Šta je novo?

Say It Loud (I'm CUSTOMER and I'm Proud)

mipko

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
15.02.2002
Poruke
2,928
Poena
705
Pesmu od JB svi pretpostavljam da znate, kao i pesmu koju vam pevaju prodavci, uvoznici, zastupnici...

Ako hocete da stvari menjate procitajte zakon. Ne morate sve samo clan 34 i 35.

poz
M
 

Prilozi

  • 3973-04.pdf.lat.pdf
    183 KB · Pregleda: 285
Potrošač ima pravo prigovora na kupljeni proizvod ili pruženu uslugu,
za koje se ne izdaje garantni list, zbog nedostataka koji su nastali u roku od šest
meseci od dana kupovine, odnosno izvršene usluge.

Za većinu računarskih komponenti se izdaje garantni list.

Po meni je loše što se na taj način garantnim listom mogu ublažiti uslovi propisani zakonom, odnosno nije zakonski određena sadržina garantnog lista. U praksi je najproblematičniji rok popravke uređaja o čemu smo već diskutovali u jednom temi ovde.
 
Nisam znao da je garantni list iznad zakona.
 
Pa tehnički nije iznad zakona, zakonom je samo propisano koje su obaveze prodavca kada za robu ne postoji garantni list. Zakonom je predviđeno da garantni list postoji, ali nije specificirana sadržina.
 
U kojoj firmi radi taj James Brown :d
 
ma pukli su malo pre eurolinka, nisu bili velika firma pa se nije ni pricalo o njima mnogo. ipak je eurolink bila mnogo veca vest
 
Ovaj topic da se snimi i sačuva za neko buduće izdanje Enciklopedije Britanice gde će sužiti kao primer za pojam offtopic :D
 
@dexx: ako nemas sta da kazes o JB koji je zeznuo srpsko IT trziste ond nemoj da pricas :p
 
Pa ne moze ni da bude specificirana sadrzina kad zavisi od vrste i cene robe i usluge. Pogledaj clan 21:

"Davalac garancije je dužan da potrošau obezbedi servisiranje proizvoda, u skladu sa zakonom ili ugovorom."

Dakle u skladu sa zakonom, e sad, kojim zakonom?
 
Pa o tome ti pričam. Davalac garancije može da propiše uslove koje on hoće. Recimo može da propiše rok od godinu dana da odgovori na reklamaciju.
 
Cemu onda zakon ?

Problem sa nama je sto smo podanickog mentaliteta. Vecini Srba kad udje vodoinstalater u kucu i isharaci i izlomi sve, umesto da uglanca za sobom, on popije pivo i kafu. A musterija sretna sto joj je majstor bio, a pri tom nije ni zucnula dok je gledala kako majstor svinji - jer nije red da se majstor ljuti. E tako se ponasa vecina ljudi u svakom aspektu zivota.
 
^^ To jeste tacno, ali je zapravo posledica toga sto se vecina ljudi ne razume basu u sve... pa su u panici da ako naljute majstora, ovaj moze da ih za*ebe, a da ovi ni ne znaju :) Sto kod nas naravno nije tako redak slucaj... tako da ceo taj skup dogadjaja vuce jedno drugo, je*iga, to smo mi :D
 
Poslednja izmena:
ali mi drzimo novac - to je poenta.
 
Ali u kom zakonu to pise ? Ubih se da nadjem taj zakon i nemogu da ga nadjem
 
Ne možeš ni da ga nađeš sem ako nisi preplaćen na (kako sam razumeo) taj program sa bazom sl.listova a konkretno za ovaj slučaj, stavke su čak i iz službenog lista SFRJ :D tj. te oko kućnih električnih uređaja i zakonskog roka od 45 dana.

Postoji ukupno 10-ak takvih naredbi vezanih za različite proizvode na tržištu.
npr.

Наредба о одређивању канцеларијских машина за писање, машина за рачунање и машина за умножавање текста као и регистар каса за употребу у трговини, угоститељству и хотелијерству које се могу стављати у промет само ако су снабдевени гарантним листом и техничким упуством и о најмањем трајању гарантног рока и рока обезбеђеног сервисирања за те производе(”Сл.лист СФРЈ”, бр.17/85);

Као и два правилника и то:
Правилник о ближем садржају техничког упуства којим морају бити снабдевени уређаји из области радио-комуникација, аудио и видео технике и уређаји који се на њих прикључују (”Сл.лист СФРЈ”, бр.28/89);
Правилник о ближем садржају техничког упуства којим морају бити снабдевени електромедицински уређаји и опрема (”Сл.лист СФРЈ”, бр. 9/85).
 
Da mi je samo znati koji li je mod operisan od humora? :d
 
Mipko, izvini sto pitam ali jel ti se nesto ruzno desilo sa reklamacijom pa si digao ovu temu, i ako jeste, sta, kako i kod koga? I mene bas interesuje koliki je rok, ili ga svki prodavac sam propisuje. I sami smo svedoci da za isti tehnicki uredjaj vredi razlicita duzine garancije kod razlicitih prodavaca tehnike.

Sa druge strane, postoji brdo slucajeva da uvoznik/diler/prodavac prihvati reklamaciju i klijentu zameni proizvod drugim bez pogovora, a isti taj proizvod mu je posle proizvodjac vracao sa RMA zbog pogresnog rukovanja kao neosnovanu reklamaciju.

Meni licno kao kupcu je najbitniji bas taj odnos prema reklamacijama i ljubaznost prodavaca, nego sama cena. Nikada u zivotu ne bih nesto kupio ako je prodavac neljubazan, osim da mi zivot moj ili najblizih ne ovisi o tome.
 
Vrh Dno