Šta je novo?

SBB - Generalna diskusija (nije tema o EON-u)

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Pa mozes kroz aplikaciju.
 
Da li neko zna šta podrazumeva tj. koji kanali su u tom Plus paket-u to se nisam rspitao, s obzirom da sam potpisao anex ugovora dobio sam Cinemax i taj Plus paket.
 
Mislio sam na Sbb aplikaciju. Tamo mozes uzeti ili otkazati pretplatu
 
Niste vi objasnili ništa. Te priče o njihovim mnogo jakim pravnicima, o Luksemburgu isl, ne prihvatam kao ikakvo objašnjenje.

... Evo ti kako detaljno objašnjenje treba da izgleda - http://efektiva.rs/aktuelnosti-efektiva/potrosaci-aktuelnosti/pravo-operatora-na-otkazni-rok/

Ne moraš čitati sve, dovoljan je zaključak:

Ukratko:
Svaki operator je dužan da potrošaču koji raskida ugovor pre isteka minimalnog perioda važenja omogući izbor šta je za njega povoljnije:

isplata svih preostalih mesečnih pretplata do isteka ugovorne obaveze, ili
isplata svih povoljnosti koje je potrošač dobio od operatora za vreme trajanja ugovora.
 
@jddipqd pričamo o raskidu kada je istekla ugovorna obaveza a korisnik osporava otkazni rok.
Pa ne baš. Mrle ima tumačenje da se ugovorna obaveza posmatra kao ugovor na određeno vreme i da za to ne važi otkazni rok. Sve i da je tako, opet imaš da platiš mnogo više nego što bi samo za otkazni rok.

Sa druge strane, i sam je napisao da ugovori na neodređeno mogu da imaju otkazni rok ali da provajder ne može da ti naplati uslugu koju ti nije isporučio. Znači, ako si im vratio opremu, da možeš da se pozoveš na to.
Sve što provajder treba da uradi da ne možeš da se pozoveš na to je da ne prihvati da uzme nazad opremu dok traje otkazni rok.
 
Stavite podsetnik kalendar koji vas mesec dana pre isteka UO obavesti. Posaljete pismo ili idite do poslovnice( ja sam MTS-u slao e-mail i prihvatili su) i najavite raskid. Poslednjeg dana odnesete opremu i to je to. J sam tako uradi za MTS box 3 paket. Danas-sutra vracam vdsl modem.
 
Jedva nađoh jedan SBB ugovor na internetu. Iz 2017. je, da li je sada isti?

Uglavnom, član 9. (ceo) kaže:

Član 9.

Ovaj Ugovor zaključuje se na neodređeno vreme.

U slučaju da zbog tehničkih ili drugih problema ne dođe do instalacije i pokretanja usluge, Ugovor se automatski raskida u delu koji se odnosi na ovu uslugu.

Obe ugovorne strane mogu jednostrano raskinuti Ugovor, pisanim putem bez obrazloženja, sa otkaznim rokom od 30 (trideset) dana. Pretplatnik može koristiti ovo pravo pod uslovom da do dana stupanja otkaza na snagu izmiri sva svoja dospela dugovanja prema SBB-u. Pretplatnik ovo pravo ima u pogledu Ugovora u celini ili u delu koji se odnosi na pojedinačnu uslugu.

Ugovorne strane imaju pravo raskida Ugovora i u ostalim specifičnim slučajevima definisanim Opštim uslovima.

I sad ti odeš da raskineš ovaj ugovor npr. 6 meseci nakon sklapanja...

  • Dobar dan, ja bih da raskinem ugovor.
  • Ahm, u redu, da vidimo šta kaže naš digitron... Morate da nam platite ili 72.000 din. po osnovu preostalih 18 mesečnih pretplata, ili 72.000 din. po osnovu uvođenja i instalacije uređaja koje niste platili na početku.

  • To je baš divno što mogu da biram koje 72 hiljade ću da platim, ali u članu 9. ugovora lepo, crno na belo piše da Ugovor mogu raskinuti jednostrano, i koliko sam ja razumeo i očekivao, trebao bih vam sada platiti još samo jednu mesečnu pretplatu, odnosno "otkazni rok od 30 dana"?
  • Aaaaa pa ne... he he he... To što piše u članu 9. se ne važi.

  • Kako to mislite - ne važi se član ugovara koji smo sklopili?!
  • Pa tako, znate, ne važi se. Za vas se sada važi član 2. u kome lepo piše ovo što sam vam rekao - da nam dugujete 72.000 din.

  • Da, u pravu ste, u članu 2. zaista to tako piše. Ali kako ja treba da znam koji član se važi, koji se ne važi, koji je stariji... Malo sam zbunjen?
  • Pa kako bih vam rekao, naš Ugovor vam je zapravo dva ugovora u jednom. Znate, kao one Nes kafice u kesicama 2u1. Naš Ugovor je istovremeno ugovor i na određeno i ugovor na neodređeno vreme, pa tako neki članovi mogu da se nekada ne važe, a drugi važe... I obrnuto, je li.

  • Hmmm, ali ja bih se opet vratio na član 9. U njemu piše da je ovo ugovor samo na neodređeno vreme, a u tom slučaju ne bih trebao plaćati te 72.000 din?
  • Pa to sam vam već objasnio! Taj član se sada ne važi! Jednostavno zamislite da uopšte ne postoji!

  • Ahhh da. Izvinite.... Baš sam zbunjen.... A da li možda mislite da je sve ovo dovođenje korisnika u zabludu? Prikrivanje suštine? Malo se važi jedan član, malo drugi, kako kad?
  • Ma taman posla, molim vas. Mi smo ozbiljna kompanija. Imamo mnogo jak tim pravnika...

  • Huh, dobro je... Samo mi se malo vrti u glavi. Osećam se ambivalentno... Evo vam moj novčanik, pa vi sami uzmite koliko treba.
  • Hvala.

  • Doviđenja.
  • Doviđenja.

Pa ne baš. Mrle ima tumačenje da se ugovorna obaveza posmatra kao ugovor na određeno vreme i da za to ne važi otkazni rok.

"Ugovorna obaveza" je svaka obaveza koja proističe iz nekog ugovora, kao što joj i samo ime kaže. U ovom konkretnom slučaju, ugovorne obaveze SBB-a su da isporučuje neki internet, neke TV kanale, eMail, ovo, ono... da opravi ili zameni neku spravu ako crkne... da dostavlja račune... A korisnikova ugovorna obaveza šta može biti, osim da plaća te račune na vreme. Nema tu bog-zna-šta da se tumači.

Sve što provajder treba da uradi da ne možeš da se pozoveš na to je da ne prihvati da uzme nazad opremu dok traje otkazni rok.

Kako može "da ne prihvati da uzme nazad opremu", ako je ti lepo, uredno, neoštećenu i u ispravnom stanju doneseš u njihovu poslovnicu i pristojno je spustiš na neki sto ili neku sličnu površinu? Šta tamo neko treba da uradi da je "ne bi uzeo nazad"? Kako to misliš? Ili je npr. pošalješ preporučenom poštom ili kuririma, zajedno sa pismom kojim ih obaveštavaš da otkazuješ ugovor na neodređeno vreme?
 
Pa dobro, sve je OK. Idi kod njih, vrati opremu, raskini ugovor.
 
@mrle

Pre svega, molim te prestani da koristiš argumentum hominem paleae (slamnati argument, strawman) kada kritikuješ ugovornu praksu operatora. Isto tako nemoj da se baviš zamenom teza niti da karikaturišeš eksterne aktere u ovoj diskusiji (argumentum ad hominem, argument protiv čoveka).

Dodatno, pružam ti sledeće resurse kako bi ti detaljno razjasnio celokupnu ugovornu praksu i posebno sve nejasnoće koje imaš u vezi sa poslovanjem telekomunikacionih operatora na tržištu, posebno kada je u pitanju pružanje usluga u ugovornom odnosu i otkazni rok.


To su ti sve neophodne informacije. Nisam nadležan da ti to sve ponovo prežvaćem, pa sam ostavio linkove.

Ako apsolutno ne možeš da razumeš ove koncepte, zamolio bih te da više ne stupaš u pretplatnički odnos sa bilo kojim operatorom kako ne bi imao probleme i nesporazume u budućnosti.
 
Bratija instalirao sam eon aplikaciju na TV-u ali na supernova internetu. Skoro pa ništa ne radi i piše greška pa ako mi ostane tako TV pi 10 minuta i zaboravim ga, dođe slika. I tako uvek. Jel nije dozvoljeno to ili ja imam neki problem? Ne mora N1 to su mi rekli na poslu da ne može, ali i ostli kanali ne rade ili jedva posle 15 min. Da zovem SBB ili nema leba? Hvala
 
"Ugovorna obaveza" je svaka obaveza koja proističe iz nekog ugovora, kao što joj i samo ime kaže. U ovom konkretnom slučaju, ugovorne obaveze SBB-a su da isporučuje neki internet, neke TV kanale, eMail, ovo, ono... da opravi ili zameni neku spravu ako crkne... da dostavlja račune... A korisnikova ugovorna obaveza šta može biti, osim da plaća te račune na vreme. Nema tu bog-zna-šta da se tumači.
Током уговорне обавезе постоје одређени бенефити за корисника. Одређени месеци за динар, или снижена претплата првих 12 месеци, додатни канали или укупна нижа цена самог пакета (узмеш ЕОН премијум, а плаћаш га као ЕОН фул). Када уговорна обавеза истекне, тада се плаћа пуна цена, без бенефита - што је и логично. О овоме и о самој терминологији се писало како на овом тако и на многим другим форумима.
 
Bratija instalirao sam eon aplikaciju na TV-u ali na supernova internetu. Skoro pa ništa ne radi i piše greška pa ako mi ostane tako TV pi 10 minuta i zaboravim ga, dođe slika. I tako uvek. Jel nije dozvoljeno to ili ja imam neki problem? Ne mora N1 to su mi rekli na poslu da ne može, ali i ostli kanali ne rade ili jedva posle 15 min. Da zovem SBB ili nema leba? Hvala
Racunaj, po njihovom, 30-40% programa nece raditi ako nisi na njihovom internetu. Moras uzeti onaj eon za sve mreze.
 
Bratija instalirao sam eon aplikaciju na TV-u ali na supernova internetu. Skoro pa ništa ne radi i piše greška pa ako mi ostane tako TV pi 10 minuta i zaboravim ga, dođe slika. I tako uvek. Jel nije dozvoljeno to ili ja imam neki problem? Ne mora N1 to su mi rekli na poslu da ne može, ali i ostli kanali ne rade ili jedva posle 15 min. Da zovem SBB ili nema leba? Hvala
Ma boli te imaš 12 meseci po 1 dinar...
 
^Ma zezam te... Svako neka koristi šta mu se u tom momentu čini najoptimalnije...
 
Џаба вам расправа око фамозних месец дана 'отказног рока'. То су прво увели у телекому, додуше прво незванично. Био сам присутан (одавно) када је један старији човек са села дошао да откаже услугу мобилне телефоније. Ја сам чекао на ред и силом прилика слушао пола сата убеђивање да то не може одмах и да мора још месец дана итд. Следеће године сам ја био принуђен да платим још месец дана јер сам 'закаснио' један дан. Од тог момента заобилазим телеком што даље.
 
То су прво увели у телекому, додуше прво незванично. Био сам присутан (одавно) када је један старији човек са села дошао да откаже услугу мобилне телефоније. Ја сам чекао на ред и силом прилика слушао пола сата убеђивање да то не може одмах и да мора још месец дана итд. Следеће године сам ја био принуђен да платим још месец дана јер сам 'закаснио' један дан. Од тог момента заобилазим телеком што даље.

Kod mobilne telefonije podneseš zahtev za prelazak na prepaid u drugu mrežu i za četiri dana raskinut ugovor
 
@zokce To je kod nas na tržište fiksnih usluga (internet, DMS, telefonija) prvi uveo SBB, a Telekom tek pre 4 godine. Kod mobilne to je postojalo prvo kod Vipa zbog čuvenih "obračunskih ciklusa" pa onda kod Telenora ali ne kao otkazni rok već se raskid realizuje u roku do 15 dana od trenutka podnošenja zahteva, meni su raskidali instant jer ja raskinem ugovor i uzmem ponovo istog trena da dobijem bolju promociju, a u Telekomu su od pre 3 godine počeli da forsiraju 15-30 dana na ime pisanja zahteva, dopisa, molbi i sličnog, kako bi ti naplatili dodatni mesec, ali zvanično nisu primoravali na otkazni rok već "dođeš i podneseš 'UPIT' pa onda ti odgovore sa 'ODOBRENJEM' pa onda dođeš sa tim odobrenjem i izvršiš raskid koji se realizuje odmah". Ako nećeš to, a istekla je ugovorna obaveza, podneseš zahtev za prenos u drugu mrežu i odobri se u roku do 5 radna dana.
 
Вараш се, то је сада уведено као непротивзаконито, раније је била тортура у пословницама. Овај пример се десио пре око 20 година, било ми је чак и мучно да слушам.
И није уопште битно да ли је фиксна или мобилна телефонија, битно је да су све чинили да задрже кориснике, макар још само један месец. Тада су то само они радили, после су и други увидели да је то добро и за њих.
 
Jesu li to eon paketi poskupeli 100 din? Istekao mi je jedan ugovor pa gledam da uzmem neki jeftiniji paket i vidim da je eon light duo 3099 din. Ubeđen sam da je bio 3000 okruglo.
 
@MilanKragujevic

Ugovor na neodređeno vreme ne može sadržati nikakve rokove svoga trajanja, nikakve (ni minimalne, ni maksimalne, ni bilo kakve druge) periode "ugovorne obaveze", nikakve slične vremenske odrednice. Ako ih sadrži, onda ne može biti ugovor na neodređeno vreme. Može samo biti na manje ili više - određeno.

Ovo nije stvar zakona, zakoni se time ne bave. Ovo je stvar semantike, logike, zdravog razuma.

Mislim da oni (svesno) i ti/vi (nesvesno) brkate pojmove "neodređeno" i npr. "neograničeno" u smislu "beskonačno"... pa da se na osnovu toga pravi logička konstrukcija o ugovoru koji ima neko minimalno vreme trajanja, a maksimalno mu nije ograničeno?

... Ali "neodređeno" i "neograničeno" nisu sinonimi, te dve reči nemaju isto značenje.

A kako god bilo... Haug! Odjavljujem se sa ove (barem za mene totalno beskorisne i uzaludne) rasprave.
 
Ima li nekog uticaja na nas koji imamo SBB ovaj ugovor Telekoma i Telenora ?
 
@Zoran021

Da, vi koji ste bez ugovorne obaveze ili kojima ističe ugovor sledeće godine ćete dobiti mnogo bolje popuste kad se kod vas u zgradi pojavi i Telenor sa manjim cenama od Supernove a koristeći Telekomovu infrastrukturu, pa ćete onda moći da ucenjujete SBB da Vam da šta god hoćete, da zadržite staru opremu ili uzmete novu, stari paket uz novi ugovor, popust umesto Pink kanala, svašta... Sky is the limit :)

Nisam sarkastičan.

Takođe možeš da očekuješ malo bolji kvalitet usluge u naredne dve godine, kada ih konkurencija natera da konačno - posle ~4(?) godina od kako su uveli EON kao koncept - naprave neku promenu u ponudi.
 
@Zoran021

Da, vi koji ste bez ugovorne obaveze ili kojima ističe ugovor sledeće godine ćete dobiti mnogo bolje popuste kad se kod vas u zgradi pojavi i Telenor sa manjim cenama od Supernove a koristeći Telekomovu infrastrukturu, pa ćete onda moći da ucenjujete SBB da Vam da šta god hoćete, da zadržite staru opremu ili uzmete novu, stari paket uz novi ugovor, popust umesto Pink kanala, svašta... Sky is the limit :)

Nisam sarkastičan.

Takođe možeš da očekuješ malo bolji kvalitet usluge u naredne dve godine, kada ih konkurencija natera da konačno - posle ~4(?) godina od kako su uveli EON kao koncept - naprave neku promenu u ponudi.
Bumo videli!! Videćemo šta će biti.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno