Šta je novo?

Prodavnice tehničke opreme u Srbiji - loša iskustva

Najbolje je preuzimanje u radnji kada nije bela tehnika.
 
Jeste.

Obicno se cirkulacija porucene robe radi interno, logistika firme odradi dostavu u radnju iz magacina ili se roba nekad pakuje iz te radnje pa je sve brze i donekle sigurnije jer ne visi u magacinu kurirske.

S tim da ne nude svi tu opciju jer im je "preveliki teret", ali ko nudi i ima prodavnicu u blizini najbolja je opcija jer se racuna kao roba kupljena na daljinu, podleze pravu o 14 dana vracanja i brze je uglavnom.
 
Slazem se da je jako ruzan obicaj da odpakuju robu prilikom kupovine u radnji, jer ta roba onda vise nije fabricki zapakovana a ni pregledana kako bi je ja kuci pregledao.

Inace prilikom kupovine krupnijih stvari ni u tehnomaniji je politika kuce da ne mozete nista odmah da nosite vec oni dostavljaju iz magacina i to samo ako je fabricki zapakoavano, ako je roba bila izlozena tu robu mozete jedino sami da nosite oni nece da je prevezu.
 
Ja sutra idem do Emezzete da uzmem TV za majku i trazicu da mi otpakuju i ukljuce ga da vidim jel radi. Ako radi, uzimam, ako ne, neka daju drugi. Porucio bih online al treba mi sto pre, a dok stigne kurirom, popece mi se majka na glavu :ROFLMAO:
 
radi 100% sem ako oni nisu muljali..
 
Ja sutra idem do Emezzete da uzmem TV za majku i trazicu da mi otpakuju i ukljuce ga da vidim jel radi. Ako radi, uzimam, ako ne, neka daju drugi. Porucio bih online al treba mi sto pre, a dok stigne kurirom, popece mi se majka na glavu :ROFLMAO:
Otpakovaće sami tamo u onom ćošku pored "vrata" gde se čeka roba (jer tu ima el. utikač). Zapravo jedan lik, pa ako je veći tv, pomozi čoveku oko kutije (da držiš da mu ne beži). Svaki put ista priča - jedan lik, osim ako nije neki 55"+ i uvek igranje sa kutijom da pogodi kada treba da vrati tv unutar. :)
 
besmislena je ta politika otvaranja...
Zapravo cela ta igra otvaranja je samo proforme zamajavanje da bi kupac potpisao papir da je proizvod primio bez primedbe a realno ga cestito nisu pregledali, niti su mogli.

moze sasvim lako da dodjes kuci i on bude mrtav ili mu nesto fali sto se nije videlo...iskreno ne znam cemu to sluzi.

A bas zbog te politike vise nije moguce da odneses kuci robu neotpakovanu, sto je apsurd!
 
Meni sada to zvuči kao neki fetiš, da moram da odnesem kući potpuno neotpakovano i ja da ga prvi otpakivam :)
Ako nije za poklon, meni lično odgovara da otvore u radnji, još bolje i uključe (TV npr.) radi probe.
Ako odnesem kući i uočim da je nešto oštećeno, moram sutra nekako da nađem vreme da idem ponovo u prodavnicu (naravno sa sve uređajem), pa onda da pišem reklamaciju koja obično se i ne rešava odmah. Onda za par dana ponovo u radnju za novi uređaj...
Meni lično užasno gubljenje vremena. Verovatno za neka sitna oštećenja ne bih ni imao vremena ni živaca da idem u radnju ponovo.

Posmatram na način da sam uređaj kupio jer mi treba da ga koristim. Da li sam ga iz kutije izvadio ja kući ili prodavac predamnom u prodavnici, apsolutno mi je svejedno dokle god je taj uređaj kakav treba da bude.
 
Ja sutra idem do Emezzete da uzmem TV za majku i trazicu da mi otpakuju i ukljuce ga da vidim jel radi. Ako radi, uzimam, ako ne, neka daju drugi. Porucio bih online al treba mi sto pre, a dok stigne kurirom, popece mi se majka na glavu :ROFLMAO:

Tako je kod mene bilo... S tim da prvo moras da kupis TV da bi mogli da ti ga otpakujemo i pokazemo da je konkretno sa tvojim kupljenim uredjajem sve u redu. Ukoliko se ispostavi da nesto nije kako treba odmah na licu mesta donosimo drugi ili vracamo novac momentalno. Desilo se recimo da kupac kupi TV, ukljucimo ga i ono softver zabode nesto nenormalno, kupcu se to ne svidi, nema problema donosimo drugi.

Ali isto je tako bilo xy kupaca koji nece da kupe ako pre toga ne vide bas taj uredjaj koji hoce, nema boga, hoce da ga vide iako su ga videli izlozenog, a ako nema izlozen obicno bude u magacinu uredjaj koji se stalno vadi i vraca u kutiju u svrhe pokazivanja ako recimo nije izlozen. Lepo im objasnis da po njih nema rizika, da mogu da vide isprobaju TV recimo i uvere se da je sve tip top ali tek po kupovini jer je fabricki zapakovano. a ako se ispostavi da sa tom jedinicom nesto nije u redu njih niko ne moze ostetiti, ali jok.

Bilo je toga pre, da se kupcu sve udovolji a onda se shvatilo da su neki kupci prosto stoka. Recimo dodje i kaze hocu telefon, zelim da ga kupim, video ga je izlozenog i prosto prodavac shvata apsolutnu nameru za kupovinom, iznese se kutija i kao jel moze da se vidi, otvoris kutiju oni ga razgledaju, upale i ugase, muljaju u ruci par minuta i onda cujes "Ipak bih jos malo da razmislim ili pogledam..." Smejes se ljubazno a dodje ti da ga gadjas tim telefonom.

A tek ovih 14 dana... Ja mislim da zapravo dosta potrosaca ni ne zna da ima pravo da vrati robu u roku od 14 dana bez razloga, sto je u jednu ruku dobra stvar. Bilo je slucajeva vrate usisivac nakon 10 dana jer im je nedovoljno jak, ili im se ne svidja boja sto su shvatili nakon 10 dana pa bi nazad pare kao da kupe u drugoj boji... Bilo je i nekih bisera da vracaju ostecenu robu nakon 10-11 dana i kao odustaju od ugovora na daljinu... Lik je vratio telefon sa ogromnom ogrebotinom preko ekrana nakon nedelju dana jer je on shvatio da je njegovo pravo o vracanju robe apsolutno, i slicno.

A sto se tice vracene robe, ona se ne vraca kao bumerang na police ili magacin, barem ne bi smelo sto ne znaci da se to ne radi, radi se tu i tamo... Ali je 90% proizvoda zapravo fizicki nemoguce vratiti kao nove, jer cak i izvan kutije vecina ima neku vrstu fabrickih protekcija, da li to bile zastitne folije, stikeri, eksterne zastite i drugo sto je aplicirano mehanicki pa zapravo je izuzetno tesko replicirati taj proces u drugacijim uslovima.
Cuo sam dosta prica da ljudima tako nesto stigne bez folija ili naplepnica i to je obicno alarm da je roba vracena, mada dosta ljudi nije ni svesno toga, zato uvek kazem pre kupovine nije lose pogledati neki unboxing klip cisto da vidis kako sve to stize u fabrickoj ambalazi i slicno.
 
Meni sada to zvuči kao neki fetiš, da moram da odnesem kući potpuno neotpakovano i ja da ga prvi otpakivam :)
Ako nije za poklon, meni lično odgovara da otvore u radnji, još bolje i uključe (TV npr.) radi probe.
Ako odnesem kući i uočim da je nešto oštećeno, moram sutra nekako da nađem vreme da idem ponovo u prodavnicu (naravno sa sve uređajem), pa onda da pišem reklamaciju koja obično se i ne rešava odmah. Onda za par dana ponovo u radnju za novi uređaj...
Meni lično užasno gubljenje vremena. Verovatno za neka sitna oštećenja ne bih ni imao vremena ni živaca da idem u radnju ponovo.

Posmatram na način da sam uređaj kupio jer mi treba da ga koristim. Da li sam ga iz kutije izvadio ja kući ili prodavac predamnom u prodavnici, apsolutno mi je svejedno dokle god je taj uređaj kakav treba da bude.
meni to recimo apsolutno ne odgovara...
Stvari otvaram sa paznjom i na neki svoj nacin secem folije, markere, i odpakujem dodatke i jako vodim racuna sta je gde bilo.
takodje onda mogu da vidim da li je stvar fabricki zapakovana ili je neko vest kao ja "fabricki zapakovao ponovo" :D
nema sanse da vam prodavac pred vama za 2 minuta proveri proizvod, to sluzi samo da vi potpisete papir...

vec me ovde znate da sam trgovac...a protiv ovoga sam.

@skochko92
Vidi se da poznajes "problematiku" :cool: (y)
 
Lepo neko gore rece da je neki fetis u pitanju :p :D
 
Prodavac je samo nužno zlo u procesu pribavljanja robe koju želim. Nije ga on pravio, nije ga on sklapao, ne želim ni da ga on otpakuje. Ja sam kupio Samsungov proizvod (na primer) a ne proizvod Tehnomanije ili koga već. Da mogu kupio bi direktno od Samsunga i izbacio prodavca iz igre jer ne varim posrednike bilo koje vrste ali razumem potrebu za njima, barem dok se ne razviju informacioni sistemi i implementiraju gde je moguće kupiti direktno sa izvora, izvoru to vratiti ako je oštećeno i obezbediti svoja sredstva nazad. Ako to u nekom momentu postane interes proizvođača, mada je sistem postavljen tako da se mnoga usta hrane iako za njima nema preke potrebe u dobrom broju slučajeva. Uostalom zato volimo Aliexpress i Alibabu toliko jer kupovinom kod njih izbacujemo iz jednačine kompletnu srpsku bulumentu uvoznika, posrednika, prodavaca, lanaca radnji i fizičkih lica koja obavljaju sam čin prodaje. Tako da nisam sigurno jedini koji ovako misli. Naravno tu su i oni koji preferiraju da pokažu svoju nadmoć nad drugima i takvi vole usluge i uslužne i ponizne i uvek će platiti ekstra za nešto ako to garantuje uslugu i da ih neko tretira sa poštovanjem. Oni ne kupuju na Aliexpressu nego uđu u Gucci radnji i popiju piće, budu usluženi kao kraljevi i sve to debelo plate, sve uključeno u sam proizvod koji mimo tih kerefeka i marketinga koji se bazira na tom, ne vredi ni 20% prodajne cene. Ali težnja je da ta priča umire, barem kod generalne populacije.
 
Tek da vidite u Americi kakav je raj za kupca... Na W&T bejah na soritiranju robe u magacinu Walmarta, znaci ja ne znam da li tamo vise robe izadje ka kupcima ili se vrati od kupaca. Meni ni dan danas nije jasno kako oni posluju tako ali bukvalno ako zelis nesto da isprobas ili "rentiras" odes u Walmart, kupis, koristis lepo to i vratis i to u periodu do 90 dana.
Samo cu navesti da se najvise vracala kamp oprema, bazeni na naduvavanje, bastenske dekoracije i tako te sezonske stvari. 😂

Inace jedan od lanaca u kojem se najvise placa kesom, a razlog je taj sto postoji sistem koji belezi koliko si puta vratio robu ako placas karticom pa je to kao protiv "ponavljaca". A recimo njihovi prodavci kada zovu menadzera jer je nesto vraceno u ne bas najsrecnijem stanju, kasnije taj prodavac dobije ribanje od menadzera jer kupac je svetinja, lol.

A omiljeni momenat tog iskutva mi je bio kada sam video kako je u kutiji vracenog TVa bila drvena paleta... Niko to nije prekontrolisao posto se cesto praktikovalo da radnik samo primi tu robu i to je to.
 
Da mogu kupio bi direktno od Samsunga i izbacio prodavca iz igre jer ne varim posrednike bilo koje vrste ali razumem potrebu za njima, barem dok se ne razviju informacioni sistemi i implementiraju gde je moguće kupiti direktno sa izvora, izvoru to vratiti ako je oštećeno i obezbediti svoja sredstva nazad.
Veliki proizvođači se uglavnom neće nikada baviti maloprodajom, bar ne u nekoj ozbiljnoj meri. Sav "prljav" posao oko nabavke, uvoza, sertifikovanja, usklađivanja sa lokalnim propisima, nabavke rezervnih delova, lagera, prodaje, servisa, podrške, obavljaju generalni uvoznici tj.prodavci. Često rade i sav lokalni marketing. Danas je lakše nešto napraviti nego prodati.
AliExpress je nešto drugo; postoji nekakva garancija da će roba stići u ispravnom stanju i to je to. A i tamo isto dominiraju prodavci. Prosto je lakše i mnogo jeftinije prodati na recimo tri mesta po 50.000komada, nego na 150.000 mesta po jedan komad.

Edit:
Ne mogu ni da zamislim kako bi to izgledalo da npr. naručim patike iz Indonezije, frižider od 2m iz Turske, šporet iz Španije, veš mašinu iz Poljske, TV iz Slovačke, keramičke pločice iz Italije a lepak za pločice iz Slovenije... Da platim prevoz za to, špeditera, carinu, pdv i ko zna šta još. A još bolje ako nisam baš zadovoljan npr. veš mašinom, da je šaljem nazad u Poljsku... ili ako mi ne odgovara veličina patika, da ih šaljem nazad u Indoneziju i čekam da dođe novi par :)
 
Poslednja izmena:
Uz to Aliexpress prodavci su toliko digli cene, da trenutno uz naplatu pdv-a maltene nema nikakve poente da naručujem bilo šta. Ali+prodavci se ugrade maltene kao i svi ostali pomenuti u lancu.
 
Ja jedino smatram da kada je u pitanju vracanje robe iz cistog hira, odnosno kada je sa uredjajem sve u redu, ne bi trebalo da se refundira kompletan iznos.

Recimo u SAD kod nekih prodavaca postoji "restocking fee" koji obicno iznosi 10% od cene proizvoda. Dakle kupis telefon od 600$ i hoces da ga vratis jer ti se ne svidja u roku od 14 dana, bice ti vraceno 540$, i to je jako dobra mera za odvracanje tih kupaca koji inace siluju to pravo na povrat.

I mislim da bi to svuda trebalo da bude tako, no opet kazem procenat ljudi koji kod nas vraca tehnciku robu bez posebnog razloga nije toliko velik zapravo.

A druga dimenzija kada udjes u Apple prodavnicu prodavci te zapravo savetuju da kupis proizvod makar da ga probas u tih 14 dana. Ali se zato tamo vraceni open box i refurbished uredjaji prodaju kao alva za 10-20% ispod cene. To su bukvalno najsigurniji kupci, njima je dovoljno dobro sto je uredjaj skoro ko nov, samo neka je jeftiniji.

Jedino sto smatram istinskom manom kod nas to je proces reklamacije i ostvarivanje prava na garanciju. Previse je sporo i mucno po kupca i cesto namesteno tako da igra u korist prodavca, neretko ugrozavajuci osnovna potrosacka prava kupca.
 
Znam da nije striktno tema, ali ako neko traži da dokupi RAM, još danas su akcije u WW, i mogu reći da su cene ok, jer sam ja još jedan štap Kingston HX432C16FB3A/16 platio 10tak evra manje nego pre ove opšte krize sa HW. Garancije 10 god.

Pre nego što krene pametovanje šta će mi još 16GB RAM ako komp više-manje ne koristim u poslovne svrhe, da odgovorim - svrbele me pare i sve više igara zahteva 16GB kao neki optimum, neke i kao minimum.
 
  • Like
Reagovanja: M J
Ne verujem da će ti bilo ko reći šta će ti još 16GB RAM-a, memorije nikada dosta.
 
Od WW i da je besplatno neka hvala.
 
Znam da je pitano i odgovoreno ranije, ali ajde da pitam za svež odgovor iz prve ruke.

Da li i dalje TEH, WW i Emm moraš cimati za fiskalni račun koji posle podižeš u nekoj od prodavnica u svom gradu?
Isto pitanje i za garanciju dužu od 24 meseca da li i to mora u radnji da se ishoduje?

Pitam, jer mi uz memoriju nisu poslali fiskalni, niti su ispunili garanciju koja je 120 meseci, pa se ovo za sada sa te strane može tretirati kao post vezan za temu i negativno iskustvo sa WW, koja je ćerka firma firme iz naslova.
 
Ugovor o prodaji na daljinu vazi kao dokaz o kupovini na osnovu kojeg ostvarujes svoja prava na garanciju kada kupis nesto online.

Prosto zakonski ugovor je izjednacen sa racunom tako da fiskalni racun cesto ni ne prilazu, jer nema potrebe prosto.
 
Tačno,
ali Tehnomanija će naknadno ipak poslati račun
 
Mozda ni ne postoji, zato ni nemas sta da izdestvujes, jer u principu roba kupjena online i dostavljena preko eksterne kurirske sluzbe uopste ni ne mora da bude evidentirana fiskalno. To prosto tako funkcionise.

Evo ima i na sajtu Tehnomanije konkretno

U slučaju kupovine na daljinu prodavac nije dužan da kupcu izda fiskalni račun, a u skladu sa članom 2. stav 1. tačka 1) Uredbe o određivanju delatnosti kod čijeg obavljanja ne postoji obaveza evidentiranja prometa preko fiskalne kase („Službeni glasnik RS“, br. 61/10, 101/10, 94/11, 83/12, 59/13, 100/14), već sva prava potrošač može ostvariti na osnovu ugovora o prodaji na daljinu.
 
^ Moguće jedino što se u mom konkretnom ugovoru nigde ne pominje dužina garancije niti sa kojom dokumentacijoj ostvaruješ garanciju (tipa ugovorom o kupoprodaji na daljinu), ali imam njihov mail na dan prodaje gde potvrđuju da je 120 meseci.
 
^ Moguće jedino što se u mom konkretnom ugovoru nigde ne pominje dužina garancije niti sa kojom dokumentacijoj ostvaruješ garanciju (tipa ugovorom o kupoprodaji na daljinu), ali imam njihov mail na dan prodaje gde potvrđuju da je 120 meseci.

Prodavac ne mora u principu sam nista da spomene... Uz dokaz o kupovini, dakle racun, kopiju racuna, ugovor o prodaju na daljinu, pa cak i slip ili izvod iz banke, ti imas zakonsku garanciju na saobraaznost od 24 meseca.

Kod mene se recimo desavalo ljudi pogube sve i donesu izvod iz banke, to je dokaz, i ostvaruju svoje pravo bez problema. Ima i dalje giliptera koji ce svejedno da pokusaju da te izvrdaju kako moras da imas fisklani ili idi kuci i placi, to je obmana.

A sto se tice garancije proizvodjaca koja nadilazi rok zakonske garancije o saobraznosti na 2 godine, to mora da bude potvrdjeno od strane prodavca.

Dakle ako proizvodjac, RAM memorije recimo, garantuje 10 godina, to prodavac uopste ne mora niti ce da ispostuje jer jednostavno nije u zakonskoj obavezi. Medjutim ako potvrdi to u kupoprodajnoj transakciji da li garantnim listom ili ugovorom, kao sto kazes da su tebi potvrdili, onda da, morace da uvaze taj period regularno kao i onaj o saobraznosti.
 
Da, kada sam kupovao stvari koje imaju dužu garanciju od 2 godine, uvek upišu na garantnom listu koliko meseci garancija važi.
Konkretno Gigatron, ali takođe i Emmi ranijih godina.

Deo oko izvoda mi je jasan, ali ako čovek plaća gotovinom (skoro pa da mora tako ako ide dostava kurirskom službom - pouzećem), nema praktično nikakav dokaz da je kupovina stvarno obavljena?
 
meni maticnu emmi nije poslao dok nisam platio predracun, ne znam da li je 5000 din granica (ploca je bila 6000)
 
Nazad
Vrh Dno