Šta je novo?

Programi za kucnu produkciju

VUCKO-91

Slavan
Učlanjen(a)
21.08.2008
Poruke
330
Poena
319
Da li bi neko mogao da mi napise otprilike koji programi su dobri za neku kucnu varijantu pravljenja muzike..
Za sada imam Cubase 5 i Reason 5. Medjutim, problem je sinteticki bubanj. Treba mi neki dobar sinteticki bubanj.
Inace , sta preporucujete?
 
Ez drummer ili Addictive drums.
 
Cuo sam za addictive, probacu da nabavim, hvala! AKo ima jos neko predloge, neka okaci.
 
To sta ti treba najvise zavisi od vrste muzike koju nameravas da radis. Sve to spada u VSTi (VST instrumenti) a trebaju ti i neki VST efekti, tacnije efekti i procesori. Pod VSTi spadaju bilo programi koji simuliraju (sintezom ili semplovima) zvuke realnih instrumenata bilo sintetizatori zvuka iliti sintisajzeri. Uz to, VSTi mogu biti takvi da se iskljucivo koriste u okviru host programa (poput Cubase/Nuendo/Sonar/Studio One/ProTools sa RTAS standardom) ali ima i onih koji pored toga mogu da rade i standalone (sami za sebe, kao zasebne aplikacije).

Pretpostavljam da znas da Reson mozes da, pored toga da ga koristis kao zaseban program (on nije VSTi), koristis i u slave modu pod Cubase-om - takozvano ReWire povezivanje. Tada rade zajedno i istovremeno, naravno sinhronizovano. Tako da mozes da istovremeno koristis sve mogucnosti oba programa, sve VSTi pod Cubase-om, efekte, jedan mikser u Cubase-u itd. Pitaj ako ti nije jasno kako.
 
Za "žive" bubnjeve Addictive drums VST, za elektronske Maschine VST.
 
@ feilino, manje - vise sam to sve vec znao. Ja se ne bavim ovim, vec imam ujaka koji se time bavi, vec je on dosta usao u praksu povezivanja ostalih programa sa cubase-om, medjutim, kao i svaki muzicar, ne voli da se cima oko instalacije programa vec samo da ih koristi, pa me zamolio da mu nadjem neke kvalitetnije bubnjeve, jer mu sinteticki bubanj iz cubase-a jako lose zvuci, pa smo krenuli u potragu za tim.
Za gitaru je problem resio amplitube, bass gitaru uzima iz reason-a, tako da su ostali jos bubnjevi. Nabavio sam mu ez drums i addictive drums, pa se nadam da ce se snaci sa njima, cini mi se da mu addictive mnogo vise odgovara. Sustina je da sto vise kopas po internetu i trazis ekspanzije za ove programe to su vece sanse da nadjes onaj zvuk koji ti treba...koliko sam ja video. Hvala vam na odgovorima, ako imate jos nesto dobro za dodati u ovu kompilaciju programa, predlozite.
 
...Hvala vam na odgovorima, ako imate jos nesto dobro za dodati u ovu kompilaciju programa, predlozite.

Ujak ti je gitarista? Koju vrstu muzike radi? Sto se bass gitare tice, mislim da bi mu bolje bilo da koristi Trilian (ne onaj sw slicnog imena Trillian, ali za IM), naslednik je programa Trilogy, firma je spectrasonics.net . U pitanju je VSTi, a imaju i zanimljiv synth Omnisphere (bivsi Atmosphere). Trilian je takoreci standard za bass. Ima za gitaru jos toga dobrog ali ako je zadovoljan sa Amplitube, OK, i on je pored GuitarRig standard.
 
Ma on svira gitaru, a zna solidno i harmoniku, a ostale instrumente ume da isprogramira cisto da ima neku podlogu. Pesme koje pravi su rock, nekad sa malo distorzije kao da je hard rock, a nekad pravi i stvari kao da su iz doba beatles-a ili tome slicno, uglavnom je to amaterski na PC od 2.71GHz i 2GB RAM.
Gitaru kombinuje, nekad amplitube, a nekad koristi svoju Boss overdrive papucu... zavisi sta mu treba.
Otkako je instalirao win7 ima problem sa amplitubom, ima kasnjenje sigurno vise od pola sekunde, pokusavao sam da menjam vrednosti onog buffer-a, namestili smo na neku vrednost, sa kojom je najbrze radio, medjutim, to je i dalje lose. Mozda je amplitube3 previse zahtevan za takvu masinu. Nisam stigao da eksperimentisem sa drugim verzijama.
Hvala ti za taj program za bass i sintisajzer, predlozicu mu.
 
Sto se kasnjenja tice. Da li koristi neku "bolju" zvucnu ili integrisanu? Ako radi na integrisanoj instaliraj mu ASIO4ALL i poigrajte se malo sa podesavanjem buffera.
 
...Pesme koje pravi su rock, nekad sa malo distorzije kao da je hard rock, a nekad pravi i stvari kao da su iz doba beatles-a ili tome slicno, uglavnom je to amaterski na PC od 2.71GHz i 2GB RAM...
Pa ako to radi, postoji stari dobri program za simulaciju starih dobrih :) Hammond (elektro-mehanickih) orgulja. Radila ga je poznata firma Native Instruments a zove se B4 pa se moze naci i pod imenom NI B4 (pravi instrument je bio poznat i kao B3). Mali je, davno radjen, radi na svakoj masini, zvuk veran itd. Ne znam kakve su slicne farbe u Reason-u, mozda isto ima dobrih, ali koliko se secam, ovo je bolje. Sada su Hammondi objedinjeni (nema vise posebno B4) u program VINTAGE ORGANS (tu su jos i VOX i Farfisa orgulje).

Rade oni i program PRO-52, sada i PRO-53, simulacije starog sintisajzera Prophet, samo mu spomeni Prophet, znace on o cemu se radi. Mozda su te farbe sada objedinili u nesto pa ga vise nemaju kao zaseban program ali stari verovatno moze da se nadje.

Njihov sintisajzer FM8 bi mu verovatno koristio.

Eto, to sto kaze ExR po pitanju latency, probaj. Ako ima zasebnu zvucnu sa njenim ASIO drajverima neka nju odabere u podesavanjima. Ako masina moze da se izbori, neka odabere veci "sample rate" u projektu, bice mu manji latency. Ne znam na koliko i sta sve radi kao ni to sta sve zna i gde na kraju ide snimak ali probajte.
 
Poslednja izmena:
Ima soundblaster Audigy 24bit.
Mislim da trenutno amplitube koristi DirectX drivere.
Recicu mu da instalira asio for all. Mislim da ih je ranije koristio i da je dobro sljakalo.
Ovo su mi super informacije, voli on da ubacuje rock orgulje.
Jos jedno pitanje, posto se audio snimci prave u sobi koja nije gluva soba, a pritom ni mikrofon nije neki studijski, ni blizu toga, ali radi posao. Mix se radi na jeftinijim zvucnicima ili slusalicama od 1000din.... mislim da bi se velika optimizacija za cubase napravila ako bi se audio snimci kompresovali u neki kvalitetniji mp3, sa bitrate-om od recimo 320kbps ili jace.
Mislim da bi se dosta procesorskih resursa ustedelo, a sa tom opremom ne bi bilo nikakve razilke u kvalitetu. Ovo sam mu je predlagao, interesuje me vase misljenje.

Hvala vam puno! Ako imate jos nesto, pisite.
 
Poslednja izmena:
Pitao sam te ono u smislu gde ide posle snimak (radio, TV, Internet), da li radi samo za sebe, koji mu je izlazni format itd. Nisu to neki konverteri kod Creative ali 'ajde moze da posluzi za amatersku upotrebu. Ima on svoje ASIO drajvere pa neka proba i sa njima, ne secam se ali deluje mi verovatnije da ce sa njima imati manji latency nego sa ASIO4ALL. No, nije A4A tesko instalirati i deinstalirati, mali je to fajl.

Iz ovoga sto si napisao proizilazi da on Amplitube kosristi u standalone modu a ne kao insert efekat u Cubase-u. Neka proba u tom modu ASIO drajvere, i jedne i druge, i one od kartice i A4A. Naravno, "ASIO multimedia fullduplex" drajvere neka ne koristi nigde. Moze on da ubaci Amplitube i u Cubase i tako da svira pa kad nadje zvuk koji mu odgovara, sacuva podesavanja Amplituba kao preset i snimi odmah direktno u Cubase. Ako ne moze da se snadje sta i kako, pitaj.

Sto se tice kvaliteta snimka u uslovima koje si opisao (los mikrofon, akusticki netretirana soba, los monitoring), sta da ti kazem.... Postoji ona izreka "garbage in, garbage out" ili sto bi se kod nas reklo "Ne pravi se pita od g.....". Mozda malo grubo zvuci ali misljenje da se sve to moze posle u produkciji (restoration&mix&mastering) popraviti je daleko od istine tj. samo je vrlo malim delom tacno. Ne treba on oko toga preterano da se uzbudjuje ako to radi iz hobija, uziva u tome itd.

Sto se tice tvoje zamisli da bi on mogao sve da radi u mp3. Komresovan format sa gubicima (lossy) kao sto je mp3, ne moze imati rezultujuci fajl cija je duzina (sviranja) proizvoljna vec se mora uklopiti u "prozore", nesto poput frejmova kod video zapisa. Recimo, 10 sekundi nekompresovanog digitalnog audio zapisa (WAV ili AIFF) se prebaci u mp3 ali rezultujuci fajl nece vise imati 10 sekundi vec najcesce malo vise od toga, npr. 10,01 sekundu. To naravno nije bitno kada slusas muziku ali moze da stvori ozbiljne probleme pri sinhronizaciji (timing, alignment) vise razlicitih muzickih deonica kada se radi sa mp3 fajlovima. Ti WAV fajl cuvas u tacno odredjenom broju ne sekundi nego cak semplova (npr audio sa 96 kHZ sample rate-om ima 96.000 semplova u sekundi, 96 semplova u jednoj milisekundi) a kada konvertujes u mp3 pa recimo nazad u WAV ili je dovoljno samo da otvoris mp3 u nekom audio editoru i videces da to vise nije taj broj semplova odnosno ta duzina. Zato se i desava da ljudi koji saradjuju na jednoj pesmi putem Interneta, tipa dacu nekom da mi odsvira gitaru pa da mi posalje mp3, drugom bubanj itd, se susrecu sa problemima uklapanja i ne znaju sta se desava. To deluje kao mala vrednost ali je u tom poslu znacajna. Covecije usi npr. mogu da primete kasnjenje zvuka od 1 milisekunde kada zvuk za toliko ranije dolazi do jednog uva nego do drugog. To, pored razlike u boji tona (maskirajuci efekat koji pravi glava stvarajuci akusticku senku) pomaze coveku da odredi odakle dopire zvuk. O tome (razlicite duzine fajlova) sam pisao na jednom drugom forumu, stavicu link ali i na kraju posta tekst jer ne znam kakva je politika foruma po pitanju linkovanja na druge forume http://www.elitesecurity.org/t232361-0#1390687 .

Cubase inace ni ne snima u mp3 formatu "u letu" jer nema potrebe, nije to diktafon a uz to, trosila bi se procesorska snaga na enkodiranje. mp3 je izlazni format, consumer, nije on namenjen za dalju profesionalnu upotrebu, on je nesto poput JPG kod slike. Napravis ga i ne diras ga. Svi ti ozbiljniji programi kada otvore mp3, pretvaraju ga u WAV.

Ne treba se tu mnogo sekirati oko konfiguracije, on cak moze da koristi i Amplitube 2, eventualno i 1, starije pluginove, ima ih gomila (nema mnogo svrhe trcati za iskljucivo poslednjim verzijama, cak i u ozbiljnom radu), radice mu i slabija masina sasvim dobro. Taj stari NI B4 ima nesto smesno, oko 20 megabajta, ne opterecuje CPU a zvuci odlicno. Dosta vise CPU jede Amplitube u verziji 3. Sa tom njegovom racunarskom konfiguracijom moze svasta da radi. Vec sam ti rekao da proba da u projektu podigne sample rate na recimo 96 kHz, bice mu manji latency. Nadam se da ce masina izdrzati. Hoce ako ne preteruje sa sintovima i efektima. Uostalom, neka pritisne F12 pa neka prati sta se desava.

Stari post (znak ">" je stavljan ne u znacenju "vece od" vec u smislu da "daje", "rezultira", "proizilazi"):

Vidi, to sto se insistira da se u pro radu koristi WAV ili AIFF (a mp3 se smatra neozbiljnim) nije tek tako bez veze.

Svaki algoritam za mp3 kompresiju mora da ima celi broj "frejmova". Grubo govoreci, ne kao konkretan primer, ako WAV ima 2 minuta i jednu sekundu, mp3 ce imati 2 minuta i sekundu i po-da bi se uklopio, pa popuni visak tisinom. Pa, ako se potrefi da tvoj WAV ima bas duzinu koja se uklapa, onda mu nece poremetiti trajanje. A tu ga jos mozda i "zguzva" ponegde pri kompresiji...

Poredio sam ranije kompresovane audio formate i zalazio i u neke detalje pa cu ti ovde navesti primere iz prakse kada je jednom prilikom zatrebala kompresija.

284 ms WAV 16/48 > 339 ms mp3 128kbps 44.1 kHz Fraunhofer,preset iz Sound Forge-a
284 ms WAV 16/48 > 365 ms mp3 128kbps modifikovan preset povlacenjem slajdera za kvalitet na max
284 ms WAV 16/48 > 283 ms WMA 128kbps 44.1 kHz preset iz SF

4-o minutni WAV:

04:00,000 WAV 16/48 > 04:00,065 mp3 128 44.1 (dakle, za 65 milisekundi je duzi od WAV-a)
04:00,000 WAV 16/48 > 04:00,091 mp3 128 44.1 HQ
04:00,000 WAV 16/48 > 04:00,000 WMA 128 44.1

Pri tome, na rezultat ne utice to da li se WAV prethodno resempluje na 44.1 ili ne.
Deluje kao da je WMA u poslednjem primeru OK. Medjutim, kada se resempluje WAV na 44.1 i rezultati posmatraju preciznije, u semplovima (44.100 semplova u jednoj sekundi):

10.584.033 WAV > 10.586.880 mp3 128 (dakle, za 2.847 semplova je duzi od WAV-a)
10.584.033 WAV > 10.588.029 mp3 128 HQ
10.584.033 WAV > 10.584.000 WMA

Dalje, ako se primenjuje bilo kakva obrada, kada se npr. na kompresovanim fajlovima u SF selektuje 5 sekundi i samo se na tih 5 s smanji nivo i potom odradi Save:

10.586.880 mp3 128 > 10.589.184 tj. 04:00,117 - Ukupan produzetak trajanja od 117 ms u odnosu na WAV
10.588.029 mp3 128 HQ > 10.590.336 tj. 04:00,143 - Ukupan produzetak trajanja od 143 ms u odnosu na WAV
10.584.000 WMA > 10.584.000 tj. OSTAJE ISTI kao i pre obrade, mada i dalje manji od WAV za 33 sempla

Ako izgleda da "nije to nista, nekoliko desetina ili stotina milisekundi", znaj da se vec pedesetak ms dozivljava kao dva razlicita zvuka kada se reprudukuje zvuk istovremeno sa svojom kopijom koja kasni toliko. Oseti se i kada je kasnjenje svega nekoliko ms. Uostalom, jedan od nacina koje mozak koristi da bi ustanovio odakle dolazi zvuk je i kada zvuk dolazi u jedno uvo kasnije od drugog i to vec za 1ms ili manje.

Eto, kada se kompresuje, pa obradjuje pa potom, ne daj Boze, opet kompresuje...da ne pricamo jos o losoj sinhronizaciji dva uredjaja...nije ni cudo da nema sinhronizacije.
 
Addictive drums za bubanj,asio 4 all ce resiti latenciju valjda i najbitnije radite bez ikakve kompresije,to samo degradira zvuk a kod tebe je kako si napisao i onako zbog opreme lose usnimnjen...radite snimanje pri rezoluciji 24bita/44khz...nekada i sa amaterskom opremom moze da se izvuce pristojan cak i vrlo kvalitetan snimak uz malo srece i ako znas da je koristis!!
 
Trebaju mi preseti za ezdrummer , ja imam neke ali mi treba BLUES i ako ima od nekih poznatih bubnjara
 
probaj Superior Drummer..od iste je firme kao i ezdrummer,s tim sto mozes da manipulises sa zvukom..mozes da menjas sve,pocevsi od kompleta bubnjeva,mozes da dodajes i oduzimas komponente,imas nekoliko setova bubnjeva u ponudi+mnogobrojne izmene koje mozes da napravis!! Jos pored toga sve je razdvojeno po kanalima,mozes da biras mikrofone kojima ces hvatati zvukove bubnja i na kraju imas i odredene presete i efekte u mixeru kojima mozes da bojis zvuk!! Sve u svemu prava simulacija bubnja kao i snimanja istog!!Evo linka pa se upoznaj sa programom!!
http://www.youtube.com/watch?v=ryC2_KMTK0s
 
da dodam...imas i ovaj programcic koji moze zvuk akusticnog bubnja da prebaci u midi...drumtracker!! Mada moras imati separatno snimnjene kanale mikrofonima(mogu i neki bedni da se koriste) ili trigerima! Posle to mozes da provlacis,bojis ili sta vec u superior drummer-u,ezdrummer-u,addictive drums-u i ostalim slicnim programima!!Ili mozes da koristis drumagog(drum replacement)VST program,njega povezes sa midi ili audio izvorom zvuka,u njega ubacis zeljeni sempl bubnja(dobosa,kick-a,tinpana...) i on svaki udarac preboji u zadati zvuk(triggering)...evo ti tutorial:
http://www.youtube.com/watch?v=MJj1sHVlh-4
 
Nazad
Vrh Dno