Šta je novo?

Razlika izmedju AP i Wireless routera

serviser

Slavan
Učlanjen(a)
15.10.2005
Poena
309
S obzirom da sam totalni pocetnik, bio bih vam jako zahvalan ako bi ste mi objasnili u cemu je razlika izmedju ova 2 uredjaja.
Konkretno trebao bi da napravim wireless mrezu u stanu pri cemu zelim da se ukonektujem na wireless internet provajdera. Da li mi je za to potreban AP ili WiFi router?
Takodje me zanima kako se to cudo podesava? :wall:

Poslednja izmena:
Klijent mod nema veze sa tim, a ima ga kod nekih uredjaja iz obe kategorije.
Ono sto se zove samo AP, to nema ruter u sebi, odnosno nema NAT. Wireless ruter je AP koji ima ruter.
Ako ne znas sta je to ruter, recimo povezujes se na provajdera i od njega dobijes jednu IP adresu, recimo 212.195.54.87. Ako bi hteo da na tu mrezu spojis vise uredjaja, onda ti treba ruter koji ce sve njih da poveze na provajderovu mrezu. Uredjaji "sa druge strane" rutera ce imati neke privatne adrese, tipa 192.168.x.y, ali ce se "prema spolja" videti kao jedan mrezni uredjaj sa onom jednom adresom. Ne znam, mozda neko ume ovo lepse da obajsni.
Dakle, za tvoje potrebe ti treba wireless ruter koji ima klijent mod.

Aj ja cu da probam samo malo lepse da objasnim

Dakle.

AP - Access point je uredjaj koji sluzi da se konektije na mrezu provajdera bezicnim putem i "konvertuje" wireless signal u mrezni signal i prosledi ga na jedan racunar/uredjaj.

WiFi Ruter - uredjaj koji moze da uradi isto shto moze i AP samo shto ima mogucnost da uradi rutiranje tj da vishe racunara poveze preko te jedne adrese na internet.

Ovo ti je najprostije receno. mislim da jednostavnije ne moze.

Cak evo jednog banalnog primera. Ako imash zgradu sa stanovima od 1 do 10. I imas AP postara i imas Ruter postara. AP postar moze da donosi i odnosi postu samo sa jednog stana a ako hoces postara koji to moze da uradi za vishe stanova morash da kupish Ruter Postara :) Al sam ga srocio svaka mi cast.

s' postovanjem JA:smoke:

Poslednja izmena: