Šta je novo?

Realan SSD test [split]

garson

Slavan
VIP član
Učlanjen(a)
20.05.2006
Poruke
5,138
Poena
469
Po meni je realan test ono sto vecina ljudi koristi. Mnogi igraju igre pa im znaci load time i slicno.
 
Jeste realan, ali bitan.. ne bih rekao, a evo i zasto... load time ce vise zavisiti od grafike i procesora nego od diska. Sto se i vidi jer je razlika ~1s u TUP testu.
Drugo, koliko ljudi ce koristiti isto konfiguraisani OS, igru i podsavanje igre kao na testu? A to pravi veliku razliku.

Anandov test bi bio nesto tipa test Starcrafta 2 u 640x480 na 16 boja. Realno... ali koliko njih koristi bilo sta priblizno tome?:)
 
Jeste realan, ali bitan.. ne bih rekao, a evo i zasto... load time ce vise zavisiti od grafike i procesora nego od diska.

Otkud ovo? Cak i da jeste tako, u TUP testu su grafika, procesor i ostalo izolovani time sto su isti za sve diskove.
Onda bi tako mogli da kazemo da testiranje grafickih karti nema smisla jer zavisi od procesora...

Drugo, koliko ljudi ce koristiti isto konfiguraisani OS, igru i podsavanje igre kao na testu? A to pravi veliku razliku.

Ista stvar - sva podesavanja su ista, samo je disk razlicit....

Anandov test bi bio nesto tipa test Starcrafta 2 u 640x480 na 16 boja. Realno... ali koliko njih koristi bilo sta priblizno tome?:)

Opet te ne razumem - pa valjda su odvrnuli podesavanja i tako testirali na svakom disku - sta je tu sporno ?
 
Poslednja izmena:
Otkud ovo? Cak i da jeste tako, u TUP testu su grafika, procesor i ostalo izolovani time sto su isti za sve diskove.
Onda bi tako mogli da kazemo da testiranje grafickih karti nema smisla jer zavisi od procesora...
Nije nista sporno tu, ali koliko je disk bitan naspram procesora i GPU-a za game load?

Opet te ne razumem - pa valjda su odvrnuli podesavanja i tako testirali na svakom disku - sta je tu sporno ?
Nije sporno testiranje, ne sumnjam uopste u rezultate.
Sumnjam u korist od tih rezultata.
 
Ja bih rekao da su disk i RAM memorija najbitniji za game load (kao i za svaki drugi load) odnosno najvise disk jer je izmedju ova dva on svakako bottleneck. Grafika stupa na snagu tek kad se nesto ucita, dotle ne bi trebalo mnogo da radi nesto.
Znam da sam merio ucitavanje jednog nivoa u Modern Warfare-u 3 dok mi je bio na hdd-u i nakon sto sam ga prebacio na SSD, i rezultati su bili ~33 odnosno ~10 sekundi.
 
Koliko vidim tu i tamo, u game loading testovima razlike neke nema izmedju SSD-ova. Moguce da je u pitanju manjak memorije pa se kroz koriscenje paging file-a primeti razlika HDD <> SSD.
 
Evo ja mogu slobodno da kazem od kako sam ubacio ssd u masinu BF3 mi se jedno 10x brze ocitava i brze ulazi u igru, dok sam imao HDD ulazenje u igru i ocitavanje nove mape je bilo dosta dugo, sada prosto leti. :)
Naravno igra je instalirana na SSD.
 
Naravno da ima velik znacaj SSD pri loadingu neke igre.. logicno je da ima najveci.
Sto se tice male razlike izmedju razlicitih SSD-ova u tim testovima, to samo pokazuje koliko su im slicne performanse u nekom "realnom radu"...

BTW alfa ti kako vidim napadas i TUP i anand, ali nesto ne vidim da si dao konstruktivan predlog kako bi trebalo da se SSD-ovi testiraju i kako bi bilo najrealnije poredjenje istih...
 
Naravno da ima velik znacaj SSD pri loadingu neke igre.. logicno je da ima najveci.
Ja nisam primetio razliku izmedju diskova i SSD-ova za game loading (ne igram nesto previse), a koliko vidim ni TUP test nije pokazao nikakvu razliku? (1s razlike na 8s se ne moze nazvati razlika?)

Sto se tice male razlike izmedju razlicitih SSD-ova u tim testovima, to samo pokazuje koliko su im slicne performanse u nekom "realnom radu"...
Eto, to ja i mislim :)

BTW alfa ti kako vidim napadas i TUP i anand, ali nesto ne vidim da si dao konstruktivan predlog kako bi trebalo da se SSD-ovi testiraju i kako bi bilo najrealnije poredjenje istih...
TUP sam samo "prosao", i vidim da za vecinu njihovih testova prosto nema razlike :) (tj. svi SSD-ovi koji su testirani imaju skoro sasvim iste rezultate)
Sta bi bio konkretan test SSD-ova - nesto slicno Anand-ovom testu ali detaljno publikovano i da se obicni useri sloze da tako koriste svoj racunar.
Verovatno se ne bi primetile nikakve razlike tada, a i da se primete bile bi takve da je totalno nebitno koji se "dobar" SSD uzme (sto bih rekao da se svi slazemo?) - a tako nesto niko ne sme da stavi u review :)
 
Koliko vidim tu i tamo, u game loading testovima razlike neke nema izmedju SSD-ova. Moguce da je u pitanju manjak memorije pa se kroz koriscenje paging file-a primeti razlika HDD <> SSD.

ne znam sta si ti gledao, ali evo iz realne upotrebe igre se mnogo brze ucitavaju sa ssd-a... imam i dalje paralelno sistem sa hdd-om i ssd-om.... ta piskaranja i teorije ostavi sa strane slobodno :)
 
Nije teorija nego testovi sa TechPowerUp-a koji je linkovan :)

A kod tebe je moguce ono sto sam rekao - da imas malo memorije i pagefile, na koji se piskara/cita pa je zbog toga brze ucitavanje sa SSD-a. Ili je moguce da je BF3 primer gde je ucitavanje stvarno zavisno od HDD-a jer puno ucitava.
 
Ili je moguce da je BF3 primer gde je ucitavanje stvarno zavisno od HDD-a jer puno ucitava.

Naravno da je moguce, obrisao sam sistem sa HDD-a na kome je bio instaliran BF3 pa ne mogu da dokazem koliko je ulazak u igru brzi sa SSD-a...
 
Koliko imas memorije a koliko je zauzeto ako si primetio? "Mislim" da je ta razlika zbog page file-a a ne zbog same igre. 10x brze ucitavanje zbog SSD-a... zahteva random citanje/pisanje, a to nema nekog smisla na staticnim podacima igre, pre ima na pagefile.
Ovo nisam siguran, redje sam i gledao testove za igrice, ali nisam primetio da ima bitne razlike kada je neki HDD bio u testu sa SSD-ovima.

Hocu reci, jedan obican defrag HDD-a bi za igricu mozda znacio isto koliko i SSD :D
 
@alfaunits:

http://www.tomshardware.com/reviews/battlefield-rift-ssd,3062-12.html

Taj test na TPU-u sasavo izgleda bez nekog HDD-a, ali opet lepo pokazuje da oni koji uzimaju SSD svejedno je koji ce uzeti od tih (SATA3 jelte) SSD-ova, pa nek uzmu najjeftiniji...

Novije igre postaju dosta glomazne (tu mislim na gigabajte) i pri ucitvanju (same igre ili nekog levela) se to i te kako primeti.

Kako ja vidim review-ove (a u poslednje vreme sam ih se bas nacitao, posto i sam planiram neki dobar SSD) vecina je puna sintetike, sto nekim laicima moze da bude zbunjujuce. Zato neki drugi review-eri koriste i "real life" testove - koji opet na kraju ispadnu nedovoljno precizni kao sto i sam kazes.
Treba se dobro nacitati testova pa sam izvuci neki zakljucak...
 
Poslednja izmena:
Ja se izvinjavam sto se mesam, ali prva "reklama" za ssd je bio game loading koliko se ja secam. Ima brdo ovih klipova po netu gde side by side cekaju loading na istoj igrici i na hdd-u traje min duplo duze.



ili sam ja gadno omasio poentu :)
 
Hm.... interesantno. Jel' zna neko koliko citanja ima za ucitavanja nekih ovih igara? Nisam igrao nijednu od njih tako da nemam predstavu..
PREDIT: Vidim na prethodnim stranicama testa. Mislim da bi defragmentacija napravila razliku za ove testove. Tesko mi je da poverujem da je najveci dobitak u igrama kako ovo kaze :D Ja licno nisam nikakve razlike video - Warcraft 3 na Pentium 4 laptopu (znaci _IDE_ disk sa <4200rpm) nije nista sporije loadovao mape od radne stanice koja je bila Dual Xeon/P4 (sa WD Raptorima). (imati na umu da je laptop procesor BRZI). Ali to je jedna igra samo.
Uskoro reklama: "SSD X - only for real gamers!" :D
Ovo za WoW mislim da je namestaljka inace.

Taj test na TPU-u sasavo izgleda bez nekog HDD-a, ali opet lepo pokazuje da oni koji uzimaju SSD svejedno je koji ce uzeti od tih (SATA3 jelte) SSD-ova, pa nek uzmu najjeftiniji...
Yep. To je i moje misljenje odavno, jos od kad su izasli SF-1xxx diskovi.
 
Poslednja izmena:
Koliko imas memorije a koliko je zauzeto ako si primetio? "Mislim" da je ta razlika zbog page file-a a ne zbog same igre. 10x brze ucitavanje zbog SSD-a... zahteva random citanje/pisanje, a to nema nekog smisla na staticnim podacima igre, pre ima na pagefile.
Ovo nisam siguran, redje sam i gledao testove za igrice, ali nisam primetio da ima bitne razlike kada je neki HDD bio u testu sa SSD-ovima.
:D
Uhm kakav crni pagefile? Imam 4gb rama i meni je on iskljucen a prelaskom na SSD ucitavanja u BF3 su se visestruko skratila dok u recimo F1 2011 ne vidim nikakvu razliku u odnosu na HDD. Sve zavisi od kolicine podataka koju igra povlaci sa harda potrebnog za loading.

Hocu reci, jedan obican defrag HDD-a bi za igricu mozda znacio isto koliko i SSD
materijal za potpis :D
 
Kolicina ucitanih podataka ne bi napravila 10x razliku - ali randomness bi.
Izgleda da je BF3 specificna igra pa i zavisi od HDD/SSD-a.
 
Nazad
Vrh Dno