Šta je novo?

proizvođači više zarađuju od reklama nego od uređaja

momsab

Moderator
Urednik
Super Moderator
Učlanjen(a)
15.02.2003
Poruke
4,531
Poena
1,175
Moja oprema  
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
Pročitao sam tekst (ne samo tweet) i nisam skontao od kojih reklama zarađuju, onih koje ubacuju u svoje proizvode (nešto kao Kindle), pa im to plati onaj čiju reklamu puštaju, ili?
 
da, od njih
 
Izgleda da su pioniri na ovom polju, još 2014 su neovlašćeno skupljali podatke svojih korisnika.
 
Telefon ti reklamira koji TV da kupis, TV ti reklamira koji telefon da kupis... Da neko ulozi sav taj novac iz marketinga u proizvod zar ne bi bila bolja prodaja? Shvatam zasto recimo Coca Cola daje ~40% budzeta na marketing, proizvod im je fiksan i jedino sto ostaje da unapredi prodaju jeste marketing.
 
Zbog tog agresivnog marketinga, raste interesovanje za VPN usluge koje filtriraju adove. Da ne spominjem open source routere i custom firewall appliances koji sprečavaju ovakav vid nasilnog nabijanja reklama u usta. Na žalost, jako je mali broj ljudi koji su toga svesni, tako da se ovo masovno prihvata kao OK. Daj što veći OLED TV i što skuplji telefon, reklame nisu problem jer je internet brz. Tužan je svet u kojem živimo.

udnk.jpg
 
Pametni ljudi kazu da je danas 90% marketing i hajp a ostatak proizvod... i u pravu su i to vazi za sve branse.
I ljudi jesu donekle svesni ali ne znaju kako da se bore protiv toga.
 
Ima ona poslovica, "if there`s a will, there`s a way". A problem kod tih svesnih je upravo to. Nedostatak volje. A nedostatak volje dolazi od nedostatka slobodnog vremena i novca. I tako u krug.
 
Nije, proverio sam. :) Od 35-45%, kako koje godine, dakle prosek 40%. Ostalo pojedu akvizicije, bonusi, amortizacija, etc.

Pametni ljudi kazu da je danas 90% marketing i hajp a ostatak proizvod... i u pravu su i to vazi za sve branse.
I ljudi jesu donekle svesni ali ne znaju kako da se bore protiv toga.
Nazalost apsolutno tacno.

Ima ona poslovica, "if there`s a will, there`s a way". A problem kod tih svesnih je upravo to. Nedostatak volje. A nedostatak volje dolazi od nedostatka slobodnog vremena i novca. I tako u krug.
Ja sam vala ad free, tv ne gledam, rootovan mi je fon, koristim FF i dva najbolja anti marketing addona (uBlock i Privacy Badger). Jedino sta se provuce jesu embeded reklame kad skinem neku seriju mada i to uglavnom lepe na one "limunade" koje retko i gledam. :) Nije toliko ni tesko.
 
Poslednja izmena:
...
Ja sam vala ad free, tv ne gledam, rootovan mi je fon, koristim FF i dva najbolja anti marketing addona (uBlock i Privacy Badger). Jedino sta se provuce jesu embeded reklame kad skinem neku seriju mada i to uglavnom lepe na one "limunade" koje retko i gledam. :) Nije toliko ni tesko.
Ali zato ne znaš da je Glovo kupio Wolt... :ROFLMAO:
 
Ja sam vala ad free, tv ne gledam, rootovan mi je fon, koristim FF i dva najbolja anti marketing addona (uBlock i Privacy Badger). Jedino sta se provuce jesu embeded reklame kad skinem neku seriju mada i to uglavnom lepe na one "limunade" koje retko i gledam. :) Nije toliko ni tesko.
Ti si u manjini, a mi pričamo o prosečnim korisnicima. Pričamo o većini ljudi koji sve uređaje koriste onako kako su došli u kutiji. To je ciljana publika svih proizvođača televizora, telefona, i ostalih uređaja. Sa druge strane, čim se uoči da raste svest i znanje korisnika, proizvođači preuzimaju drastične mere da te spreče u namerama da reklame blokiraš. Na primer. Nekada je bilo moguće blokiranje reklama na youtube-u kroz router, a onda je google došao na "sjajnu ideju" da reklame servira sa istog domena sa kojeg dolazi video. U prevodu, ako blokiraš ad, blokirao si video. Blokiranje je moguće samo na endpoint uređaju na kojem je browser na kojem se može instalirati uBlock ili neki drugi adblocker. Onaj ko ne zna za uBlock a reklame ga iritiraju će uplatiti Youtube premium.

Proizvođači telefona kao što su Huawei, Samsung...itd su prestali da daju besplatno odključavanje bootloadera, već se ta usluga sada napaćuje, a gubitak garancije se podrazumeva. Tako da kranjeg korisnika stavlja u vrlo nezgodnu situaciju. Ili ćeš da gledaš reklame i trpiš bloat i spyware, ili ćeš odključati bootloader, staviti custom kernel i rom, i izgubiti garanciju i onda moliš boga da ti hardware ne otkaže dok je telefon u garantnom roku.

Isto važi i za televizore. Prve verzije LG, Sony i Samsung smart televizora su imale normalan software i korisnički interfejs. Danas kupiš high end OLED televizor za 3000 eura, i gledaš reklame u korisničkom interfejsu software-a dok podešavaš parametre slike. Naravno, mikrofon koji služi za voice controls je uvek aktivan, i kao kod telefona, sluša sve u svom okruženju kako bi algoritam sa njihove strane znao tačno šta da ti servira od adova.

Postoje i oni drugi. Kao što je Hisense čije je televizore moguće rootovati. To omogućava instaliranje custom aplikacija kao što je YoutubeVanced koji blokira reklame. Ali veliko je pitanje dokle će ta velikodušnost trajati. Samo je pitanje vremena kada će Hisense krenuti stopama LG-a, Samsunga, Sony-ja i ostalih. Jer kao što piše u članku koji je okačio @momsab, para ne leži u prodaji hardware-a već u prokupljanju podataka i nasilnom reklamiranju. Televizor polako postaje teleadvertiser gde je primarna svrha marketing, a sekundarna svrha entertainment to jest gledanje TV-a.

Za par godina će ista sudbina zadesiti i PC monitore. Ili još gore, prestaće proizvodnja monitora, i masovno će se koristiti televizori za tu namenu.
 
Kao što je Hisense čije je televizore moguće rootovati. To omogućava instaliranje custom aplikacija kao što je YoutubeVanced koji blokira reklame.
ovo se, pretpostavljam, odnosi na Android modele
Ili još gore, prestaće proizvodnja monitora, i masovno će se koristiti televizori za tu namenu.
neće prestati proizvodnja monitora. još dugo će biti potrebni. nije zgodno da u kancelariji na stolu bude televizor umesto monitora
 
Televizor polako postaje teleadvertiser gde je primarna svrha marketing, a sekundarna svrha entertainment to jest gledanje TV-a.
Mislis telescreen. (1984. Orwell)
Za par godina će ista sudbina zadesiti i PC monitore. Ili još gore, prestaće proizvodnja monitora, i masovno će se koristiti televizori za tu namenu.
Btw, koristim tv kao monitor od 2009. i trenutno imam 2020. Samsung model, nema reklama sve dok se tv koristi kao monitor. Ne prikazuju se reklame u meniju za setovanja vec u "smart" delu televizora (app hub itd.). Da bi koristio tv kao monitor apsolutno ne moras da mu das internet pristup a onda jelte nema ni reklama. Isto tako mu dzaba i "slusanje" kad nema internet pristup da posalje to sto slusa.
 
Mislis telescreen. (1984. Orwell)

Btw, koristim tv kao monitor od 2009. i trenutno imam 2020. Samsung model, nema reklama sve dok se tv koristi kao monitor. Ne prikazuju se reklame u meniju za setovanja vec u "smart" delu televizora (app hub itd.). Da bi koristio tv kao monitor apsolutno ne moras da mu das internet pristup a onda jelte nema ni reklama. Isto tako mu dzaba i "slusanje" kad nema internet pristup da posalje to sto slusa.
Takođe koristim TV kao monitor na drugoj mašini, ali je offline. Tvoj samsung, iako je 2020 godište je mator, i još nije podlegao promenama koje imaju najnoviji high end modeli koji još nisu stigli na naše tržište. Ali opet naglašavam, ti si u manjini. Jer ti je TV, kao i meni, potpuno offline. Doći će vreme kada će biti obavezna registracija i logovanje a samim tim i internet konekcija da bi TV uopšte mogao da koristiš. Kao što neke Steam igre zahtevaju stalnu konekciju sa internetom bez obzira što su single player. Ljudi su se bunili u početku, ali je to na kraju ipak postalo normalno i masovno prihvaćeno.

Uzmi primer android telefona. 98% korisnika ima registrovan gmail account i ulogovani su na svoj telefon. Ako se ista metoda uvede za televizore, a nema sumnje da hoće, niko se neće buniti jer je metoda već globalo usađena u svest velike većine ljudi. Još jedan account za TV ili obavezno prjavljivanje postojećim gmail ili facebook accountom će postati realnost. Proizvođačima će masovno olakšati prikupljanje podataka, identifikaciju korisnika, i marketing targetiranje.
 
Mene bezuspešno "targetiraju" već godinama. Džaba im te reklame silne. Sve bi ja to kupio, ali nema se odakle... Siromaštvo me spašava. Ne samo mene.
 
...

Isto važi i za televizore. Prve verzije LG, Sony i Samsung smart televizora su imale normalan software i korisnički interfejs. Danas kupiš high end OLED televizor za 3000 eura, i gledaš reklame u korisničkom interfejsu software-a dok podešavaš parametre slike. Naravno, mikrofon koji služi za voice controls je uvek aktivan, i kao kod telefona, sluša sve u svom okruženju kako bi algoritam sa njihove strane znao tačno šta da ti servira od adova.

Postoje i oni drugi. Kao što je Hisense čije je televizore moguće rootovati. To omogućava instaliranje custom aplikacija kao što je YoutubeVanced koji blokira reklame. Ali veliko je pitanje dokle će ta velikodušnost trajati. Samo je pitanje vremena kada će Hisense krenuti stopama LG-a, Samsunga, Sony-ja i ostalih. Jer kao što piše u članku koji je okačio @momsab, para ne leži u prodaji hardware-a već u prokupljanju podataka i nasilnom reklamiranju. Televizor polako postaje teleadvertiser gde je primarna svrha marketing, a sekundarna svrha entertainment to jest gledanje TV-a.

Za par godina će ista sudbina zadesiti i PC monitore. Ili još gore, prestaće proizvodnja monitora, i masovno će se koristiti televizori za tu namenu.

Za par godina će biti Orvelova 1984 - sa porodicom gledaš TV, kažeš nešto protiv onoga čije se ime ne spominje, i u roku od 10 minuta si u marici na putu za upgrade-ovani Goli otok ili Gulag. Naravno, svaka kuća/stan će morati da imaju TV, koji će morati da bude zakačen na internet, ili nema uvođenja struje, registracije kola, pasoša, uplate penzije, zdravstvenog, socijalnog, itd. Samo polako i stpljivo, plakaćemo mi za ovim sada.
 
Za par godina će biti Orvelova 1984 - sa porodicom gledaš TV, kažeš nešto protiv onoga čije se ime ne spominje, i u roku od 10 minuta si u marici na putu za upgrade-ovani Goli otok ili Gulag. Naravno, svaka kuća/stan će morati da imaju TV, koji će morati da bude zakačen na internet, ili nema uvođenja struje, registracije kola, pasoša, uplate penzije, zdravstvenog, socijalnog, itd. Samo polako i stpljivo, plakaćemo mi za ovim sada.
Upravo tako. Najveći problem je u tome što kada neko priča o ovakvim stvarima, ispada paranoična budala i predmet ismevanja.

Evo ja sam izvukao report iz mog firewall-a, i nije teško predpostaviti ko je najveći smarač i ko stalno zove "kući" i šalje brdo podataka čak i kada korisnik ne koristi telefon/televizor. Ovo su podaci za mesec dana. Obratite pažnju na count kolonu. To je broj blokiranih pokušaja za svaki od domena.

1637094821503.png
A ovo je statistika po uređajima:

1637095068534.png
Plava boja, odnosno na 192.168.1.106 adresi se nalazi wireless access point na koji se kači 1 smart televizor i 2 potpuno različita android telefona.
Na zeleni opseg, odnosno 192.168.1.105 je nakačen Windows 10 laptop sa zategnutim privacy podešavanjima.
Na ljubičasti opseg, odnosno 192.168.1.107 je nakačen Windows 7 PC.

Ostatak su bridge interface-i i GNU/Linux i FreeBSD mašine. Zaključak izvucite sami.
 
Ne. Naprotiv.

Najviše visim na FreeBSD i GNU/Linux mašinama. Sav streaming, gaming, i download se odvija na njima.

Sve ostalo su mlađi i stariji prosečni korisnici. Televizor koji je nakačen na WiFi se koristi samo za gledanje IP TV-a preko STB uređaja koji je nakačen na HDMI ulaz. Dakle ništa streaming, ništa youtube, ništa netflix i ostale gluposti. Nakačen je na WiFi da bi se odradio firmware update, i tako sam ga ostavio da vidim kako će se ponašati. I nema da fali, televizor svakodnevno ima neki inbound i outbound traffic na nekoliko različitih domena i ip adresa koje se konstantno menjaju. Telefone neću ni da spominjem, to je priča za sebe, a nije tema za to.
 
Upravo tako. Najveći problem je u tome što kada neko priča o ovakvim stvarima, ispada paranoična budala i predmet ismevanja.

Evo ja sam izvukao report iz mog firewall-a, i nije teško predpostaviti ko je najveći smarač i ko stalno zove "kući" i šalje brdo podataka čak i kada korisnik ne koristi telefon/televizor. Ovo su podaci za mesec dana. Obratite pažnju na count kolonu. To je broj blokiranih pokušaja za svaki od domena.

Pogledajte prilog 324411
A ovo je statistika po uređajima:

Pogledajte prilog 324415
Plava boja, odnosno na 192.168.1.106 adresi se nalazi wireless access point na koji se kači 1 smart televizor i 2 potpuno različita android telefona.
Na zeleni opseg, odnosno 192.168.1.105 je nakačen Windows 10 laptop sa zategnutim privacy podešavanjima.
Na ljubičasti opseg, odnosno 192.168.1.107 je nakačen Windows 7 PC.

Ostatak su bridge interface-i i GNU/Linux i FreeBSD mašine. Zaključak izvucite sami.
A koji je tv u pitanju?
 
Da neko ulozi sav taj novac iz marketinga u proizvod zar ne bi bila bolja prodaja?
Ne uspeva taj pristup, jer je protivan ljudskoj prirodi. U većini slučajeva ljudi naprosto ne vole da istražuju, uče, misle svojom glavom i donose sopstvene odluke.
Ko još želi da razmišlja kad je komfornije da se bude potrošač.
Na primer imaš ljude koji sebe smatraju tech entuzijastima, a u stvari su klasični potrošači. Znati recitovati specifikacije proizvoda te ne čini entuzijastom.
 
Proizvodjači više zaradjuju od reklama nego od uredjaja-tačno. Pogledajte samo koliko je odlično ispala reklama na TV za nov mobilni telefon Huawei Nova 9...
 
Baš je par dana bio tekst. Još 1951. su dokazali ono o čemu se vi sada isčuđavate. 😂


 
Lepo je pisalo jedno vreme za Xiaomi na wikipediji da je to "marketing kompanija"... :D

Za par godina će biti Orvelova 1984 - sa porodicom gledaš TV, kažeš nešto protiv onoga čije se ime ne spominje, i u roku od 10 minuta si u marici na putu za upgrade-ovani Goli otok ili Gulag. Naravno, svaka kuća/stan će morati da imaju TV, koji će morati da bude zakačen na internet, ili nema uvođenja struje, registracije kola, pasoša, uplate penzije, zdravstvenog, socijalnog, itd. Samo polako i stpljivo, plakaćemo mi za ovim sada.

Zašto za par godina?

Evo pred očima nam se to dešava: corona je sjajan izgovor za sve ;) ...još malo pa ćemo u ime korone i veštice spaljivati :D

A koji je tv u pitanju?

Mislim da smo o tome pisali davno, davno...

evo npr. moj post iz 2014. o LG televizorima: https://forum.benchmark.rs/threads/home-automation-na-pc-racunaru.314049/page-2#post-3596522

Interesantno kako su proizvođači rešili ovaj problem: ubacili su EULA-u koju moraš da prihvatiš kako bi koristio TV! :D :D


EDIT: sad čitam Yooyo-ov komentar na moj post:
"@Kovac:
pls.. nemoj da trujes temu.. nije sve kao u filmovima.
btw.. lg je pustio novi firmware za TV gde su uklonili tu opciju." :D


Kako je lepo čitati stare postove...

btw jedan od odličnih kanal za "Terminator"-like stvari koje nas tek očekuju je: The Hated One
npr. audio praćenje - kada isključite sve na telefonu ostaje:
 
Poslednja izmena:
Baš je par dana bio tekst. Još 1951. su dokazali ono o čemu se vi sada isčuđavate. 😂



Ova tema je najbolji primer toga 😁
 
Sve to silno reklamiranje je licemerno...
Kad hocu da pogledam nesto na telefonu poput snimka na YT ponekad moram da odgledam dve reklame koje me apsolutno ne zanimaju...
A kad se igram RR2 i kad hocu da odgledam video za neku sitnicu poput kufera u igrici uvek dobijem poruku "you have no offer, try again later"
 
Nazad
Vrh Dno