Vlada>>>
Slavan
- Učlanjen(a)
- 29.06.2007
- Poruke
- 2,441
- Poena
- 425
Moja oprema
- CPU & Cooler
- AMD RYZEN™ 9 7900
- Matična ploča
- ASUS TUF GAMING B850-PLUS WIFI
- RAM
- 64GB KINGSTON FURY BEAST DDR5 5600 MHZ
- GPU
- AMD RADEON RX 7700 XT SAPPHIRE PULSE
- Kućište
- FRACTAL DESIGN DEFINE R5
- Monitor
- LG 27GN850-B ULTRAGEAR™ QHD NANO IPS
- Pristup internetu
- Optički internet
Nakon obajvljivanja Myst remake video igre pod Unreal mašinicom pre nekoliko godina postalo je više nego očigledno da je ekipa iz Cyan studija krenula da se budi iz kriogenog sna. Moram priznati da mi je veoma kul i istovremeno pomalo neobično videti kako Myst igre uživaju svoju novu renesansu poslednjih godina s obzirom da je reč o prilično starim igrama koje su obeležile drugu polovinu 90tih, a koje su praktično tokom godina potpuno bile zaboravljene. Myst je bila igra koja je oduvek izazivala podele — svi oni koji su cenili umetnički momenat i kvalitet izrade kao i komplikovane zagonetke koje su u mnogome nadmašivale mensine testove inteligencije svakako su je voleli i o tome naširoko diskutovali, međutim ostali igrači željni više interakcije i slobodnijeg načina kretanja su je upravo zbog svojeg ograničenog, sporog i gotovo statičnog gejmpleja žestoko i otvoreno kritikovali, s ove distance gledano, reklo bi se razumno opravdano. Ovakvi art projekti su u svojem pristupu i realizaciji generalno gledano izuzetno zahtevni, a kako je u to vreme tehnologija bila prilično ograničena, neki moj utisak je da je u mnogome sputavala bolju realizaciju osnovne ideje autora. Uru: Ages Beiond Myst je bio prvi stvarni pokušaj Cyan-a da povuče seriju u budućnost, ali nažalost ovaj pokušaj nije prošao posebno dobro. No kako god, činjenica je da je interesovanje za serijal postepeno opadalo kako je vreme prolazilo.
Vremena su se menjala i shooterske igre iz prvog lica su sve više dobijale na značaju, a igre poput Mysta kao da su naizgled u potpunosti iščezle sa radara gotovo svih igrača pa i developera. Međutim sa razvojem Unreal Engine-a koji je u potpunosti omogućio malim indi studijima kreiranje vizuelno raskošnih igara uz upotrebu fotorealističnog svetla, 3D modela i efekata, bilo je samo pitanje vremena kada će se i ekipa iz Cyan studija ponovo oglasiti i čini se da nismo morali baš previše dugo da čekamo na to. Neki moji prvi preiliminarni utisci nakon što sam imao prilike da vidim prvi video za Riven, su zapravo bili dosta pomešani, ali je novi trejler moram priznati solidno popravio prvobitni utisak. Ova prezentacija deluje vizuelno daleko zategnutije i raskošnije u svakom smislu od svojeg prethodnika, iako mi se čini da su neke deonice ipak mogle biti makar za nijansu bolje zaokružene i usklađene. Mislim da bi čitava igra izgledala značajno bolje da su se autori fokusirali više na kvalitetniju implementaciju pojedinih efekata, poput izvedene hromatske aberacije i simuliranje anamorfnih sočiva kako bi igra na kraju makar za nijansu više dobila tzv. filmski šmek. Originalna igra je imala nestvarno dobro određene teskture, koje su sa likovnog aspekta gledano posebno na nekim mestima izgledale za nijansu prirodnije. Takođe što se tiče scena u okviru nekog od prikazanih enterijera, nešto mi je tu OFF. Previše su mi intenzivne u boji i kao da nema dovoljno indirektnih senki i ambijentalnog zasenčenja, tako da sa tim deonicama moram priznati i dalje nisam najzadovoljniji. S druge strane treba istaknuti da sve scene na otvorenom izgledaju daleko efektnije. Magle i voda su čini se prvoklasno odrađene, a to je reklo bi se u ovom slučaju jedan od ključnih aspekata. Vidim da će ovde biti i novih lokacija, što je svakako veliki plus. Zvuci su prilično autentični i vrlo blizu zvucima iz orginalne igre, dok je soundtarck apsolutno neprevaziđen i u domenu remek dela, što će svakako podići atmosferu i odigrati možda ključnu rolu kada je reč o mlađanoj publici koja nije imala prilike da odigra originalnu verziju igre. Sve u svemu, čini se da će Riven biti prilično dobro zaokružen i kao ljubitelj Myst serijala moram priznati da sa nestrpljenjem očekujem izlazak ove antologijske igre.
Vremena su se menjala i shooterske igre iz prvog lica su sve više dobijale na značaju, a igre poput Mysta kao da su naizgled u potpunosti iščezle sa radara gotovo svih igrača pa i developera. Međutim sa razvojem Unreal Engine-a koji je u potpunosti omogućio malim indi studijima kreiranje vizuelno raskošnih igara uz upotrebu fotorealističnog svetla, 3D modela i efekata, bilo je samo pitanje vremena kada će se i ekipa iz Cyan studija ponovo oglasiti i čini se da nismo morali baš previše dugo da čekamo na to. Neki moji prvi preiliminarni utisci nakon što sam imao prilike da vidim prvi video za Riven, su zapravo bili dosta pomešani, ali je novi trejler moram priznati solidno popravio prvobitni utisak. Ova prezentacija deluje vizuelno daleko zategnutije i raskošnije u svakom smislu od svojeg prethodnika, iako mi se čini da su neke deonice ipak mogle biti makar za nijansu bolje zaokružene i usklađene. Mislim da bi čitava igra izgledala značajno bolje da su se autori fokusirali više na kvalitetniju implementaciju pojedinih efekata, poput izvedene hromatske aberacije i simuliranje anamorfnih sočiva kako bi igra na kraju makar za nijansu više dobila tzv. filmski šmek. Originalna igra je imala nestvarno dobro određene teskture, koje su sa likovnog aspekta gledano posebno na nekim mestima izgledale za nijansu prirodnije. Takođe što se tiče scena u okviru nekog od prikazanih enterijera, nešto mi je tu OFF. Previše su mi intenzivne u boji i kao da nema dovoljno indirektnih senki i ambijentalnog zasenčenja, tako da sa tim deonicama moram priznati i dalje nisam najzadovoljniji. S druge strane treba istaknuti da sve scene na otvorenom izgledaju daleko efektnije. Magle i voda su čini se prvoklasno odrađene, a to je reklo bi se u ovom slučaju jedan od ključnih aspekata. Vidim da će ovde biti i novih lokacija, što je svakako veliki plus. Zvuci su prilično autentični i vrlo blizu zvucima iz orginalne igre, dok je soundtarck apsolutno neprevaziđen i u domenu remek dela, što će svakako podići atmosferu i odigrati možda ključnu rolu kada je reč o mlađanoj publici koja nije imala prilike da odigra originalnu verziju igre. Sve u svemu, čini se da će Riven biti prilično dobro zaokružen i kao ljubitelj Myst serijala moram priznati da sa nestrpljenjem očekujem izlazak ove antologijske igre.
Poslednja izmena: