Šta je novo?

Prodavnice tehničke opreme u Srbiji - loša iskustva

Ne samo to, za 9-10 godina taj proizvod bi bio samo uspomena, 'ajd sad reklamiraj DDR1 ili DDR2 kojima je bila "doživotna" garancija.
 
Za napajanje i ima smisla. Ili za neki drugi proizvod - ja sam nakon 8 godina reklamirao jedan Samsung usisivač kod kog je bila pisana garancija od 10 godina i bez problema su je rešili jer je bilo moguće to izvršiti sa postojećim resursima koji ne zastarevaju tako brzo.
 
Izmišljaju.
Za sve preko roka sobraznosti sam dobio garantni list u Gigatronu sa serijskim brojem, kodom ili čime se već definiše, na taj broj meseci koji pokriva garancija.
Pečat i potpis se podrazumevaju. Bez toga ne želim ni da kupim ako je garancija preko roka saobraznosti.
 
Pred Novu Godinu kupio seasoic napajanje u Imikomu. Reklamirali ga sa 10god garancije. Odem ja tamo kad ono samo fiskalni.
na sajtu Seasonic-a piše lepo o toj garanciji. svodi se na to da sačuvaš račun i da kontaktiraš uvoznika.

kojima je bila "doživotna" garancija.
ukratko, doživotna garancija se odnosi na životni vek proizvoda na tržištu, tj. dok ne bude skroz povučeno sa tržišta i iz proizvodnje.
 
na sajtu Seasonic-a piše lepo o toj garanciji. svodi se na to da sačuvaš račun i da kontaktiraš uvoznika.
Ovo po našem zakonu ne važi.
Može proizvođač na svom sajtu da napiše da daje garanciju koliko god želi, važi se samo i isključivo ono što uvoznik, odnosno prodavac oglasi da daje kao garanciju.
U prevodu, Sesasonic na sajtu daje 10 godina, uvoznik ne daje uopšte, važi saobraznost. Seasonic daje 10 godina, uvoznik iz nekog razloga daje 12 godina, važi 12 godina. Seasonic daje 10 godina, uvoznik daje 10 godina, prodavac ne izda garantni list, prodavac krši zakon i može da popije kaznu.
Zbog potencijalnih marifetluka sa garancijom, najbolje je kontaktirati uvoznika za ono za šta se planira kupovina, emailom, pa kad se dobije info da li i koliku garanciju uvoznik daje, to proveriti pre kupovine sa maloprodajom.
 
Postoji čak i opcija da uvoznik ne daje garanciju, tj. obavezuje se samo na saobraznost, a da prodavac samoinicijativno da garanciju, koju onda mora da poštuje. Prodavac koji na sajtu napiše za neki proizvod da daje garanciju npr. 3 godine, mora kupcu da pored fiskalnog računa da i ispravno popunjen garantni list - pečat nije obavezan, ali sve ostalo jeste (naziv proizvoda, serijski broj, datum od kad počinje da cvaži garantni rok, davalac garancije, potpis).
 
Reklamiran soundbar u gigatronu odmah po kupovini, nakon 4 nedelje odobrena zamena. Nov, zamenski, soundbar isti dan opet reklamiran, ovaj put tražim povrat novca. Sad opet procedura slanja u servis itd itd.......
 
Uzeo sam lg-ev tv sa 2+3 godine garancije. Iz radnje dobio fiskalni I prazan garantni list. Registrovao se na sajtu uvoznika, tj poslao mejl sa slikama racuna I serijskim brojem idobio potvrdni mejl da je uredjaj sa serijski brojem "xxxx" registrovan I da sam aktivirao dodatnu garanciju. Mejl osdstamao, racun iskopirao. Nadam se da sam sve korake ispostovao kako treba.
 
Uzeo sam lg-ev tv sa 2+3 godine garancije. Iz radnje dobio fiskalni I prazan garantni list. Registrovao se na sajtu uvoznika, tj poslao mejl sa slikama racuna I serijskim brojem idobio potvrdni mejl da je uredjaj sa serijski brojem "xxxx" registrovan I da sam aktivirao dodatnu garanciju. Mejl osdstamao, racun iskopirao. Nadam se da sam sve korake ispostovao kako treba.
Odi do radjne sa racunom i garantnim listom da ti overe tu garanciju, lupe pecat i potpis.
 
Šta će u radnji, kad nije prodavac taj koji daje dodatne 3 godine, već LG?
Pozdrav
 
Naš zakon kao davaoca garancije prepoznaje isključivo i samo pravno lice koje posluje na teritoriji R Srbije i nikoga više.
Fiskalni račun je obavezan i njime se garantuje saobraznost (nije garancija), garancija nije obavezna.
Dakle, kao davaoc garancije može (i najčešće to jeste) da bude uvoznik, kada on izdaje garantni list, sa njegovim pečatom, a maloprodaja koja proda to nešto je dužna da dopuni garantni list sa svim podacima (datum prodaje, serijski broj, potpis), pošto je obično dužina garancije već upisana, kao pečat uvoznika.
Može da bude i maloprodaja, ali je to ređe, jer svi gledaju (logično) u uvoznika, pošto je on obično i distibuter, pa kao takav ima i ugovor sa proizvođačem o uslovima pod kojima se izdaje garancija.
Postoje i specijalni slučajevi kada veleprodaja/maloprodaja uveze nešto, ne od proizvođača, već od neke druge firme iz inostranstva, pa tada ta veleprodaja/maloprodaja i daje (ili ne daje) garanciju.
Online "ekstenzija" je obligacija između kupca i onoga ko tu ekstenziju daje, gde se taj neko pisanim putem (mail) obavezuje na dodatnu garanciju ukoliko se ispune određeni uslovi (registracija), ali ovde ne važi zakon o zaštiti potrošača (koji važi u prethodnim slučajevima), već zakon o obligacionim odnosima. Taj neko ko daje ekstenziju mora da bude registrovan kao pravno lice i upisan u APR-u, da bi ekstenzija imala smisla.
U prevodu: Za neizdavanje fiskalnog računa, radi poreska
Za nepoštovanje garancije i garantnog roka, kao i svih termina vezanih za servisiranje, radi tržišna inspekcija
Za nepoštovanje "ekstenzije" radi sud
 
Uzeo sam lg-ev tv sa 2+3 godine garancije. Iz radnje dobio fiskalni I prazan garantni list. Registrovao se na sajtu uvoznika, tj poslao mejl sa slikama racuna I serijskim brojem idobio potvrdni mejl da je uredjaj sa serijski brojem "xxxx" registrovan I da sam aktivirao dodatnu garanciju. Mejl osdstamao, racun iskopirao. Nadam se da sam sve korake ispostovao kako treba.
Ja sam na isti način registrovao i dobio dodatnu garanciju za electrolux sušaru. Evo kako izgleda sertifikat koji šalju

Screenshot_20230613_222534_Word.jpg
 
Ja sam na isti način registrovao i dobio dodatnu garanciju za electrolux sušaru. Evo kako izgleda sertifikat koji šalju

Pogledajte prilog 393102
Ovo nije dodatna garancija, jer prvo što si dobio nije garancija, već saobraznost, koja se stiče automatski kupovinom bilo čega i izdavanjem fiskalnog računa.
Ovo drugo što jesi dobio je garancija, koja se za Electrolux očigledno ne daje po defaultu, već samo registracijom, što je za firmu ovog imena za mene neviđen fail, jer sam ja za LG frižider dobio toliko koliko si dobio i to istog trenutka kad sam i kupio frižider u maloprodaji.
Tako da i to što piše da je garantni period 60 meseci nije baš najsrećnije sročeno.
 
^ Nije Electrolux usamljen primer. Nije ni LG neki vajni pionir jednostavnog sticanja produžene garancije. Pojednostavili su proces tokom 2022-ge. Evo kako je to izgledalo u mom slučaju pred kraj 2021. godine...
lg produz garancija.jpg
Nikada nisam primio "zvanično e-pismo" od njih. Prvo je bio uslov da se registrujem na sajtu, pa će poslati. Registracija tada nije bila baš jednostavna, jer je forma bila bagovita, pa kad se unese S/N i klikne konfirmacija, S/N "nestane".
Kako se nedeljama nisu oglasili, kontaktirao sam ih, pa mi je odgovoreno da nije to e-pismo baš nužno. Uočili su da sam registrovao proizvod na sajtu, te me posavetovali da odštampam i sačuvam komunikaciju koju smo vodili mejlom. Do kraja mi nije bilo jasno u čemu je problem da pošalju to "zvanično e-pismo" kad su ga već predvideli i zašto bih štampao i čuvao komunikaciju, ako posedovanje e-pisma nije baš nužno.
 
Da li će se ikad naučiti šta je:
saobraznost i rok od 2 godine
prava u prvih 6 meseci, i prava od 7. do 24. meseca
produžena garancija
i kad je potreban samo fiskalni račun ili bilo koji drugi dokaz o kupovini a kada je potrebna i garancija za period od 2 godine nadalje
šta je nadležnost inspekcije (mala) i suda (velika)
ko može da pomogne u teoriji a ko u praksi (u teoriji kojekakva društva za zaštitu potrošača, u praksi....)
 
Uzeo sam lg-ev tv sa 2+3 godine garancije. Iz radnje dobio fiskalni I prazan garantni list. Registrovao se na sajtu uvoznika, tj poslao mejl sa slikama racuna I serijskim brojem idobio potvrdni mejl da je uredjaj sa serijski brojem "xxxx" registrovan I da sam aktivirao dodatnu garanciju. Mejl osdstamao, racun iskopirao. Nadam se da sam sve korake ispostovao kako treba.
Meni nije bilo, jer su mi za veš mašinu koja je imala tu 3+2 garanciju, nakon treće godine serviseri na poziv po izlasku na teren tražili i ugovor sa osiguravajućom kućom koja pokriva te +2 godine garancije. Mislim da je bila Uniqa i nikad mi osim maila (koji si ti dobio) nisu poslali taj ugovor, tako da sam platio intervenciju.
 
@Čika_Kure
Ti si dobio fiskalni račun i uredno popunjen garantni list na 36 meseci, a onda online se registrovao za +2 godine?
Ako je tako, verovatno je negde pisalo u okviru uslova o važenju produžene garancije da moraš da osiguraš mašinu…to je ono što svi kliknemo “slažem se”, a ne pročitamo detaljno.
U firmi u kojoj radim prodajemo medicinske aparate i uvek naglasim kupcu da mu garancija ne važi ukoliko aparat crkne zbog problema sa instalacijama, poplavom i sl. i preporučim da osiguraju aparat i tako za male pare ne razmišljaju.
 
@Čika_Kure
Ti si dobio fiskalni račun i uredno popunjen garantni list na 36 meseci, a onda online se registrovao za +2 godine?
Ako je tako, verovatno je negde pisalo u okviru uslova o važenju produžene garancije da moraš da osiguraš mašinu…to je ono što svi kliknemo “slažem se”, a ne pročitamo detaljno.
U firmi u kojoj radim prodajemo medicinske aparate i uvek naglasim kupcu da mu garancija ne važi ukoliko aparat crkne zbog problema sa instalacijama, poplavom i sl. i preporučim da osiguraju aparat i tako za male pare ne razmišljaju.
Da.

Sve svoje proizvode za koje važi produžena garancija na teritoriji Srbije je osigurao proizvođač (Indesit u mom slučaju), oni su potpisali opšti ugovor o osiguranju sa Uniqa za tih +2 godine garancije, ali pored toga je, nakon registracija proizvoda na sajtu, Uniqa kupcu (meni) trebala da pošalje pojedinačni ugovor o osiguranju za konkretan proizvod što ja nisam ispratio, jer sam mislio da je registracija dovoljna, a oni to naravno nisu uradili jer su prevaranti.

Poučen tim iskustvom gnjavio sam ih (isto Uniqa) do besvesti za produženu garanciju za TCL televizor i tu su mi nakon jedno mesec i po pritiska izdali pojedinačan ugovor o osiguranju za baš moj primerak TV-a...

Pouka ovog pisanija, registracija produžene garancije na nekom xyz sajtu Vam nije dovoljna i treba da dobijete konkretan ugovor o osiguranju baš za vaš proizvod.
 
Šta će u radnji, kad nije prodavac taj koji daje dodatne 3 godine, već LG?
Pozdrav
Prosle godine u novembru je moj drug u gigatronu kupio LG TV, 2+3 god garancija. Dobio je fiskalni racun, dobio je overeni garantni list i reklimu da se registruje na sajt zbog garancije da potvrdi. Da ne treba sigurno mu ne bi overio gigatron garantni list.
 
Ne treba garantni list da bude popunjen, poslao sam mejl uvozniku. Da ide 3+2 onda bi garantni list nesto znacio. Ovako 2+3 ne treba. Jer si svakako pokriven fiskalnim prve 2 godine, a za produzetak si se registrovao I dobio pptvrdu od lg-a.
 
Za LG dodatnu garanciju za TV zvao sam podršku za LG, i dali su mi broj telefona servisa koji da pozovem. U servisu su tražili račun (u PDF-u, nemam fiskal jer je kupljen 2019. online), PDF o produženoj garanciji (Uslovi i odredbe promocije „LG 5 godina Bez Brige") i mejl gde se vidi da sam registrovao uređaj za produženu garanciju na LG sajtu. To sam sve odštampao i odneo u servis, gde su to prihvatili i popravili TV koji se pokvario posle 3 godine korišćenja (menjali su panel).
Savet servisera je da se nikad ne drži osvetljenje na maksimumu. ;)
 
Račun treba sačuvati zajedno sa garantnim listom specijalono ako nije popunjen jer je to dokaz od kada počinje garancija,
 
To nije dokaz ako garantni list nije pravilno popunjen.
 
Pa garancija počinje od dana kupovine.
 
Nazad
Vrh Dno