Šta je novo?

Riven: the sequel to Myst (Remake)

Vlada>>>

Slavan
Učlanjen(a)
29.06.2007
Poruke
2,382
Poena
405
Moja oprema  
CPU & Cooler
Ryzen 5 2600
Matična ploča
Aorus B450M
RAM
16GB
GPU
AMD Radeon RX7700XT
Kućište
Fractal Design - Define R5
Monitor
LG 27GN850-B UltraGear™ QHD Nano IPS
Pristup internetu
  1. Optički internet
Nakon obajvljivanja Myst remake video igre pod Unreal mašinicom pre nekoliko godina postalo je više nego očigledno da je ekipa iz Cyan studija krenula da se budi iz kriogenog sna. Moram priznati da mi je veoma kul i istovremeno pomalo neobično videti kako Myst igre uživaju svoju novu renesansu poslednjih godina s obzirom da je reč o prilično starim igrama koje su obeležile drugu polovinu 90tih, a koje su praktično tokom godina potpuno bile zaboravljene. Myst je bila igra koja je oduvek izazivala podele — svi oni koji su cenili umetnički momenat i kvalitet izrade kao i komplikovane zagonetke koje su u mnogome nadmašivale mensine testove inteligencije svakako su je voleli i o tome naširoko diskutovali, međutim ostali igrači željni više interakcije i slobodnijeg načina kretanja su je upravo zbog svojeg ograničenog, sporog i gotovo statičnog gejmpleja žestoko i otvoreno kritikovali, s ove distance gledano, reklo bi se razumno opravdano. Ovakvi art projekti su u svojem pristupu i realizaciji generalno gledano izuzetno zahtevni, a kako je u to vreme tehnologija bila prilično ograničena, neki moj utisak je da je u mnogome sputavala bolju realizaciju osnovne ideje autora. Uru: Ages Beiond Myst je bio prvi stvarni pokušaj Cyan-a da povuče seriju u budućnost, ali nažalost ovaj pokušaj nije prošao posebno dobro. No kako god, činjenica je da je interesovanje za serijal postepeno opadalo kako je vreme prolazilo.

Vremena su se menjala i shooterske igre iz prvog lica su sve više dobijale na značaju, a igre poput Mysta kao da su naizgled u potpunosti iščezle sa radara gotovo svih igrača pa i developera. Međutim sa razvojem Unreal Engine-a koji je u potpunosti omogućio malim indi studijima kreiranje vizuelno raskošnih igara uz upotrebu fotorealističnog svetla, 3D modela i efekata, bilo je samo pitanje vremena kada će se i ekipa iz Cyan studija ponovo oglasiti i čini se da nismo morali baš previše dugo da čekamo na to. Neki moji prvi preiliminarni utisci nakon što sam imao prilike da vidim prvi video za Riven, su zapravo bili dosta pomešani, ali je novi trejler moram priznati solidno popravio prvobitni utisak. Ova prezentacija deluje vizuelno daleko zategnutije i raskošnije u svakom smislu od svojeg prethodnika, iako mi se čini da su neke deonice ipak mogle biti makar za nijansu bolje zaokružene i usklađene. Mislim da bi čitava igra izgledala značajno bolje da su se autori fokusirali više na kvalitetniju implementaciju pojedinih efekata, poput izvedene hromatske aberacije i simuliranje anamorfnih sočiva kako bi igra na kraju makar za nijansu više dobila tzv. filmski šmek. Originalna igra je imala nestvarno dobro određene teskture, koje su sa likovnog aspekta gledano posebno na nekim mestima izgledale za nijansu prirodnije. Takođe što se tiče scena u okviru nekog od prikazanih enterijera, nešto mi je tu OFF. Previše su mi intenzivne u boji i kao da nema dovoljno indirektnih senki i ambijentalnog zasenčenja, tako da sa tim deonicama moram priznati i dalje nisam najzadovoljniji. S druge strane treba istaknuti da sve scene na otvorenom izgledaju daleko efektnije. Magle i voda su čini se prvoklasno odrađene, a to je reklo bi se u ovom slučaju jedan od ključnih aspekata. Vidim da će ovde biti i novih lokacija, što je svakako veliki plus. Zvuci su prilično autentični i vrlo blizu zvucima iz orginalne igre, dok je soundtarck apsolutno neprevaziđen i u domenu remek dela, što će svakako podići atmosferu i odigrati možda ključnu rolu kada je reč o mlađanoj publici koja nije imala prilike da odigra originalnu verziju igre. Sve u svemu, čini se da će Riven biti prilično dobro zaokružen i kao ljubitelj Myst serijala moram priznati da sa nestrpljenjem očekujem izlazak ove antologijske igre.


 
Poslednja izmena:
Poređenje grafike: Gore je orignalna igra iz 1997. gde je napravljen image upscale sa 640 na 1920 piksela, ispod su sličice izvučene iz promotivnih videa za Riven Remake.

riven_komp_1.jpgriven_komp_3.jpg
riven_komp_6.jpgriven_komp_7.jpg
riven_komp_4.jpgriven_komp_2.jpg
riven_komp_5.jpgriven_komp_8.jpg
 
Evo i nekih mojih zapažanja tj. utisaka nakon što sam igru završio. Riven rimejk je velelepna igra koja definitivno ima svoje momente. Utisak je da je ovde uspešno uhvaćena esencija kakvu je imala originalna igra iz 1997. Materijali kao što su kamen, drvo i metal su gotovo do savršenstva ispraćeni i na pojedinim mestima u tretmanu rešeni za šta je Unreal Enegine reklo bi se idealan izbor. Takođe sam izgled talasa i vode je nestvarno dobar kako u formi tako i u boji. Voda u ovoj igri ima ogroman značaj i s vizuelnog aspekta gledano ima možda i najbitniju ulogu i moram priznati da je to ovde sve skupa zaista maestralno upakovano. Dakle primarni cilj je ovde u potpunosti ostvaren reklo bi se, sa izuzetkom samih karaktera koji su ruku na srce po mom mišljenju relativno traljavo transponovani. Audio deonice su skoro u potpunosti prenesene iz originalne igre uključujući i određene dijaloge, što je svakako bio momenat koji je dodatno otežao propisno animiranje karaktera. Po mom mišljenju jedino propisno rešenje za ovaj problem bi bio kompletan rimejk motion capture animacija koje bi takođe morale da budu sinhronizovane sa audio deonicama iz originalne igre, što cenim da nije nimalo lak zadatak. Pretpostavljam da je ovo prilično skupa i zahtevna operacija pa su se tvorci igre odlučili za jednostavnije rešenje koje je podrazumevalo ručno animirane karaktere. Ovo rešenje moram priznati kvari utisak i efekat kakav je u tim sekvencama imala originalna igra, ali srećom ovakvih deonica u okviru igre nema previše i kada vaša avantura i šetnja ostrvima započne vrlo brzo ćete zaboraviti na pomenute nesavršenosti.

Riven---16-Jul-24-4_11_00-AM.jpg Riven---16-Jul-24-4_14_58-AM.jpg

U tehničkom pogledu Riven je prilično kvalitetno zaokružena igra, s izuzetkom pomenutih karaktera i animacija i još tu i tamo ponegde malo nespretno postavljenih tekstura zbog više nego primetnog ponavljanja. Zbog VR verzije igre, nivo geometrije je solidno redukovan na pojedinim mestima što je u ovom slučaju legitimno rešenje. Igra koristi Unreal Engine 5 ali bez dinamičkog Lumen GI-a, VSM-a tj. virtual shadow mapa i Nanite virtualne geometrije, već je kompletno svetlo statično i izbejkovano što je sa produkcijskog aspekta praktično filmski pristup i standard. Ova odluka takođe ima značajnu ulogu prvenstveno u pogledu performansi ali i detaljnosti realističnog prikaza tekstura i svetla naročito na nekim mestima za koja pouzdano znam da bi u Lumen GI varijanti to bila praktično nemoguća misija izvesti usled određenih ograničenja koja su tipična za ovu tehnologiju.

Riven---16-Jul-24-1_49_28-PM.jpg Riven---16-Jul-24-5_14_21-AM.jpg

Što se samog gejmpleja tiče Riven vas lagno uvodi u delove igre koji su prvobitno u originalnoj igri bili potpuno dostupni igračima ali nerešivi do mnogo kasnije u njihovom igranju, što je dobar potez za današnje standarde i pre svega mudra odluka developera kako bi se sprečila upravo ona vrsta frustracije koju su rani Mist igrači iskusili. Dve najzahtevnije zagonetke u igri su takođe potpuno prerađene na načine koji jednostavno nisu bili tehnološki mogući 1997. što ima svoje dobre ali i moram da primetim i loše strane. Dobro je to što se ovde radi o potpuno novim predstavljenim skalamerijama, sa kojima se praktično u potpunosti menjaju sve zagonetke za koje će vam sada trebati vremena dok i u kompletu dokučite. A loše je to što je deonica sa numeracijom transponovana na aparaturu koja nema audio momente koje je imala originalna igra pa je ta audio deonica naizgled obesmišljena, što me u neku ruku dovodi do zaključka da je originalna igra ove deonice imala reklo bi se maestralno upakovane. U originalnoj igri je sve savršeno smisleno i uverljivo, bez viška i manjka, a to je deo koji ovde nije baš tako ubedljivo zaokružen. Donekle je ovo i razumljivo s obzirom da je namera bila da se zagonetke modernizuju i promene kako bi jednak izazov imali i stariji igrači koji su originalnu igru odigrali. Ovo nisu male promene i za očekivati je da će ovo svakako umanjiti nostalgiju dugogodišnjih fanova, ali s druge strane, lagano i ponekad dosadno višesatno tumaranje malim ostrvima je ovde pretvoreno u nešto vizuelno zapanjujuće i privlačno za manipulaciju.

Sve u svemu, ako ste ljubitelj Rivena definitivno bi trebalo da odigrate i ovu verziju. Ako nikada niste igrali Riven, ovo je reklo bi se idealna prilika za to. Bekstvo u drugi svet koji kao da je sišao iz paralelnog univerzuma nije samo ogoljeno obećanje igara iz serijala Mist, već stvarna premisa, a Riven rimejk u 3D izdanju približava te dve stvari bliže nego ikada ranije.

Riven---16-Jul-24-1_47_44-PM.jpgRiven---16-Jul-24-1_39_03-PM.jpgRiven---16-Jul-24-3_58_23-AM.jpgRiven---16-Jul-24-4_08_40-AM.jpg
 
Nazad
Vrh Dno