakva je prica.
Moze skupo da te kosta to malo para sto ustedis.
 
Auuu... Znaci izbegavati to u sirokom luku taj click&collect.

Nije mi jasno kako onda to mogu da prodaju po punoj ceni, ako je istina da nema ambalažu. Morao bi onda biti sa nekom outlet oznakom ili sl.
Obicno ta roba i nije po punoj ceni vec je snizena, mislim da je zbog toga tebi i interesantna...
Moze skupo da te kosta to malo para sto ustedis.
Sta ima lose u tome sto ce da vidi sta kupuje...?
Cena mu ocigledno odgovara, a stanje ce da vidi.
 
Televizore koji su im u prodavnici stajali izloženi i uključeni godinu dana prodaju sniženo za 2000-3000 dinara. Meni je to za izbegavanje, televizor odradio kao da si ga koristio kod kuće 5 godina i poneka ogrebotina, ispipan masnim prstima... Pritome znajući kakva je Tehnomanija u slučaju kvarova i reklamacija, neka hvala.
 
Ja kod njih ne bih kupio ništa, taman da je neotpakovano i “ispod čekića”.
 
Tehnika u proseku i jeste ovde jeftinija nego u EU nego vi uporno gledate tax free, online i sverc cene...
kada gledate cene pogledajte koliko kosta ta stvar kod njih u prodavnici i videcete da ona nije jeftinija nego ovde plus ovo sto @Djilkosh_Ns kaze a i ja sam vec pomenuo tamo gde se proda 100k TV ovde se ne proda ni 1000, jednostavno mi smo siromasno i neisplativo trziste.

tako da dzaba @Вића gleda Denon koliko kosta u nemackoj gde ih se proda gomila nas uvoznik verovatno nece prodati ni 20 za celu godinu, i da bi ih u opste njegova firma prodavala on mora odnekuda da nadomesti tu razliku ako ne moze prometom, ili jednostavno necete imati taj denon u srbiji.

Ja cesto od preko kupujem ali kupujem iskljucivo ono sto nema ovde, jer cega ima nikako nije jeftinije preko, to je retkost.

U ostalom lako je otvoriti firmu pa pokusajte da prodajete slabo plateznom kupcu jeftinu robu i pritom platite radnike, prostor i ostanete likvidni i videcete da to nije ni malo lako.

najnoviji modeli su uporedivi u ponekim radnjama kod nas i u vecini u De. sve ostalo je jeftinije u De. jeftiniji su cak i uredjaji po oglasima u De. popusti na robu koja stoji 1 god ne mogu ni da se porede sa ovim u srbiji. tako da nema veze trziste sa cinjenicom da su u De fokusirani na obrt robe a ne na skupljanju prasine i drzanju sto vece cene.

samo je tacno da i tamo ne budu bas best selleri na popustu nego kao kod nas roba koja se slabije prodaje ali daleko od toga da je manje kvalitetna i sl.

i licno sam se uverio u cene ushetavshi u jedan skupljih lanaca tehnike u De i poredio sve zivo. Ovo je bilo pre 2-3 god jedino da je covid uticao na sadasnju situaciju. Pri tom mislim da mi dobijamo za nase trziste uredjaje a i garderobu klepanu po bugarskoj . rumuniji i sl pa se vidi i razlika u izradi ja sam mislio da to nije toliko izrazeno ali me dosta primera razuveri u to.
 
Obicno ta roba i nije po punoj ceni vec je snizena, mislim da je zbog toga tebi i interesantna...

Sta ima lose u tome sto ce da vidi sta kupuje...?
Cena mu ocigledno odgovara, a stanje ce da vidi.
Nastavak, ukoliko nekoga zanima...

Isao sam do jedne od prodavnica u kojoj imaju model vece pre kupovine, raspitao se, imaju 2 neotpakovana uređaja osim onog koji je izložen i radi. Pre toga zvao call centar, rekli su da nemaju informacije sta se desava po prodavnicama i da li su to izlozbeni modeli i sl. (zanimljivo da operaterka nije negirala da i takve uređaje redovno prodaju 😒).
Prodavac me uveravao da je sve OK. Sutradan ujutru porucio, popodne preuzeo. Sve je proslo OK.

Sam TV je neotpakovan, dobro zaštićen, jos uvek se po stanu siri onaj fabricki miris... 😁
Samim uređajem sam zadovoljan, nadam se da neće biti problema i potreba za reklamacijom.

Tako da, iako sam imao rezerve, bilo je dobro iskustvo kupovine. Ili mozda bas zato sto sam isao i proverio, bilo je dobro iskustvo.
 
Jedna mala pobeda:
kupio Sandisk SSD od WW, stigao je, kao i drugima, bez fisk. racuna i garancije. Medjutim za ove diskove garancija bi trebala da je 3 godine, pa sam im trazio da mi je naknadno posalju. Na to, dobio sam odgovor kako je njihov dobavljac rekao da je garancija 2god. Ovo je naravno laz, jer pogledao sam, kod svih ostalih radnji garancija na ove diskove je 3 godine. Proverio sam po serijskom broju na Sandisk sajtu i lepo pise 3 godine.
Takodje, poslao sam Sandisk podrsci pitanje i potvrdili su mi isto.

Prosledio sam radnji ovo i rekao im da lazu i da je jasno da je garancija 3 godine. Cutali neko vreme a onda ipak poslali garanciju overenu i uredno popunjenu. Imam bar papir koji je overen pa ne mogu tako lako da mi odbiju u slucaju reklamacije, bez toga ne bih mogao da dokazem. Budite uporni ako ste u slicnoj situaciji, a od sada kupujem od firmi koje salju racun sto i drugima preporucujem.
 
Čestitam na pobedi, ali ja više nema vremena, a boga mi i živaca, za to. Treba kupovati isključivo u proverenim radnjama, i ako treba platiti malo skuplje.
 
Moje iskustvo t-manijom solidno, za sad.
Pre 5-6 godina zvekne blender, skoro nov, zamenili ga isti dan.
Kupi mi žena nekog bežičnog miša prošle godine, pogrešnog naravno, zamenili su ga, doduše vidim da im he bio smor al dobro.
Iz ww poručim ryzen po nekoj ludo niskoj ceni, da li je bila greška na sajtu šta li, dam pogrešan mejl...
Iscimao sam ih malo više, ali na kraju kao sve ok. Bio sam ubeđen da procesor neće stići ili će biti po punoj ceni.
Ali stigao je i to po onoj najnižoj.
Ne znam da li radi, tek danas mi je stigla ploča 😅
 
Kakva je situacija sa reklamacijama? Evo priblizava se 30ti dan (24 je danas), a niko me nije kontaktirao?
Roba mi je stigla kurirom i polomila se u dostavi, 25.05 podneo reklamaciju (isti dan) i uvazili je tacno 1h pred istek onog roka da mi odgovore.

Navodno bi trebali da posalju kurira po stari proizvod i da mi posalju zamenski i to sve za preostalih nedelju dana?
 
Izgoreh sada, nakon 25 dana od uvazene reklamacije i najavljene zamene (Pitali su me da li hocu kesh ili zamenu) danas mi govna javljaju da nemaju proizvod na stanju.
 
Da podelim i ja svoje loše iskustvo sa Tehnomanijom. Natežem se sa njima gotovo mesec dana samo da mi isporuče ono što sam naručio i platio preko njihovog sajta 14. juna. Probaću da skratim priču - dakle pomenutog dana sam na velikoj akciji naručio 5 komada Redmi PowerBank uređaja koji su koštali 200 din. po komadu iako je njihova standardna cena oko 2000 din. Svi moji drugari i ja smo zagrizli ovo jako naravno, a ko i ne bi za te pare, iako smo čuli puno loših iskustava iz Tehnomanije vezano za ove akcije. Dakle, naručim i platim 5 komada uređaja, jedan za sebe i 4 za drugare kako bismo platili jednu poštarinu naravno. Izašlo me ukupno 1240 din. sa poštarinom. Odmah sam pozvao Tehnomaniju gde su mi potvrdili da iako je velika potražnja ovih uređaja zbog akcije, pošto sam već platio preko sajta, imam prioritet i dobiću ih u roku od 10 radnih dana jer to ide preko dobavljača. Posle 4-5 dana me zovu da mi kažu da nemaju više uređaje na stanju naravno i ponude mi zamenu, neki Rotech Power Bank koji je totalno nepoznat i po kvalitetu ne može da se meri sa onim koji sam već platio, ali sam prihvatio zamenu, dakle 5 komada po ceni od 100 din. po komadu i rekli su mi da će ostatak novca biti refundiran, klasika. Desetak dana nakon toga devojka me podseti na celu stvar jer uređaje nisam dobio, ja sam i zaboravio i krenem u akciju, zovem ih telefonom, oni mi ponovo kažu da nema prvobitnih uređaja na stanju i ponovo mi nude iste zamenske uređaje koje sam već prihvatio i koji su trebali već da stignu, jer njih čak i sada imaju na stanju, dakle ne ide ništa preko dobavljača. 1. jula dobijam mail u kome mi šalju Ugovor na daljinu koji će biti zaključen 5. jula i taj ugovor se odnosi na Redmi uređaje koje sam prvobitno naručio.

Mislim da sam ih do sada zvao bar 7-8 puta, oni mene isto toliko, poslao sam im isto toliko mail-ova i kontakitrao preko Live Chat-a. Svaki put od drugog operatera preko telefona ili mail-a ili Live Chat-a dobijam generički odgovor, kako je moja uplata evidentirana u sistemu, kako se izvinjavaju zbog čitave situacije, kako će se razrešiti u što kraćem roku i kako je njima BRIGA O KORISNICIMA I MIŠLJENJE ISTIH NA PRVOM MESTU. Šta više da komentarišem?

Shvatate poentu, ja se i dalje razvlačim sa njima i trošim svoje vreme i ja njih moram da napinjem sve vreme za nešto što sam platio pre skoro mesec dana, a to nisam dobio, niti zamenu, niti mi je refundiran novac. Nije u pitanju suma koja je mizerna u pitanju je način poslovanja u Srbiji ovog monopoliste kome se jednostavno MOŽE i koji neće za ovo platiti nikakav penal. Ja im ne mogu ništa bukvalno, jer u Ugovoru na daljinu piše 5. juli za ono što sam platio 14. juna, znači po Zakonu oni imaju fore do 5. avgusta da mi isporuče uređaje tj. zamenu, a refundiraće ostatak novca oko 2030. verovatno.

Da zaključim - ovde ste kao kupac OŠTEĆENI U SVAKOM SLUČAJU, molite Boga da dobijete ono što platite i da to uopšte radi, jer prava na reklamaciju bilo čega maltene i nema i jednostavno je sistem takav da štiti sve ove monopoliste Tehnomaniju, Gigatron, MTS, Telenor, SBB, Orion, ma spisak je predugačak. NIŠTA IM NE MOŽETE i ako nekad plate neki penal, to je mizerija u odnosu na svakodnevnu njihovu zaradu u milionima i štetu koju prave ljudima svi oni, a da ne pominjem državna preduzeća. Upravo sam poslao iscrpan mail Efektivi, da vidim šta će oni da kažu, ali to samo informativno jer i oni kao rade u interesu potrošača, a znamo svi dobro kako sve to kod nas radi.

Da je ovo ozbiljna država, Tehnomanija bi za ovu neprofesionalnost ma kolika suma novca bila u pitanju, samo za moje gubljenje vremena platila paprenu odštetu, refundirali ceo iznos i još ponudili nešto pride da se "operu". Ali, smo mi udaljeni svetlosnim godinama od toga naravno.

Kako onda da čovek razmišlja o kupovini nečega što vredi 50 ili više hiljada dinara? Ja prenosim svoje iskustvo kako bi vi koji čitate ovo dobro razmislili kada kupujete nešto, pogotovo na akciji i preko interneta, bila to Tehnomanija, Gigatron ili bilo ko drugi, a ova dva jaka igrača su na žalost danas maltene jedini izbor kod nas jer im je država dozvolila monopol...
 
Nije mi jasno zasto si unapred platio?
Mislim da sam već sve rekao u prethodnom postu, ko razume - shvatiće što bi rekli. Platio sam preko sajta da bih "osigurao" kupovinu i dobio uređaje koji trebaju meni i mojim prijateljima. Kada vidiš akciju, a to nešto što nude ti treba i povoljno je, jel osećaš potrebu da platiš i dobiješ to u što skorijem roku?

Ovde je poenta da si oštećen u svakom slučaju, platio, neplatio, šta god da naručiš čekaš na to i niko to ne garantuje da li će stići sutra i da li će uopšte stići. Onda kada kupiš bilo šta, u prodavnici lično, preko sajta ili kako god, ne znaš koliko će to da radi, da li će da radi i kako će da radi. A, ako ne radi ili se pokvari, nemaš pojma kakve muke ćeš imati pri reklamaciji istog u najvećem broju slučajeva. Dakle oštećen si u svakom slučaju, makar gubljenjem svog vremena da dobiješ ono što platiš u prodavnici, preko sajta ili pouzećem kako god. Ali, si ti još uvek mlad i tek češ da osetiš to na svojoj koži i raznim situacijama, nadam se u što manjoj meri, vreme radi za tebe 😉...

Ostali će ovo i te kako razumeti, naročito oni koji su se još više opekli i ja apelujem na ljude koji čitaju da vode računa koliko mogu, jer je ovo što sam ja platio nikakva suma, a neko kupi laptop od 100k koji mu je neophodan za posao, pa ko zna kakve sve muke će imati, jer jedno je sigurno kao potrošač prava maltene i nemaš, a ako uopšte možeš da ih ostvariš to će biti u nedogled, pa ćeš ako ne novcem platiti gubljenjem vremena i živaca, a to je mnogo vrednije od svakog novca!
 
Brate bez uvrede, samo lud covek moze da plati njima nesto unapred. Pet godina sam radio u njihovom sistemu, to su takve jajare i prevaranti da ce mi trebati jos 5 da ih zaboravim. Naravno ne mislim na radnike po radnjama i ove osobe po call centrima..
 
Nije mi jasno zasto si unapred platio?


Šta nije u redu sa uplatom u napred ? Ja čak i više volim da uplatim u napred. U slučaju spora preko žiro računa mogu da pratim novac i dođem do lica koje je primilo pare. Preko kurira ja treba njih da ganjam da mi pošalju, pa tek onda da dođem do lica kod kog su moje pare.
 
Po n-ti put…..ZAŠTO KUPUJETE U TEHNOMANIJI????
Toliko prodavnica koje su x puta bolje.
Zašto????
Ja razumem da moja direktorka ode tamo i kupi peglu, žena blage veze nema kakav imaju odnos prema kupcima, ali mi nije jasno da članovi najvećeg IT foruma kupuju kod njih i onda kukaju na forumu.
 
Po n-ti put…..ZAŠTO KUPUJETE U TEHNOMANIJI????
Toliko prodavnica koje su x puta bolje.
Zašto????
Ja razumem da moja direktorka ode tamo i kupi peglu, žena blage veze nema kakav imaju odnos prema kupcima, ali mi nije jasno da članovi najvećeg IT foruma kupuju kod njih i onda kukaju na forumu.
Zato što nije u pitanju Tehnomanija, već bilo koja prodavnica tehnike, Gigatron, BC Group, navedi koju hoćeš. Ja sam pominjao i operatere, provajdere, sam sistem poslovanja u Srbiji koliko su korisnici oštećeni, a kompanije zaštićene u svakom pogledu, a ljudima će uvek trebati neki uređaj, servis, usluga. Sistem ja kritikujem ovim putem i prenosim svoja loša iskustva kako bih podelio to sa ljudima, jer pročitaj naslov ove teme i razmisli malo pre nego što odgovoriš, ovde ljudi dele svoja negativna iskustva.

Pre par godina sam kupio laptop za posao u vrednosti od preko 70000 din.u Gigatron prodavnici u Nišu jer je tada bio na akciji. Već nakon par dana primetio šta ne valja jer sam u tom poslu okvirno i bukvalno narednih mesec dana 4 puta slao laptop na servis u Nepo System koji je ovlašćeni serviser za spejs-šatlova izgleda ovde, isto toliko puta su mi neispravan laptop vraćali, da bih ga 5. put poslao o svom trošku u System One sevis koji nema dil sa Gigatronom, ali je ovlašćeni serviser HP laptopova i koji je ustanovio da je neispravna matična ploča. Nakon toga mi je Gigatron uvažio moju reklamaciju i pokrenuo proceduru povraćaja novca koji mi je uplaćen tačno 30 dana od toga, dakle poslednji dan po Zakonu. Potom sam za oko 50k na akciji kupio Acer koji je delovao kao krš u odnosu na HP iz Gigatrona i to ga kupio preko eKupi sajta, a sa njim nisam imao nikakvih problema i dobro me je služio. Ja i danas koristim laptop kupljen 2007. godine koji je proizvela tadašnja firma Fujitsu Siemens za koju možda nisi ni čuo i koju su isto tako pljuvali da je katastrofa, a eto mene laptop i dan danas služi iako je kupljen u prodavnici koja je bila trafika u odnosu na ove današnje. Kupovao sam tehniku i preko Amazona u Nemačkoj i Francuskoj, MediaMarkt-a, Saturna, francuskog Fnac-a, o tome mogu da pišem eseje i da iako i oni imaju silne bagove u poslovanju, udaljeni su svetlosnim godinama od nas u svakom pogledu, pogotovo u pogledu Customers Care-a koji je ovde bio i biće misaona imenica.

Da skratim, poenta je sistemu poslovanja, pružanja usluga i servisa korisnicima, odnosno gomilu problema u istom koji su na štetu korisnika, pa se neko više ili manje opeče. Nikad ne možeš da generalizuješ stvari vezano za jedan brend ili prodavnicu, ali možeš da generalizuješ stanje u zemlji i zakon koji ti ne pruža nikakvu zaštitu kao potrošača u slučaju bilo kakvih peripetija...

Mislim da sam bio dovoljno jasan i da nema potrebe više da se prepucavamo, ova tema služi za iznošenje loših iskustava o kojima sam pisao, a ako neko želi da me ubeđuje šta je dobro od tehnike ili brenda ili prodavnice istih, neka šalje privatnu poruku...

Pozdrav za sve forumaše!
 
Poslednja izmena:
Eto vidis, sve si to znao(i u pravu si za sve sto si napisao) i opet si platio unapred. Nadam se da ti se takva greska vise nece ponoviti, bez obzira koji je iznos novaca u pitanju...
 
Platiti unapred Tehnomaniji... Pa to je sigurno da će razvlačiti, nuditi nekakve zamene i sl. Uzeli su novac, ostalo ih nije briga, taj kupac (koji se time prevario) postaje im najmanje bitan.
U konkretnom slučaju verovatno niko nije ni dobio taj power bank, već je verovatno bila fora da se ljudi navuku i onda da im prodaju neke no-name modele koji im stoje od ko zna kad.
Nema šanse da nešto prodaju po 10x manjoj ceni, a da nije neka prevara.
 
Zato što nije u pitanju Tehnomanija, već bilo koja prodavnica tehnike, Gigatron, BC Group,


Vezano za BC Group. Kao sindikalac sam kupio par televizora preko njih. Uvek su mi dali bolju cenu. Kada je jedan TV crkao, sutra dan su poslali o svom trošku kurirsku službu po tv, a posle 3 dana i novi. Po meni premium usluga kojom malo ko može da se pohvali u našoj zemlji.
 
Najjaca fora je da su ti Xiaomi power bankovi od dobavljaca.. To je neki stari lager koji su pokupili radnici po radnjama i menadzeri cim je krenula akcija..
 
Vezano za BC Group. Kao sindikalac sam kupio par televizora preko njih. Uvek su mi dali bolju cenu. Kada je jedan TV crkao, sutra dan su poslali o svom trošku kurirsku službu po tv, a posle 3 dana i novi. Po meni premium usluga kojom malo ko može da se pohvali u našoj zemlji.
Sigurno je da i pored svih užasa i problema postoje ljudi koji imaju jako pozitivno iskustvo čak i sa Tehnomanijom; da po tim iskustvima imaju "premium uslugu".
Ja lično ne volim online radnje, koje po meni praktično i ne postoje. Ne bih imao hrabrosti da im išta platim unapred, ali ni išta krupnije od njih da kupim.
 
Zato što nije u pitanju Tehnomanija, već bilo koja prodavnica tehnike, Gigatron, BC Group, navedi koju hoćeš. Ja sam pominjao i operatere, provajdere, sam sistem poslovanja u Srbiji koliko su korisnici oštećeni, a kompanije zaštićene u svakom pogledu, a ljudima će uvek trebati neki uređaj, servis, usluga. Sistem ja kritikujem ovim putem i prenosim svoja loša iskustva kako bih podelio to sa ljudima, jer pročitaj naslov ove teme i razmisli malo pre nego što odgovoriš, ovde ljudi dele svoja negativna iskustva.

Pre par godina sam kupio laptop za posao u vrednosti od preko 70000 din.u Gigatron prodavnici u Nišu jer je tada bio na akciji. Već nakon par dana primetio šta ne valja jer sam u tom poslu okvirno i bukvalno narednih mesec dana 4 puta slao laptop na servis u Nepo System koji je ovlašćeni serviser za spejs-šatlova izgleda ovde, isto toliko puta su mi neispravan laptop vraćali, da bih ga 5. put poslao o svom trošku u System One sevis koji nema dil sa Gigatronom, ali je ovlašćeni serviser HP laptopova i koji je ustanovio da je neispravna matična ploča. Nakon toga mi je Gigatron uvažio moju reklamaciju i pokrenuo proceduru povraćaja novca koji mi je uplaćen tačno 30 dana od toga, dakle poslednji dan po Zakonu. Potom sam za oko 50k na akciji kupio Acer koji je delovao kao krš u odnosu na HP iz Gigatrona i to ga kupio preko eKupi sajta, a sa njim nisam imao nikakvih problema i dobro me je služio. Ja i danas koristim laptop kupljen 2007. godine koji je proizvela tadašnja firma Fujitsu Siemens za koju možda nisi ni čuo i koju su isto tako pljuvali da je katastrofa, a eto mene laptop i dan danas služi iako je kupljen u prodavnici koja je bila trafika u odnosu na ove današnje. Kupovao sam tehniku i preko Amazona u Nemačkoj i Francuskoj, MediaMarkt-a, Saturna, francuskog Fnac-a, o tome mogu da pišem eseje i da iako i oni imaju silne bagove u poslovanju, udaljeni su svetlosnim godinama od nas u svakom pogledu, pogotovo u pogledu Customers Care-a koji je ovde bio i biće misaona imenica.

Da skratim, poenta je sistemu poslovanja, pružanja usluga i servisa korisnicima, odnosno gomilu problema u istom koji su na štetu korisnika, pa se neko više ili manje opeče. Nikad ne možeš da generalizuješ stvari vezano za jedan brend ili prodavnicu, ali možeš da generalizuješ stanje u zemlji i zakon koji ti ne pruža nikakvu zaštitu kao potrošača u slučaju bilo kakvih peripetija...

Mislim da sam bio dovoljno jasan i da nema potrebe više da se prepucavamo, ova tema služi za iznošenje loših iskustava o kojima sam pisao, a ako neko želi da me ubeđuje šta je dobro od tehnike ili brenda ili prodavnice istih, neka šalje privatnu poruku...

Pozdrav za sve forumaše!
Nisu svi isti, proveri pre nego što odlučiš da nešto kupiš, od koga to kupuješ, ima prodavaca koji vode računa o kupcu.
Pozz
 
Drugar radi u Gigatronu već godinama i on mi "sređuje" popuste, javlja za akcije i sl. iako bi i on sam da može da nađe bolje rado pobegao odatle. HP laptop koji sam kupio tamo o čemu sam gore pisao sam kupio upravo preko njega i ma koliki on uticaj imao, dakle preporuka iz prve ruke, ne može da utiče na kvalitet proizvoda koji kupuješ. Džaba ti i najbolji prodavac na svetu kada od njega to ne zavisi. "Customer Care" koji pominjem kao misaonu imenicu ovde označava čitav protokol kako bi mušterija bila zadovoljna i postala stalni korisnik i za tako nešto u našoj zemlji treba bar 10 godina edukacije, pa tek onda primene. Pod tim se podrazumeva i recimo da kada vratiš telefon zbog reklamacije na isti, dobiješ zamenski uređaj jer se podrazumeva da ti je telefon svakodnevna potreba i koristiš taj privremeni uređaj dok god je tvoj na servisu. To takođe podrazumeva i da recimo vratiš super fancy ali stari iPhone i zameniš ga za novi uz doplatu naravno. To su marketinški trikovi kojima se pridobijaju korisnici na duži vremenski period, ali to nije tema ovde.

Zaključak je da možeš da kupuješ i od svog rođenog brata ovde i gotovo za džaba, da kupuješ to godinama i da je sve ok jer koliko više ti kupuješ, prodavnica ti izlazi u susret, bar neka kao što je jedan od forumaša ovde pomenuo pozitivno iskustvo sa BC group. Ja imam i pozitivna iskustva iz Tehnomanije i Gigatrona, WinWin-a, Comtrade-a, ma sijaset firmi. Ali, ovde se radi o tome šta se dešava kada to nešto što kupiš rikne, to je problematika. Neki dobro prođu, ja sam i tu imao pozitivnih iskustava, ali ova tema ne bi postojala kao što ni drugi forumi ne bi bili preplavljeni lošim iskustvima ljudi pri kupovini i kada dođe do potrebe za reklamiranjem. To su u najvećem broju slučajeva peripetije i ponavljam džaba ti znaš i direktora kompanije kad je serviser taj koji odlučuje da li ćeš uspeti da reklamiraš to ili ne.

Čak i u Zakonu o zaštiti potrošača koji upravo lepim ovde piše:

  • 2 године – имате право на оправку и замену робе/услуге иако немате гаранцију (рекламација)
Koja prodavnica će vam uvažiti bilo kakvu reklamaciju bez fiskalnog računa, garantnog lista i čak i samog pakovanja?

Već sam otišao daleko od teme, ali poenta je u sistemu koji je napravljen da uvek rizikuješ i samo je puka sreća da li ćeš dobiti to što platiš. Ja sam PowerBank platio unapred da bih ih "osigurao" iako mi je sve bilo sumnjivo, ali sam ušao u celu priču kao njihov do tada zadovoljni korisnik. Platio sam to jer je cena smešna, pa i da ništa ne bude od svega, a i da dobijem zamenske za mesec dana pa čak i da traju 2 nedelje pa se isplate za te pare. A ovo što ja vodim bitku sa vetrenjačama je moj princip koji želim da isteram i iako gubim vreme, bar ću pisati o tome i obaveštavati ljude da znaju šta sve može da ih snađe. Sve su to životna iskustva i da smo svi mi živi i zdravi, a Tehnomanije, Gigatroni i ovi vaši pouzdani prodavci će u nekom obliku funkcionisati i mnogo godina posle nas - sistem je u pitanju, mašinerija za gomilanje kapitala...
 
Da podelim i ja svoje loše iskustvo sa Tehnomanijom. Natežem se sa njima gotovo mesec dana samo da mi isporuče ono što sam naručio i platio preko njihovog sajta 14. juna. Probaću da skratim priču - dakle pomenutog dana sam na velikoj akciji naručio 5 komada Redmi PowerBank uređaja koji su koštali 200 din. po komadu iako je njihova standardna cena oko 2000 din. Svi moji drugari i ja smo zagrizli ovo jako naravno, a ko i ne bi za te pare, iako smo čuli puno loših iskustava iz Tehnomanije vezano za ove akcije. Dakle, naručim i platim 5 komada uređaja, jedan za sebe i 4 za drugare kako bismo platili jednu poštarinu naravno. Izašlo me ukupno 1240 din. sa poštarinom. Odmah sam pozvao Tehnomaniju gde su mi potvrdili da iako je velika potražnja ovih uređaja zbog akcije, pošto sam već platio preko sajta, imam prioritet i dobiću ih u roku od 10 radnih dana jer to ide preko dobavljača. Posle 4-5 dana me zovu da mi kažu da nemaju više uređaje na stanju naravno i ponude mi zamenu, neki Rotech Power Bank koji je totalno nepoznat i po kvalitetu ne može da se meri sa onim koji sam već platio, ali sam prihvatio zamenu, dakle 5 komada po ceni od 100 din. po komadu i rekli su mi da će ostatak novca biti refundiran, klasika. Desetak dana nakon toga devojka me podseti na celu stvar jer uređaje nisam dobio, ja sam i zaboravio i krenem u akciju, zovem ih telefonom, oni mi ponovo kažu da nema prvobitnih uređaja na stanju i ponovo mi nude iste zamenske uređaje koje sam već prihvatio i koji su trebali već da stignu, jer njih čak i sada imaju na stanju, dakle ne ide ništa preko dobavljača. 1. jula dobijam mail u kome mi šalju Ugovor na daljinu koji će biti zaključen 5. jula i taj ugovor se odnosi na Redmi uređaje koje sam prvobitno naručio.

Mislim da sam ih do sada zvao bar 7-8 puta, oni mene isto toliko, poslao sam im isto toliko mail-ova i kontakitrao preko Live Chat-a. Svaki put od drugog operatera preko telefona ili mail-a ili Live Chat-a dobijam generički odgovor, kako je moja uplata evidentirana u sistemu, kako se izvinjavaju zbog čitave situacije, kako će se razrešiti u što kraćem roku i kako je njima BRIGA O KORISNICIMA I MIŠLJENJE ISTIH NA PRVOM MESTU. Šta više da komentarišem?

Shvatate poentu, ja se i dalje razvlačim sa njima i trošim svoje vreme i ja njih moram da napinjem sve vreme za nešto što sam platio pre skoro mesec dana, a to nisam dobio, niti zamenu, niti mi je refundiran novac. Nije u pitanju suma koja je mizerna u pitanju je način poslovanja u Srbiji ovog monopoliste kome se jednostavno MOŽE i koji neće za ovo platiti nikakav penal. Ja im ne mogu ništa bukvalno, jer u Ugovoru na daljinu piše 5. juli za ono što sam platio 14. juna, znači po Zakonu oni imaju fore do 5. avgusta da mi isporuče uređaje tj. zamenu, a refundiraće ostatak novca oko 2030. verovatno.

Da zaključim - ovde ste kao kupac OŠTEĆENI U SVAKOM SLUČAJU, molite Boga da dobijete ono što platite i da to uopšte radi, jer prava na reklamaciju bilo čega maltene i nema i jednostavno je sistem takav da štiti sve ove monopoliste Tehnomaniju, Gigatron, MTS, Telenor, SBB, Orion, ma spisak je predugačak. NIŠTA IM NE MOŽETE i ako nekad plate neki penal, to je mizerija u odnosu na svakodnevnu njihovu zaradu u milionima i štetu koju prave ljudima svi oni, a da ne pominjem državna preduzeća. Upravo sam poslao iscrpan mail Efektivi, da vidim šta će oni da kažu, ali to samo informativno jer i oni kao rade u interesu potrošača, a znamo svi dobro kako sve to kod nas radi.

Da je ovo ozbiljna država, Tehnomanija bi za ovu neprofesionalnost ma kolika suma novca bila u pitanju, samo za moje gubljenje vremena platila paprenu odštetu, refundirali ceo iznos i još ponudili nešto pride da se "operu". Ali, smo mi udaljeni svetlosnim godinama od toga naravno.

Kako onda da čovek razmišlja o kupovini nečega što vredi 50 ili više hiljada dinara? Ja prenosim svoje iskustvo kako bi vi koji čitate ovo dobro razmislili kada kupujete nešto, pogotovo na akciji i preko interneta, bila to Tehnomanija, Gigatron ili bilo ko drugi, a ova dva jaka igrača su na žalost danas maltene jedini izbor kod nas jer im je država dozvolila monopol...
Moram sam sebi da udarim Reply povodom ovog slučaja. Ove nedelje sam zvao nekoliko Društava i Agencija za Zaštitu potrošača, čisto da i oni zarade neki dinar, a ne da piju kafu i zezaju se po čitav dan i da kao rade u službi građana. Elem, na jedan od brojeva mi se javila kasvetna pravnica koja poznaje Zakon u prste bukvalno i sve mi izdeklamovala. Uglavnom Tehnomanija je time što mi do danas nije isporučila uređaje, dakle tačno MESEC i JEDAN DAN preko toga prekršila Zakon o Zaštiti potrošača i ja imam pravo na refundiranje novca sada u bilo kom trenutku. Dodatno je Tehnomanija prekršila još nekoliko Članova tog istog Zakona jer su mi slali Ugovor na daljinu o uređajima i to u budućnosti, a zapravo ako nekada budem dobio uređaje, to će biti zamenski. Uglavnom, Tehnomaniju, ukoliko vam ne dostavi robu kao meni, več posle NEDELJU DANA možete da cimate i pozivate se na tamo neke Članove Zakona jer oni javno preko svog sajta garantuju kupcima isporuku u tom vremenskom roku za kupovinu preko njihovog sajta. To mi je rekla i sama pravnica jer očigledno je upoznata sa celom situacijim i radom Tehnomanije od ranije. Dakle, ako ne donesu za 7 dana, zovete ih ili im šaljete mail o tome kako su prekršili neke Članove 46 i 48 Zakona o Zaštiti potrošača i odmah tražite refundiranje novca. Ako vam ne refundiraju u roku od 3 radna dana koliki je zakonski rok, onda zovete neko od ovih Društava za Zaštitu bla, bla i oni podnose prijavu protiv Tehnomanije i ostalih u vaše ime...

Sve to lepo zvuči teorijski kako mi je pravnica objasnila, ali pitanje je kako je sve to zapravo u realnosti. Elem, ja sam na osnovu njenog saveta poslao i mail i objasnio ceo slučaj Tržišnoj inspekciji u Beogradu koju ne možete da dobijete naravno jer se niko ne javlja na telefon. Znam da tek od njih nema ništa, ali meni nije problem da iskucam još jedan mail, pa sam uključio i njih čisto da ako neko stručan to pročita ode malo do Tehnomanije i proveri šta oni zapravo tamo rade. Znam da od svega toga nema ništa, ali ja sam kao savesni građanin učinio sve sa svoje strane da makar budući kupci ne budu oštećeni kao ja...

Što se mog slučaja konkretno tiče, juče su mi iz Tehnomanije koju sam zvao još 3-4 puta u toku nedelje da ih napinjem, javili da su poslali uređaje na moju adresu službom City Express. Niko iz Tehnomanije nije znao da mi kaže koje uređaje, koliko komada, kada će stići, oni su poslali i toliko o tome. Dalje, niko iz Tehnomanije ne zna ni da li će mi biti refundiran ostatak novca, iako je to smešna suma novca u pitanju, ali ja ću da potražujem od njih sve što mi duguju, jedino ne mogu da tražim izgubljeno vreme, ali ja sam strpljiv i uporan i isteraću ovo do kraja...

Sada filmski scenario, žanr tragi-komedija - pre pola sata me zove kurir City Expressa da mi kaže da je na mojoj adresi za 3-4 min., ali samo ne zna da li da skrene "desno od Kajmakčalanske ulice"...skapirao sam posle par sekundi da je on u Beogradu, ja sam u Nišu...smejao sam se narednih 15 min. bukvalno kao i svako ko čita ovo sada. Znači MESEC DANA se napinjem za svoja prava, Tehnomanija mi pošalje to nešto i pogreše ladno grad za nekih 250 km!

Ponovo sam zvao Tehnomaniju da im kažem za ovo i uvideli su grešku, ne znaju ko je i kako pogrešio grad jer su svuda moji podaci vezani za adresu u Nišu, ali sam makar dobio informacije posle jedno 10 min. raspravljanja da su mi poslali zamenske uređaje i da mi je ostatak novca već refundiran iako mi to nije leglo na račun (niti će, ali "Ćeraćemo se još"). Agenti prodaje sada naravno ne rade, pa će o ovom propustu biti obavešteni sutra i videćemo da li će mi do kraja meseca dostaviti uređaje. Rekao sam im da vode računa da sledeći put kada me zove kurir ne bude ispred zgrade u Novom Sadu ili Somboru na primer... "Smejem se, a plakao bih" je pesma koju upravo slušam ;)...
 
Moram sam sebi da udarim Reply povodom ovog slučaja. Ove nedelje sam zvao nekoliko Društava i Agencija za Zaštitu potrošača, čisto da i oni zarade neki dinar, a ne da piju kafu i zezaju se po čitav dan i da kao rade u službi građana. Elem, na jedan od brojeva mi se javila kasvetna pravnica koja poznaje Zakon u prste bukvalno i sve mi izdeklamovala. Uglavnom Tehnomanija je time što mi do danas nije isporučila uređaje, dakle tačno MESEC i JEDAN DAN preko toga prekršila Zakon o Zaštiti potrošača i ja imam pravo na refundiranje novca sada u bilo kom trenutku. Dodatno je Tehnomanija prekršila još nekoliko Članova tog istog Zakona jer su mi slali Ugovor na daljinu o uređajima i to u budućnosti, a zapravo ako nekada budem dobio uređaje, to će biti zamenski. Uglavnom, Tehnomaniju, ukoliko vam ne dostavi robu kao meni, več posle NEDELJU DANA možete da cimate i pozivate se na tamo neke Članove Zakona jer oni javno preko svog sajta garantuju kupcima isporuku u tom vremenskom roku za kupovinu preko njihovog sajta. To mi je rekla i sama pravnica jer očigledno je upoznata sa celom situacijim i radom Tehnomanije od ranije. Dakle, ako ne donesu za 7 dana, zovete ih ili im šaljete mail o tome kako su prekršili neke Članove 46 i 48 Zakona o Zaštiti potrošača i odmah tražite refundiranje novca. Ako vam ne refundiraju u roku od 3 radna dana koliki je zakonski rok, onda zovete neko od ovih Društava za Zaštitu bla, bla i oni podnose prijavu protiv Tehnomanije i ostalih u vaše ime...

Sve to lepo zvuči teorijski kako mi je pravnica objasnila, ali pitanje je kako je sve to zapravo u realnosti. Elem, ja sam na osnovu njenog saveta poslao i mail i objasnio ceo slučaj Tržišnoj inspekciji u Beogradu koju ne možete da dobijete naravno jer se niko ne javlja na telefon. Znam da tek od njih nema ništa, ali meni nije problem da iskucam još jedan mail, pa sam uključio i njih čisto da ako neko stručan to pročita ode malo do Tehnomanije i proveri šta oni zapravo tamo rade. Znam da od svega toga nema ništa, ali ja sam kao savesni građanin učinio sve sa svoje strane da makar budući kupci ne budu oštećeni kao ja...

Što se mog slučaja konkretno tiče, juče su mi iz Tehnomanije koju sam zvao još 3-4 puta u toku nedelje da ih napinjem, javili da su poslali uređaje na moju adresu službom City Express. Niko iz Tehnomanije nije znao da mi kaže koje uređaje, koliko komada, kada će stići, oni su poslali i toliko o tome. Dalje, niko iz Tehnomanije ne zna ni da li će mi biti refundiran ostatak novca, iako je to smešna suma novca u pitanju, ali ja ću da potražujem od njih sve što mi duguju, jedino ne mogu da tražim izgubljeno vreme, ali ja sam strpljiv i uporan i isteraću ovo do kraja...

Sada filmski scenario, žanr tragi-komedija - pre pola sata me zove kurir City Expressa da mi kaže da je na mojoj adresi za 3-4 min., ali samo ne zna da li da skrene "desno od Kajmakčalanske ulice"...skapirao sam posle par sekundi da je on u Beogradu, ja sam u Nišu...smejao sam se narednih 15 min. bukvalno kao i svako ko čita ovo sada. Znači MESEC DANA se napinjem za svoja prava, Tehnomanija mi pošalje to nešto i pogreše ladno grad za nekih 250 km!

Ponovo sam zvao Tehnomaniju da im kažem za ovo i uvideli su grešku, ne znaju ko je i kako pogrešio grad jer su svuda moji podaci vezani za adresu u Nišu, ali sam makar dobio informacije posle jedno 10 min. raspravljanja da su mi poslali zamenske uređaje i da mi je ostatak novca već refundiran iako mi to nije leglo na račun (niti će, ali "Ćeraćemo se još"). Agenti prodaje sada naravno ne rade, pa će o ovom propustu biti obavešteni sutra i videćemo da li će mi do kraja meseca dostaviti uređaje. Rekao sam im da vode računa da sledeći put kada me zove kurir ne bude ispred zgrade u Novom Sadu ili Somboru na primer... "Smejem se, a plakao bih" je pesma koju upravo slušam ;)...
Novi update - pre 1h je stigao kurir City Expressa na moju adresu u Nišu, uboli su grad ovaj put. Paket sam trebao da platim 240 din. što sam naravno odbio, samo sam ga slikao i pozdravio kurira. Ja sam poštarinu i komada Redmi Power bank platio pre tačno mesec i 2 dana. Zvao sam ponovo Tehnomaniju i objasnio da ne samo da nisam hteo da platim, nego oni meni duguju novac pošto su verovatno poslali zamenske, jeftinije i lošije uređaje. Sve sam pobrojao koliko mi duguju i rekao da sam ih prijavio Tržišnoj u Beogradu što su takođe zapisali. Morao sam potom po rečima operaterke "za svaki slučaj", iako je ona sve to već zapisala da pošaljem mail prodajnom sektoru Tehnomanije i njih obavestim o tome koliko je potrebno da mi refundiraju.

Onda sam zvao Tržišnu inspekciju u Beogradu da prijavim i telefonskim putem ceo slučaj i kršenje bajagi Zakona o Zaštiti potrošača. Prethodno sam im poslao mail o celom slučaju sa svim dokumentima na koji mi naravno niko ništa nije odgovorio, što nisam ni očekivao, ali sam uradio sve sa svoje strane. Operaterka Tržišne se složila sa tim da je prekršen Zakon definitivno po više Članova i zavela ceo slučaj. Ako nekom treba broj Tržišne u Beogradu, evo ga: 011 635 0322 . Čekao sam jedno 7-8 minuta uz muzikicu, ali sam prijavio ceo slučaj. Upravo sam dobio mail od Tržišne u Bg-u:

"Поштована/и,

У року од 15 дана бићете обавештени како је инспектор поступио са представком, а о исходу покренутог поступка инспекцијског надзора, бићете обавештени у року од 15 дана од дана окончања надзора. Уколико инспекција процени да нема услова за покретање инспекцијског надзора, бићете обавештени најкасније у року од 30 дана од дана пријема Ваше пријаве.
Надлежна инспекција ће поступити по представци у складу са Законом о инспекцијском надзору"

Znači, od svega toga nema ništa naravno, kakva crna Tržišna, da oni rade svoj posao Tehomanije, Gigatroni, MTS, Telenori, SBB i ostali ne bi postojali koliko su ljudi ojadili, da ne pričam o bankama. Sve ovo vam pišem kako bih vam dokazao da je SISTEM kod nas takav kakav je i da SVE IDE NA ŠTETU POTROŠAČA. Znači, ako ne platiš novcem, platićeš vremenom. Ali, ja sam odavno svestan svega toga i isteraću ovo do kraja. Dostaviće mi za koji dan te zamenske uređaje, ne znam kada i koliko, ali dostaviće, to je već u Nišu i to sam sve predočio Tehnomaniji. Od Tržišne naravno nema ništa, ali i tu sam uradio šta je bilo do mene. Moraće Tehnomanija i da mi refundira preostali novac, ma koliko smešna suma bila u pitanju.... Znači, preko mesec dana je prošlo, ali ja idem do kraja jer sam uporan i zato što imam visok nivo tolerancije.

Zamislite koliko ljudi su prodavnice poput Tehnomanije i drugih prevarile na ovaj način, jer ljudi nisu imali strplejnja da se bune i budu uporni kao ja. Zamislite koliko miliona je zaradio MTS, Telenor, SBB i ostali tako što potkradaju ljude za po 50-ak dinara mesečno, a niko nema pojma o tome odakle ti viškovi itd. Pomnožite to sa brojem korinika/kupaca i biće vam jasno odakle ima toliko Tehnomanija, Gigatrona i zašto su svi operateri, provajderi, banke i ostali praktično NEDODIRLJIVI....
 
Nazad
Vrh Dno