Šta je novo?

Prodavnice tehničke opreme u Srbiji - loša iskustva

I sad ja treba da budem zabrinutiji zbog kurira i žalim njih zbog male plate i opravdavam ih zbog (ne)činjenja onoga što bi trebalo da im bude izvor onoga čime prehranjuju porodicu. Izvini ali nismo im ti ni ja birali školu i posao, kao ni oni našu - svako ima svoj izbor, ali moj izbor je da sve dok radim to što radim, gde radim i za koliko radim činim maksimalno odgovorno, a kada bilo šta od navedenog prestane da mi odgovara više nego što mogu da podnesem tražiću drugi posao. Našao ga tada ili ne, to će biti isključivo moj problem ali do tada niko od onih kojima pružam usluge neće i ne treba da trpi zbog mog eventualnog nezadovoljstva radnim mestom.
ne treba mi da brinemo zbog tudjeg izbora posla i tu si sasvim u pravu,
ali moramo da budemo potpuno svesni cenjenjice da smo okruzeni ljudima koji su nezadovoljni platom a rade taj posao zato sto moraju, i onda je to citav lanac nezadovoljstva.

Ti budes nezadovoljan uslogom, on nezadovoljan platom, poslodavac nezadovoljan radnikom...
 
Stim sto vecinu poslodavaca nije briga sto si ti nezadovoljan...on se usemio.sklopio ugovore tako da hteo ne hteo moras da ga koristis...plata i zadovoljstvo radnika i tebe mu nije ispred svog profita?
 
Kako smo došli na ovu temu internet Čegevara?
 
Polako ali sigurno.
 
ne treba mi da brinemo zbog tudjeg izbora posla i tu si sasvim u pravu,
ali moramo da budemo potpuno svesni cenjenjice da smo okruzeni ljudima koji su nezadovoljni platom a rade taj posao zato sto moraju, i onda je to citav lanac nezadovoljstva.

Ti budes nezadovoljan uslogom, on nezadovoljan platom, poslodavac nezadovoljan radnikom...
Generalno se slažem sa tim osim u onom delu "zato što moraju"... Naravno da ne moraju, samo im je tako lakše jer em se ne cimaju previše oko sadašnjeg posla em im je tako sigurna kinta umesto da traže posao koji bi im odgovarao.

Imao sam prošle godine takvu situaciju u porodici gde je supruga radila u privatnoj firmi po desetočasovno radno vreme a kao diplomirani ekonomista je za uđi bila i fizikalac i čistačica. Prošlog marta je dala otkaz i ostali smo na mojoj plati ali to je bilo poštenije prema svima umesto da fura priču kako mora iako je sa dve plate daleko lakši život. Nakon nekog vremena našla je bolje plaćeni posao sa mnogo boljim radnim uslovima. Samo je trebalo da pređe preko "mora" i da se ponovo iscima ali ne ide sve uvek lako...

Ali odnosmo baš u off...
 
Jel može povratak temi - lična loša iskustva sa prodavcima.
 
Katastrofalno iskustvo sa eplaneta.rs (Planeta Sport)

Vidim da je neka nova e-prodavnica u pitanju, a laptop koji mi se dopao je kod njih na nekoj akciji. Rešim da poručim, al da platim pouzećem.

U ponedeljak 16.5. pozivam kontakt centar da pitam da li je laptop na stanju. Posle čekanja od 10 minuta da se jave, kažu da jeste. Pitam ako sada poručim, kada mogu da ga očekujem - odgovaraju u roku od 5 radnih dana, ali do petka 20.5. najverovatnije. Posle par minuta poručujem laptop.

Ništa se ne dešava u narednim danima i onda odlučujem u četvrtak 19.5. da pozovem da proverim status narudžbine. Posle čekanja od par minuta da se jave, saznajem da taj laptop "više nije dobavljiv" i da može da mi pošalje na mejl listu sa 6 sličnih laptopova koji su na stanju. Pitam kako nešto više nije dobavljivo ako je bilo na stanju kada sam poručio - odgovaraju da ne znaju, proveriće sa kolegama pa javljaju.

Do kraja dana me niko nije zvao pa odlučujem da ponovo ja zovem sutradan. U petak 20.5. posle čekanja od 15 minuta dobijam drugu osobu i ona govori da je upravo malopre ("bukvalno pre dva minuta") javio kolega koji je u kontaktu sa (valjda) distributerima da će me on kontaktirati.

Posle dva sajta javlja se i on. Saznajem da nemaju lager i da se tu (nisam shvatio kod koga) nešto nije ažuriralo i da tog laptopa definitivno nema. Nudi mi sličnu, ali 30% skuplju varijantu i drugih nekoliko varijanti slične cene, a koje uopšte nisu sličnih karakteristika. Zamolim ga da se čuje sa distributerima da sazna da li laptop koji sam poručio može u dogledno vreme da se ponovo nabavi, obećava da šalje odgovor mejlom danas. Laptop i dalje stoji na sajtu i može da se poruči.

Odgovor naravno nije stigao u petak već malopre, u ponedeljak 23.5. i glasi da "neće skoro dolaziti".
 
I to je to. Naizgled ozbiljne firme krenu u borbu za rastuće e-commerce tržište tako što obesmisle ceo koncept u startu.
 
Bez lagera, a bez automatskog ažuriranja portala u realnom vremenu (ne znam da li to iko radi), e prodaja je besmislena, pogotovo ako postoji procesor plaćanja.
 
Oko toga se ne treba nervirati,
jednostavno je u pitanju oglasavanje nize cene robe koje nema, pa mozda i navataju nekog kupca, na taj nacin pravi se baza potencijalnih kupaca sa nadom da ce kupiti nesto drugo, telefonom ili mailing listama.

ja sam prosle nedelje porucio klimu po "dobroj" ceni na dva mesta
Prvi su mi odmah rekli da nema na stanju....nisam ni ocekivao, ali su me brzo obavestili sto je OK.

Ali su me drugi iznenadili, potvrdili da imaju na stanju telefonom,
zatim poslali mail potvrde da bi me posle 2 dana na dan isporuke rekli da je klima ostecena i da ce me pozvati kada budu imali novu kolicinu.

kako da ne...
kao da ja ne znam da oni nikakvu kolicinu nisu ni imali posto su online prodaja...

Pogledajte samo sajtove velikih prodavaca tehnike, svi oni kada nemaju robu na stanju stave neku nisku cenu da bi ih google izbacio u pretrazi, onda vi odete na njihov sajt i vidite da toga zapravo nema, ali google belezi vasu posetu njihovom sajtu tako da opet imaju korist od toga.
 
Ja sam odavno eliminisao te "velike", ne gledam više ništa kod njih.
Kupujem kod malih i meni poznatih, neki put bude skuplje, neki put bude jeftinije, ali kad se dogodi problem sa uređajem nemam igranku sa ostvarivanjem garancije kao sa "velikim" igračima.
Da ne pričam o tome što pozovem i ljudi mi kažu realno stanje, da li imaju na lageru ili ne, da li je dobavljivo i otprilike za koliko, ne uvaljuju mi feleričnu robu,...
Može i na rate, može i na karticu, najpovoljnije je naravno keš u komadu.
Moj savet je da svako nađe par maloprodaja sa dobrom reputacijom (uvek može čovek da se raspita kako posluju) i da kupuje od njih, a ne da se gleda najjeftinije, a onda da se kuka po forumu.
 
Nije mi jasno da u danasnje vreme je komunikacija sa korisnicima nikakva i to sajtova koji se bave prodajom na daljinu.
Vise puta sam kupovao na raznim sajtovima a da nisam dobijao nikakav odziv sa druge strane odnosno, narucim nesto i niko mi ne javi da toga nema na stanju ali isto tako je problematicno kada ti niko ne javi ni da je nesto poslato.
Na vise mesta sam kupio nesto sto je poslato a da nisam dobio informaciju da li je a ni kojom kurirskom sluzbom sto je takodje bitno.
Na nekim mestima se moje porudzbine jos vode Ü obradi" iako su davno isporucene i preuzete.
U svakom slucaju to je jednostavno neozbiljno i kupovine obavljam sa veliko rezervom i podozrenjem posto ne znam sta da ocekujem.
 
Problem je što su prodavci isuviše bukvalno shvatili izreku da je svaka reklama dobra reklama!

Možda, ali samo možda nekog i navuku da po principu "e krastavac nema više baš toga ali ima ovoga" navuku nekog da kupi drugi proizvod od onog što je prvobitno planirao - a i to samo u slučaju da se tom nekom strašno žuri ili se baš ne razume u materiju dok je rekao bih češća situacija da oteraju potencijalne kupce da im se više nikad ne obrate + da isti zbog svog lošeg iskustva savetuju/upozore mnoge druge da se drže dalje od takvih.
 
Oni igraju igru brojeva i funkcioniši identično kao indijski scammeri sa microsoft, IRS... prevarama. Nadaju se lakovernoj osobi. Većina ih otkači, ali ne svi, a taj broj mi ne znamo.
Kolega pre par nedelja kupovao frižider. Zvao da se raspita oko kupovine na rate, sve informacije dobio, a na sajtu ništa nije tako i odmah mu skinut ceo iznos. Pređe on preko toga jer je na akciji i dobra cena. Posle dva dana ga zovu i kažu da nema, ali vrlo lagano sledi i glavno pitanje "da li ste možda zainteresovani za neki drugi model". To zvuči bezazleno i većina nas pređe preko tog pitanja, ali to je krajnji cilj. Nekoga možda malo stisnu da povrat novca dugo traje, da to nije tako lako... Imaju oni svoje ciljne grupe.
 
U nekoj iole normalnoj državi za ovo bi pala tužba i firmi bi izvrnuli džepove.
Ja ovde kad baš moram da pozovem nekog “velikog” koji mi se ne zove, ali silom prilika sam prinuđen, obavestim onoga preko puta da razgovor snimam, za svaki slučaj, pa neka priča da ima, a ovamo nema.
Mnogi znaju za jadac i odmah prekinu vezu, ali ako mogu mene oni da obaveste da me snimaju, što ne bih mogao i ja njih. Jednom se devojčica iz banke baš zbunila kad je posle njenog obaveštenja da se razgovor snima, dobila i od mene obaveštenje da se snima i sa moje strane, u prvi mah rekla ne znam da li to može tako, ja je pitao kako to da može da oni snimaju mene, a ne zna da li može da ja u isto vreme snimam njih.
 
Kao neko ko radi u toj vrsti prodaje ne bi se slozio ,ali opet polazim od sebe kako ja radim..dosta puta tek naknadno stigne info da proizvod nema na stanju.U tom slucaju ne vidim nista lose ponuditi zamenski model..kao sto rekoh polazim od sebe i sigurno necu ponuditi model 10.000 skuplji ,nego istih ili slicnih karakteristika i slicne cene.
Dosta kupaca se ne razume toliko pa i taj model koji su odabrali ne znaju zasto su..nekada im se predlozi i bolji model pa budu zahvalni jer nisu znali.Tako da nije sve kao da neko zeli da vas prevari.
 
Za tako nešto se napravi “semafor”, pa ću ja u startu da znam:
zeleno - imate na stanju
žuto - na upit
crveno - nije dobavljivo
A ne da “dreči” zeleno, ja platim, a onda ispadne da nije dobavljivo.
I nema laži, nema prevare, kupac informisan, zna šta može da očekuje, na zeleno slobodno plati, na žuto ne može, već zove.
Ali to zahteva:
1. Dobar softver (koji košta)
2. Ažuriranje baze u realnom vremenu (i to košta)
3. Ozbiljan pristup poslovanju (i ovo košta)
Ja ne polazim nikada od premise da tamo neki zločesti prodavac baš mene čeka da mi zavalja nešto što mu stoji “100 godina” na lageru, ali mi je muka od onih koji imaju sve, a ustvari, nemaju ništa na lageru i pojma nemaju da li uopšte može da se nabavi.
 
Tehnomanija to redovno radi, stave najnizu cenu, pise da ima na stanju, platis karticom i prc. Zovu te da kazu da nema, pa te zamajavaju oko povrata novca, nude zamenske uredjaje koji njima odgovaraju. Ko ne zna da se postavi, ceka novac i po mesec dana, a mnogi prihvate nesto drugo jer im je lakse tako nego da se natezu oko novca.
 
Razni biznis modeli prolaze kod nas :) Neki su i za zatvor u uredjenim drzavama
 
Tehnomanija to redovno radi, stave najnizu cenu, pise da ima na stanju, platis karticom i prc. Zovu te da kazu da nema,
Pogledam prvo gde ga ima da se preuzme licno, ako ima u jednoj-dve radnje koje su obicno odmah pored onog zmaja koji zivi iza sedam mora i sedam gora... Ni ne pokusavati.
 
Kod Tehnomanije 'na stanju u toj i toj radni' ne mora da znaci da je istinito - par puta sam prosetao do doticnih radnji samo da bi mi sacekalo - 'Pa nemamo trenutno'
 
Bez lagera, a bez automatskog ažuriranja portala u realnom vremenu (ne znam da li to iko radi), e prodaja je besmislena, pogotovo ako postoji procesor plaćanja.

Podseti me na moju jurnjavu za nekom futrolom za neku prastaru Nokiju, kad ukucam u google izađe mi 6-7 veoma sličnih online radnji koje nude istu stvar a u rasponu od 250-400 din. Odem na svaki od njihovih sajtova, slika identična, opis isti, samo se cena razlikuje. Pozovem najbližu radnju jer većina je nudila i lično preuzimanje, kažu nema kod dobavljača ili ima jedan komad, nisu sigurni, kažu da ne "rizikujem poručivanje, možda je neki feler". Pozovem najjeftinijeg prodavca, pitam isto, kaže, ima jedan jedini primerak kod dobavljača, ja naručim, odem preuzmem, sve OK, neotvoreno pakovanje. Još sigurno mesec dana posle toga sam proveravao na istim sajtovima (bez pozivanja) da li se taj artikal i dalje nudi, kod svih je i dalje stajalo da imaju, čak su neki bili na Limundu gde bi da sam hteo mogao da naručim pa bi popili negativnu što prodaju nešto što nemaju. Posle mesec dana je futrola nestala sa svih sajtova i više je niko ne nudi u Srbiji, znači bukvalno sam kupio poslednji primerak koji je reklamiran na dosta mesta.

Koliko je još ovakvih primera mi nemamo predstavu.
 
Podseti me na moju jurnjavu za nekom futrolom za neku prastaru Nokiju, kad ukucam u google izađe mi 6-7 veoma sličnih online radnji koje nude istu stvar a u rasponu od 250-400 din. Odem na svaki od njihovih sajtova, slika identična, opis isti, samo se cena razlikuje. Pozovem najbližu radnju jer većina je nudila i lično preuzimanje, kažu nema kod dobavljača ili ima jedan komad, nisu sigurni, kažu da ne "rizikujem poručivanje, možda je neki feler". Pozovem najjeftinijeg prodavca, pitam isto, kaže, ima jedan jedini primerak kod dobavljača, ja naručim, odem preuzmem, sve OK, neotvoreno pakovanje. Još sigurno mesec dana posle toga sam proveravao na istim sajtovima (bez pozivanja) da li se taj artikal i dalje nudi, kod svih je i dalje stajalo da imaju, čak su neki bili na Limundu gde bi da sam hteo mogao da naručim pa bi popili negativnu što prodaju nešto što nemaju. Posle mesec dana je futrola nestala sa svih sajtova i više je niko ne nudi u Srbiji, znači bukvalno sam kupio poslednji primerak koji je reklamiran na dosta mesta.

Koliko je još ovakvih primera mi nemamo predstavu.
Vrlo mnogo, specijalno (polu)potrošna roba. Ja krivim stihijski uvoz za to. Neki veči uvoznik nađe količinu nekog proizvoda koji je uglavnom jeftin zato što prestaje da se proizvodi (EOL) i uveze gomilu pa preproda za veliki margin, posle toga nestane.
 
Kupio sam pre dva dana HP laptop u Comtradu, i odmah mi se otkačilo dugme na tastaturi. Odem da se raspitam šta da radim, i naravno - donesite poslaćemo u servis na ustanovljenje kvara, da se proveri šta sam to uradio sa laptopom! Takođe, kada sam na sajtu HP proverio garanciju, piše da je ostalo još devet meseci, odnosno da je proizvod prodat još 20. januara a ja ga kupio 23. maja. U Comtradu kažu da nemaju pojma o čemu se radi, da to što piše na HP sajtu nije validno a da ja imam dve godine garancije od trenutka kupovine. Sumnjam da su mi uvalili vraćen proizvod, ne znam šta da radim. Inače laptop je dobar, da nema tog problema sa tasterom sve bi bilo ok.
 
Upravo tako, dobio si vraćen i verovatno servisiran laptop.
 
Ne mora da znaci, HP sajt verovatno vodi datum prodaje kad je dobavljac uzeo, ne kad je prodao krajnjem korisniku.
 
^ Tako je... Isto je i za Lenovo.

Datum početka garancije registrovan kod proizvođača je datum kada je uređaj uzeo dobavljač a ne kupio kupac...

Tako da preko toga nemojte da tražite neku sumnju.
 
Pa ok, nije meni to problem, imam dve godine garancije i sve je OK. Sutra ću da odnesem laptop u radnju da pogledaju to dugme što se otkačilo na tastaturi, ja nisam mogao da ga vratim. Gledao sam po netu da je verovatno ona plastika ispod dugmeta pukla ili neispravna. E sad ja sam ga kupio takvog, bukvalno pre tri dana, nisam ništa ni radio na njemu osim što sam instalirao windows i office. A imam osećaj da će da ga odnesu na servis i da ću da čekam jedno mesec dana, a naravno verovatno će da kažu kako sam ja polomio dugme. Kako ja da dokažem da sam ga takvog kupio i šta da radim, a laptop mi treba za posao jer sam stari već dao nekom.
 
Slikaj laptop sa svih strana... Čisto da imaš dokaz da nema nikakvih drugih mehaničkih oštećenja, odnosno da laptop nije pretrpeo nikakav pad ili slično...
Napomeni da si na internetu pronašao to šta jesi, da postoji uzrok te defektne plastike... Slaži da si tu informaciju pokupio i da si isti problem našao i na zvaničnom HP forumu. Na kraju, prosto reci da tastatura praktično nije ni korišćena.

I nemoj da te preveslaju i kažu da će popraviti laptop... Za to im treba tvoja saglasnost, a ti svakako imaš pravo na povrat novca ili novi uređaj.
 
Nazad
Vrh Dno