Šta je novo?

Radnje koje su dobre za povrat robe kupljene online

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.

adamovic

Slavan
Učlanjen(a)
31.08.2006
Poruke
67
Poena
310
Kupio bih npr.3 monitora, od kojih bih 2 vratio u roku od dve sedmice a jedan zadrzao, pa me interesuje koje radnje su korektne i jednostavne za povrat robe kupljene online u roku od dve sedmice, sto moze po zakonu?
 
Meni ovo nije palo na pamet, uzmes online opremu da zavrsis neki projekat a onda vratis, cak ni iznajmljivanje ne placas :)
 
I posle ce neko drugi da ide i kuka po forumu kako su mu prodali otpakovan ili izlozen monitor :) Jer sta da radi maloprodaja sa gomilom vracenih monitora koje je neko uzeo da bira sta mu se svidja, nego da ih opet proda.
 
Pri cemu mu treba dve nedelje da odluci koji da zadrzi :D
 
Etika je da sam do sad kupio dva monitora na firmu, nisu mi se svidela, i sta onda da radim sa njima.
 
Ovo mi dođe kao ono kad penzioneri pipaju leba u dragstoru, samo skuplja varijanta.
Jedes monitore svaki dan?
Salu na stranu - nema tu etike, morala, sta nije lepo itd vec samo sta kaze zakon.
Zakon nikog ne sprecava da online naruci 10 monitora i vrati svih 10.
Takodje ne sprecava ni prodavca da odbije saradnju.
Kao sto kupac bira, tako moze i prodavac.
 
Kupio bih npr.3 monitora, od kojih bih 2 vratio u roku od dve sedmice a jedan zadrzao, pa me interesuje koje radnje su korektne i jednostavne za povrat robe kupljene online u roku od dve sedmice, sto moze po zakonu?
Sve radnje koje posluju u skladu sa zakonom.
 
Šta da ti kažem Duke, zamisli kad bi svi i za sve tako postupali.
Ne znam da li prodavcu treba da se da neko obrazloženje po zakonu, ali po mom shvatanju moralnog ponašanja i nekim opšteprihvaćenim obrascima ponašanja u društvu, ovo nije nikako u redu.
Možda po zakonu jeste, mada mi ovo liči na zloupotrebu pozitivnih zakonskih propisa.
 
Pa dobro, ako bih narucio jedan monitor pa ako mi se ne svidi, vratio ga, pa narucio drugi, sve dok nisam zadovoljan, jel to eticno, kad vec zakon omogucava vracanje?

Ranije sam bio u situaciji da narucim monitor (na firmu), ne svidi mi se, i onda bukvalno ne znam sta da radim sa doticnim, sad bukvalno razmisljam da monitor koji bi koristio za posao narucim kao fizicko lice, da ga mogu vratiti ako mi se ne svidi.
 
Jer jedno je online review i tudja iskustva, drugo je uzivo i licni dozivljaj.
Takodje, prodavnice imaju 1000 monitora izlozenih...
Sta ako zivis u nekoj selendri gde i nemas velike prodavnice?
 
Pa zašto se pre kupovine ne raspitaš o monitoru koji bi uzeo, ili odeš do neke prodavnice gde ima na stanju da pogledaš ?

Pogledam ja review-e ali danas svako pise review-e, i nisu mnogo relevantni.

U Gigatronu kad ih pitam da li moze da se ukljuci izlozeni model sam dobijao odgovor da nije moguce, osim u Uscu, ali ni tamo nije moglo bas dobro da se vidi, tj. da pustim neki tekst da pa vidim kako izgleda, ne znam kakva je trenutna situacija. A i nije bio dobar izbor modela u prodavnici, uglavnom jeftini i gamer-ski. Osim toga nije isti dozivljaj kad pogledas kako izgleda i kad probas da radis, jednom u Comtrade su ukljucili neki 32" 4K monitor, koij mi je na prvi pogled izgledao dobro, ali kad sam dosao kuci sam se razocarao, i onda sam morao da ga se ratosiljam (uzeo ga na firmu).

Trenutno koristim monitor HP Z24i sa LG IPS panelom iz 2014, a posle sam uzeo jos dva monitora koje sam morao da ratosiljam. Medjutim kazu da je napredovala tehnologija pa bih hteo da probam...
 
Pogledam ja review-e ali danas svako pise review-e, i nisu mnogo relevantni.

Pogledas nekog relevantnog. Ja ne branim prodavce, ali lepo je neko napisao, narucis 10 monitora, arcis dve nedelje i vratis jer nisi zadovoljan. I sta onda taj prodavac da radi sa njima osim da ih proda dalje, a posle taj neko kuka kako je dobio polovan monitor, a u sustini jeste polovan jer ga je neko koristio dve nedelje.
 
Prodace ga kao outlet. Sto i rade. Mada i uvaljuju...
 
I sta onda taj prodavac da radi sa njima osim da ih proda dalje, a posle taj neko kuka kako je dobio polovan monitor, a u sustini jeste polovan jer ga je neko koristio dve nedelje.
Pa lepo, prodavac ga proda po 50% nižoj ceni i svi srećni. Takve stvari se uračunaju u ukupne troškove poslovanja i u odnosu na to se formiraju marže, tj zarada prodavca.
Svaka polupismena kompanija zna da izračuna taj trošak i lepo zaradi.
Alo ljudi, da li ste vi normalni pa pričate o nekom "moralu"! To je najnormalnija stvar u svakoj iole normalnoj zemlji i tako stvari funkcionišu. Kupiš, probaš, ako ti odgovara zadržiš, ako ne vratiš. Prodavac posle proda taj proizvod sa velikim popustom, trošak toga uračuna u marže i svi zadovoljni.
Sad, posledica toga je da su marže veće ali dobra stvar je to što možete vratiti stvar koja vam ne odgovara i to je podnošljiv trošak.
Druga je stvar što bi naši prodavci i jare i pare. Da drže marže veće nego u uređenim državama a da ne ispunjavaju obaveze koje takve marže podrazumevaju. Treba ih terati koliko god možemo da i ovo malo prava koje imamo iskoristimo na njihovu štetu
 
^ pa upravo to i govorim. Naši prodavci bi i jare i pare, to sam i rekao. Zato ih treba maksimalno pritiskati. Podržavam op da naruči 10 monitora i svih 10 im vrati
 
50% je previše.
 
Ma necu narucivati 10 monitora, nije poenta pravljenja problema prodavcima, ako to radim, logicno je ispravno ovako, narucim jedan, ako mi se ne svidi, vratim ga, narucim drugi. Max 3.
Valjda cu nesto zadrzati...
 
Slusaj ovako. Naruci ti ta tri monitora pa vrati dva i javi mi kad to uradis da odem da kupim ta dva monitora sto si vratio po 50% nizoj ceni!
 
Slusaj ovako. Naruci ti ta tri monitora pa vrati dva i javi mi kad to uradis da odem da kupim ta dva monitora sto si vratio po 50% nizoj ceni!

Pa misa mu, zar je toliko strasno da ljudi ne zele da kupe monitor koji je otpakivan i koristen jedan dan? :)

Prilicno sam siguran da je nesto sto sam do sad narucivao bilo otpakivano ranije, ali naravno, bez ogrebotine ili tragova koristenja.
 
Stvar koja je izvadjena iz originalne kutije i probavana, testirana il samo omirisana, za mene ne moze da se vodi u novo! Ne zelim da bijem mozak zasto je otvarano i sta je radjeno sa tim pa makar bilo i jedan dan jer ako nesto zafali onda treba da se natezem sa servisom da li ovo ili ono podleze garanciji i da slusam kako me ubedjuju da nisam ispravno rukovao sa tim! Ako postoji popust, 30% onda vredi rizikovati, sve ostalo jok!
 
Na stranu moral, etika, zakoni, meni jedna stvar u ovoj temi nije jasna.

OP uporno ponavlja da monitor mora da mu se svidi i meni taj kriterijum uopšte nije jasan.
Kad bi izneo neke bitne tehničke parametre (tip panela, rezolucija, dijagonala, osvežavanje, gamut,...) koji su mu bitni, siguran sam da bi se neko stručan sa foruma javio da mu pomogne u izboru i da ga posavetuje.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno