Šta je novo?

Statistika o pouzdanosti telefona, koliki procenat zavrsi na reklamaciji?

Migrant

Slavan
Učlanjen(a)
19.07.2018
Poruke
2,690
Poena
235
Kad preporucim ljudima da kupe telefon na KP, obicno me pitaju kolika je sansa da se pokvari u roku od 2 godine (posto ne dobijaju fiskalni)....
Pa evo da postavim temu o tome. 🙂
Zanima me koliki procenat prodatih telefona zavrsi na reklamaciji, unutar garantnog roka? Da li neko zna ili je mozda nekad uspeo da izgugla neke konkretne informacije? Mozda ima forumasa iz maloprodaje, pa da nam bar okvirno napisu?
Naravno da to zavisi od proizvodjaca do proizvodjaca, od modela do modela, ali bar za neke proizvodjace i modele da znamo...
 
Ja imam podatak za iPhone da je bio 8-9% fault rate u prve 2 godine koliko je garancija kod nas. U pitanju su podaci jednog velikog prodavca. Za druge brendove nisam siguran, ali ja uvek racunam da mi garancija vredi 10% od cene uredjaja pa tako biram da li da kupujem na oglasima ili zvanicno.
 
Zanimljivo, 8-9% je bas puno, pogotovo za ovakvog premium proizvodjaca.
 
Ja imam podatak za iPhone da je bio 8-9% fault rate u prve 2 godine koliko je garancija kod nas. U pitanju su podaci jednog velikog prodavca. Za druge brendove nisam siguran, ali ja uvek racunam da mi garancija vredi 10% od cene uredjaja pa tako biram da li da kupujem na oglasima ili zvanicno.
Nema šanse da je toliko, jedino da je to procenat i oštećenja, lomova koje korisnik izazove.
 
Drug i zena mu kupili iphone jedan iz mts jedan iz yettela oba doa. ip13 pro i ip13 pro max. Kazu i yettee i mts da su im to jedini slucajevi. Ali njima je 100%.
 
Oko 1-2% za Samsung i Huawei. Radio sam reklamacije 5 godina u Emmiju. I od tih 1-2%, 90% su bile software-ske brljotine.
 
Brljotine. Tipa kamera app ne radi isl... Upadne u bootloop, da sad sam se setio, to je bilo uglavnom.
 
Ja sam radio u maloprodaji, i stvarno jedno 80% reklamacija bude oko softvera. Sledeće su duhovi na ekranu, ostale su toliko retke da ne mogu da se setim uopšte..
A reklamira se otprilike 1 na 20 telefona ( 2 godine sam radio, računam otprilike po tome koliko sam prodavao dnevno a koliko primao na reklmaciju)
 
Ja radim u trgovinskom lancu, i mogu reći da je mobilni telefon jedan od najpouzdanijih elektronskih uređaja kada se pogleda broj jedinica koje se prodaju i koje se reklamiraju... Procentualno ne bih znao ali je broj reklamacija, izazvanih hardverskim defektom ili kvarom, rekao bih skoro zapanjujuće mali...
Ne računam softverske neprilike, koje se u 99% reše fabričkim resetom.
 
I moje licno iskustvo je takvo, u kuci imamo 3 mobilna telefona i ni jedan nikada nije "crkao", ne u dve godine, nikad (prosek posedovanja ~3 godine). Polomljenih je bilo, cackanih i brickovanih (mada ih na kraju uvek izvucem nekako :)), ode dugme neko ili tako nesto ali da je telefon juce radio, danas ne radi uopste, jos se nije desilo. Statisticki je potpuno irelevantno ali kada bih sad pravio porodicnu listu "najpouzdanijih aparata" mobilni pa frizider. :)
 
Ja sam od svih telefona imao problem samo sa iPhone 6s, pojavile se linije na ekranu, uz levu stranu. To se dogodilo malo posle godinu dana, dobro je pa sam uzeo preko provajdera, zamenili su telefon.
 
Bilo bi zanimljivo da se nadje statistika za Google telefone. Svaki model je bio problematican i imao hardverskih problema i to velikih.
 
Ja sam valjda bila te srece da sam cak 3 puta imala hardverski problema.
Prvi put sa Huawei P8 - nakon 9 meseci koriscenja dobio je zelene fleke po ekranu, a ja novi uređaj. (uzet preko Mts-a).
Za ti S7-roze flekuce po ekranu (star nepunih 6 mesec, i opet dobih novi, opet Mts)
S8-roze linije po ekranu (uzet na kupujem prodajem) - naravno zamena ekrana je bila preskupa, a ja nepokrivena garancijom. I od tada samo preko ovlašćenih prodavaca. Mada da ne baskuziram sa zadnja tri uređaja problema nisam imala.
 
Isto sam pitao u jednom servisu, odgovor je bio sledeći:
Xiaomi treba zaobilaziti, Huawei treba pazariti. iPhone, Samsung su se odlično pokazali, malo kvarova.
Ako ima da neko radi u servisu nekom, bilo bi lepo da napiše kakvo je stanje..
 
Moj prijatelj serviser mi je jednom prilikom rekao, što se tiče kvarova, najbolje se pokazao Samsung.
 
Do sada reklamacije telefona koje sam imao:

2018. - Huawei P8 Lite - otišao wifi (poznata boljka modela) - odneo zadnji dan garancije u VIP. Bila subota. Primili bez problema. Telefon popravljen. I vraćen.
2021. - Xiaomi Redmi Note 10 Pro - 2 puta isti kvar - ekran - uvoznik odbijao da prizna kvar i stalno vrsio factory reset telefona posle čega bi on radio neko vreme i opet ekran otišao u max donji brightness (ne vidi se nista) - na kraju mi sam Vip zamenio uređaj - dali mi drugi.

Crkao mi i ekran na jednom kinezu sa Alija.

Generalno, kroz ruke mi prošlo 100nak telefona. Sem ova tri, ostali su bili ok.
 
Meni za 24 godine koliko ih koristim, prošlo oko 250 telefona i samo jedan (S7 Active) se pokvario.
 
Nazad
Vrh Dno