Šta je novo?

S.T.A.L.K.E.R. 2

Potvrdili da rade igru u Unreal Engine 5:




d8rk2l.jpg
 
Nije 22. nego 28. ;)

Da jasno, lijepo si objasnio, narocito taj dio oko realisticnog prikaza. Zaista kada i dan danas igram prvi Stalker SOC i dalje odise tom unikatnom realisticnom atmosferom. Vjerodostojna reprezentacija tog krajolika, nebo, suma i planine u daljini, taj pogled koji daleko seze.

Slazem se i oko brzine, dosta je sad to fluidnije ali samim tim i arkadnije, baca prilicno na COD i njemu slicne. Nije mi jasno zasto su bas toliko isli na tu sigurniju kartu arkadnog COD stila borbe. Mozda zato sto ne znaju da urade realisticnije i originalnije ili jednostavno nece previse da gataju pa idu na siguricu da se dopadnu sto siroj publici.
Pa naravno da idu na siguricu, nisu ludi da ispuste ZARADU koju donosi CODizacija ...mislis li da ce atmosferom da pariraju moru naslova sa PS5 i XBOX ...generalno 50% pravih Stalkera su matorci koji se ne igraju vise ni sa zenom u krevetu... a mladja generacija ima 10 puta vecu konkurenciju multimedijalne zabave nego u doba SOC !
Pokazi mi na prste jedne ruke legendarne serijale koji nisu kliznuli u komercijalizaciju... osim par manijaka na Witcheru. Ja nisam ni danas siguran da ce Igra uopste i u kom gameplay-u izaci !
( Kamo srece da su izdali "remastered" SOC sa novim texturama, poligonima i dynamic lighting-om )
Ako uopste ikad izadje ovo, sta mislis koliko % klinaca ce izmedju FarCry 6 i Radijacije izabrati ovo drugo, ...da ne pominjem gole lutke uzivo, NBA ligu, ...itd. ( ili krakovanje nakon 2 meseca )
 
@starac - Sve je na pravom mjestu, previse uljepsano kao u Metrou. To je ok za neke igre, ali STALKER je uvijek bio rough around the edges jer takva je i realnost. Odi u neko napusteno selo ili industrijski kompleks i primjetit ces.

Kontam šta hoćeš da kažeš i nije da toga nema, ali ja imam više utisak da su zarad efektnije prezentacije malo sve ušminkali za nijansu više nego što je to možda bilo potrebno. Ne mora da znači da će to tako biti na kraju.

Što se tiče originalne trilogije ona je iz mog ugla gledano bila zapravo i previše rough around the edges u smislu da gomila stvari nije zapravo ni bila nikada napravljena kako treba. Sad kad pogledam unazad, a kada je reč o animacijima i recimo modelima i teksturama, mogu da konstatujem da praktično ništa tu nije bilo specilajno unapređeno. I umesto da to unapređuju sa svakim narednim nastavkom, ne oni su se potrošili na neke efektiće koji su u suštini nebitni, zbog čega sam stekao utisak da ta ekipa koja je radila na trilogiji jednotavno ne ume bolje. Arhitektura unutar mapa je bila korektno zaokružena s obzirom da su se prilikom izrade držali foto meterijala uslikanim direktno u toj zoni oko same elektrane, a sve ostalo je bilo na granici naive kada se to uporedi sa FPS naslovima koji su dolazili u to vreme sa zapada. Međutim ispostavilo se da je to u nekom uvrnutom smislu da tako kažem zapravo sve skupa doprinelo i na neki način pojačalo taj istočnjački šmek koji igra ima i dalo je ovom serijalu neku posebnu notu. I sad je to kao rough around the edges, a ja nekako ne mogu da se otmem utisku da to zapravo uopšte nije bila namera ljudi koji su radili na igri, već bih rekao pre posledica nemogućnosti da neke stvari iznesu malo bolje.

@starac - Graficki ovo izgleda super, mislim na kvalitet svega i kolicinu detalja, ali mi se ne svidja sam stil. Sve se nesto sija previse i pretjerano je stilizirano u smislu da je svaki asset savrseno postavljen.
Ni meni se lično ne dopadaju ta rešenja sa ulickanim puškama i šakama u prvom planu koje tako kruto stoje ispred kamere na način kako je to rešeno u tim igrama koje dolaze sa prostora bivšeg SSSR-a. Nešto mi tu ne štima ni u izgledu a ni u animaciji. Jedan od razloga zašto se nisam primio na Metro je upravo taj i ova igra tu koliko vidim neće biti izuzetak. Nevezano za ovu igru, znači globalno gledano, rekao bih da su do sada te animacije ruku i puške u prvom planu trebalo da odu ipak malo dalje od ovoga... u smislu da se to naprvi da izgleda malo prirodnije i da tu postoji malo više varijacija prilikom kretanja.

@starac - Bice ovo problem optimizirati ako ostanu na ovom nivou grafike, pogotovo jer je UE4 u pitanju. Mapa je navodno 8x8km, ali je pitanje je li jedna ili vise manjih.

Vizuelno meni ovo deluje dosta dobro u tom tehničkom pogledu već sada rešeno, čak možda i predobro s obzirom da je ovo iz UE4-ke a ne 5ce, te stoga stičem utisak da ova ekipa jako dobro zna šta radi odnosno kako open world pod Unrealom treba raditi. A oko optimizacije uvek ima problema na bilo kojoj platformi da radiš. No videćemo to tačno na kraju...

Što se tiče ovog komentara da na igri rade ljudi koji nemaju iza sebe projekte, to apsolutno ne mora da bude nikakav minus. I ekipa koja je radila SoCu nije bila u ništa boljoj poziciji onda pa su na kraju posle ihaha godina rada na istoj, uspeli ipak da je zaokruže sasvim solidno. Ako je suditi po ovom trejleru i materijalu prethodno prezentovanom, utisak koji ja imam je da ova ekipa pre svega želi da se dokaže, a to nešto ipak govori. ;)
 
Pa naravno da idu na siguricu, nisu ludi da ispuste ZARADU koju donosi CODizacija ...mislis li da ce atmosferom da pariraju moru naslova sa PS5 i XBOX ...generalno 50% pravih Stalkera su matorci koji se ne igraju vise ni sa zenom u krevetu... a mladja generacija ima 10 puta vecu konkurenciju multimedijalne zabave nego u doba SOC !
Pokazi mi na prste jedne ruke legendarne serijale koji nisu kliznuli u komercijalizaciju... osim par manijaka na Witcheru. Ja nisam ni danas siguran da ce Igra uopste i u kom gameplay-u izaci !
( Kamo srece da su izdali "remastered" SOC sa novim texturama, poligonima i dynamic lighting-om )
Ako uopste ikad izadje ovo, sta mislis koliko % klinaca ce izmedju FarCry 6 i Radijacije izabrati ovo drugo, ...da ne pominjem gole lutke uzivo, NBA ligu, ...itd. ( ili krakovanje nakon 2 meseca )
Nazalost tako je, ali opet mislim i vjerujem da ima odredjeni broj mladjih igraca koji zele nesto realisticnije i atmosfericnije iskustvo. Evo bez obzira sto su to multiplayer naslovi, Dayz i PUBG su po meni igre sa upravo tom realisticnom mehanikom i jako dobrom atmosferom, narocito kada se igra solo, taj osjecaj samoce u bespucu, melanholija i horor atmosfera... Sve to pokazuje da postoji veliki broj i mladjih igraca koji vole takve igre.

Najgore je to sto se tom arkadizacijom i CODizacijom :) kako to da na zovem nememam vise pojma, zeli se pridobiti sto vise igraca iz totalno suprotnih zanrova. To je problem, sto hoce da se svide sto vecem broju igraca. Zato i Metro nije bas dobro prosao, jer su se kurcili nekom realisticnoscu ali u stvari je najobicnija CODolika pucacina.

Steta sto za Stalker 2 nisu skupili dovoljno hrabrosti i nastavili u smjeru originala, tj da su tu viziju jos produbili. Ovako ce u vrh glave biti ala Metro i to je to. :/
 
Sacekajte malo da izadje igra, pa onda pricajte koliko je CODolika, koliko je "realna" itd....

Slazem se da ne valja kad se previse ode u komercijalizaciju u smislu da se oskrnavi do te mere da ima vise dodirnih tacaka sa "popularnim" naslovima nego sa svojim prethodnikom, ali ne verujem da ce ovde biti bas takva situacija....

Ne znam sta ocekujete od ljudi koji razvijaju ovu igru, ali verujem da oni planiraju i da zarade koji dinar, a ne da iskljucivo podilaze tamo nekim hardkor fanovima koje mogu na prste da nabroje, a da oni u pauzi od programiranja/dizajniranja/modelovanja/cega god, mazu pastetu na leba i osecaju se dobro jer su do kraja ispostovali hardkor zajednicu.

Mislim da ce ovde biti vrh da se ubode neka zlatna sredina, tj da to bude neki moderni stalker koji ce pruziti dosta nekih elemenata koje su nudili originali, ali da opet bude dosta graficki unapredjeno i da ti zaista bude "lepo dok igras".... U to lepo ne racunam da je to horror, teskoba, frka, pa da ti zbog toga bude lepo, vec da je sve to lepo predstavljeno/prikazano.

Takodje ne razumem toliko pljuvanje po zadnjoj Metro igri, a i ne bih se slozio da je lose prosao... Na steamu ima 88% i nesto losiju ocenu na metascore, ali iako nije idealan user review tamo, daleko da je Metro lose prosao (bar po mom misljenju), pogotovo kad se vidi da je prodaja bila poprilicno dobra cak iako je godinu dana kasnio na steamu.
Naravno, ukusi i misljenja se razlikuju, ali cinjenice su cinjenice.

P.S. Naravno da ne mislim da broj prodatih kopija znaci kvalitet.
 
stalker je je stalker zato sto meci zanose, sto je zona verna i sve je tu u imerzivnosti...inace bi bio cod u Ukrajini..metro nije losa igra ali svakako nije stalker...ako ne budu zanosili meci bice glupost samo jos jedna instant igrica koju verovatno necu zavrsiti....to je ono sto je falilo rdr2...da zanose meci...onako lep seting pa i kaubojac ali lukom naciljas jelena na 50 metara u glavu i on ga instant pogodi...wtf...ili napravis zasedu i poskidas ih samo jos da bonus ispada zlato kad ga pogodis u glavu....e onda je sve onaj trud u vodi da to izgleda verno jer to je samo jos jedan arkada koja ne nudi mnogo..
 
Can you write in ingRiš ? :p
 
Kontam šta hoćeš da kažeš i nije da toga nema, ali ja imam više utisak da su zarad efektnije prezentacije malo sve ušminkali za nijansu više nego što je to možda bilo potrebno. Ne mora da znači da će to tako biti na kraju.

Što se tiče originalne trilogije ona je iz mog ugla gledano bila zapravo i previše rough around the edges u smislu da gomila stvari nije zapravo ni bila nikada napravljena kako treba. Sad kad pogledam unazad, a kada je reč o animacijima i recimo modelima i teksturama, mogu da konstatujem da praktično ništa tu nije bilo specilajno unapređeno. I umesto da to unapređuju sa svakim narednim nastavkom, ne oni su se potrošili na neke efektiće koji su u suštini nebitni, zbog čega sam stekao utisak da ta ekipa koja je radila na trilogiji jednotavno ne ume bolje. Arhitektura unutar mapa je bila korektno zaokružena s obzirom da su se prilikom izrade držali foto meterijala uslikanim direktno u toj zoni oko same elektrane, a sve ostalo je bilo na granici naive kada se to uporedi sa FPS naslovima koji su dolazili u to vreme sa zapada. Međutim ispostavilo se da je to u nekom uvrnutom smislu da tako kažem zapravo sve skupa doprinelo i na neki način pojačalo taj istočnjački šmek koji igra ima i dalo je ovom serijalu neku posebnu notu. I sad je to kao rough around the edges, a ja nekako ne mogu da se otmem utisku da to zapravo uopšte nije bila namera ljudi koji su radili na igri, već bih rekao pre posledica nemogućnosti da neke stvari iznesu malo bolje.


Ni meni se lično ne dopadaju ta rešenja sa ulickanim puškama i šakama u prvom planu koje tako kruto stoje ispred kamere na način kako je to rešeno u tim igrama koje dolaze sa prostora bivšeg SSSR-a. Nešto mi tu ne štima ni u izgledu a ni u animaciji. Jedan od razloga zašto se nisam primio na Metro je upravo taj i ova igra tu koliko vidim neće biti izuzetak. Nevezano za ovu igru, znači globalno gledano, rekao bih da su do sada te animacije ruku i puške u prvom planu trebalo da odu ipak malo dalje od ovoga... u smislu da se to naprvi da izgleda malo prirodnije i da tu postoji malo više varijacija prilikom kretanja.



Vizuelno meni ovo deluje dosta dobro u tom tehničkom pogledu već sada rešeno, čak možda i predobro s obzirom da je ovo iz UE4-ke a ne 5ce, te stoga stičem utisak da ova ekipa jako dobro zna šta radi odnosno kako open world pod Unrealom treba raditi. A oko optimizacije uvek ima problema na bilo kojoj platformi da radiš. No videćemo to tačno na kraju...

Što se tiče ovog komentara da na igri rade ljudi koji nemaju iza sebe projekte, to apsolutno ne mora da bude nikakav minus. I ekipa koja je radila SoCu nije bila u ništa boljoj poziciji onda pa su na kraju posle ihaha godina rada na istoj, uspeli ipak da je zaokruže sasvim solidno. Ako je suditi po ovom trejleru i materijalu prethodno prezentovanom, utisak koji ja imam je da ova ekipa pre svega želi da se dokaže, a to nešto ipak govori. ;)

Naravno da je usminkan, mada taj trailer je nebitan, ali eto nemamo sta drugo komentirati. Ali bitno je reci, poslati poruku developerima da trailer uopce nema tu vibru.
Za animacije se slazem, ali tu je i GSC animacije zanemario kao i mnoge druge puno jace kompanije; Bethesda recimo koja uvijek kuburi sa animacijama. Btw, SoC animacije su jos iz starog 2003/4 builda, jer ta igra je trebala izaci 2004 god.
Animacije nisu bile na nivou, ali sto se tice ostalog tu se ne slazem s tobom da je na granici naive. SoC je prva igra sa real-time dinamicnim osvjetljenjem. AI/A-Life je nesto naj do tada vidjeno, a cak i danas nema nis bolje. Sto se tice arhitekture, to je perfektno odradjeno i na to najvise mislim kada kazem "rough around the edges" jer su kopirali pravo okruzenje.
Ako odes u pravo napusteno selo ili ind. kompleks vidjet ces da tu stvari nisu postavljene tako da izgledaju lijepo bez obzira iz kog ugla ih posmatras. Kada se igra tako dizajnira ima nekakav poseban smek, daje ti osjecaj kao da si u stvarnom svijetu. Jedna od novijih igara sa istom dizajn folozofijom je KCD.

Jeste, iste te 2007 godine kasnije se pojavio Crysis koji je grafiku i animacije podigao na daleko visi nivo, ali je ta igra zaboravljena a za SoC se i danas prave modovi. I Crysis dizajn filozofija je bas takva gdje je maltene sve savrseno, medjutim to se primjeti, ili bar ja primjetim.

GSC je iza sebe imao 12 igara, od toga su dvije FPS igre, prije nego sto je izbacio SoC. Tako da ne mozes reci da nisu bili u boljoj poziciji. Ali Sergei je svojom gluposcu otjerao najbolje ljude iz tima, i to se mora kasnije odraziti i na kvalitet igara.
 
Ne bih previse davao znacaj uticaju Crysis-a, jer dobre 3 godine od pojave - su se cekale "grafulje" koje mogu da kupe obicni smrtnici, a koje su mogle da punu lepotu poteraju prihvatljivom brzinom FPS-a
Od vremena prvog SOC tempo zivota u velikim gradovima Srbije i regiona se "Western"-izovao... i zaista ne vidim ko od ljudi sa poslovnim i privatnim obavezama danas moze da luta po zoni satima i uziva u israzivanju i side-izazovima ?
Sefovi i gazde cimaju na mobilni, haos u saobracaju, zene i devojke se pitaju jesi li poludeo, deci pripada trecina dana...itd.
 
Poslednja izmena:
Постоји ли тема везана за модове првог серијала? Играо сам Lost Alpha, Call of Chernobyl и још неке који су тоталне конверзије са новим мапама, могућности управљања возилом итд
Занима ме постоји ли неки већи мод са неким новим мисијама да се одигра пре изласка Stalker 2,пошто 2 тешко да ће имати тај шмек као оригинална трилогија?
 
FGJdLDCX0AAQrXT


FGJdLDAXoAMDbmN


FGJdb01XIAItp6g
 
Neki dan sam obrnuo Clear sky,po ko zna koji put,skupa sa ostala dva dela

Ovo izlazi februara,jel da?
 
Април званично, видех негде, али то може бити за конзоле термин...
 
Постоји ли тема везана за модове првог серијала? Играо сам Lost Alpha, Call of Chernobyl и још неке који су тоталне конверзије са новим мапама, могућности управљања возилом итд
Занима ме постоји ли неки већи мод са неким новим мисијама да се одигра пре изласка Stalker 2,пошто 2 тешко да ће имати тај шмек као оригинална трилогија?
Погледај овде.
Имаш и превод.
 
Odlozeno do decembra 2022.

1642002027676.png
 
Zamisli u kakvom je stanju igra kad im treba još 7 meseci da je završe, kako bi verovatno po izlasku bila jednako bagovita kao i CyberPunk 2077.
 
Сад креће игранка, тако су почели са првим делом, па је на крају избацили 2007. са нзм колико тачно година закашњења, врв неко са форума зна тачно информацију...
 
Сад креће игранка, тако су почели са првим делом, па је на крају избацили 2007. са нзм колико тачно година закашњења, врв неко са форума зна тачно информацију...
Leto 2003. :)
 
Ima li koja igra u skorije vreme da je izašla na vreme i da je sve OK sa njom? Ne mogu iz glave ništa da nadjem.

BTW ovi doktori su planirali NFT u Stalkeru 2 ali sva sreća su odustali od toga.
 
Inače, za odlaganje se znalo pre minimum 3 meseca, ali leaker nije smeo da imenuje nikoga imenom.
 
Ima li koja igra u skorije vreme da je izašla na vreme i da je sve OK sa njom? Ne mogu iz glave ništa da nadjem.

BTW ovi doktori su planirali NFT u Stalkeru 2 ali sva sreća su odustali od toga.
Forza Horizon 5 :D
 
MMO...mada izgleda zanimljivo

 
Izgovori, izgovori...
Samo nam je to trebalo da Rusi zajebu Stalker 2 :)

t6i99g8aiuc81.png
 
Ma samo da izadje pre GTA 7.
 
Nazad
Vrh Dno