Уговорна обавеза траје 12 или 24 месеца ако постоје неки бенефити у том периоду: нижа цена пакета, уређај код мобилних оператера и слично. Уговорна обавеза није уговор на одређено. Можеш га ти тако посматрати, али он то није.
Ugovorna obaveza (kao i ugovorno pravo) je obaveza koja proističe iz ugovora. Taj ugovor može biti zaključen na određeno ili na neodređeno vreme. Ako ugovor ima neko trajanje (sam si napisao reč "traje"), onda to znači da je to ugovor na određeno vreme (kao što je već više puta napisano).
Ne postoji nikakva "ugovorna obaveza" kao neka posebna vrsta ugovora... ili kako već ti to zamišljaš. Iz svakog ugovora proističu neke obaveze i neka prava. To i jeste suština sklapanja ugovora, u suprotnom ugovori ne bi imali nikakvog smisla.
Види, ако ти одеш 1. у месецу у СББ са опремом и кажеш им да не желиш више да користиш њихове услуге, њих не занима што ти не користиш њихове услуге. Ти си тог дана рекао да раскидаш уговор са њима и за њих од тог тренутка креће отказни период. То су њихова правила, ти си потписао уговор са њима и то је то.
Nije to to, zato što "njihova pravila" moraju biti usklađena sa postojećim zakonima države u kojoj posluju (i ovo je već napisano).
Иначе, то што си ти вратио опрему истог дана када си им предочио своју намеру да престајеш да користиш њихове услуге не значи апсолутно ништа. Океј, немаш њихов модем или ЕОН или Д3 уређај, али преко мобилног нета можеш користити ЕОН услугу или Унифи хотспотове...
Ne mogu ti naplatiti ni EON i UniFi uslugu, ako je nisi koristio (tokom otkaznog roka i ako si vratio opremu, je li). Svakako ti nemaju pravo naplatiti internet, TV i telefon, ako si vratio ruter i sve ostale "kutije" i aparate. Ne mogu ti naplatiti uslugu samo zato što si mogao da je koristiš (a nisi), isto kao što ni ovaj frizer ispod moje zgrade ne može meni naplatiti šišanje samo zato što sam mogao da odem kod njega i da se ošišam.
Po tvojoj logici ti možeš da vratiš opremu kad god tebi odgovara i kažeš da ne mogu da ti naplate ništa, jer ti više ne koristiš usluge...
Ako je na snazi ugovor na neodređeno vreme, onda je generalni odgovor - Da, možeš otkazati taj ugovor kad god hoćeš (i druga strana isto) i nisi dužan ništa da im plaćaš nakon toga... A, naravno, uz ispunjavanje određenih uslova - vraćena oprema je kompletna i neoštećena, nema prethodnih dugovanja... itd... pa onda i ne možeš baš kada hoćeš, već moraš radnim danom i tokom radnog vremena... itd...
I ugovor na određeno vreme možeš raskinuti kada god hoćeš i iz čistog mira... Ali to nije otkazivanje (kao u prethodnom slučaju, jer se ugovor na određeno vreme ne može otkazati... a što je i to već napisano), već raskidanje, pa ćeš shodno tome morati nešto platiti. Osim npr. u slučaju da raskidaš ugovor jer druga strana nije pružala uslugu kakvom se obavezala (ne radi internet, TV kanali, poskupljenje, ovo, ono) isl.
Kada istekne ugovor na određeno vreme, on se više ne može raskinuti - zato što je istekao. Jednostavno se više ne važi, gasi se sam od sebe.
Naravno da se ovde ne radi o usluzi koja nije pružena nego o jednostranom raskidu ugovora o pružanju usluge. Oni bi ti pružili uslugu koja je ugovorom definisana, a ti ne želiš da postuješ ugovor koji predviđa da 30 dana ranije najaviš raskid...
Prvo shvati šta znači
raskidanje, a šta znači
otkazivanje ugovora? Ako raskidaš ugovor, kakve veze treba da ima otkazivanje i otkazni rok, kada su to dva različita postupka za dve različite vrste ugovora?
Danas (21. aprila) sam najavio otkazivanje ugovora, vratio svu opremu, namirio sva dugovanja itd... Otkazni rok je 30 dana? - Nema nikakvih problema, ugovor se otkazuje za 30 dana (21. maja) ili kad god to vama odgovara tokom tih 30 dana. Može i odmah danas, može i za 4 dana, 11, 17, 26... kad god vi hoćete.
... Ali ne možeš mi za tih 30 dana ništa naplatiti, jer mi nikakvu uslugu nisi ni pružio. Šta ćeš napisati na računu? Usluga Interneta i TV-a za period 21. april - 21. maj? - Pa ne možeš ispostavljati račun za uslugu koju nisi pružio. Ne možeš po zakonu ove države, a oni su stariji od tvojih pravila.
Na temu "ugovora i ugovorne obaveze", grešiš. Ugovor o korišćenju usluga se zaključuje na neodređeno vreme sa minimalnim periodom ugovorne obaveze. Dakle ugovor nije "na određeno vreme" nego ima minimalni period ugovorne obaveze. Što je u skladu sa ZOO.
Ne može nikako ugovor biti na neodređeno vreme, a istovremeno imati "periode", "trajanja" itd... Ni po zakonu, ni po zdravoj logici. To je pravno ništavno. (Obrnuto, eventualno i u određenim situacijama, može - da se ugovor na određeno vreme, nakon isteka tog određenog vremena i saglasnošću obe strane, može produžiti, tj. smatrati zaključenim na neodređeno vreme.)
Uostalom... ako je taj SBB-ov ugovor na neodređeno vreme, zašto ga ti u prve 2 godine ne možeš jednostavno otkazati, već ga možeš samo raskinuti? Zato što on sadrži i "minimalni period ugovorne obaveze"? - Pa šio mi ga Đura!... To samo po sebi znači da je to ugovor na određeno vreme, a ne na neodređeno.
I šta uopšte znači taj pojam "ugovorna obaveza"? - Svaki ugovor ima svoje obaveze (i prava). Ugovori samo za to i služe - za ugovaranje obaveza i prava... Pa šta to onda te sve ugovore čini razlićitim od tog njihovog?... Pa još povrh svega, on može istovremeno biti i ugovor na određeno i na neodređeno vreme?!
Najblaže rečeno - nejasnoće (one su u pravu uvek tumače u korist potrošača), a pošteno i narodski rečeno - prevara i otimačina.
Na temu otkaznog roka - ako si opremu vratio pre roka, što ne treba da radiš, možeš vrlo jednostavno da storniraš dodatni mesec otkaznog roka ako su ti ugasili EON uslugu. Ja sam tako dobio storno poslednjeg meseca jer su mi ugasili EON nalog na sajtu, a probali da mi naplate mesec dana korišćenja, na šta sam ukazao da su ...
Pa o tome, otprilike istom, ovde pišem već danima. - Ne možeš mi nikako naplatiti uslugu koja nije isporučena... Tj. koja nije ni mogla biti isporučena, jer sam ti vratio opremu. Pa taman da tvoj otkazni rok traje i 200 godina. Nije sporan otkazni rok, već nezakonito naplaćivanje neisporučene usluge.