...
Isto važi i za televizore. Prve verzije LG, Sony i Samsung smart televizora su imale normalan software i korisnički interfejs. Danas kupiš high end OLED televizor za 3000 eura, i gledaš reklame u korisničkom interfejsu software-a dok podešavaš parametre slike. Naravno, mikrofon koji služi za voice controls je uvek aktivan, i kao kod telefona, sluša sve u svom okruženju kako bi algoritam sa njihove strane znao tačno šta da ti servira od adova.
Postoje i oni drugi. Kao što je Hisense čije je televizore moguće rootovati. To omogućava instaliranje custom aplikacija kao što je YoutubeVanced koji blokira reklame. Ali veliko je pitanje dokle će ta velikodušnost trajati. Samo je pitanje vremena kada će Hisense krenuti stopama LG-a, Samsunga, Sony-ja i ostalih. Jer kao što piše u članku koji je okačio
@momsab, para ne leži u prodaji hardware-a već u prokupljanju podataka i nasilnom reklamiranju. Televizor polako postaje teleadvertiser gde je primarna svrha marketing, a sekundarna svrha entertainment to jest gledanje TV-a.
Za par godina će ista sudbina zadesiti i PC monitore. Ili još gore, prestaće proizvodnja monitora, i masovno će se koristiti televizori za tu namenu.