Pitao sam te ono u smislu gde ide posle snimak (radio, TV, Internet), da li radi samo za sebe, koji mu je izlazni format itd. Nisu to neki konverteri kod Creative ali 'ajde moze da posluzi za amatersku upotrebu. Ima on svoje ASIO drajvere pa neka proba i sa njima, ne secam se ali deluje mi verovatnije da ce sa njima imati manji latency nego sa ASIO4ALL. No, nije A4A tesko instalirati i deinstalirati, mali je to fajl.
Iz ovoga sto si napisao proizilazi da on Amplitube kosristi u standalone modu a ne kao insert efekat u Cubase-u. Neka proba u tom modu ASIO drajvere, i jedne i druge, i one od kartice i A4A. Naravno, "ASIO multimedia fullduplex" drajvere neka ne koristi nigde. Moze on da ubaci Amplitube i u Cubase i tako da svira pa kad nadje zvuk koji mu odgovara, sacuva podesavanja Amplituba kao preset i snimi odmah direktno u Cubase. Ako ne moze da se snadje sta i kako, pitaj.
Sto se tice kvaliteta snimka u uslovima koje si opisao (los mikrofon, akusticki netretirana soba, los monitoring), sta da ti kazem.... Postoji ona izreka "garbage in, garbage out" ili sto bi se kod nas reklo "Ne pravi se pita od g.....". Mozda malo grubo zvuci ali misljenje da se sve to moze posle u produkciji (restoration&mix&mastering) popraviti je daleko od istine tj. samo je vrlo malim delom tacno. Ne treba on oko toga preterano da se uzbudjuje ako to radi iz hobija, uziva u tome itd.
Sto se tice tvoje zamisli da bi on mogao sve da radi u mp3. Komresovan format sa gubicima (lossy) kao sto je mp3, ne moze imati rezultujuci fajl cija je duzina (sviranja) proizvoljna vec se mora uklopiti u "prozore", nesto poput frejmova kod video zapisa. Recimo, 10 sekundi nekompresovanog digitalnog audio zapisa (WAV ili AIFF) se prebaci u mp3 ali rezultujuci fajl nece vise imati 10 sekundi vec najcesce malo vise od toga, npr. 10,01 sekundu. To naravno nije bitno kada slusas muziku ali moze da stvori ozbiljne probleme pri sinhronizaciji (timing, alignment) vise razlicitih muzickih deonica kada se radi sa mp3 fajlovima. Ti WAV fajl cuvas u tacno odredjenom broju ne sekundi nego cak semplova (npr audio sa 96 kHZ sample rate-om ima 96.000 semplova u sekundi, 96 semplova u jednoj milisekundi) a kada konvertujes u mp3 pa recimo nazad u WAV ili je dovoljno samo da otvoris mp3 u nekom audio editoru i videces da to vise nije taj broj semplova odnosno ta duzina. Zato se i desava da ljudi koji saradjuju na jednoj pesmi putem Interneta, tipa dacu nekom da mi odsvira gitaru pa da mi posalje mp3, drugom bubanj itd, se susrecu sa problemima uklapanja i ne znaju sta se desava. To deluje kao mala vrednost ali je u tom poslu znacajna. Covecije usi npr. mogu da primete kasnjenje zvuka od 1 milisekunde kada zvuk za toliko ranije dolazi do jednog uva nego do drugog. To, pored razlike u boji tona (maskirajuci efekat koji pravi glava stvarajuci akusticku senku) pomaze coveku da odredi odakle dopire zvuk. O tome (razlicite duzine fajlova) sam pisao na jednom drugom forumu, stavicu link ali i na kraju posta tekst jer ne znam kakva je politika foruma po pitanju linkovanja na druge forume
http://www.elitesecurity.org/t232361-0#1390687 .
Cubase inace ni ne snima u mp3 formatu "u letu" jer nema potrebe, nije to diktafon a uz to, trosila bi se procesorska snaga na enkodiranje. mp3 je izlazni format, consumer, nije on namenjen za dalju profesionalnu upotrebu, on je nesto poput JPG kod slike. Napravis ga i ne diras ga. Svi ti ozbiljniji programi kada otvore mp3, pretvaraju ga u WAV.
Ne treba se tu mnogo sekirati oko konfiguracije, on cak moze da koristi i Amplitube 2, eventualno i 1, starije pluginove, ima ih gomila (nema mnogo svrhe trcati za iskljucivo poslednjim verzijama, cak i u ozbiljnom radu), radice mu i slabija masina sasvim dobro. Taj stari NI B4 ima nesto smesno, oko 20 megabajta, ne opterecuje CPU a zvuci odlicno. Dosta vise CPU jede Amplitube u verziji 3. Sa tom njegovom racunarskom konfiguracijom moze svasta da radi. Vec sam ti rekao da proba da u projektu podigne sample rate na recimo 96 kHz, bice mu manji latency. Nadam se da ce masina izdrzati. Hoce ako ne preteruje sa sintovima i efektima. Uostalom, neka pritisne F12 pa neka prati sta se desava.
Stari post (znak ">" je stavljan ne u znacenju "vece od" vec u smislu da "daje", "rezultira", "proizilazi"):
Vidi, to sto se insistira da se u pro radu koristi WAV ili AIFF (a mp3 se smatra neozbiljnim) nije tek tako bez veze.
Svaki algoritam za mp3 kompresiju mora da ima celi broj "frejmova". Grubo govoreci, ne kao konkretan primer, ako WAV ima 2 minuta i jednu sekundu, mp3 ce imati 2 minuta i sekundu i po-da bi se uklopio, pa popuni visak tisinom. Pa, ako se potrefi da tvoj WAV ima bas duzinu koja se uklapa, onda mu nece poremetiti trajanje. A tu ga jos mozda i "zguzva" ponegde pri kompresiji...
Poredio sam ranije kompresovane audio formate i zalazio i u neke detalje pa cu ti ovde navesti primere iz prakse kada je jednom prilikom zatrebala kompresija.
284 ms WAV 16/48 > 339 ms mp3 128kbps 44.1 kHz Fraunhofer,preset iz Sound Forge-a
284 ms WAV 16/48 > 365 ms mp3 128kbps modifikovan preset povlacenjem slajdera za kvalitet na max
284 ms WAV 16/48 > 283 ms WMA 128kbps 44.1 kHz preset iz SF
4-o minutni WAV:
04:00,000 WAV 16/48 > 04:00,065 mp3 128 44.1 (dakle, za 65 milisekundi je duzi od WAV-a)
04:00,000 WAV 16/48 > 04:00,091 mp3 128 44.1 HQ
04:00,000 WAV 16/48 > 04:00,000 WMA 128 44.1
Pri tome, na rezultat ne utice to da li se WAV prethodno resempluje na 44.1 ili ne.
Deluje kao da je WMA u poslednjem primeru OK. Medjutim, kada se resempluje WAV na 44.1 i rezultati posmatraju preciznije, u semplovima (44.100 semplova u jednoj sekundi):
10.584.033 WAV > 10.586.880 mp3 128 (dakle, za 2.847 semplova je duzi od WAV-a)
10.584.033 WAV > 10.588.029 mp3 128 HQ
10.584.033 WAV > 10.584.000 WMA
Dalje, ako se primenjuje bilo kakva obrada, kada se npr. na kompresovanim fajlovima u SF selektuje 5 sekundi i samo se na tih 5 s smanji nivo i potom odradi Save:
10.586.880 mp3 128 > 10.589.184 tj. 04:00,117 - Ukupan produzetak trajanja od 117 ms u odnosu na WAV
10.588.029 mp3 128 HQ > 10.590.336 tj. 04:00,143 - Ukupan produzetak trajanja od 143 ms u odnosu na WAV
10.584.000 WMA > 10.584.000 tj. OSTAJE ISTI kao i pre obrade, mada i dalje manji od WAV za 33 sempla
Ako izgleda da "nije to nista, nekoliko desetina ili stotina milisekundi", znaj da se vec pedesetak ms dozivljava kao dva razlicita zvuka kada se reprudukuje zvuk istovremeno sa svojom kopijom koja kasni toliko. Oseti se i kada je kasnjenje svega nekoliko ms. Uostalom, jedan od nacina koje mozak koristi da bi ustanovio odakle dolazi zvuk je i kada zvuk dolazi u jedno uvo kasnije od drugog i to vec za 1ms ili manje.
Eto, kada se kompresuje, pa obradjuje pa potom, ne daj Boze, opet kompresuje...da ne pricamo jos o losoj sinhronizaciji dva uredjaja...nije ni cudo da nema sinhronizacije.